Personality Killer

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
Zie dit als een vraag.
Ik weet ondertussen dat ''drugs'' (en daarmee bedoel ik alles, van wiet tot coke) schadelijk IS voor je hersenen/gezondheid. Maar wat ik eigenlijk nog veel erger vind, is dat het jezelf (als persoon) veranderd in een negatieve zin. Al gebruik je bijvoorbeeld xtc voel je je heel zelfverzekerd bla bla... Maar eigenlijk ben je niet jezelf als je aan de drugs zit. Het is de MDMA die het werk voor je doet, het gaat z'n gangetje maar. Ik heb momenten gehad dat ik alle drugs wou gaan proberen maar ik ben heel erg bang dat als ik echt bijna alle drugs heb gehad, ik een lopend lijk word. Tot nu toe heb ik alleen nog wiet en xtc gebruikt en ik ben bijna 17, ik was er vroeg bij maar het viel nog mee vond ik zelf. Als ik sommige lijstjes van jullie zie met afkortingen als 2cb ofzo en nog 20 van dat soort vaage formules, vraag ik me af, hoe sta je nu in het leven? Heeft het je niet ontzettend veranderd als persoon, kun je nog gewoon lachen zonder drank of drugs? Of kijk je telkens uit naar de avond dat je weer iets mag gebruiken? Ik bedoel het niet lullig hoor ik wil het gewoon echt heel graag weten. Zelf heb ik ook elke week gebruikt, de eerste maand was het geweldig, daarna ging het snel bergafwaarts en dat was voor mij ook een teken dat ik het een hele lange tijd niet meer moest doen. Ik heb ook gewoon een datum voor mezelf geprikt en met meerdere mensen afgesproken dat ik me daar aan ging houden. En tot nu toe lukt het echt goed en ik zit onwijs goed in me vel. Ik was eerst zeg maar bang dat ik niet meer de oude zou worden maar gelukkig ben ik dat wel weer :). Als je jezelf maar de tijd geeft om ''normaal'' te worden, en ik heb geleerd dat je niet '' normaal'' kunt worden in `1 week. Op dit forum zitten heel veel mensen die drugs gebruiken denk ik zomaar :rolleyes: . Dus er zullen er vast ook wel een paar tussen zitten die het zo ver hebben laten gaan dat ze nooit meer de oude zullen worden. Of is dat onzin, is het dan zo dat als je een paar maanden niets meer gebruikt, je weer helemaal ''de oude'' bent? Ik mag hopen dat iedereen het afraadt om alle drugs te gaan proberen..

Inhale

Bewuste gebruiker
Ik denk ook dat je je persoonlijkheid behoorlijk kan veranderen door (veel te veel) drugsgebruik. Het hoeft alleen niet allemaal negatief te zijn. Veel mensen ervaren positieve veranderingen door gebruik van trip middelen of xtc bijvoorbeeld.
En vergeet niet dat de xtc depressie geen definitieve schade is maar een tekort aan stofjes wat weer aangevuld moet gaan worden.

En trouwens, alles en iedereen om je heen veranderd je persoonlijkheid, drugs dus ook.
Als je matig gebruikt (dus NIET elke week xct) is er weinig aan de hand, als je het mij vraagt.

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
ja ik denk ook wel dat als je het 1ns in de 2 maanden doet, je een leuker mens kan worden :grin: zo zie ik het graag, maarja dat is met drank natuurlijk hetzelfde verhaal denk ik

nicolai

Wijs gebruiker
drugs maakt je (mij dan) toleranter...

al bedoel ik dat misschien anders. ik ben al heel tolerant en beleefd naar mensen...maar drugs maar ik zie wel veel dat mensen toleranter naar elkaar worden. het is opeens niet meer zo erg dat iemand tegen je aan loopt of dat iemand per ongeluk bier over je mooie shirt heengooit.

ik kon daar nog weleens kwaad van worden...maar drugs heeft mij veel inzichten gegeven over hoe ik vind dat ik zou moeten leven. al die dingen pas ik wel toe in mijn dagelijkse levensstijl, anders heb je er weinig aan. je leert van al je ervaringen, dus ook van je drugservaringen....het vormt allemaal je persoonlijkheid.

dat geldt voor de geestverruimende drugs, maar ook voor de geestvernauwende drugs.

daarom is het bijvoorbeeld zo jammer dat er zoveel kinderen in nederland zijn die ritalin gebruiken.

