Plotselinge hitte

byte

Newbie
Beste forumleden,

Tijdens een feest heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van een xtc pil. (130Mg MDMA volgens dealer) Ik begon met iets minder dan de helft van de pil. Na 1,5 uur voelde ik weinig tot niks. Ik besloot (dom genoeg) om de andere helft ook maar te pakken.
En ja hoor, heerlijk ging het! Veel dansen, zweten en genieten. Na een uur voelde ik me opeens niet zo goed meer. Ik besloot wat te drinken te halen, aangezien ik toch heftig aan het zweten was en het ontzettend warm was. Drinken gehaald, ik wil teruglopen... uit het niks voel ik binnen 2 seconde een enorme hitte op mijn armen en hoofd. Het ging heel erg snel, en ik probeerde niet in paniek te raken. Het voelde alsof een vlammenwerper op mij gericht was. Ben daarna zsm naar een koelere plek gegaan, rust genomen en koude dingen tegen mn hoofd gehouden. Na een uur voelde ik me pas beter.

Is dit een vorm van oververhitting door het te weinig drinken en teveel dansen/zweten? Het bijzondere eraan was dat het een ontzettend harde klap was uit het niks.

Ik wil gewoon op safe gaan en weten wat er met mijn lichaam aan de hand was. Zou iemand me hier iets over kunnen vertellen wat ik fout doe/beter kan doen? En was dit nou een gevaarlijke situatie (zoals oververhitting) of gewoon even een mindere space met een lichte paniekaanval?

De rest van de nacht heb ik alleen 5 uur lang nog gezeten, gerookt, gedronken en gegeten. Puur omdat ik niet meer durfde na die 'hitte aanval'. :rolleyes:

Alvast bedankt!

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Hm het was jou eerste p'tje, zou je het kunnen beschrijven als lovegevoel, had je goeie effecten dat eerste uur? Beste is jou pilletjes laten testen. Oververhitting is niet uitzonderlijk bij mdma nemen, je drinkt best genoeg. Ik heb het altijd in grote druktes dat ik weg moet. Ptjes zijn voor mij meestal gepaard met bostrip of thuissetting. De grote massa op feesten is voor mij niet weggelegd wegens ik het nuchter al warm en benauwd krijg op feest die te druk is..

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Het klinkt inderdaad als oververhitting. Probeer echt regelmatig even rust te nemen en ga niet overdreven veel meer dansen.. Drink 1 a 2 glazen water per uur. Had je een pet op? Petten zorgen namelijk ook snel voor oververhitting.

Als je snel wilt afkoelen, zorg dan dat je niet alleen je hoofd koelt maar ook de binnenkant van je onderarmen. Daar lopen veel aderen en als je dat een beetje nat maakt met koud water bijvoorbeeld, koel je dus sneller af. Als je je echt slecht voelt kun je ook nog eventueel je schoenen uit doen, via je voeten kun je ook veel warmte kwijt :grin:

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
Klinkt wel als oververhitting. Waarschijnlijk was je al langer oververhit, maar door de xtc roes en het vele dansen heb je dit niet opgemerkt. Pas toen je drinken ging halen en eigenlijk even rustig aan deed merkte je het pas op. Ik heb dat zelf ook wel eens meegemaakt. Tegenwoordig zorg ik ervoor dat ik blijf drinken, altijd water of iets in de hand heb en met regelmaat naar buiten ga om af te koelen. Verder nooit in paniek raken want dat komt de situatie niet ten goede.

Verder vindt ik 130mg als eerste keer nogal fors. Weet niet wat je lichaamsbouw is? Misschien iets te hoog gedoseerd voor een eerste keer?

byte

Newbie
Het eerste uur had ik helemaal geen effecten. Pas nadat ik de andere helft van de pil had genomen (in totaal zo'n 2 uur later na het allereerste stuk) ging ik redelijk hard, met heel veel love effecten. (Wat ik helemaal geweldig vond)

@Smartieandme: Pet had ik gelukkig niet op. Dat van die onderarmen is een goede tip, zal er op letten!

dubbel0seven zei:
Klinkt wel als oververhitting. Waarschijnlijk was je al langer oververhit, maar door de xtc roes en het vele dansen heb je dit niet opgemerkt. Pas toen je drinken ging halen en eigenlijk even rustig aan deed merkte je het pas op. Ik heb dat zelf ook wel eens meegemaakt. Tegenwoordig zorg ik ervoor dat ik blijf drinken, altijd water of iets in de hand heb en met regelmaat naar buiten ga om af te koelen. Verder nooit in paniek raken want dat komt de situatie niet ten goede.

Verder vindt ik 130mg als eerste keer nogal fors. Weet niet wat je lichaamsbouw is? Misschien iets te hoog gedoseerd voor een eerste keer?

Ik moest me ook echt inhouden om niet in paniek te raken, maar dat is gelukkig goed gekomen. Ja achteraf denk ik ook dat het teveel is geweest. Een combinatie van; het eerste halfje niet voelen, dus maar de rest erbij gooien en dan (te) hard gaan.

Ik weeg 80kg, 190cm lang. (Redelijk lang en smal dus)

Hartelijk bedankt voor de reacties! :) Kan ik veel van leren, zodat ik de volgende keer wel goed ga.

Nog enige tips om optimaal het love effect te kunnen stimuleren? Dat was namelijk prachtig, het hard gaan kan ik van mezelf eigenlijk grotendeels wel. Ik las dat vette vis eten helpt maar ook bananen eten en veel sporten.

Bovenaan