Pep met mdma?

Jess1234

Newbie
Hoi allemaal!

Aankomend weekend heb ik weer een festival voor de boeg.
Nu was ik me even aan het bedenken welke drugs ik wilde nemen, aangezien ik met best wel wat soorten drugs heb geëxperimenteerd, maar nog niet het perfecte ben tegengekomen.

Heeft een van jullie tips over/ervaringen met pep met mdma?
Ik was aan het denken om een bommetje pep te nemen en mdma dan te dippen.
Ik wil niet alleen mdma nemen, omdat ik daar totaal geen energie van krijg en dan eigenlijk alleen maar wil zitten en praten. Ik bedacht dus dat als ik een beetje pep pak van tevoren, dat dit gevoel dan minder zou worden en dus wel zin heb om te dansen/lopen etc.

Wat is jullie mening hierover? Zou het werken op deze manier?

Bommetjes pep vind ik fijner dan snuiven, omdat je dan geleidelijk effect voelt en niet continu het gevoel hebt dat je bij moet snuiven (vind ik dan).

Alvast bedankt voor de reacties!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Die combi is ten eerste heel erg belastend voor je lijf en brein. Ten tweede zul je van de mdma zeer weinig voelen als je speed neemt er voor. Dippen van mdma is ook geen handige manier van gebruik omdat je niet goed kan doseren. Een dipje zegt niets en met dippen overdoseer je heel snel.
Beter houdt je het bij 1 drug, speed of mdma.
Veel plezier!

Jess1234

Newbie
Oke, heb je ook wel gelijk in.
Maar in een xtc pil zit ook speed en mdma, toch? Is dat dan niet ook extra belastend voor je lijf?

Ik ben geen fan meer van xtc, omdat ik vaak last heb van m'n evenwichtsorgaan de dagen erna, helaas.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik was eigenwijs en heb dit 1 x geprobeerd. Om 20 uur had ik 1 lijntje speed genomen en rond middernacht mdma genomen. Daar heb ik een stuk minder van gevoeld door de speed. Het is echt zonde van je mdma-ervaring! Ik doe het nooit meer!
En dippen is sowieso een slecht idee want je weet niet of je te weinig of teveel binnen krijgt. Een goede startdosis is heel belangrijk want heb je te weinig effect, dan kan je dat niet goed compenseren met bijpakken en kom je er die avond niet lekker meer in.
Weeg het thuis af en doe het in een capsule of vloeitje. Daarnaast is dippen heel slecht voor je gebit omdat je glazuur beschadigt door de chemicaliën.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Bewaar die MDMA gewoon voor als je een keer alleen thuis bent met je vriend(in). Dan is het juist perfect om de hele avond te zitten, empathisch praten, liggen, knuffelen, enzovoorts :wink:

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Bewaar die MDMA gewoon voor als je een keer alleen thuis bent met je vriend(in). Dan is het juist perfect om de hele avond te zitten, empathisch praten, liggen, knuffelen, enzovoorts :wink:

Of je doet het met iemand waarmee je nog geen relatie hebt, weet je gelijk of het klikt of niet en dan doe je het samen voor de eerste keer :tonguewink: (dit ga ik dus doen volgende maand).

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Nee in een xtc pil zit mdma en bindmiddel. Je pillen altijd laten testen om te zien of er andere troep in zit als mdma. Speed in xtc pillen komt zeer zeer zelden voor.

Dat mensen dit fabeltje nog geloven is echt zo vorige eeuw, hebben we wel geluk dat we jantje hebben kunnen redden van onverantwoord en schadelijk drugsgrebruik. Dippen is sowieso al smerig, ik moet niet denken aan de smaak van pure MDMA ... brrr ... laatst kwam ik een jongen tegen die zei 'je moet MDMA snuiven, als je het slikt dan blijft het voor altijd in je lichaam zitten', volgens mij is dit echt het domste wat ik heb gehoord qua drugs dit jaar.

Jess1234

Newbie
Ik ga het waarschijnlijk gewoon op sos houden, denk ik dan maaar.. Pep is ook zo vervelend op een meerdaags-festival :thinking:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Met een een uur of 2 a 3 slaap per nacht haal ik 4 dagen wel als ouwe lul zijnde op speed en bier en een beetje beleid. :tonguewink:

Als je er meteen grammen in gaat rammen dan zijn je reserves wel een keer op inderdaad. Maar dat doen we dus niet, met een beetje beleid dus zodat je nog kan eten en een paar uur kan slapen. Met dat klein beetje opladen kan je heel ver komen hoor!

