• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Popped my GHB cherry & it left me behind confuzzled

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
What: GHB. First dose: 2.4ML. Second dose: 1.8ML
Where: Somewhere in the woods
When: Somewhere in July
With: My female partner 'L'

Voor -en bedankwoordje
GHB is een venijnig goedje, waar naar mijn mening niet lichtzinnig over gedacht moet worden. Ik heb veel over de verslavende werking van G gelezen en zou niet de eerste zijn die pretendeert sterk genoeg in zijn/haar schoenen te staan om er mee om te gaan, om vervolgens binnen no time in een vreselijke verslaving te rollen. Het verslavingsgevaar bij deze drug is groot, wat de voornaamste reden is dat ik er zelf eerst een hoop over wilde weten, voordat ik (uiteraard in overeenstemming met mijn vriendin) mezelf en mijn vriendin wilde blootstellen aan deze drug. Ik heb o.a. bruikbare informatie opgedaan op dit forum, waar ik met name 'Fool' en 'SmartieAndMe' voor wil bedanken. Ik zou anderen graag willen adviseren hetzelfde te doen, waar dan ook, en het gebruik van deze drug afraden aan members met een verleden vol verslavingsproblematiek.

Pré trip
De maand Juli was met afstand de beste periode om voor het eerst gebruik te maken van dit goedje, aangezien ik een ruime week met mijn vriendin in een alleenstaande vakantiewoning in bosrijk gebied zou verblijven.
Door mijn bescheiden druggebruik, het bescheiden druggebruik binnen mijn vriendenkring en daarmee mijn bescheiden netwerk om aan harddrugs te komen, was het nogal een struggle om GHB omhanden te krijgen. Toen een dealtje met een contact van me niet doorging, voelde ik me gedwongen om op het laatste moment bij een vriend aan te kloppen, die alleen wat GHB had liggen waarvan hij zelf twijfelde over de kwaliteit. Het werkte wel degelijk (hij was zelf namelijk out gegaan na een overdosering), maar hij beoordeelde het zelf als tamelijk zwak spul. Dit was ook de reden dat hij zelf out ging; hij raakte careless na een ineffectieve eerste dosering en nam, onbedachtzaam als hij is, een té grote tweede dosering. Omdat het mijn enigste overgebleven optie was, GHB op zichzelf echt dirt cheap is en ik van deze vriend niet verwachtte dat hij wist hoeveel hij moest doseren, besloot ik om alsnog een kleine hoeveelheid van hem over te nemen.

Voorbereiding
Na een flinke pastamaaltijd genuttigd te hebben met mijn vriendin, hebben wij vier uur lang slechts wat water en koffie gedronken om het eten voldoende tijd te gunnen om te zakken. Het was best een uitdaging om niks te eten (van een snackie meer of minder kijken wij niet op), maar we hebben het uitgehouden en hebben vlak na middernacht onze eerste dosering genomen. De GHB was een paar dagen daarvoor al door ons getest; een sneltest verkleurde just fine en de waarde van de zuurgraad kwam ook goed uit de test.

00:15 - 01:00
L en ik nemen beiden 2,4ML G in, wat gemixt in een glas Spa Citron naar mijn mening prima weg te drinken is. L is wat kritischer en vraagt zich oprecht af hoe ik de ranzige smaak van de G er niet doorheen kan proeven. I can't complain.
Hierop verhuizen we naar de slaapkamer, waar we wat brandende kaarsjes hebben neergezet, tezamen met een sound installatie om wat lekkere techno en minimal op een middelhoog volume op af te spelen.
Heel erg bewust afwachten tot je iets voelt heb ik nooit als positief ervaren, dus zijn we ontspannen over van alles en nog wat gaan praten, terwijl we naar de fijne klanken van Gal Tsadok Hai luisterden. Gedurende een half uur zijn er helemaal geen effecten van de GHB merkbaar, afgezien van een erg heldere, wakkere staat die ik ervaar. Ik verkeerde echter al voor de inname in deze staat, wat vooral te wijten was aan excitement en lichte nervositeit dat we dit samen gingen proberen. Er valt dus moeilijk te beoordelen of deze state of being daardoor komt, of door de GHB zelf. Twijfel… het zou een bekend thema worden gedurende het resterende verloop van de trip and long after.

