1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

persoonlijk speed gebruik

Discussie in 'Speed' gestart door festivalganger, 8 nov 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hoihoi!

Ik ben een meisje van 19 en op mijn 17e deed ik mijn eerste xtc pilletje op mijn ook mijn eerste festival. Inmiddels ga ik naar zo’n 18 festivals per jaar, en gebruik op meestal 2 na altijd xtc. Nu heb ik laatst op een after voor het eerst pep gedaan, alleen wist niet echt wat ik ervan moest vinden omdat ik al helemaal waus was van de pillen. Dus een paar weken later besloot ik zelf 2 gram te halen omdat ik toch wel nieuwsgierig was. dit gebruikte ik gewoon heel random in mn eentje terwijl ik die avond nog naar school moest (hotelschool). dit effect beviel me wel, maar had aan de andere kant ook zoiets van waarom doe ik dit zo stiekem in mijn eentje. Mijn schoolvrienden merkte wel aan me dat ik een beetje hyperactief was enzo. Ook had ik hele gesprekken en lol met mijn 29 jarige mentor. PLUS ik heb natuurlijk die hele nacht wakker gelegen terwijl ik die volgende dag gewoon weer school had van 8.30 tot 17:30. dus ik besloot om die dag maar door te gebruiken. omdat ik anders die schooldag echt niet kon presteren. Hier was ik niet echt trots op omdat ik echt heel bang ben om verslaafd te raken. Maar vind het denk ik gewoon interessant om te experimenteren met drugs..?

Nu heb ik dus 2 dagen geleden 1 gram pep gekocht. voor geen reden eigenlijk.. maar gisteravond zat ik op mijn slaapkamer me kapot te vervelen, dus heb weer in mijn eentje pep gesnoven, zonder dat iemand het weet, met mn moeder en zusje die ook gewoon thuis waren.. Wat ik toen heel de avond deed was, muziek luisteren, mezelf filmen terwijl ik aan het hakken was, en vooral heel veel appen en snapchatten met vrienden. ik voelde me echt fijn. tot al mn vrienden gingen slapen en ik dus niemand meer had om mee te praten.. muziek luisteren kon ik ook niet meer echt doen want het was al 4:00 ofzo. nou deze nacht weer plafonddienst natuurlijk... Vandaag ging ik een dagje naar mijn vader en stiefmoeder die anderhalf uur met de trein van mij vandaan wonen. Ik besloot gewoon verder te gebruiken in de trein, want ja ik was kapot. mijn familie heeft het niet aan mij gemerkt.

wat denken jullie ervan als je dit verhaal zo hoort?

ik ben als de dood om verslaafd te raken en als ik zo stiekem in mn eentje gebruik voel ik me echt een junkie (terwijl het nog maar 3 x gebeurd is) maar toch vind ik het af en toe op verschillende plekken leuk om is te gebruiken.. ik wil na deze dag sowieso 3 maanden of langer ff geen speed gebruiken want wil niet dat ik zonder speed, activiteiten minder leuk ga vinden of minder goed kan... heb gister wel gewerkt aan een examen opdracht voor school waar ik me erg goed op kon concentreren, en heb vandaag zelfs onder invloed auto gereden wat eigenlijk echt niet kan.

Denken jullie dat ik op deze manier alsnog verslaafd kan raken? of dat ik echt gewoon nieuwschierig ben en experimenteren leuk vind?

gebruiken jullie ook wel eens “zo nu en dan” speed zonder dat andere mensen daarvanaf weten?

(heb het dus nu 3x gebruikt in de afgelopen 3 maanden, maar ben nu wel van plan om even 3 maanden of langer, geen pep meer te snuiven. of in ieder geval niet in mn eentje..?)

Bas vindt dit leuk.
  2. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ja, als je zo doorgaat bestaat er een grote kans om verslaafd te worden. Ik herken mezelf er ook in, want als ik zelf speed thuis heb liggen, kan ik er moeilijk vanaf blijven en gebruik ik af en toe ook zonder enige reden te hebben. De doseringen zijn bij mij weliswaar klein en ik kan er gewoon van slapen, maar tis wel wekelijks gebruik ondertussen (50-100 mg als bommetje).

Probeer alleen speed te halen als je het ook echt wil gebruiken, op een bepaald moment. En haal niet meer dan nodig, zo voorkom je dit soort situaties dat je je verveeld en aan pep gaat denken. (:

Ga je trouwens naar Resonate? ;p

Fenrir vindt dit leuk.
  3. TechnoChicken

TechnoChicken Bewuste gebruiker

Ik wil eigenlijk alleen even aangeven dat ik het echt meer dan gestoord vind dat je onder invloed auto rijd. Besef je wat je jezelf en andere kan aandoen door dit te doen?

De Dunne en Fenrir vinden dit leuk.
  4. Fenrir

Fenrir Bewuste gebruiker Tripreporter

Hey! :)

Ik zal proberen niet al te streng te zijn maar... dat is echt achterlijk veel. Dit is meteen een rode vlag voor jouw vermogen om op verantwoorde wijze drugs te gebruiken. Lees alsjeblieft deze post eens door: https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Bijpakken om te kunnen functioneren is dé manier om verslaafd te worden. Daarbij is twee gram een zieke hoeveelheid om in één etmaal naar binnen te stouwen, zelfs als het baggerpep is zou een doorgewinterde doorgesnoven verslaafde daar nog te veel aan hebben.

