1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Politie valt na overlijden man binnen bij sessie met roesmiddel ayahusca

Discussie in 'Nieuws en actualiteiten!' gestart door MacLeod, 25 apr 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Had m al bij Mediadump gezet, die link

MacLeod vindt dit leuk.
  3. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Ayahuasca is toch niet verboden? Wel DMT maar niet Ayahuasca.

Amfitamientje Power vindt dit leuk.
  4. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Eerst was er nog een uitzondering voor de Santo Daime kerk. Zij mochten Ayahuasca vanwege religieuze overtuiging nog gebruiken. Dat is in maart 2018 echter veranderd. Vanaf dan is Ayahuasca voor iedereen in NL illegaal. Ayahuasca bevat DMT en DMT staat op lijst 1 van de opiumwet.

Sally Tessio en Mezelf vinden dit leuk.
  5. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Klopt ik lees het nu ook. Raar dat ik dit niet wist :thinking: Maar waarom wordt het nog gewoon verkocht in smartshops? Zoals Azarius bijvoorbeeld. Hoe zit dat dan?

Laatst bewerkt: 25 apr 2019
  6. acht.zes

@Mezelf
    Er wordt geen ayahuasca verkocht in de smartshop.

Wel worden de ingredienten, die op zich zo goed als inactief op zichzelf zijn, er verkocht. En dan is het aan jou om er Ayahuasca van te brouwen.

Mezelf vindt dit leuk.
  7. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Ja wel erg letterlijk dan inderdaad. DMT is verboden maar niet de plant waar het in zit... Zodra je de MAOi bevattende plant bij de DMT bevattende plant bij elkaar gooit (Ayahuasca dus) dan pas is het illegaal. Mensen die deze wetten maken snappen er echt geen ene ^&^%%$$# van. Sowieso hoe haal je het in je hoofd een heilzame plant (ehm mengsel) te verbieden. Blijft een kromme wereld.

8. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Wetten? Wie snapt er, behalve de lieden die de wet ooit geschreven hebben, er qua drugs eigenlijk wél iets van?
    Ik sowieso al niet....

9. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Interessant, dat wist ik niet. Ik ken wat volk wat opgegroeid is binnen de Santo Daime kerk en weleens heeft verteld over invallen van speciale eenheden. Rond die periode was distributie van santo daime/ayahuasca wel legaal, maar er was schijnbaar voldoende aanleiding om enkele keren een inval te plegen. Weet je toevallig waarom er inmiddels een verbod is op het distribueren van santo daime/ayahuasca in die kerkgemeenschap? Het idee was volgens mij dat het onder vrijheid van het praktiseren van het geloof viel.

10. Legio Patria Nostra

Op zich is het verboden, om een (gebedshuis, kerk, binnen te treden ter aanhouding of ter inbeslagname van daarvoor vatbare voorwerpen, als in die ruimte een (kerk) dienst gaande is.
    Ik vraag mij dus af, of deze gang van zaken stand gaat houden voor de rechter.
    Deze gebedsruimte zijn grondwettelijk beschermd.
    Dit zagen wij óók met die zeeeer lange kerkdienst in een kerk waar vluchtelingen in zaten die daar tegen hun uitzetting in verweer waren.
    Dus. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
    Hiddema als advocaat veegt de vloer aan met dit soort zaakjes....

11. Bee

Bee Belezen gebruiker

Sally Tessio vindt dit leuk.
  12. acht.zes

@Yceman224
    Lul niet, religie is echt niet vrij van onderzoek als er doden gevallen zijn, geen idee hoe jij daar bij komt.

13. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Je moet TIKHAL van A. Shulgin eens lezen en dan het hoofdstuk 'DMT is everywhere'. A. Shulgin verteld in dit hoofdstuk o.a. dat DMT in zeer significante hoeveelheden in duizenden verschillende planten gevonden kan worden. Ook verschillende soorten gras worden door Zuid Amerikaanse Sjamanen gebruikt om DMT uit te concentreren.

Tenzij ze al zo'n 10.000 plantsoorten verbieden kun je DMT niet verbieden. Planten zonder bladgroenkorrel kun je echter beter vermijden omdat deze zeer lever belastend zijn en moeilijk te scheiden van Aromatische verbindingen (Phenylethylamine, Tryptamine, etc). Al is het met 'groene DMT bevattende plantjes' alsnog wel mogelijk.

