1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

phenibut als alternatief op GHB?

Discussie in 'GHB' gestart door Kevin92, 6 apr 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Kevin92

Kevin92 Experimenterende gebruiker

Ik zat zojuist op internet te lezen over alternatieven voor GHB, aangezien ik het zomaar niet krijg gevonden bij dealers en GBL bestellen op internet vraag ik me af hoe betrouwbaar dat is. Dus maar eens zien of er alternatieven zijn die hetzelfde werken, en makkelijk te verkrijgen zijn.

Toen kwam ik dus uit bij Phenibut, wat ik begrijp ongeveer dezelfde effecten heeft als GHB?

Nu ging ik op internet kijken en dat ziet er al snel uit als een stuk goedkoper? *modknip: geen prijzen noemen* voor 30 capsules? Dat lijkt best in prijs te schelen?

Nu vroeg ik me dus al snel af waarom niet iedereen aan het legaal verkrijgbare Phinibut zit in plaats van hun drankjes vol te gooien met chemische troep?

Zijn de effecten van Phenibut dusdanig laag dat het niet genoeg is voor de meeste? Zitten er aan GHB toch wat meer extra effecten aan die wenselijk zijn voor de meeste gebruikers? Of is Phenibut gewoon niet bekent en GHB wel dus gebruikt iedereen dat?

Laatst bewerkt door een moderator: 12 apr 2019
  2. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Trends in gebruik van drugs spelen zich meestal af in groepen. GHB is een tijdje populair geweest in bepaalde kernen. Zo was GHB in de omgeving van Roosendaal een tijdlang flink populair. Als mensen hun vrienden horen praten over een middel, en er dan ook mee geconfronteerd worden, is dat een belangrijke voorspeller voor experimenteergedrag.

Phenibut is een (op de Europese markt) een vrij nieuwe psychoactieve stof die inderdaad een vergelijkbaar farmacologisch effect heeft met GHB. Het middel is in Rusland ontwikkeld en is daar ook lange tijd voorgeschreven aan patiënten met angststoornissen. Phenibut is (nog) niet populair in Nederland omdat er niet zoveel vriendengroepen zijn die elkaar ermee aansteken. In Europa is het ook nooit goedgekeurd als geneesmiddel.

Overigens wordt phenibut ook gewoon gesynthetiseerd. Het onderscheid tussen 'chemisch' en 'natuurlijk' zegt sowieso niet zoveel. Maar phenibut is geen 'natuurlijk' middel in ieder geval. Het wordt als 'voedingssupplement' verkocht, een wettelijk vastgelegde term die juridisch gezien interessant is voor verkopers van dit soort middelen.

Er kunnen wel stevige bijwerkingen zitten aan gebruik van phenibut. Een vriend van mij kreeg last van een plotselinge periode van zware depressie nadat hij een keer 1 gram had genomen. Hij was er flink van geschrokken. Op fora zijn er meer mensen die klagen over deze bijwerking.

Een vriendin van mij heeft een risk-assessment gedaan van phenibut. Daaruit blijkt dat phenibut al snel lichamelijke afhankelijkheid kan veroorzaken. Die afhankelijkheid is sterker dan die van GHB, en gaat ook gepaard met flinke bijwerkingen zoals slapeloosheid, zweten, misselijkheid en zelfs psychotische episoden. Het afkickproces is zwaarder en duurt langer dan dat van GHB (wat al behoorlijk lastig afkicken is).

Sommige dagelijkse GHB-gebruikers stappen over op phenibut, omdat phenibut langer werkt, en ze dan wel een keer een nacht door kunnen slapen. Dagelijkse GHB-gebruikers worden doorgaans een paar keer per nacht wakker om een dosis bij te nemen. Phenibut verhelpt dat probleem, maar in ruil daarvoor betalen de gebruikers dus wel met ernstigere bijwerkingen.

Lees ook de publicatie in de Volkskrant van afgelopen herfst:
    https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...en-gewoon-verkrijgbaar-via-webshops~b990d503/

3. Kevin92

Bedankt voor je uitgebreide antwoord :) Hier heb ik idd wel wat aan.

Wat ik begrijp van dosering is dat een beetje zelf zoeken naar wat het best werkt? Als ik zo zie dan wordt het verkocht in capsules van 500mg, Maar dat is waarschijnlijk te veel voor de effecten die je wilt bereiken/GHB effecten te krijgen.

