Placebo? Toestand Dexamfetaminesulfaat België

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Extraminimal

Experimenterende gebruiker
Beste leden,

Ik zit hier met een vraagje. Ik krijg sinds 1maand terug D-amfetamine voorgeschreven voor mijn ADD, maar ook tegen de vermoeidheid van cvs en Fibromyalgie.

nu heb ik de indruk dat ik een placebo krijg sinds deze maand. Dat komt omdat ik de magistrale capsule altijd opendoe en dan leeg maak in mijn drinken of rechtstreeks in de mond. De capsule zelf gaat meestal op mijn maag liggen.

vorige maand waren de inhoudt van die capsule echt kristalletjes, sommige kleurloos en zoet en andere licht gelig en erg bitter! Ik voelde me goed, zat niet zo in mijn hoofd en ik werd er best relax van. Nadenken ging beter, een boek leden ook. Gesprekken voeren ging weer zonder te moeten doen alsof ik alle informatie had doorgekregen.

deze maand open ik mijn capsule en is de inhoud een wit poeder, uitgespreid zit er wel een gelige schijn op. Het proeft lichtjes bitter en heeft een ietwat rare azijnachtige scherpe guur. Ik voel de focus in mijn hoofd wel, maar niet zoals ervoor. Mijn lichaam is ook niet echt rustig, maar eerder zenuwachtig, zenuwachtige ticks. Lezen is ook niet makkelijker.

in tegenstelling tot vorige lading, krijg ik nu wel hartkloppingen, spierspanning is dan weer minder. Het hielp ook goed samen met de pijnmedicatie. Had er minder van nodig. De Dex leek de pijnstilling te versterken en verlengen. Dat is nu ook niet meer.

aan de andere kant heb ik van deze capsule wel bijna 48 uur wakker gelegen van wat 15mg moest zijn. Zou dat met caffeine ook kunnen? Of is het gewoon enige tolerantie van al meer als een maand dagelijks kleine dosissen te nemen?
Schrijft een arts nog placebo’s?
Op het voorschrift stond duidelijk

dexamfetaminesulfaat
Dexamfetaminesulfaat 5mg
N1 capsulle
Dt 60

maar komt dat tegenwoordig met het elektronisch systeem nog exact over? Kan het zijn dat mijn elektronisch voorschrift iets anders zegt?

buiten de geschreven stofnaam staan deze nummers erop.
1363049 M110055
Ik dacht dat dit de stofnaam nummer zou zijn, maar deze nummers zijn in geen enkele index te vinden.

bij de vorige had ik een test gedaan en die gaf al snel het resultaat van Dex: oranje, intens rood en na wat vertraging bruin/rood. Wijst op Dex en / of de aanwezigheid van suiker.

Deze capsule testen heeft door het moeder geen zin, weet nu al dat die reactie verstoort gaat zijn door het soort poeder.
Ik hoor graag jullie mening!

ps: heb aan de arts gevraagd of ze het zou durven een placebo voor te schrijven, omdat ik de capsulle zo goedkoop krijg. 12 euro voor 60 stuks. Ze heeft er niet op ingegaan, “mah ....., zoiets doe ik niet.” Onderbrak het gesprek stond op en sloot dwangmatig af.

iemand tips hoe ik toch zeker kan zijn? Urine test doen mss?

Even terzijde: “als iemand van BE weet waarom vele apothekers niet meer aan DEX kunnen geraken, hoor ik graag waarom dat is, geen enkel persoon, arts of apotheek lijkt me hierop te kunnen antwoorden, maar het wordt dus steeds lastiger om nog een apotheek te vinden die het maken kan/wil”

sorry voor lange uitleg alvast bedankt!

Rivalrie

Badass junkie
Dex in een capsule? Heel apart.

Hoeveel capsules had je genomen om 48 uur wakker te liggen? Dex werkt namelijk helemaal niet zo lang.

Extraminimal

Experimenterende gebruiker
Beste,

hier in België is dexamfetamine enkel te verkrijgen op magistrale bereiding. Wij hebben geen fabrikant die dat maakt zoals jullie met de Amfexa/Tentin situatie zitten.

capsule/Gelulen zijn hier de regel en uitzondering tegelijkertijd.

ik had 3 capsule van 5mg ingenomen met telkens 4uur tussen. Het klopt dat de positieve kwaliteiten bij ADD niet zo lang aanhouden. Dat varieert enorm van persoon tot persoon, metabolisme, zuurtegraad urine..ect (4- 8 uur, maar de alerts of wakkerhoudende effecten, nasleep, kunnen langer aanhouden tot 12-14 uur.

ik heb meerdere mede patiënten die 12 uur moeten laten tussen laatste dosis en slapengaan eer dat dit lukt.

Groetjes!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan