Pijnlijke gekleurde tong

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

iSmokex

Bewuste gebruiker
Hallo,

Dit weekend heb ik speed gebruikt en erg weinig geslapen. Nu heb ik eigenlijk altijd wel wondjes in mijn mond, de dag nadat ik speed of mdma heb gebruikt. Maar nietin deze mate! De eerste dag na speed werd ik wakker met alleen wat wondjes in mijn wangslijmvlies en mn tong had aan de zijkant allemaal sneetjes. Dit was misschien wel vervelend, maar geen ramp aangezien je mond altijd wel vrij snel geneesd. Nu heb ik die avond weer pep gebruikt en weer nauwelijks geslapen. Toen waren de klachten enkel iets erger geworden maar alsnog geen ramp ofzo. Alleen soms pijnlijk met eten enzo
Nu werd ik vanmiddag dus weer wakker (de avond/nacht ervoor geen pep gebruikt), maar deze keer voelde mn tong nog iets anders aan. Ik liep naar de spiegel en stak m'n tong uit. Er zit nu dus een soort grauwe/ gelige aanslag op. Ik denk dat het komt door de verlaagde weerstand door pep en slaaptekort. En misschien dat door die wondjes m'n tong makkelijker vatbaar was voor bacteriën en infecties ofzo? Ik had gegoogled maar kwam niet echt tegen wat ik echt bedoelde. Las wel iets over spoelen met een zoutoplossing. Dat heb heb ik net dus gedaan, maar dat is denk ik om het te ontsmetten en dus eerder effectief op langere termijn en om t niet erger te maken.
Toen ik spoelde leek het ook wel over er stukjes los zaten ofzo ( of er velletjes heen en weer gingen van mn tong ofzo?)
Naar mn gevoel is mn tong ook iets dikker dan normaal, maar dat weet ik niet zeker. Kan komen dat ik dat denk omdat ik me nu meer bewust ben van mn tong door dat gevoelll.

Ik vind het er echt heel vies en ongezond uitzien, en het is ook nog eens best wel pijnlijk.
Heb ik nu een ontstoken tong ofzo? Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad? En wat helpt er tegen? Ging het vanzelf weg?

Nou, ik hoop op antwoord van jullie. Want ik irriteer me nu echt vreselijk aan mn tong :(
:wave:

sjelepopi

Belezen gebruiker
Ja al eens gehad. Ik had er niet eens op gebeten.
Hetzelfde gevoel heb ik ook wel eens in men gehemelte.
Pijn, warm, gezwollen. Alsof het ontstoken is.
Bij mij is het de keren dat ik had binnen 24 uur weg getrokken.

Veel fruit eten en of sinaasappels persen en drinken.

W.F.L.

Badass junkie
Heb het altijd na MDMA en soms met alcohol, weet niet hoe het komt, maar zal wel iets met uitdroging te maken hebben. Het gaat gewoon weg bij mij, tong poetsen en water drinken kan waarschijnlijk helpen.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Door pep produceer je minder speeksel en dat vind je tong en tanden niet fijn. Als het geel erger wordt kan je beter naar de huisarts gaan want dat duidt vaak op een infectie. Maar dat zal wel niet.

Drientje

DF-koning
Veel water drinken! Liefst een drie liter zodra de speed begint uit te werken.

Ik zet altijd een grote pot thee en mag pas weg als die op is. Zo'n theetje zorgt vaak ook nog eens lief voor je mond als je een camille thee doet.

it'sme

Belezen gebruiker
Inderdaad goed drinken, is het na een paar dagen niet over even de dok bellen :wink: Heb je verschijnselen als koorts of dikke tong? Even aankijken of het geen ontstoken tong is, dan gaat het namelijk niet vanzelf over maar heb je kuurtje nodig

blu

Bewuste gebruiker
Inderdaad naar de huisarts als dit nog een dag of 5 duurt.

In de tussentijd zou ik even gezond aan doen, elke dag fruit eten en genoeg slapen je kent het wel.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Bedankt voor de reacties, het is al wat minder geworden. De aanslag is er niet meer, nu is hij juist iets roder dan normaal en prikt best vaak. hij is ook niet meer wat dikker (merk t verschil door t staafje van mn piercing).
Ik denk dat het binnen 2 dagen wel weg is, ofnouja dat hoop ik dan :-P ik kijk het nog eventjes aan en als het dan nog niet helemaal weg is ga ik langs de huisarts :)

En iemand anders gaf me ook al die tip van die thee, een van de afgelopen dagen nog meegenomen naar een feestje. (haha iedereen die ik t ook aanbood kon eerst niet geloven dat het 'gewoon' thee was xD)

Bovenaan