En als ik het goed begrijp wordt het als een soort slaapmiddel verkocht? Of is dat nu een beetje om het beestje een reden te geven om te verkopen omdat "Ja dit is een soort GHB drugs" niet een hele logische verkoopmodel is? Maar is als je te veel neemt evengoed de kans op out gaan zoals bij GHB en is die outgaan ook erg?

4. Freeway

Freeway Experimenterende gebruiker

Bij doseringen onder de 1,5 a 2 gram heeft een wat kalmerend effect maar weinig recreatief, in mijn ervaring krijg je daarboven wel GHB achtige effecten. Zelf doseerde ik op 2,5/3 gram voor een goede roes. Maar beter niet gelijk zo hoog gaan zitten, want sommige ervaren bij 2 gram al flink wat effect.

Tsja je kan er ook goed van slapen dus niets van gelogen. De kans op out gaan is veel minder groot dan bij GHB, Tenzij gecombineerd met alcohol, benzo's etc. Bij een te hoge dosis wordt je misselijk en voel je je niet prettig, maar voordat je out zou kunnen gaan moet je echt wel 5gr+ gaan nemen en daar wordt het niet prettiger van.

5. KropSla

KropSla DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Volgens mij wordt het voornamelijk als kalmeringsmiddel verkocht, beetje angstremmend effect. Je kunt het ook gewoon als poeder kopen i.p.v. al in capsules (kon in elk geval, weet niet of dat nog kan), vind ik fijner doseren. Bij 500mg zul je in tegenstelling tot wat jij denkt juist nog vrij weinig merken voor recreatief gebruik, in mijn ervaring althans. Ik ben zelf nog altijd op zoekende met dit spul, bij 1,5mg merk ik wel duidelijk wat, een soort heel licht roes-achtig effect, maar ik vind het nog niet echt lekker om eerlijk te zijn.

Het schijnt lichamelijk inderdaad behoorlijk verslavend te zijn, dus lees je goed in en bezint eer je begint. Ik zou het niet minder 'troep' noemen dan GHB, ook al is het legaal verkrijbaar. Bovendien is de dosis waarin je het recreatief neemt ook niet de dosis waarin het wordt aangeraden door de verkooppunten, dus je maakt meer 'misbruik' van het middel dan de bedoeling is. Daardoor zegt het niet zo veel meer of het legaal is of niet.

6. Kevin92

Ik vind het vooral een interessant middel omdat het makkelijk te verkrijgen is tegenover bijv GHB of GBL, dat is toch een stuk lastiger te bestellen op internet. GBL dan misschien nog wel maar dan moet je eerst weten hoe en heb je alsnog de kans politie aan je deur te krijgen dan ben ik bang. Dus dan is dit legale spul makkelijker. Maakt me verder weinig uit of iets nu legaal of illegaal is haha.

Maar hoe neem je het poeder dan? Meng je dat door drinken?

Ik ben niet echt van plan het vaak te gaan gebruiken. Volgens mij moet je het ook echt meerdere dagen achter elkaar gebruiken voordat het verslavend is. Het is meer mijn bedoeling het misschien eens in de 2 weken of minder te gebruiken.

Iemand enig idee hoe het overigens zit met bijv bijpakken? Werkt dat ongeveer hetzelfde als GHB of moet je dat bij dit spul juist niet doen?

7. Jen

Jen Belezen gebruiker

Waarom zou je daar aan beginnen?
    Neem gewoon ghb of xtc beter dan dat...

Revolutionair en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  8. Kevin92

Zoals ik zei is GHB of GBL niet altijd zo makkelijk te krijgen. Dat bestel je niet in een webshop dat je het de volgende dag in de bus hebt. En ik gok vooral niet zonder een bezoekje van de politie achteraf.Bij Phinibut is dat wel zo, makkelijk thuis vanaf de bank je drugs bestellen. Kan het makkelijker?

Zeker omdat ik het best wel eng vind om bijv een dealer (online) te vinden en dan een afspraak te maken ofzo.

En dan nog de kosten, hoewel het allemaal niet super duur zou zijn betaal je volgens mij nog best veel voor bijv een halve liter GHB of GBL. Ik ben ook best van plan het vaker te gebruiken en wil dan niet dat het binnen no time op is. Maar het geld om veel te kopen heb ik zo ook niet. Iig niet als het goedkoper kan.

