Positieve effecten psychedelica

Shroomery

Experimenterende gebruiker
Hallo df vrienden

Zoals de titel het al verraad ben ik benieuwd naar positieve effecten die zijn gebleven na het consumeren van psychedelica :grin: zo merk ik echt dat ik veel gevoeliger ben voor alles wat er om mij heen gebeurd. Zielige filmpjes, overlijden, maar ook hele mooie gebeurtenissen maken mij eigenlijk spontaan aan het huilen. Herkend iemand dit?

Gabbertje

Wijs gebruiker
Dat heb ik er niet aan over gehouden. Wat ik wel heb is dat ik mezelf beter heb leren kennen. En dan praat ik over me persoonlijkheid, manier van denken en emoties

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Dit topic hoort niet in tripreports thuis @Shroomery , daar horen uiteraard alleen tripreports thuis...

OT Psychedelica heeft er bij mij voor gezorgd dat ik meer openminded ben en minder zwart wit denk. Zo was ik vroeger overtuigd atheist en is dit veranderd in agonostisch atheist. Daarnaast ben ik door psychedelica gaan mediteren en ben ik veel meer met spiritualiteit bezig terwijl ik daar vroeger niets van moest hebben. Verder ben ik milder geworden, geef ik veel minder om spullen en heb ik minder de drang om dingen te controleren. Ik sta ook meer open voor gevoelens van anderen en mezelf, waardoor ik daar nu ook makkelijker over praat.

Fool

Badass junkie
Ik weet het niet. Sinds mijn 16e (ik ben nu 21) gebruik ik regelmatig psychedelica, en ben ik ook flnk veranderd.
Maargoed, sinds mijn 16e ben ik ook door de pubertijd heen gevlogen, naar de universiteit gegaan en heb ik veel meer vrienden/kennisen gemaakt met mensen die een flinke hoop interessante meningen hebben.

Ik denk dat het een beetje samenwerkt, het trippen en de veranderingen die je in je 'normale' leven doormaakt. Ik kan in ieder geval zeker zeggen dat psychedelica me in die periode flink heeft geholpen om na te denken over wat is eigenlijk wil, en dat het me geleerd heeft om altijd naar andere perspectieven te zoeken. :wink:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat het een beetje samenwerkt, het trippen en de veranderingen die je in je 'normale' leven doormaakt.
Na een trip bedacht ik me een keer dat het moment dat een trip ophoudt en de normale realiteit weer begint een heel erg vage uitgesmeerde grens is. Ja, op een gegeven moment kun je zeggen van ik zie geen visuals meer en heb geen rare (t.o.v. normaal) gedachten meer, maar normale gedachten en percepties zijn ook alleen maar normaal omdat je ze vaak meemaakt. Is de trip eigenlijk ooit echt voorbij? Het hele leven is wat mij betreft een soort super vreemde psychedelische trip.

Psychedelica hebben mij op een pad gezet van compleet anders denken en compleet anders naar de wereld kijken. Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn gebeurd zonder.

Fool

Badass junkie
Na een trip bedacht ik me een keer dat het moment dat een trip ophoudt en de normale realiteit weer begint een heel erg vage uitgesmeerde grens is. Ja, op een gegeven moment kun je zeggen van ik zie geen visuals meer en heb geen rare (t.o.v. normaal) gedachten meer, maar normale gedachten en percepties zijn ook alleen maar normaal omdat je ze vaak meemaakt. Is de trip eigenlijk ooit echt voorbij? Het hele leven is wat mij betreft een soort super vreemde psychedelische trip.

Psychedelica hebben mij op een pad gezet van compleet anders denken en compleet anders naar de wereld kijken. Ik kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn gebeurd zonder.
Zoiets bedoelde ik ook een beetje, inderdaad. Ik heb eerder het idee dat psychedelica je helpen om je eigen waarden en basis(denk-)principes te vormen. Iets waar je nuchter ook gewoon mee verder gaat.

Bovenaan