01:00 - 1:20
Mijn vriendin lijkt een stuk vermoeider te raken en ze valt af en toe weg. Dit is verre van ongewoon voor haar doen, aangezien ze wel vaker binnen luttele minuten in slaap valt. Met mijn aanwezigheid maakt ze al helemaal geen kans. Ik probeer haar af en toe wakker te maken, maar ze valt net zo makkelijk weer in slaap. Op de momenten dat ze wakker is, geeft ze aan dat ze een beetje een raar gevoel in haar maag heeft wat verre van welkom aanvoelt. Daarbij heeft ze het op het ene moment zichtbaar erg koud, en op het andere moment erg warm. Kortom: ze lijkt zich niet zo goed te voelen en ligt te rillen in bed. Ook ik heb een beetje een raar gevoel in mijn maag; ik moet een grote boodschap doen, die als een steen op mijn maag ligt. Dit gevoel doet mij denken aan eenzelfde gevoel wat ik weleens tijdens een MDMA trip heb gehad, toen ik ook erg nodig de tweede verdieping moest gebruiken. Echter, het is opnieuw niet duidelijk of dit daadwerkelijk een effect van de GHB is. Van enige positieve effecten is in velden of wegen niks te bekennen en op dit moment zijn we er aardig van overtuigd dat de dosering niet aanslaat.

01:20 - 1:50
We overleggen wat over de dosering, voordat L een nieuw mixje voor ons prepared. Op de informatiesite van 'Drugsinfoteam' staat dat we niet meer dan de helft bij moeten doseren, terwijl ik van moderators op dit forum weet dat zij een volledige dosis bij doseren. We nemen een middenweg; omdat de G helemaal niet aan lijkt te slaan willen we meer nemen dan de helft, maar een volledige dosis nemen lijkt ons onverstandig. We komen uit op een dosering van elk 1,8ML.
Het eerstvolgende half uur valt er opnieuw weinig van de (extreme) positieve effecten te merken, waar zo euforisch over wordt geschreven. Ik ben wel nog steeds onvermoeid, terwijl mijn vriendin eigenlijk direct na het bijnemen weer in slaap is gevallen. Wanneer ik naar de woonkamer of het toilet loop, merk ik dat ik niet zo scherp zie en er grijzige stippeltjes op mijn netvlies dansen. Het is vergelijkbaar met het zicht wat je hebt als je midden in de nacht opstaat en half slaapdronken en met knijpende ogen richting de badkamer loopt. Ik ben opnieuw niet erg onder de indruk en vraag me wéér af of dit niet kan worden toegespeeld aan iets anders, zoals opkomende vermoeidheid of de donkere ruimtes waarin ik me een weg waan.
Terug in bed gekeerd, drop ik vluchtig een forum post waarin ik me in principe afvraag wat ik nu in godsnaam moet gaan doen. Op dit moment sluit ik het innemen van een derde dosering al uit, want tweemaal bijnemen lijkt me gewoon onverstandig en al helemaal tijdens een eerste kennismaking met dit stroperige goedje. Ik voel de teleurstelling opkomen dat het niet het effect heeft gehad waar ik en mijn vriendin ons op hadden verheugd. Ik leg mijn telefoon weg en kruip tegen L aan in bed.

01:50 - 2:15
Ondanks dat de G ons libido geen ongekende turbo boost heeft gegeven, ben ik 'van mezelf' aardig opgewonden. Ik streel en masseer het lijf van mijn slapende vriendin terwijl ik haar liefkozend het een en ander toefluister, waardoor ik nog een flink stuk geiler raak. De hele setting en het concept heeft er i.i.g. voor gezorgd dat ik ogenschijnlijk nog wat gewilliger ben dan anders. Of laat de GHB toch iets van zijn werking zien? Twijfel.

02:15 - 3:45
L wordt wakker onder mijn toenemende en stevigere aanrakingen. Ze is ook opgewonden, waardoor het één uiteraard tot het ander leidt. Ik ga hier niet gedetailleerd op in, dat is naar mijn inziens privé, maar ik kan wel vertellen dat we beiden erg willing en ongeremd waren. De seks begint erg lekker en wordt alsmaar harder, dominanter en beter. De ritmische techno tracks leiden ons heerlijk door de anderhalf uur die we bezig zijn heen.
Welke rol de GHB hier mogelijk in speelde is een beetje gissen (ik ben weinig origineel hé?), want we zijn beiden onervaren met deze drug en er was geen sprake van de extreme effecten waar ik over heb gelezen en gehoord. Penetratie voelde niet extremer dan anders, het continue gevoel dat je tegen een orgasme aanhikt was niet merkbaar en het orgasme zelf was niet heftiger dan anders (even voorbijgaand aan de intense seks zelf en het effect dat dit op het orgasme had). Hier tegenover stond dat we heel helder waren en ons erg wakker voelden, wat ik absoluut wél aan de GHB toespeel. Het is immers diep in de nacht en we zijn heel erg energiek.
Anyway; we liggen nog even na te genieten bij elkaar en komen daarna op het idee om een luchtje te scheppen. De slaapkamer raakt namelijk nogal benauwd. We zetten de beslagen ramen wagenwijd open, zodat de slaapkamer een beetje kan luchten en stappen daarna naakt naar buiten de open lucht in. We kijken samen naar de sterren en praten wat na over de seks die we net hebben gehad.