En kwa XTC kun je ook niet elke week gebruiken. Dus dat zijn meer dingen die ik af zou wisselen. Om bijv verslaving en tollerantie tegen te gaan. Ook een beetje afhankelijk van hoe de effecten van elke drugs zijn en welke effecten op welk tijdstip wenselijk zijn. Er is bijv ook een feestje waar ik best de effecten van drugs wil. Maar absoluut niet met drugs op kan staan omdat ik er tevens werk. Phinibut zou eventueel een uitkomt kunnen zijn.

Laatst bewerkt: 8 apr 2019
  9. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Eigenlijk laat je op deze manier de overheid bepalen wat jij met je lichaam doet. Je wil eigenlijk GHB, maar dat mag niet, dus dan ga je maar sketchy spul gebruiken waarover we een stuk minder weten zodat je het in ieder geval wel kan kopen?

Sorry dat ik streng ben hoor, maar dit vind ik niet echt een goede reden om een drug te gaan gebruiken. Misschien nog even goed erover nadenken of je wel echt dit wil proberen.

Revolutionair en Jen vinden dit leuk.
  10. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

De vraag is of je een langzame of snelle dood wilt.

Ik weet niet of je ooit GHB afkick hebt mee gemaakt maar als je met Phenibut gaat stunten zit je al snel een maand in de pijntrein. Phenibut is geen geschikt GHB alternatief, je komt eerlijk gezegd vrij naïef over. Je praat over het structureel functioneel toepassen in verband met werk, dat het pas verslavend is als je het meerdere dagen achter elkaar gebruikt, etc.

Geen middel gaat je zo zo hard afstraffen als dat Phenibut zal doen, gezien je huidige afhankelijkheid naar GHB/GBL is dit een ramp die staat te wachten. Phenibut is niet het wondermiddeltje dat je hoopt dat het zal wezen en ik voorzie pijn in je toekomst. Veel plezier zolang het duurt.

Jen, Revolutionair, De Dunne en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Kevin92

Tja, de overheid maakt het moeilijk om drugs te kopen. En werken op die manier dus idd gevaarlijkere situaties in de hand.

Ik wil de Effecten van GHB. GHB moet ik moeilijk doen via dealers. Moet je maar net de juiste vinden. En kan net zo goed gigantische zooi zijn wat je koopt als het slecht is gemaakt. Moet je het laten testen natuurlijk maar als je mislukte troep koopt dan weg geld etc.

GBL is sowieso ook niet heel erg goed voor je. Maar hetzelfde als hierboven, gedoe met dealers enzo. Of je moet het zelf bestellen, plekken zat lijkt het op internet, maar ik vertrouw dat ook niet echt. En daarnaast, voor je het weet heb je politie aan je deur.

Phinibut heeft dat allemaal niet. Maar wel de Effecten. En ik kan me niet voorstellen dat het daadwerkelijk echt grote troep is die ze verkopen waar je binnen de kortste keren van dood ligt te gaan ofzo.

Het is niet dat GHB niet mag van de overheid, want dat zal me een zorg zijn.

12. Kevin92

Ik heb nooit een afkick van GHB meegemaakt. Ik gebruik dat spul verder niet heel vaak. En dat ben ik met Phinibut ook niet van plan.

Ik praat overigens over soms het te gebruiken als alternatief op de momenten dat ik nu GHB gebruik/wil gebruiken. Wat neer zou komen op 2/3 keer in de maand misschien. Wat overigens nog kan dat ik phinibut en GHB/GBL afwissel van elkaar zodat er een kleinere kans is op verslaving nog? Buiten dat die kans me er met 2/3 keer in de maand gebruik sowieso al niet echt lijk te zijn?

Phinibut is bijv met werk idd een goed alternatief op verboden drugs lijkt me.

Ik ben op geen enkele manier afhankelijk van GHB. Ik zou, als ik dat zou willen, nooit meer GHB hoeven te nemen. En ja, als ik dat zou willen, want ja, ik wil dat wel. Het is leuk spul met leuke effecten dus waarom zou ik het niet meer willen? Maar het is geen verslaving alsin dat ik het elke dag wel zou willen, of elke week.