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Pas op voor het instant-marriage syndrome. Timothy Leary liet in de jaren '80 niet voor niks bumperstickers printen met 'don't get married six weeks after ecstasy'
Hahaha! Ben nog student dus heb geen tijd voor huwelijk en kinderen, ben sowieso niet het type dat denkt aan serieuze relaties met vrouwen. Dat mensen dat deden wist ik trouwens niet, maar een huwelijk is heel serieus en je bent niet altijd onder invloed van ecstasy dus dat kan inderdaad makkelijk slecht aflopen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hahaha! Ben nog student dus heb geen tijd voor huwelijk en kinderen, ben sowieso niet het type dat denkt aan serieuze relaties met vrouwen. Dat mensen dat deden wist ik trouwens niet, maar een huwelijk is heel serieus en je bent niet altijd onder invloed van ecstasy dus dat kan inderdaad makkelijk slecht aflopen.

Ik zeg het een beetje grappend, maar ik meen het wel echt serieus.

MDMA kan een fantastisch middel zijn om de connectie te voelen met iemand anders. Maar dat kan ook nadelen hebben: als je na zo'n liefdevolle ervaring veel te hard van stapel loopt. Soms kan het ook zo zijn dat je met MDMA een soort kunstmatige connectie opwekt, die er helemaal niet blijkt te zijn als je nuchter bent. Dat is dan een valkuil die kan leiden tot rare verhoudingen (zoals de friendzone), maar die ook kan leiden tot de neiging om dan maar (veel) te vaak MDMA te gaan nemen om maar die kunstmatige verhouding in stand te houden.

Wat je zegt: 'dan weet je gelijk of het klikt', daar ben ik het dus niet mee eens. Je kan beter even wachten tot je iemand kent waar je al een goede klik mee hebt. Dan kan MDMA een mooi middel zijn om die verhouding verder uit te diepen.

De liefdevolle ervaring van MDMA kan je zeker wel nuttig inzetten! Probeer dat liefdevolle gevoel niet weg te rationaliseren met 'het is toch allemaal nep'. Ik denk niet dat het nep is namelijk. Als je MDMA goed gebruikt dan kan het juist een hulpmiddel zijn om verstopte gevoelens naar boven te laten borrelen.

Je moet alleen niet proberen met MDMA iets te creëren wat er nog niet is. Want dat is vragen om (sociale) problemen.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Hoi allemaal!

Aankomend weekend heb ik weer een festival voor de boeg.
Nu was ik me even aan het bedenken welke drugs ik wilde nemen, aangezien ik met best wel wat soorten drugs heb geëxperimenteerd, maar nog niet het perfecte ben tegengekomen.

Heeft een van jullie tips over/ervaringen met pep met mdma?
Ik was aan het denken om een bommetje pep te nemen en mdma dan te dippen.
Ik wil niet alleen mdma nemen, omdat ik daar totaal geen energie van krijg en dan eigenlijk alleen maar wil zitten en praten. Ik bedacht dus dat als ik een beetje pep pak van tevoren, dat dit gevoel dan minder zou worden en dus wel zin heb om te dansen/lopen etc.

Bommetjes pep vind ik fijner dan snuiven, omdat je dan geleidelijk effect voelt en niet continu het gevoel hebt dat je bij moet snuiven (vind ik dan).

Alvast bedankt voor de reacties!
Rustig worden van MDMA heeft niks met MDMA te maken maar met je dosis. Meer MDMA word je rustig van en is veel minder leuk dan een lage dosis. Lage dosis word je zeer energiek van, gewoon bij de 1.5mg/kg houden en je zal het merken(:

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Rustig worden van MDMA heeft niks met MDMA te maken maar met je dosis. Meer MDMA word je rustig van en is veel minder leuk dan een lage dosis. Lage dosis word je zeer energiek van, gewoon bij de 1.5mg/kg houden en je zal het merken(:
Niet mee eens. De laatste 4 keren dat ik MDMA/XTC nam had ik slechts 1x mijn lichaamsgewicht op en werd ik er heel moe/relaxed van en had ik totaal geen zin meer om te dansen. Ik wilde alleen maar zitten, knuffelen en praten. Vroeger had ik dit helemaal niet en kreeg ik juist super veel energie van MDMA. Ik begon toen meestal ook met 1x mijn lichaamsgewicht en nam dan nog 1 of 2 keer een kwartje bij. Mijn theorie is dat het te maken heeft met hoeveel energiereserves je lijf nog heeft. Sinds twee jaar heb ik een fulltime baan van 40 uur per week en sport ik daarnaast ook op relatief hoog niveau, waarbij ik 15 uur per week zware/intensieve krachttraining doe. Vroeger deed ik dit niet en studeerde ik nog. Ik vroeg dus letterlijk veel minder van mezelf en mijn lijf. Als ik nu dus MDMA neem word ik er gewoon heel rustig van, voel me dan super chill, maar is niet echt het effect wat je wil op een feestje. Ben daarom ook gestopt met het nemen van MDMA op feestjes en bewaar het voor thuis op de bank.