Als je zo'n 100 gram Mimose Wortelschors consumeert krijg je al zo'n 4 gram DMT binnen. Nou geloof me, als je 4 gram DMT met een MAOI A remmer combineert (Meestal Harmine, Syrische Wijnruit en zelf Passiebloem, kan echt met van alles) trip je hem waarschijnlijk al minstens 2-3 dagen belachelijk hard.
    PS: Ik ben absoluut geen van van MAOI remmers en hier is meneer waarschijnlijk ook aan overleden, kijk a.u.b. uit.

De planten zijn legaal om te bezitten maar zodra er indicatie is dat er intentie is tot consumeren wordt het illegaal. Maar het punt dat ik maakte is dat je met wat en vloeistof, citroensap ook een Ayahuasca tripje kunt creëren en eenmaal in de maag valt ook niet te bewijzen dat het ingenomen plantmateriaal gewerkt is voor consumptie.

De scheidingslijn tussen DMT en plantextract is ook een beetje vaag aangezien de meeste DMT plantextracten ook aanzienlijke hoeveelheden extra plantproduct bevatten en DMT lang niet altijd de meest aanwezige substantie is in hetgeen wat men zoals rookt.

Ik irriteer mij altijd een beetje aan het hele organisch is beter mentaliteit. Als hier een meer voorspelbare cocktail naar binnen was gewerkt met mensen die ze op z'n minst kunnen verstaan had dat waarschijnlijk al snel een traumatische ervaring bespaard. Maar goed.

Destijds toen A. Shulgin PIKHAL had geschreven is zijn huis bestormd door 50+ DEA (Drugs Enforcement Administration) agenten die zijn huis volledig overhoop hadden getrokken, bulldozer er bij om zijn 12M2 schuurtje omver te walsen, is zijn gigantische tuin symbolisch volledig vernield terwijl hij tegelijkertijd werd benaderd door DEA agenten of hij zijn PIKHAL boek voor hem wou ondertekenen.

De DEA heeft Shulgin aangeklaagd voor grond verontreiniging wat niet het geval bleek maar ze moesten iets omdat ze niets illegaals hadden aagetroffen. De Universiteit waar hij les gaf is gebeld door de DEA met de leugen en waarschuwing dat het een grootschalig milieu verontreiniger was en dat ze beter contact met hem konden verbreken. Zijn bedrijf waar hij werkte idem. Uiteindelijk heeft de DEA alle substanties vernoemd in PIKHAL op de lijst 1 gezet onder meest schadelijke harddrugs zonder therapeutische meerwaarde, terwijl Shulgin zijn halve leven had ingezet om de therapeutische meerwaarde van bekend probeerde te maken.

Shulgin had meerdere onderscheidingen op de muur hangen van zijn huis voor zijn inzet in het veld en als speciaal expertise getuige in rechtzaken. Na de LSD controverse reageerde de DEA vrij extreem op de uitgave van Shulgins boek en heeft zeer actief gepoogd zijn leven te ruïneren. De positiviteit die Shulgin behield en de principes waar hij altijd aan vast hield bewonder ik.

Maar als reactie op het vrij dramatische vooral met de DEA na het uitbrengen van PIKHAL door Shulgin heeft deze TIKHAL uitgebracht uiteraard gericht op Tryptamines. Het ding met Tryptamines is namelijk dat je het vrij letterlijk overal in de natuur kunt vinden en het verboden maken van (gigantische hoeveelheden) planten niet haalbaar is.

Natuurlijk begon Albert Hoffman na isolatie van Psilocybine meteen aan synthese van 4-AcO-DMT en 4-Ho-DMT. Dit zijn niet Shulgins creaties. Echter Albert Hoffman was gebonden aan de 25 jarige patenten van Sandoz, het bedrijf waarvoor Hoffman werkte en lange tijd hebben deze tryptamine analogen stof lopen happen.

Het was pas weer toen Shulgin zijn volgende boek TIKHAL uit bracht dat de Tryptamine analogen enorme bekendheid verkregen en ondertussen dermate wijdt terug te vinden zijn op de RC markt van het internet. En zelfs deze RC analogen zijn terug te vinden in een ruim scala aan planten (en zelfs schimmels, dieren, vooral bepaalde kikkersoorten bevatten enornme hoeveelheden tryptamine zoals 5-MeO-MiPT in hun oppervlakkig huidslijm.
    A. Shulgin heeft uiteindelijk alsnog zijn gerechtigheid gekregen op wellicht een van de mooist denkbare manieren mogelijk waarbij tegelijkertijd Albert Hoffman alsnog grotendeels de krediet toe komt die hij altijd al verdient had.

Planten kun je niet illegaal maken, maar als mensen het respect voor deze krachtige psychoactieve substanties en hun medemensen niet kunnen opbrengen mogen daar best consequenties aan verbonden zijn. Een van de basisbeginsels van de wet stelt dat de achterliggende intentie van handelen een van de voornaamst bepalende factoren is.

