Peyote wortel

Zeitgeist

Experimenterende gebruiker
Ik heb gelezen dat je de wortel van de peyote ook kan eten en dat één portie 12 tot 30 gram is.
Telt de wortel dan ook mee, want die is ook bijna groter dan de cactus zelf en zit daar dan evenveel werkzame stoffen in als in het plantje zelf?

Zeitgeist

Experimenterende gebruiker
En nu lees ik weer dit:

De wortel van deze cactus heeft de vorm van een puntzak en is bij een volgroeide cactus vaak groter dan de cactus zelf. Wanneer Peyote wordt ingenomen, wordt alleen gebruik gemaakt van het gedeelte boven de grond. Dit gedeelte wordt de “button” genoemd. De “buttons” kunnen vers of gedroogd gegeten worden.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Al zou de wortel van peyeto ook veel mescaline bevatten dan zou ik idd afraden om het gebruiken. Dit vooral om het feit dat als je de cactus (button) goed afschnijdt dan groeit je cactusje weer terug, is dus net zoals bij paddos, je moet voorzichtig zijn dat je het myceliuem cq wortels niet kapot maakt.

Dit is natuurlijk vooral belangrijk in de natuur, door de vele mensen die in de natuur in amerika peyote buttons verkeerd afschnijden zijn daar hele velden kapot gemaakt.

Bovenaan