03:45 - 4:20
We krijgen het koud en gaan naar binnen, waar we merken we dat we eigenlijk klaarwakker zijn en daarbij ook trek hebben gekregen. We halen het dekbed uit de slaapkamer, stationeren onszelf op de bank en trekken een zak (wasabi) nootjes open. Eindelijk weer wat eten! Kort hierop halen we ook mijn laptop uit de slaapkamer en starten we de animatiefilm 'HOME' op met de intentie om deze film helemaal af te kijken (wat wel wat aangeeft over onze klaarwakkere state of being). We blijken echter totaal niet om te kunnen gaan met de high paced scenes in deze film en hebben beiden last van de hoeveelheid prikkels die we binnenkrijgen. Het duurt echt even voordat alles goed doorkomt, en zelfs bij de meest simpele dingen - de hoofdpersoon pakt een fles uit een schap, kijkt op het label en trekt een verwilderde uitdrukking op zijn gezicht - kost het een hele hoop moeite om te begrijpen wat er gebeurt. Dit komt naar mijn inziens ook zeker door de GHB. Het is best grappig, maar na een half uur geven we het toch maar op en gaan we lekker richting bed.
Mijn vriendin sliep volgens mij vrijwel meteen in, terwijl ik nog even in dezelfde heldere staat wakker lag en toen ook in slaap viel.

The Day After
Van vervelende bijeffecten is de volgende dag eigenlijk niks te merken.
Wat wel vervelend is is dat L toch aangeeft dat ze zich erg beroerd voelde - een stuk beroerder dan ik de voorgaande nacht inschatte. Ze beschrijft de gevoelens als koortsachtige verschijnselen en laat mij ook weten dat de manier waarop ze in slaap viel echt een stuk 'anders' aanvoelde. Het voelde alsof ze wegviel, maar niet in de hoedanigheid die ze gewend was. Hierdoor vind ik achteraf dat we een tweede dosering beter hadden kunnen laten schieten. Er viel op het moment simpelweg moeilijk in te schatten waar de GHB wel/niet verantwoordelijk voor was. Er was van een duidelijke roes of verhoging van het libido geen sprake. Eigenlijk valt er uit de hele ervaring in bijna elk aspect moeilijk te halen of dit nou het effect van de GHB was of vooral ook door omgeving –en tijdfactoren kwam.
De algehele ervaring was ons beiden i.i.g. niet negatief bevallen en we hebben een hele lekkere, leuke nacht samen gehad. Het is voor herhaling vatbaar, maar dit zal nog een hele tijd gaan duren.

Vragen, die 'ervaringsdeskundigen' mogelijk kunnen beantwoorden:
- Klinkt dit bekend en zou jij jouw two cents willen delen?
- Waarom zijn er andere moderators, die een veilige omgang met drugs en doseringen hoog in het vaandel hebben staan, die een hele dosering bijnemen in plaats van de (door het Drugsinfoteam) voorgeschreven richtlijn van 'niet meer dan een halve dosering'? Mis ik iets?

Boven alles hoop ik dat dit een leuk report was om te lezen.

Have a good one! :)

Fool

Badass junkie
Interessant, thanks. Jammer dat je er niet zoveel van voelde, maar wel verstandig dat je het zo aangepakt hebt. :wink:

Lijkt me dat de moderatoren meer nemen omdat richtlijnen voor mensen zijn zonder ervaring/die niet weten wat ze doen? Durf het niet met zekerheid te zeggen, want ik heb zelf nog nooit GHB gebruikt. :)

Bobsacamano

Badass junkie
Zelf neem ik meestal rond de 3 tot 3,5 ml voor de eerste dosis ik ben een man 195cm en 95 kilo. Dat zet me meestal wel lekker in de goede richting. Maar GHB is een aparter product dan bijvoorbeeld XTC. Het is lastiger om te weten hoe sterk het is.

Je ervaring is dus niet helemaal vervelend maar ook niet helemaal positief. Zou je het nog een keer willen proberen?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Jammer dat het niet echt van de grond wilde komen, volgende keer beter hoop ik voor jullie.