13. Jmths

Meuj.
    Het zijn allebei GABA B agonisten met eenzelfde werkingsmechanisme maar dat is sowieso niet echt hoe het werkt, het inwisselen van één middel voor een ander is een vrij algemeen fenomeen.
    Phenibut gaat je leven in ieder context geweldig maken maar voor werk zou ik het niet gebruiken.
    De lijn tussen willen en kunnen is niet altijd even rigide, dat hoeft ook niet altijd maar is wel handig om je bewust van te zijn.
    Het nadeel met veel drugs maar wellicht vooral met GABA B agonisten zoals Phenibut en GHB is dat er toch wel even hoge prijs tegenover staat. Je wilt het in ieder geval niet al teveel gebruiken wanneer je wat minder stabiel in het leven staat aangezien het de nodige schommelingen kan veroorzaken.

Revolutionair vindt dit leuk.
  14. Kevin92

Ik gebruik het ook niet om te werken. Alleen gebruiken op een feest waar ik tevens werk, buiten werktijd dus, is dan een optie tegenover bijv GHB en andere drugs. Ookal doet het hetzelfde.

15. Kevin92

Inmiddels Phenibut binnen en maar eens naar binnen gewerkt om het te testen. Was zo benieuwd naar de Effecten. Heb naar trip reports gelezen te hebben een startdusis van 3g geprobeert. En later nog iets bijgepakt dus zal een gram of 3.5 zijn totaal

Idd merk ik wel wat euforie, en vooral veel zin in seks.En zin om te praten en vooral ook dat durven. Effect lijkt van GHB idd. Wel het gewenste effect waar ik naar zocht iig.

Werkt ook zeer lang, wat echt fijn is. Nooit meer GHB bijpakken ofzo is wel heel fijn. Ook na 1 dosering niet de kans hebben om out te gaan is natuurlijk wel heel fijne gedachte.

Toch zijn er wat bijwerkingen waar ik toch gekke gedachte bij heb.

-Heb last van wat hoofdpijn, lichtjes. Wel irritant.
    -Volgens mij heb ik altijd wel een beetje spiertrekkingen, maar nu wel erger dan normaal. Vooral in mijn handen. Als ik mijn telefoon bedien en even niet typ ofzo tik ik toch telkens op mijn scherm. En ook terwijl ik dit tik tik ik regelmatig extra op mijn toetsenbord. Niet zo hard dat ik echt iets intik, maar toch op de toetsen terecht kom.
    -af en toe hoor ik een plofje in mijn oor. Beetje raar is het wel, niet echt verklaarbaar.

16. Jen

Jen Belezen gebruiker

Succes met je experiment :smilecat:

17. Kevin92

De na effecten duurde echt nog wel langer dan 24 uur. Het spul werkt echt heel lang. Je voelt je dus wel echt lang onder invloed. Wat misschien wat lastig is als je t voor vandaag neemt en morgen een afspraak hebt, dan zit je dus zwaar onder invloed te kletsen.

Op den duur heb ik nu wel wat spierklachten gekregen, vooral m'n nek doet best lastig. Kraakt ook een beetje meer dan als ik normaal m'n nek van lings naar rechts draai ofzo.

Vraag me wel af of anderen dit misschien herkennen van Phenibut?

18. Jmths

Hoofdpijn, irritatie, spasmes en verstijfde spieren zijn vrij cliché ontwenningsverschijnselen met deze middelen.
    Hangt natuurlijk ook grotendeels van de dosering af, maar 3,5 gram Phenibut duurt inderdaad toch wel zo'n 36 uur voordat het geheel is uitgewerkt ja. Mensen onderschatten de trage opkomst van Phenibut vaak ook. Vanaf 4 gram+ zal het veel sterker sederend worden qua effecten, als je niet uit kijkt lig je vrij rap letterlijk 12 uur plat.

Vergeet niet je minimale week pauze zoals op de verpakking vermeld staat.

19. Kevin92

Nouja spasmes waren echt tijdens t gebruik, niet erna. De stijve spieren idd wel erna. Hoofdpijn tijdens.
    Maar dit kunnen haast geen ontwenningsverschijnselen zijn lijkt me. Na 1 keer gebruik.

En dubbel zien had ik gister ook last van. Dat ik tekst niet meer kon lezen ook. Was van korte duur wel.

Oke, dan is het dus niet heel gek dat het zo lang duurt. Maar dat je idd voor 12 uur plat kunt liggen is wel lastig, waarschijnlijk ook echt echt plat zoals een GHB coma of valt dat mee?

