Poging eerste keer DMT vapen

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

herb

Newbie
Ik zit met wat vragen aangezien ik een totale leek ben op dit gebied. De intentie is er om DMT te proberen omdat het zogenaamd levensverandere inzichten kan brengen en daar ben ik wel aan toe. Nu ben ik geen roker en ben ik ook een leek qua drugs (nooit gebruikt).

Het beste en gebruiksvriendelijkste leek mij om te vapen. Ik kwam in andere topics dit filmpje tegen:

Verder ben ik nog zoekende hoe ik uberhaubt aan dit spul (5-meo-dmt) kom. Ik denk dat ik niet door mag verwijzen naar andere websites op dit forum maar ik zag *modknip* waar dit heel makkelijk te bestellen is. Gaat dit echt zo makkelijk? En ik zie bijvoorbeeld ook drie varianten: freebase, fumarate of hydrochloride. Geen idee wat het verschil is en welke ik dan dus nodig heb.

En qua gebruik is het dan de instructies volgen van dat filmpje, de poeder toevoegen, een flinke teug nemen en je bent onderweg naar wonderland?
Verder hoor ik verschillende hoeveelheden. In het filmpje wordt 15mg gezegd; aanrader voor de eerste keer? Maar ik denk dat hij het heeft over een ander soort DMT.

Nog andere dingen waar ik een beetje mee zit; Ik kan best wel een stresskip zijn en vind zoiets ook zonder meer erg spannend. Maar ik zou zoiets niet comfortabel kunnen doen met een sitter dus ik wil dit graag alleen proberen. Is dit alleen proberen een slecht idee? Of is uberhaubt de combinatie; alleen, 5-meo-dmt en eerste keer trippen al een heel slecht idee? Want ik begrijp dat het een vrij intens goedje is, zoniet de meest intense.

Bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt door een moderator:

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik zit met wat vragen aangezien ik een totale leek ben op dit gebied. De intentie is er om DMT te proberen omdat het zogenaamd levensverandere inzichten kan brengen en daar ben ik wel aan toe. Nu ben ik geen roker en ben ik ook een leek qua drugs (nooit gebruikt).

Het beste en gebruiksvriendelijkste leek mij om te vapen. Ik kwam in andere topics dit filmpje tegen:

Verder ben ik nog zoekende hoe ik uberhaubt aan dit spul (5-meo-dmt) kom. Ik denk dat ik niet door mag verwijzen naar andere websites op dit forum maar ik zag *modknip* waar dit heel makkelijk te bestellen is. Gaat dit echt zo makkelijk? En ik zie bijvoorbeeld ook drie varianten: freebase, fumarate of hydrochloride. Geen idee wat het verschil is en welke ik dan dus nodig heb.

En qua gebruik is het dan de instructies volgen van dat filmpje, de poeder toevoegen, een flinke teug nemen en je bent onderweg naar wonderland?
Verder hoor ik verschillende hoeveelheden. In het filmpje wordt 15mg gezegd; aanrader voor de eerste keer? Maar ik denk dat hij het heeft over een ander soort DMT.

Nog andere dingen waar ik een beetje mee zit; Ik kan best wel een stresskip zijn en vind zoiets ook zonder meer erg spannend. Maar ik zou zoiets niet comfortabel kunnen doen met een sitter dus ik wil dit graag alleen proberen. Is dit alleen proberen een slecht idee? Of is uberhaubt de combinatie; alleen, 5-meo-dmt en eerste keer trippen al een heel slecht idee? Want ik begrijp dat het een vrij intens goedje is, zoniet de meest intense.

Bedankt voor de hulp!
Je zegt dat je weet dat vendors niet mogen worden genoemd en vervolgens noem je bewust een vendor. Denk je echt dat moderators zo dom zijn dat we het met een 'en' ertussen niet kunnen herkennen dat je een vendor noemt?

Voor deze keer kom je weg met een waarschuwing, de volgende keer is het een ban. Lees de forumregels nog even goed door :)

Succes met je onderzoek naar DMT!

Vriendelijke groet,
Mevrouw Pløp

Fyrckant

Bewuste gebruiker
Hallo welkom op het forum!

Zolang je de benamingen DMT (N,N-DMT) en 5MeO-DMT nog een beetje willekeurig door elkaar gebruikt lijkt het erop dat je het verschil nog niet weet. Dit is wel een belangrijk verschil. Het is een dermate groot verschil dat mensen die wél DMT - dat op de Opiumlijst staat- gebruiken, 5MeO -dat een eenvoudig verkrijgbaar RC is- liever links laten liggen vanwege het euhm ja ‘karakter’? Ik behoor zelf tot de laatste groep en heb dus eigenlijk ook geen idee 🤷‍♂️.

Maar goed, welke van de twee nou ook je voorkeur geniet, het zijn niet bepaald instap drugs. Legaal verkrijgbare truffels bevatten psilocybine, dat maar een paar atomen van de DMTs verschilt en als zodanig vergelijkbare - maar een stuk gemakkelijker milder te doseren - effecten teweeg brengt.