Ik kan je 3-MMC aanraden. Dan hoef je niet te mixen met speed (sowieso een afrader, kater is echt immens) maar ik krijg van 3-MMC wel voldoende energie voor een dagje festival.

Neo-Shulginist

Badass junkie

MDMA heeft ook (indirecte) affiniteit voor de H1-receptor waar histamine normaal gesproken aan bindt. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het kalmerende effect.

Daarnaast remt MDMA de werking van de amygdala; het deel van het brein dat betrokken is bij de 'fight, flight or freeze' respons. Juist omdat MDMA dit deel van het brein beïnvloedt is het zo'n handig hulpmiddel bij de (MDMA-assisted) behandeling van PTSS. Mensen met PTSS hebben een overactieve amygdala (getriggerd door emotioneel beladen herinneringen), die vluchtreacties of agressie triggert als ze weer terugdenken aan het trauma.

Lang verhaal kort: ook in lage doseringen kan MDMA een kalmerend effect hebben. MDMA heeft een vrij complexe werking aangezien het allerlei verschillende processen in het brein beïnvloedt. Het klopt dat bij een wisselende dosering de verhouding van die beïnvloeding van verschillende hersendelen wisselt. Dus in hoge dosering is de kans groot dat je in jezelf gekeerd raakt en helemaal niet zo actief bent. Maar in lage dosering kan MDMA ook een kalmerend effect hebben.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Mijn theorie is dat het te maken heeft met hoeveel energiereserves je lijf nog heeft. Sinds twee jaar heb ik een fulltime baan van 40 uur per week en sport ik daarnaast ook op relatief hoog niveau, waarbij ik 15 uur per week zware/intensieve krachttraining doe.

De set en setting waarin MDMA wordt genomen speelt inderdaad een grote rol. Als je al moe bent voordat je begint dan word je niet ineens energiek van MDMA. Wat wel veel gerapporteerd wordt is dat je mogelijk niet veel energie voelt, maar als je dan toch begint te springen en rondrennen dat je dan ook niet de vermoeidheid van dat rennen en springen voelt.

Het effect van MDMA is gewoon een beetje paradoxaal. Lichamelijk gezien is het een stimulant (vanwege de activatie van noradrenaline en dopamine), maar emotioneel gezien heeft het juist een kalmerend effect.

MDMA heeft ook (indirecte) affiniteit voor de H1-receptor waar histamine normaal gesproken aan bindt. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor het kalmerende effect.

Daarnaast remt MDMA de werking van de amygdala; het deel van het brein dat betrokken is bij de 'fight, flight or freeze' respons. Juist omdat MDMA dit deel van het brein beïnvloedt is het zo'n handig hulpmiddel bij de (MDMA-assisted) behandeling van PTSS. Mensen met PTSS hebben een overactieve amygdala (getriggerd door emotioneel beladen herinneringen), die vluchtreacties of agressie triggert als ze weer terugdenken aan het trauma.

Lang verhaal kort: ook in lage doseringen kan MDMA een kalmerend effect hebben. MDMA heeft een vrij complexe werking aangezien het allerlei verschillende processen in het brein beïnvloedt. Het klopt dat bij een wisselende dosering de verhouding van die beïnvloeding van verschillende hersendelen wisselt. Dus in hoge dosering is de kans groot dat je in jezelf gekeerd raakt en helemaal niet zo actief bent. Maar in lage dosering kan MDMA ook een kalmerend effect hebben.

Interessant dit over MDMA en PTSS. Nooit eerder gehoord. Ik heb zelf een C-PTSS, heb je hier nog meer info over? Ben wel benieuwd.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Het is een vrij onpopulaire combinatie, de meeste mensen vinden het wat teleurstellend van wat ik zoal lees. Amfetamine kun je elke dag nog nemen, persoonlijk zou ik het liever bij MDMA houden omdat ik de effecten op zichzelf beter kan waarderen en het gevoel heb dat Amfetamine deze af vlakken. Maar dat ben ik.

Interessant dit over MDMA en PTSS. Nooit eerder gehoord. Ik heb zelf een C-PTSS, heb je hier nog meer info over? Ben wel benieuwd.
Deze held is wie je zoekt, Professor David Nutt.
http://drugsforum.info/actualiteite...ot-all-in-the-mind-public-lecture-t15039.html

Thnx @acht.zes en @Jmths ! Even snel gescand maar klinkt idd wel logisch hoe dit zou kunnen werken. Ben net zelf weer met een vorm van Exposure begonnen (Narratieve Exposure Therapy). Maar dit klinkt wel veelbelovend.

Sjappiewappie

Experimenterende gebruiker
Vind het sowiso al gevaarlijk om andere drugs bij te hebben wanneer je pep neemt. Als de pep minderd raak je zo wanhopig terug iets te voelen dat je nog wel is yolo super veel mdma ineens erbij gaat nemen.

Bovenaan