20. Jen

Jen Belezen gebruiker

Is dit alleen te bestellen online? Of kan je dit ook in een smartshop kopen?
    Is er ook een winkel die het verkoopt als voedingssupplementen

21. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Ik heb phenibut meerdere keren geprobeerd, maar het heeft zelfs op hele hoge dosissen bij mij zero effect. Vreemd want GHB merk ik wel gewoon. Maar de keuze tussen die twee is voor mij dus niet moeilijk. :wink:

@Jen: phenibut is inderdaad gewoon (online) te koop als voedingssupplement. Pas er wel mee op want het is verslavend.

Jen vindt dit leuk.
  22. Jen

Jen Belezen gebruiker

Thanks @Roze olifant maar ik wil het een keer na de ghb gebruiken. Kijken of het wat is.

23. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Gek eigenlijk he? Het schijnt idd behoorlijk verslavend te zijn en akelige symptomen te geven bij overdosering. En je kun het zo vrij kopen!
    Vergeleken met sommige andere middelen die wel als illegaal worden bestempeld is dat vreemd.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  24. Jmths

Spasmes zijn gevolg van ontregelde neurotransmissie, dit is tot bepaalde hoogte ook mogelijk tijdens het ervaren van effecten.
    Na 3,5 gram Phenibut kun je tot bepaalde hoogte wel fysieke ontwenningsverschijnselen merken nadien. Maar er kunnen ook andere factoren in mee spelen natuurlijk, dat je dubbel ziet zal ook wel ergens vandaan komen. Denk je dat het door de Phenibut effecten zelf komt? Ik kan natuurlijk enkel op eigen ervaringen voort bouwen.
    Het is vrij gelijkend aan GHB dat het op meer bescheiden doseringen activerend werkt en dat je op hogere doseringen relatief snel black out gaat. Phenibut komt langzamer op, piekt minder hard en houdt aanzienlijk veel langer aan. Dit zul je eventueel waarschijnlijk merken tijdens een ervaring die in de richting van black gaat. Ik heb nooit echt de behoefte gehad om voorbij de 3,5 gram Phenibut te doseren dus ik durf niet te zeggen in hoeverre dit gelijk op gaat.
    Ik zou mij niet zoveel zorgen maken over overdosering gezien de ontwenning dodelijk is. Een stukje nuance in het verhaal is de wekenlang aanhoudende horror ontwenning die Phenibut teweeg brengt bij frequent gebruik. Mijn ietwat wanhopige poging tot waarschuwen dan ook, wellicht dat het iemand behoed van terminaal crashen gevolgd door een flinke vuurbal.

De titel van het topic alleen al staat mij tegen maar het was vrees ik een kwestie van tijd. Het 'inwisselen' van GHB voor Phenbiut, er is geen raketwetenschap voor nodig om in te zien dat dit een slecht idee is. Hou het lekker bij 'enkel' GHB zou ik zeggen, is al knap genoeg als je daarvan met niet al teveel schrammen weet weg te lopen.

Allemaal van die figuren die net als mij sterker zijn dan drugs.

Laatst bewerkt: 12 apr 2019
    Revolutionair, Mezelf en De Dunne vinden dit leuk.
  25. De Dunne

De Dunne Badass junkie

Ik begin gewoon aan geen van beiden. Lijkt mij het verstandigste. :wink:

Roze Olifant vindt dit leuk.
  26. Kevin92

Ach, wat is verstandig. Het is sowieso de vraag in hoeverre we allemaal verstandig bezig zijn :P Is drugs ooit echt verstandig? Als je er verstandig mee omgaat en op jezelf let dan komt het wel goed.

Maar wel heel leuk. En door moeilijk gedoe met GHB en GBL krijg je zaken als dit... Ook omdat mensen er niet mee kunnen omgaan en het teveel doen etc. Dan is het gewoon verbieden natuurlijk niet zo'n gekke keuze, maar het blijft toch wel neembaar.Alleen dan illegaal. Of legale gelijkende stoffen worden dan gebruikt en ja dat is niet altijd even handig want de risico's zijn slecht uitgezocht.
    Maar Phenibut heeft nu eenmaal naast nadelen ook voordelen. Nadelen zijn lange opkomst tegenover GHB. Maar de werkingsduur is veel langer, scheelt bijnemen wat het naast goedkoper nog eens veel goedkoper maakt tegenover een nacht GHB. Als ik vandaag GHB zou gaan gebruiken, dan zou ik waarschijnlijk een 4 of 5 tal keren een 2.5 ml wegdrukken. Dat zou zo'n 13ml zijn totaal. Kost me geld zat, risico op outgaan etc. Met 1 dosis Phinibut in de middag innemen ben ik de gehele komende nacht helemaal zoet. Geen risico op midden op een dansvloer out te gaan (of iig minder als ik de dosis smiddags gewoon goed neem) Hoef sowieso niet te letten op wanneer ik wel of niet iets kan nemen want het effect duurt gewoon voort en voort. Geen uitwerking maar toch moeten wachten etc. Het spul is gewoon heel erg mooi voor goed geplanned gebruik. En ik plan gebruik over het algemeen ook