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik geloof dat hier ook weer het verhaal over dosering van toepassing is.
Gewoon rustig aan en niet te veel in één keer.

Ik geef toe, ik kijk nu ook wel uit naar de volgende keer paddo's. Maarja, wat is daar mis mee?
Het is niet ongezond en ik zie niet in wat er mis is met een beetje nieuwsgierigheid, zolang je jezelf maar in de hand hebt.

Ik wil trouwens ook niet álles proberen. Er is zo veel, en met een soort middel ben je ook niet na één keer klaar, vooral niet als het tripmiddelen betreft.

Plimu

Bewuste gebruiker
hallo

ten eerste:
ik vind de vraag stelling enorm goed :hearteyes: .
bij deze het compliment:

+1 :grin:

OT: ik ben van mening dat er 2 vormen van persoonlijkheid verandering bij drugs gebruik kunnen optreden, 1: de eerder genoemde zombie ( :P ), door slecht drugs gebruik bijvoorbeeld door de al eerder genoemde drugs (mdma coke etc). 2: en een heel hoog bewustzijns persoonlijkheid, in deze zin bedoel ik trippers die levens veranderende drugs gebruikt hebben, die vaak een hoge eigen kennis in zekere zin.

''drugs'' hebben mijn leven zeer positief beinvloed en ik mag tot de dag van vandaag niet klagen.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
ik sta ongelofelijk positief in het leven, ik voel me veer meer bewust van alles, kan beter genieten van het hier en nu, heb meer begrip gekregen voor andere mensen en dat heb ik te danken aan drugs, en dit is op lange termijn, dus dan heb ik het nog niet over wat ik meemaak tijdens het gebruik :)

maar drugs heeft veel invloed op de hersenen, en dat uit zich bij iedereen verschillend, je kan het nooit enkel positief of negatief noemen
ik let op voor depersonalisatie, luister naar mijn lichaam en lees mij altijd goed in om er met een gezonde manier mee te kunnen omgaan. daarom zal ik niet meer dan 1 keer om de twee maand iets nemen kwestie van er zoveel mogelijk uit te leren en ik ben van plan dat mijn ganse leven zo te houden.

desondanks ervaar ik ook negatieve invloeden op mijn zelfvertrouwen, lichte psychotische eigenschappen kunnen optreden.maar in het algemeen voel ik mij er goed bij en biedt het een enorme meerwaarde aan mijn leven.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Ten eerste wil ik zeggen dat alcohol en medicijnen ook drugs zijn, vooral de psychische medicijnen zoals antidepressiva, antipsychotica etc.

Zoals al eerder gezegd is, zal je grotendeels gevormd worden door ervaringen etc. Ook drugs kunnen je veranderen, ik denk dat het uiteindelijk voor een groot deel aan jezelf ligt hoe drugs je veranderen. Ik denk dat het ook voor een groot deel aan je leeftijd ligt, ik had ook grote problemen in mijn jeugd door drugsgebruik. Ik ben ook nog steeds verslaafd aan wiet, maar moet zeggen dat ik vanaf me 17 tot deze zomer (ben nou 21), geen harddrugs meer gebruikt. Heb nu weer een paar keer paddos gebruikt, xtc en voor de eerste keer lsd en ik voel me nu echt een stuk beter dan een jaar geleden. Ben gelukkiger en kan beter relativeren, rook ook een stuk minder wiet per week. Was eerst makkellijk 50 euro per week, nou is het mischien 25 euro per week.

Ik heb ook toen ik 18 was een half jaar lang prozac geslikt en moet zeggen dat ik in die tijd echt een ander mens was, had ook last van depersonalisatie/derealisatie in die tijd, door de prozac. Ik denk dat tripmiddelen mensen echt beter kan maken, mdma reken ik dan even mee, is voor mij absoluut geen oppepmiddel. Alhoewel ik wel denk dat coke, speed en de verdovende middelen, alcohol en heroine, veel eerder je slecht beinvloeden dan tripmiddelen, de kunst is natuurlijk alles met mate te consumeren en weten waarom je consumeert.