Begin daar eens rustig mee - hooguit 10 gram - om aan het idee van trippen te wennen. Met een beetje mazzel zullen er zich ook dan al nieuw verworven inzichten aan je opdringen.

Succes!

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
@Fyrckant beschrijft het heel accuraat. 5-MeO-DMT is een heel andere stof dan n,n-DMT. Als je nog nooit getript hebt ben je niet klaar voor een van deze stoffen. Ik zou eerst in een aantal jaren ervaring opdoen met tientallen truffel/paddo trips en misschien nog iets anders als LSD.

herb

Newbie
Met name de duur van de trip vind ik ook interessant; 10-15 minuten vind ik lang genoeg. Ik ben geen expert maar zijn truffels niet veel langer werkzaam?

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Met name de duur van de trip vind ik ook interessant; 10-15 minuten vind ik lang genoeg. Ik ben geen expert maar zijn truffels niet veel langer werkzaam?
Truffels duren wel een paar uurtjes inderdaad. Met de lemon tek methode iets korter.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Als je gaat voor levensveranderende inzichten, mag je daar best wat meer dan 10 minuutjes voor uittrekken, toch? Je zult er toch zelf mee aan de slag moeten 🤷

Bij truffels kun je ook wat makkelijker rustig beginnen, lage dosering om eraan te wennen en dan elke keer daarna wat hoger doseren, zo wen je aan de effecten en kun je wellicht ook wat beter aan je innerlijke vraagstukken werken : )

herb

Newbie
Ik snap wat je zegt. Alleen ik denk dat ik onrustig / niet relaxed in een trip ga als die langduriger werkt waardoor ik bang ben voor een badtrip. Dat het maar 10-15 minuten duurt geeft me in zekere zin rust waardoor ik me wat minder zorgen maak om een mogelijke negatieve ervaring.

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Je weet dat 10 minuten DMT kan voelen alsof je een heel leven leeft hè? Dus 10 minuten real-time is misschien uren, weken, of erger, in je beleving. Maar je moet natuurlijk doen waar je je het prettigst bij voelt.

Natozlato

Badass junkie
Ik denk dat de impact/trauma van een bad trip op dmt even groot kan zijn als op truffels.

Trippen is iets moois, ik vind het altijd jammer als het weer voorbij is.
Ik raad jou ook truffels aan. Of 2cb.

mitchieee

Bewuste gebruiker
ik heb precies de zelfde vape gehaald door dat filmpje en heb der ook zeker me dmt mee grookt.. werken zal het zeker

djiego

Wijs gebruiker
Je weet dat 10 minuten DMT kan voelen alsof je een heel leven leeft hè? Dus 10 minuten real-time is misschien uren, weken, of erger, in je beleving. Maar je moet natuurlijk doen waar je je het prettigst bij voelt.
Dat klinkt wel erg als een doomscenario. Je kunt beter zeggen er is geen tijdbeleving maar een vergelijking tussen de 10 aardse-mens-tijd minuten en een beleving in de trip qua uren/weken of wat voor zelfde-mensmade-tijdseenheden gaat niet echt op dus.

Overigens ben ik het wel eens met de suggestie voor TS om wellicht eerst eens een wat minder heftig tripmiddel te proberen aangezien je daar nog geen ervaring mee hebt :)

Miraculeus

Bewuste gebruiker
Dat klinkt wel erg als een doemscenario.
Sommigen omschrijven het zo, maar zoals jij het zegt kun je het ook verwoorden. Ik bedoelde vooral dat je het veel langer dan 10 minuten kan ervaren, en dat het dus niet zo simpel is als 'even 10 minuutjes proberen en klaar' .

djiego

Wijs gebruiker
Ik bedoelde vooral dat je het veel langer dan 10 minuten kan ervaren, en dat het dus niet zo simpel is als 'even 10 minuutjes proberen en klaar' .
Ja zeker waar, al is er natuurlijk in het geval van DMT wel een heel groot verschil of we het hebben over een breakthrough ervaring of niet.

Tijdens een DMT 'wachtkamer' trip kan het wel degelijk heel geruststellend zijn om in je achterhoofd te hebben, en ook te merken, wanneer de trip op z'n retour is en dat hij 'maar' zolang duurt en is het ontbreken van tijdsbesef veel minder / anders aan de orde.

DoeMaarDieMaar

Experimenterende gebruiker

Als je de eerste keer 5-meo-DMT probeert en een flinke dosis pakt (10 - 15mg), dan kan je redelijk tot zeer in paniek raken. Je hart gaat tekeer, maar dit is normaal. Je voelt je ego wegglijden. De meeste mensen denken dan 'Fuck, ik ben te ver gegaan.' Je gaat je verzetten. Beste is om met <5mg beginnen en je aan de ervaring te leren overgeven. Bij een fullblown breakthrough (>=20mg) zal je zo hard erin gezogen dat 'Resistence is futile'.

n,n-DMT vind ik zelf veel vriendelijker. De sub breakthrough (jn mijn geval <30 -40mg) ervaringen vind ik dan minder bijzonder dan 5-meo-dmt, maar wel minder overweldigend.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan