slotjah

Newbie
Veel mensen kennen het wel. Na een avondje feesten waarbij het niet bij de alcohol gebleven, de slaap niet kunnen vatten. De muziek die door blijft gaan in je hoofd, en het plafond is ook wel erg interessant. Jawel, de bekende plafonddienst.

Mij overkomt dit de laatste tijd regelmatiger sinds ik 4fmp gebruik.

Maar is er iets wat je kan doen wanneer je plafonddienst heb om toch de slaap te vatten, of in ieder geval sneller?

sejku

Experimenterende gebruiker
slotjah zei:
Veel mensen kennen het wel. Na een avondje feesten waarbij het niet bij de alcohol gebleven, de slaap niet kunnen vatten. De muziek die door blijft gaan in je hoofd, en het plafond is ook wel erg interessant. Jawel, de bekende plafonddienst.

Mij overkomt dit de laatste tijd regelmatiger sinds ik 4fmp gebruik.

Maar is er iets wat je kan doen wanneer je plafonddienst heb om toch de slaap te vatten, of in ieder geval sneller?
gewoon niet je bed inkruipen en met z'n allen gewoon gezellig afteren ?
En wat ik altijd doe wil ik sneller in slaap vallen is, op je ademhaling letten al gaat is waarschijnlijk wel wat snel waardoor je uiteindelijk misschien helemaal niet in slaap valt :tongueout: (dit is mijn methode als ik geen uppers heb gebruikt)
want zoals ik zei, ik kruip nooit m'n bed in dan

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Niet voor bedtijd drugs gebruiken.. Niet altijd haalbaar, maar wel veel beter voor je nachtrust.
Anders; klaarkomen, jointje, borreltje, warme melk, iets eten. (of een willekeurige combinatie)

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Idd rekening houden met hoelaat je je laatste drugs neemt. Daarnaast: accepteren dat je de nacht/ochtend erna toch niet slaapt. Ik ga echt niet als ik me nog behoorlijk wakker voel in bed liggen, want dan lig ik toch maar te liggen. Gewoon maar dingen doen, jezelf een beetje vermaken, als je echt moe bent een poging wagen maar niet te veel moeite doen, en dan zondagavond op normale tijd gaan slapen. Op zondagavond neem ik soms dan melatonine en/of valeriaan.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Ik heb weer het geluk als ik na een avondje X thuiskom ik als een blok in slaap val. Dit lukt natuurlijk niet iedereen, dus mijn maat rookt altijd een jointje en dan slaapt hij ook als een blok.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik slaap ook heerlijk na een avondje xtc, speed is andere shit :smilingimp:

Inderdaad zoals al gezegd gewoon jezelf wat 'rustig' vermaken of afteren tot je vanzelf zware ogen krijgt :wink:

of je ogen dichtdoen en proberen 'beelden' op te roepen of eerdere ervaringen herbeleven, zit je vanzelf voor je't weet tussen wakker zijn en droom in...dan gaat slapen al iets makkelijker...dan kom je'r sneller in

harry123

Bewuste gebruiker
Mijn geheim: stil blijven liggen, niks vewegen, op een gegeven moment krijg je beetje stuip trekkingen en jeuk maar niet aan toe geven en dan val ik vaak na een uurtje ofzo in slaap, als ik me best doe soms zelfs na pep! :rock:

$crim

Belezen gebruiker
In mijn tijd dat ik veel speed gebruikte, had ik vaak last van plafonddienst. aka, je hebt speed genomen en je wilt eigenlijk toch wel slapen in de late uurtjes. Dus dan lig je maar in bed, met waarschijnlijk niemand om mee te praten omdat iedereen wel slim genoeg was om te gaan slapen.

Persoonlijk had ik hier heel echt last van, ik werd soms echt gewoon depressief door alle gedachtes die door mijn hoofd spookte, want je brein gaat natuurlijk 300km/h aan die shit, vooral als je geen afleiding hebt.

Dus, bij deze. Heb je plafonddienst en heb je de behoefte om gewoon over random bullshit te praten?

Start een conversatie met me, of plaats gewoon een bericht op deze post. Heb meestal wel zin om te praten, en zo niet dan waarschijnlijk iemand anders wel.

Als er al topics bestaan die te erg op deze lijken, dan moeten mods hem maar verwijderen ofzo.

Greets, ya boi $crim

SneeuwSnuiver

Bewuste gebruiker
Leuk idee! Er zijn wel toppics over plafonddienst maar uit 2013 dus veel te lang geleden haha!

Zelf gebruik ik ongeveer 1 tot 2 keer per maand speed, vooral op feestjes en meestal sla ik dan gewoon een nacht slaap over omdat ik de plafonddienst ook niet zie zitten.
Maar als ik thuis kom van een feest en ik ga nog wel hard dan heb ik vaak veel zin om te praten, ik zal dit toppic dan zeker opzoeken!:)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Plafonddienst, ik ken het uit een ver en vaag verleden toen ik nog bij mijn ouders woonde. Mijn god, wat had ik er een hekel aan. Veel liever was ik dan lekker actief bezig, maar ja, wat als pa en ma wakker zouden worden?

nadat ik op mezelf ben gaan wonen nooit meer plafonddienst gehad, in bed lig ik alleen maar om te slapen en als dat niet binnen 5 minuten lukt dan ga ik gewoon wat doen.

$crim

Belezen gebruiker
Plafonddienst, ik ken het uit een ver en vaag verleden toen ik nog bij mijn ouders woonde. Mijn god, wat had ik er een hekel aan. Veel liever was ik dan lekker actief bezig, maar ja, wat als pa en ma wakker zouden worden?

nadat ik op mezelf ben gaan wonen nooit meer plafonddienst gehad, in bed lig ik alleen maar om te slapen en als dat niet binnen 5 minuten lukt dan ga ik gewoon wat doen.
Het is eeeeecht zwaar kut. Als je met mensen bent of iets aan het doen bent is pep echt geweldig, maar als je alleen bent met je gedachtens en je kan verder niks bedenken om te doen dan wordt het voor mij al snel een kleine persoonlijke hel XD

Bovenaan