Natuurlijk was er wel een reden. Probeer eens eerlijk tegen jezelf te zijn: waarom zou je dit besluit genomen kunnen hebben? Als je het gevoel zelf zó fijn vindt dat je tegen beter weten in jezelf in dezelfde situatie plaatst dan heeft speed je al te pakken en kun je beter nu stoppen. Probeer het nog eens over een paar jaar, als het per se moet.
    Andere mogelijke redenen om op deze manier te gebruiken (zoals vluchtgedrag of functioneel gebruik in het dagelijks leven) zijn mijns inziens al even gevaarlijk.

Doe nou níet :coldsweat:

Jezus. Het is toch duidelijk dat jij, op dit punt in je leven althans, niet in staat bent om met speed om te gaan?

Het antwoord op allebei deze vragen is ja. Doe ermee wat je wil.

Nooit. Ik gebruik speed alleen op meerdaagse festivals, dus hooguit een paar keer per jaar, juist omdat het voor de juiste persoon zo verslavingsgevoelig is. Dat geldt voor mij, maar voor jou denk ik nog meer.

Hopelijk ben ik niet zo hard geweest dat je niet wil luisteren naar me. Laat de speed alsjeblieft de komende jaren links liggen.

TechnoChicken vindt dit leuk.
  5. Anunnaki

Anunnaki Bewuste gebruiker Donateur

Als ik dit zo lees ben je wel op weg naar een verslaving als je dat zo volhoudt, ik begrijp uit je verhaal dat je uit verveling pep gebruikte en ook om de volgende dag je vermoeidheid te onderdrukken, eigenlijk zou je het brakke dagje erna als straf moeten zien voor de avond daarvoor.

Nieuwschierigheid is normaal en experimenteren met drugs is natuurlijk ook heel leuk wanneer je dit interessant vind, maar ik kan niet zeggen of je verslaafd bent of dat er een verslaving op de loer ligt, maar meestal weet je dit zelf het beste.
    Ik zou zeker MINSTENS 3/4 maanden geen pep gebruiken ook om er even goed over na te denken want als je echt bang bent voor een verslaving zou ik het gewoon niet doen, helemaal wanneer je het thuis hebt liggen en je er zo bij kan, haal desnoods voor 1 avond op zodat je de volgende dag niet gemakkelijk nog een keer kan gebruiken, maar wanneer je dit soort stappen al moet nemen om een verslaving te voorkomen is het al beter om er helemaal niet aan te beginnen.

Qua XTC zou ik ook maar goed gaan minderen niet alleen omdat je het gebruik op deze manier schadelijker en/of gevaarlijker maakt maar ook omdat je de ervaring voor jezelf op deze manier verpest aangezien je je hersenen veel te weinig rust geeft. en auto rijden onder invloed kan uiteraard niet dat begrijp je natuurlijk zelf ook wel. En ik kan er eerlijk gezegd niet met mijn hoofd bij dat je als de dood bent verslaafd te raken, helemaal met de doseringen die jij aangeeft qua speed en hoevaak je het nou eigenlijk doet en dan heb ik het vooral over je XTC gebruik. Dan zou ik toch denken dat je hier mee zou oppassen..

6. Snelle peppie

Snelle peppie Experimenterende gebruiker

Ik herken mezelf in sommige opzichten in je, maar als jij bang bent verslaafd te raken (als je het ongemerkt nog niet bent), stop dan en blijf er van af. Je moet je grenzen kennen, als jij zegt alleen op feestjes en anders niet zou het moeten lukken. Zoek afleiding en liever niet in je eentje gebruiken.

Fenrir vindt dit leuk.
  7. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Lees deze link ook maar even door. 16x mdma/xtc in een jaar ga je niet lang volhouden. Lees AUB goed in! Misschien beter helemaal geen drugs meer? Ik bedoel als je zo jong al geen maat weet te houden met harddrugs voorzie ik alleen maar problemen in de nabije toekomst.

https://drugsforum.nl/threads/mdma-xtc-handleiding.61333/

Greetz

Laatst bewerkt: 8 nov 2018
    Fenrir vindt dit leuk.
  8. De Dunne

En dit ook natuurlijk.

9. dat ga ik natuurlijk nooit meer doen

TechnoChicken en De Dunne vinden dit leuk.
  10. De Dunne

Na speed kun je tot 72 uur na gebruik positief testen bij een drugs controle. Dus dan mag je 3 dagen niet rijden.

11. Koffieboon

Koffieboon Belezen gebruiker

Ik zou voorzichtig zijn met dit goedje. In het begin zijn de effecten van speed nog rooskleurig zoals je hebt ervaren. Maar als je in deze mate blijft gebruiken, zul je gauw kennis maken met de duistere kanten van speed.

Tip van mij: een beetje gas terug en laat de speed voorlopig links liggen. Zoek anders de '8 stages of amphetamine use' eens op. Dat geeft een goede indruk hoe de beleving van speedgebruik op den duur zal veranderen.

Laden...