Het is niet de bedoeling Phenibut te vaak te gebruiken. En een verslaving hoeft dan ook niet super snel op de loer te liggen. Ik heb verder ook geen last van craving ofzo, En als ik dat al heb bij iets kan ik dat goed van me af zetten. Na de 1e keren xtc wilde ik idd graag snel weer. Heeft toen best een tijdje nog geduurd voordat ik het weer deed. Echt aan toegeven doe ik niet omdat ik het wel wil gebruiken bij een gelegenheid. En ja als die gelegenheid er niet is dan houd gebruik sowieso op. En het is niet dat ik gelegenheden ga zoeken om het te gebruiken. Sommige redenen waarom ik het gebruik kunnen sowieso elke dag, maar doen doe ik het niet.

Laatst bewerkt: 13 apr 2019
  27. Jen

Jen Belezen gebruiker

Sorry hoor maar ghb kost echt geen drol!
    Als je het voor de kosten moet inwisselen zou ik echt helemaal niks gebruiken!
    Ghb is echt de goedkoopste drugs die er is...

28. Kevin92

En alsnog is Phenibut dus goedkoper volgens mij. Met een dosering van 3.5 gram doe je 28 keer mee. Voor 20 euro. Dat is 0,71 cent voor 24 uur lang plezier. Ga maar eens 24 uur aan de GHB, Elke 2 uur is dat toch 12 keer een dosis.

Nu doe je dat natuurlijk niet zo snel, maar bijv komende vrijdag heb ik een feest en zaterdag het volgende. Ik kan met 1 dosis Phenibut en misschien een bijdoserings momentje met een kleine toevoeging klaar zijn. Terwijl ik op GHB toch echt wel 8 keer GHB zou moeten pakken wil ik diezelfde effecten krijgen. Wat dus ook 8 keer een kans is op out gaan ofzo. En op beide plekken is dat gewoon echt niet handig. 5g phenibut zal ik dus met 2 euro wel klaar zijn.

Wat kost Ghb? Geen idee per hoeveel je dat doorgaans koopt als je regelmatig gebruikt. En vooral ook veel achter elkaar. En wat kost zoiets dan? Kan me voorstellen dat dat aardig prijzig wordt als je daar 8 dosissen van een ml of 3 uit haalt. Dat is 24 ml...

GBL kan ik volgens mij krijgen voor een 20 euro per 100ml. In het geval van GBL halveer je de dosis van ghb en nog iets lager dus dat is 10ml. Zou je daar dus 10 keer zo'n weekendje mee kunnen doen. Toch minder dan de 20 keer die je met Phenibut zou kunnen doen. Je betaalt voor GBL dus het dubbele.

En dan kun je zeggen wat is 20 euro nu? Ja voor mij toch best veel... Ik kan Phenibut wel betalen en GHB/GBL ook wel. Maar waarom zou ik meer gaan betalen voor hetzelfde en makkelijker te gebruiken effect?

29. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

De kosten drukken van ghb met phenibut?
    Sorry man maar dat gaat wel heel erg ver.

30. Ik heb het een week gebruikt , en ik moet zeggen dat het echt troep is ! Toen ik stopte kon ik niet meer slapen en maar zweten en zweten... en dat na 1 week gebruik.. snap niet dat je dit als ‘supplement’ kan bestellen..

31. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker

Alcohol is óók vrij eenvoudig te koop....en kijk eens, wat er met deze harddrug allemaal aan ellende/ziektes mee komt...

Azarius vaporizers and accessories
Laden...
Vergelijkbare Topics - phenibut alternatief GHB
  1. LetMeDream
    Reacties:
    5
    Weergaven:
    1.716
  2. Ganjasmoker1993
    Reacties: