reDStone
Bewuste gebruiker
Die cactussen en vetplanten staan er ook leuk bij.
Yep! Ook daar heb ik een heel topic aan gewijd hahaDie cactussen en vetplanten staan er ook leuk bij.
Alle 5 peperplanten bloeien.
Ik vind de blauwe bloemetjes toch altijd weer het mooiste.
Zal er eens een foto van maken.
Heb de twee oude planten weggedaan, plaatsgebrek.
Chinense lijkt beter tegen de kou (5 graden op de vensterbank) te kunnen dan annuum hoewel ik andersom zou verwachten.
Bekijk bijlage 51605
Rocoto, groeit het snelst van allemaal.
Ben alleen niet zo'n goede fotograaf.
Bekijk bijlage 51730
Dit is Pieter Puntpaprika. Hij vroeg of ik een foto van hem wilde plaatsen in dit topic omdat hij zo graag een pittige peper had willen zijn 😢
Bekijk bijlage 51731
Mijn pittige zaailingen zijn nog erg klein maar ik heb een kas tot m'n beschikking dus dat moet wel goedkomen 😃
Bekijk bijlage 51729
Beetje verbranding hier en daar. Heb een dakterras op het zuiden en toch te snel gegaan de afgelopen dagen. Was helaas niet thuis om ze binnen te halen.
Ik heb er nu maar even een laken voor gehangen want ik heb ook helemaal geen schaduw daar. Dakterras vol op het zuiden en het wordt nog eens gloeiend heet met die donkere tegels ook. Ik ga dit maar kopen denk ik, kan ze ook niet iedere dag allemaal naar binnen sjouwen.Ik heb ook wel veel last van brandschade aan de pepers. Volle zon kunnen ze niet zo goed tegen 😅
Ze staan nu maar in de ziekenboeg op zolder.
Oh... Ik mag blijkbaar geen foto's meer uploaden ofzo? 🤨
Foto's volgen, misschien, ooit....
Ik heb er nu maar even een laken voor gehangen want ik heb ook helemaal geen schaduw daar. Dakterras vol op het zuiden en het wordt nog eens gloeiend heet met die donkere tegels ook. Ik ga dit maar kopen denk ik, kan ze ook niet iedere dag allemaal naar binnen sjouwen.
Laat die nou ook bestaan. Die ik stuurde is Avoida 112MMT in wit 46%, maar Avoida 98MMT in wit is 32%. Enige is dat ik die niet echt voor particuliere afname kan vinden maar alleen in bulk. Zal altijd beetje klooien blijven, als het dan weer een dagje met meer wolken is wil je dat gaas er natuurlijk vanaf en zo blijf je aan de gang 😆Ja ik zoek ook nog steeds zoiets voor in m'n eigen tuin straks. Deze schermt 46% staat er. Voor die pepers wel goed denk ik. Voor cactussen zou ik graag nog iets rond de 30% willen hebben 🤔
Laat die nou ook bestaan. Die ik stuurde is Avoida 112MMT in wit 46%, maar Avoida 98MMT in wit is 32%. Enige is dat ik die niet echt voor particuliere afname kan vinden maar alleen in bulk. Zal altijd beetje klooien blijven, als het dan weer een dagje met meer wolken is wil je dat gaas er natuurlijk vanaf en zo blijf je aan de gang 😆
Beetje verbranding hier en daar. Heb een dakterras op het zuiden en toch te snel gegaan de afgelopen dagen. Was helaas niet thuis om ze binnen te halen.
Bij deze nog de foto's toen ze eenmaal al op zolder stonden:Ik heb ook wel veel last van brandschade aan de pepers. Volle zon kunnen ze niet zo goed tegen 😅
Ze staan nu maar in de ziekenboeg op zolder.
Oh... Ik mag blijkbaar geen foto's meer uploaden ofzo? 🤨
Foto's volgen, misschien, ooit....
Heb wel eens iets gelezen dat mieren op bladluizen afkomen, maar pin me er niet op vast. Ik had wel redelijk last van luis, vooral op m'n tomaat. Die regen heeft wel goed gedaan.Om de een of andere reden zijn de mieren gek op de bloemen van deze planten.
@LucidLucy
Heb wel eens iets gelezen dat mieren op bladluizen afkomen, maar pin me er niet op vast. Ik had wel redelijk last van luis, vooral op m'n tomaat. Die regen heeft wel goed gedaan.
@LucidLucy Zouden die in kleine potten dan ook eerder bloeien? Dat ze misschien voelen dat groeien hem niet meer gaat worden?
Laten we het hopen 😁Bij mij trok het meestal na een tijdje wel weg.
Dat zal het denk ik niet zijn want dat hebben ze echt genoeg gehad.Anders misschien meer water?
Ik heb de zaadjes uit de jalapeños gebruikt die ik in de supermarkt had gekocht.Welke soort jalapenos is het?
Lijkt me leukVoelt iemand er wat voor om eind van het seizoen wat zaden te ruilen?