Wat betreft het doseren, ik heb zelf maar één keer GHB gedaan dus kan uit ervaring er niet veel over zeggen. Wel weet ik dat de doserings curve nogal steil is waardoor je bij G nog meer moet experimenteren om jouw sweet spot te vinden dan bij andere drugs. Wat voor jou het beste is met bijdoseren is dus ook een beetje af tasten. Hoeveel je het best bijdoseert hangt uiteraard ook van de tijd af die je tussen doseringen laat.

Beter dat jullie gewoon rustig gedoseerd hebben, blijft een venijnig goedje. Out gaan wil je in ieder geval niet, want daar is niks aan.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
bobsacamano zei:
Je ervaring is dus niet helemaal vervelend maar ook niet helemaal positief. Zou je het nog een keer willen proberen?
Ik vond de excitement vooraf al leuk en uiteindelijk hebben we een mooie nacht beleefd, die minstens wat op werd gerekt door het wakker houdende effect van de GHB. Verder valt er dus moeilijk wat over andere positieve effecten te zeggen, omdat die erg mild waren (als ze er überhaupt al waren).
Ik heb een voorgaande keer op precies dezelfde vakantielocatie MDMA genomen met mijn vriendin, en dat maakte ons een stuk geiler dan dit goedje. Daaruit blijkt gewoon dat de G niet goed tot zijn recht is gekomen, want het is een extremere sexual stimulant dan M. Daarom wil ik het zeker nog eens proberen om samen met L het ware effect van GHB te ervaren.

Psychedelibee zei:
Wel weet ik dat de doserings curve nogal steil is waardoor je bij G nog meer moet experimenteren om jouw sweet spot te vinden dan bij andere drugs. Wat voor jou het beste is met bijdoseren is dus ook een beetje af tasten. Hoeveel je het best bijdoseert hangt uiteraard ook van de tijd af die je tussen doseringen laat.
Dit blijkt ja. Het is inderdaad gewoon even zoeken naar een juiste dosering en wellicht ook naar een betere bron om het goedje vandaan te halen. Wij hebben in principe gewoon zwart op wit staan hoe lang we tussen doseringen willen houden en hoeveel we bij willen nemen, maar dan moet een dosering wel aanslaan en geen vragen oproepen. Als de effecten duidelijk merkbaar zijn, dan wil ik gewoon minimaal twee uur tussen de eerste en tweede dosering houden en zullen we wel gewoon de helft van de eerste dosering bijnemen, zoals op de informatiesite(s) staat voorgeschreven.

Psychedelibee zei:
Beter dat jullie gewoon rustig gedoseerd hebben, blijft een venijnig goedje. Out gaan wil je in ieder geval niet, want daar is niks aan.
Nee, dat is iets wat ik ook in de toekomst met dit goedje wil voorkomen, dus ik zal met doseringen gewoon altijd rustig omspringen. Ik blijf liever drie keer met een teleurgesteld gevoel achter, dan dat ik drie keer bijneem, waaruit twee keer een heerlijke trip vloeit, maar ik en/of mijn vriendin de derde keer out ga.

Fool zei:
Interessant, thanks. Jammer dat je er niet zoveel van voelde, maar wel verstandig dat je het zo aangepakt hebt. :wink:

Lijkt me dat de moderatoren meer nemen omdat richtlijnen voor mensen zijn zonder ervaring/die niet weten wat ze doen? Durf het niet met zekerheid te zeggen, want ik heb zelf nog nooit GHB gebruikt. :)
Better save than sorry. :)
Bedankt voor je berichtje.

Sally Tessio

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik vraag me overigens af wat een verstandige dosering is voor de eerstvolgende keer dat we dit goedje gebruiken uit hetzelfde voorraadje. Het komt nogal silly op me over om opnieuw 2,4ML te nemen, aangezien deze dosering de eerste keer gewoon niet het gewenste effect had. Daarom lijkt het mij eerder logisch om een dosering van 3,0ML uit te proberen. Echter, zoals in dit trip report te lezen is had mijn vriendin wel last van nare gevoelens. Vallen de vervelende (koortsachtige) gevoelens te wijten aan de GHB en is iemand bekend met deze verschijnselen na inname?
De volgende keer een hogere dosering uitproberen lijkt me in principe logisch, maar als dat betekent dat zij (of ik) nog meer last zal krijgen van deze negatieve symptomen, dan moet daar uiteraard over nagedacht worden.
Suggesties en adviezen zijn welkom.

Indien ik in dit topic niet voldoende of genoeg behulpzame reacties hierop krijg, dan maak ik er denk ik even een apart topicje van.

Bovenaan