En ik kan zeker nog lachen zonder drugs, heel goed zelfs.

Ik denk wel dat iemand onder de 18, liefst onder 21, geen drugs zou moeten gebruiken, ben er wel van overtuigd dat er te veel jeugdigen zijn die hiermee niet goed kunnen omgaan.

chanty85

Newbie
tja misschien heb ik dan de perfecte oplossing voor degene die van harcore feesten houden

en liever een natuurlijk middel gebruiken in plaats van troep.

ik verkoop namelijk 100% goedgekeurde voedingsproducten die in het handboek staan van huisartsen.

het energie drankje WINergie is gemaakt door de NASA om de astronauten de hele nacht wakker te kunnen houden

ideaal toch!!!

groetjes

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Nou chanty daar ben ik het absoluut niet mee eens, alleen omdat iets goedgekeurd is heet nog niet dat het goed is. En zeker niet omdat iets natuurlijk is. Dat is zowieso de grootste bull. Alles is chemie en geloof maar dat er veel natuurlijke dingen zijn waar je zo dood van omvalt.

Ik houd ook van hardcore partys en als je geen drugs wilt gebruiken houd je het vaak makkelijk nog langer vol dan diegene die wel drugs gebruiken, haha.

Vroeger was coke gezond voor je, speed werd in het leger gebruikt en heroine werd gebruikt om mensen van hun morphine verslaving af te helpen. En geloof me maar dat er vandaag nog steeds zo een misvattingen heersen, waar we in 50 jaar zeggen, hoe stom dat we dat hebben gedaan.

mellowWw

Belezen gebruiker
Ben zeker veranderd, tot nu toe hoofdzakelijk in positieve zin.
Trippen heeft me zo veel inzichten gegeven die vergeet ik mijn hele leven niet meer.. XTC heeft geweldige band geschept met sommige mensen, en zelfs nu lijk ik nog steeds héél intens te kunnen genieten van muziek, hoef er niet veel voor te doen om kippevel te krijgen van iets (al kan dat ook komen doordat ik hoog sensitief ben).
Kan me nu JUIST beter vermaken zonder iets te gebruiken..

Blowen heeft altijd ontspannend gewerkt en heeft me laten denken in veel stressituaties (wanneer ik dus nuchter was:) 'waarom zou ik nu niet ook ontspannen kunnen blijven? Het is totale onzin omnu als een kip zonder kop rond te gaan rennen'.. Dus ook dat heeft wel bijgedragen..

Wat het kapot heeft gemaakt? Misschien wel wat hersencellen (ongetwijfeld).. En soms ben ik er te veel mee bezig (met het 'voorgenieten' van iets dat komen gaat :grin: , en niet het gebruik zelf). Daar baal ik zelf ook wel eens van.. + dat sommige mensen zich wel eens zorgen maken over mijn gebruik.. Al valt dat in werkelijkheid mee, maar door het te vele praten er over lijkt het wel eens meer dan het daadwerkelijk is.

Ewie

Belezen gebruiker
mellowWw zei:
+ dat sommige mensen zich wel eens zorgen maken over mijn gebruik.. Al valt dat in werkelijkheid mee, maar door het te vele praten er over lijkt het wel eens meer dan het daadwerkelijk is.

Héhé, dat heb ik ook wel... Dat is misschien wel het irritantste, maar wel begrijpelijk.

Maar je veranderd wel wanneer je drugsgebruik, ik geef toe dat ik uitgaan zonder drugsgebruik niet echt leuk vind (en daarbij bedoel ik net zo goed alcohol!), de reden voor mij is puur dat het mij wat losser maakt.. Af en toe xtc maar verder blijft het vooral bij wat wiet en alcohol. De dagen nadat ik wat gebruikt hebt ben ik nog wat minder sociaal en spontaan, dat probeer ik vooral te veranderen nu. :)

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
mellowWw zei:
Wat het kapot heeft gemaakt? Misschien wel wat hersencellen (ongetwijfeld)..