14. Legio Patria Nostra

Tja, hoe ik hierbij kom??
    Ach... Ooit eens een cursus gedaan in dit soort materie.
    Lees eens na in strafvordering " De algemene Wet op het binnentreden"...
    Daar staat wanneer er dus wél of niet mag worden binnengetreden, en ook, wat de zg. " beschermde plaatsen" zijn.
    Zoals een woning, of.....een kerk.
    Verder lees je daar, dat slechts in zeer buitengewone gevallen van deze AWOB wetgeving kan worden afgeweken..
    Cursussen in strafrecht, en strafvordering, heb ik altijd errug interessant gevonden en...Ik heb deze bestudeerd.
    En zo kom ik bij mijn uitspraak die jij 8.6, in twijfel trekt.
    Het artikel 12 onder a, b en c van de AWOB behandelt datgene, wat jij, 8.6 , als gelul bestempelt. onder c staan de ruimten zoals kerken en gebedsruimten beschreven.
    Voila.

Laatst bewerkt: 26 apr 2019
  15. acht.zes

@Yceman224
    Ik ken die regels niet maar als er doden vallen onder verdachte omstandigheden in een kerk dan ga ik er van uit dat het onderzoek daar naar zwaarder weegt dan dat binnentreden op beschermde plaatsen.

16. Mindless

Dit staat er op Azarius:

En check dit

Gelukkig is nooit aangetoond dat alcohol en tabak een gevaar vormen voor de volksgezondheid en kunnen we dit blijven gebruiken zonder ons zorgen te maken om ons welzijn en dat van anderen.

Sally Tessio vindt dit leuk.
  17. Legio Patria Nostra

Dit is juist 8.6.
    De awob beschrijft uiteraard precies, wanneer, door wie, en met welk soort schriftelijke machtiging want deze is nl. Óók benodigd er tegen de wil van de bewoner, alsook in welke ruimte er mag worden binnen getreden.
    Als er doden vallen, dan lijkt het wel direct duidelijk dat er dus binnengetreden gaat worden. Logisch, maar:

Dit is zeer zeker geen gelul het is een bescherming van plaatsen en woningen, want deze zijn bedoeld om in rust en vrede te kunnen verblijven.
    Dat binnentreden gaat beslist niet zómaar.
    Daarvoor zijn er wetten en regels.
    Voila.

18. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Wel knap dat hij bijna 30 gram DMT uit een Kg Mimosa weet te extraheren, ik snap er alleen de ballen van dat hij daarmee op Schiphol rond loopt.

19. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

100% mee eens. Niet voor niets is het isoleren, bewerken en analyseren van stoffen uit planten een van de fundamenten onder de farmacologie.

Met mengsels van stoffen kan je een los stofje niet goed beoordelen. Planten maken vaak duizenden alkaloïden aan die de werking van de gewenste stof kunnen beïnvloeden.

20. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

@Mindless Interessant, thanks voor het delen.
    Ik begrijp wel dat ze er iets mee moeten op het moment dat iemand 27kg van dat spul het land invoert, maar het hele gebeuren blijft erg krom. Ook het in overweging nemen dat ayahuasca streeds meer gebruikt wordt in Nederland vind ik vreemd; de wetgeving zou toch gebaseerd moeten zijn op de schadelijkheid van het middel in plaats van op de hoeveelheid mensen die het consumeert? Dat lijkt mij het meest logisch in ieder geval. En wat schadelijkheid betreft ben ik het met je eens dat er dan al helemaal geen pijl op te trekken is, gegeven dat we in een land leven waar elk jaar duizenden mensen overlijden aan de gevolgen van lange termijn gebruik van alcohol en tabak.

Mindless vindt dit leuk.
  21. Legio Patria Nostra

Helemaal waar.
    Dat is Nederland.
    In sommige wetgeving, handhaving geen spaander beter, dan de eerste de beste bananenrepubliek.
    In ieder geval net zo krom.

22. Mindless

Deze video deed me net herinneren aan deze kwestie en hoe krom het eigenlijk allemaal is:

mod4fun, Mezelf, Bee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  23. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

A message from nature to humankind.

Discover yourself. Stop living the li(f)e of another.

24. Bee

Bee Belezen gebruiker

Prachtige video, had hem al gezien maar "vergeten", dus dank voor het delen. :) Sluit erg aan bij mijn mening/visie/whatever. Ik hoop mee te mogen maken dat de wetgeving rondom psychedelica verandert in positieve zin.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...