1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Petitie tegen opslaan vingerafdrukken

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door Dione, 25 nov 2009.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Dione

Dione Badass junkie Emeritus Mod

http://www.hetnieuwerijk.nl/index.php

2. Frank123

Frank123 Wijs gebruiker

Ik vind het ook geweldig van de personen die de folder hadden verspreid waar zoveel ophef over is. Tegelijkertijd kan ik me om de reactie ontiegelijk kwaad maken. Onsmakelijke grap ? mensen denk na ! het is verdomme wel realiteit ! haal die oogkleppen af !

3. Wacky

Wacky Badass junkie

Folder ? Ophef ?
    Wat heb ik gemist ?

4. Frank123

Frank123 Wijs gebruiker

5. Immo

Immo Badass junkie

Ik moet zeggen dat ik het helemaal geen verkeerd idee vind om van elke Nederlander de vingerafdruk in een grote database te zetten, justitie zal hiermee makkelijker misdaad kunnen oplossen.

6. TeKNoZem

TeKNoZem Wijs gebruiker

Het is alleen nogal fraudegevoelig.. Zelfde geld voor die chip in je paspoort.

7. Wacky

Wacky Badass junkie

En je moet je ook realiseren dat het voor steeds meer gebruikt zal worden, het gaat stapje voor stapje verder.

Je kunt wel denken "ik ben geen misdadiger, dus ik heb niets te vrezen". En als ze dit soort dingen alleen zouden gebruiken om terroristen en echte criminelen aan te pakken zou er niets aan de hand zijn. En voorlopig zal dat ook wel zo zijn. Echter, als iedereen aan het systeem gewend is, zal het gebruik weer worden uitgebreid. Als we het steeds door laten gaan zullen we in de toekomst op ieder wissewasje worden gecontroleerd. Als het over 10 jaar bijvoorbeeld ook technisch heel makkelijk is om vingerafdrukken van voorwerpen te nemen kan de politie op straat stukjes zwerfafval scannen en direct met behulp van de database een boete sturen naar wie het heeft vast gehad. Nu gooi jij misschien geen zwerfafval op straat (al kan je ook wel eens iets per ongeluk laten vallen) en misschien is een boete daarvoor nog redelijk ook. maar dit is maar een voorbeeld van waar het heen kan gaan, de mogelijkheden zijn eindeloos, en er kunnen nog allerlei nieuwe wetten worden aangenomen die jij wel zal overtreden. En als je continu op alles en alles gecontroleerd word heb je toch geen leven meer ?

En die zware criminelen en terroristen ? Die letten wel op waar ze mee bezig zijn, die zullen zich hier niet door laten tegenhouden in wat ze doen. Dus het is de gewone burger met de lullige overtredingjes die de sigaar zal zijn.

En dan gaat het alleen nog maar over nieuwe mogelijkheden en wetten, dan hebben we het nog niet over de mogelijkheden dat er andere mensen aan de macht komen met niet zo goede bedoelingen. Niets geleerd van WO2 ?

Ergens moet er een eind komen aan deze gang van zaken.

8. Frank123

Frank123 Wijs gebruiker

Wat wacky al zegt.

over een tijdje zien ze alles dus je privacy is 0,0 . Daarbij komt er ook nog eens bij dat de kilometerheffingskastjes ook om de hoek liggen. Dus kunnen ze over een tijdje controleren, met welke snelheid je waar heen bent gegaan , en wat je daar hebt gedaan.

Tuurlijk, criminaliteit is makkelijker op te lossen. Maar daar word door de criminelen wel weer wat op verzonnen. Maar ook omdat dit straks ''normaal'' zal zijn word de beveiliging laks , en zal het gehackt worden. De kans is groot. En dan zijn de poppen aan het dansen.

De camera's staan ook al her en der door de stad verspreid. Hoever moeten we nog beroofd worden van onze vrijheid ?

9. 3970

3970 Wijs gebruiker

Ik verbaas me telkens weer hoe laconiek sommige mensen er op reageren...snappen jullie dan echt niet waar dit allemaal heen gaat? Slimme energiemeters, chipknip, rekeningrijden mbv gps-kastjes, medisch dossier, bewaarplicht voor providers....

De overheid weet straks van iedereen waar hij/zij zich bevindt, op elk tijdstip, wat je eet, wat je koopgedrag is, hoeveel je verdient, wat je ermee doet, hoe (on)gezond je bent, wat je politieke en seksuele voorkeur is, of je drugs gebruikt....behalve van de echte criminelen natuurlijk...

Ik vind het een erg kwalijke ontwikkeling, die absoluut gestopt moet worden, dit gaat nergens meer over. Maar zolang de meerderheid van de burgers zich als makke lammetjes naar de slachtbank/vaccinatiekampen laat leiden, zie ik het somber in.

10. Frank123

Frank123 Wijs gebruiker

helemaal mee eens ! echte criminelen komen er toch wel onderuit.

11. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

Verleden heb ik zelfs DNA moeten afgeven.... Dat gaat in toekomst ook gebeuren bij elke burger... Als je niks te verbergen hebt, dus wat is het probleem? Welk kom in 2018

Laden...