Tot nu toe heb ik niks gemerkt van dode hersencellen, maar ik ben juist bang dat ik over 30 jaar veel last ga krijgen van geheugenverlies, hebben jullie dat niet?

azgaza

Badass junkie
Hmm.. nou moet ik vooraf even zeggen dat de enige drugs die ik ooit gebruik heb wiet, paddo´s, LSD en alcohol zijn, en ik ben niet veel veranderd, sowieso is het moeilijk te kijken waar welke veranderingen aan liggen maar ik ben de laatste 3 jaar stabieler, gelukkiger, evenwichtiger en socialer geworden, maar dat is denk ik grotendeels ook te wijden aan het feit dat ik nu 18 ben en drie jaar geleden 15 was, en dus gewoon opgegroeid ben. Wel ben ik door de trips van een aantal fobieen die ik had volledig af, maar eigenlijk is alles ten positieve geweest, ik zou deze herinneringen voor niks willen ruilen :)

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
azgaza zei:
Hmm.. nou moet ik vooraf even zeggen dat de enige drugs die ik ooit gebruik heb wiet, paddo´s, LSD en alcohol zijn,

dat had ik niet verwacht haha, ik dacht dat de moderator van zo'n drugs forum toch zeker wat meer zou proberen :P maar respect :grin:

Immo

Badass junkie
Ik heb het idee dat door drugs gebruik maar verlegenheid behoorlijk verdwenen is. Maar dat kan mischien ook door andere dingen komen. Ik weet het niet. Verder ga ik veel en veel meer uit sinds ik drugs gebruik, maar dat komt waarschijnlijk omdat dat een goed excuus is om te gebruiken.

Hellraiser_[NL]

Bewuste gebruiker
Interesant onderwerp :grin:

Mijn leven is dramatiche verandert in de goede zin.
Ik heb veel XTC gedaan en blow ook vaak door de drugs ben ik wat ruimmer gaan denken heb hier veel profeit van gekregen.

Atropa

Bewuste gebruiker
Rookte m'n eerste joint pas na m'n 20ste, hetzelfde geldt voor E. Drinken uit familie principe nooit gedaan. Denk wel dat op oudere leeftijd beginnen en sterk de nadruk leggen op entheogenen het fundament leggen is voor een levenslange gezonde verbondenheid met gealtert bewustzijn. Hetgeen zich later misschien kan uiten in intellectuele eigendommen.

Ik zie mezelf overigens op m'n 80ste nog wel een Xtc'tje nemen als m'n hart dat nog zou toelaten. Soberheid, na lange onthouding vergeten van hoe een middel ook alweer voelde, en het smachten lang vooruit schuiven zijn de elementen die op de lange duur lonen. Anders loop je mentaal vast en neem je met je staart tussen je benen afscheid en blijft er nog maar 1 koninkrijk over, het levendje v/d realiteit waarin alles koud is en iets representeert zonder verbeeldingskracht.

Gemini

Badass junkie
Drugs heeft een negatieve invloed gehad op mijn jeugd.
Toen ik op (te) jonge leeftijd begon heeft mij dat toendertijds heel erg veranderd en ik heb dingen gedaan waar ik achteraf niet achterstond.
Ik heb mijn school verneukt, ik zat in de 1ste klas op het VWO en in de 2e klas op het VMBO en die heb ik vervolgens niet afgemaakt. Thuis ging het kut, vaak ruzie thuis en m'n ouders vertrouwden me niet meer. Ook had ik totaal andere vrienden dan voordat ik begon met drugs.

Nu is dat allemaal niet meer zo. Op een gegeven moment was ik het simpelweg zat. Steeds het 'kort worden', liegen tegen m'n ouders als ik weer eens op een onverklaarbaar tijdstip de deur uitging of te laat thuis kwam en de gesprekken over wie wat ging halen aankomend weekend.

Nu doe ik m'n best op school, het gaat al heel lang weer goed thuis en ik weet wie m'n echte vrienden zijn. Ergens heb ik best spijt van sommige dingen, maar aan de andere kant had ik het ook niet willen missen.

Bovenaan