Positieve ervaring verlaging methadon.

Porcini

Newbie
Ik ben, na bijna 2 jaar methadon (30 milligram officieel, maar als ik bij mijn ouders was kwam ik door vergeten te slikken onder de 20mg/etmaal uit), de methadon aan het afbouwen. Bij het instituut waar ze mie die methadon verstrekken weten ze dat nog niet, en dat houd ik ook liever zo, omdat ik eerst liever zelf wat verken. De laatste tijd zat ik vrij strak op de dertig milligram, met incidenteel bijgebruik van heroine, gemiddeld iets van vier keer per maand, en dan meestal minder dan een half pakje van twintig euro. Mijn irritaties over de verstrekking heeft mij ertoe aangezet om de boel af te bouwen. Dit zou makkelijker met suboxone kunnen, maar dan komen er ook urinecontroles bij, en moet ik vaker naar de sarfatistraat, waar ik geen zin in heb.
Ik heb zojuist door veel te schrijven en te zeuren voor elkaar gekregen dat ik in plaats van 2x per week nog maar 1 keer per week hoef te gaan naar ge verstrekking waar ik weer moet blazen enzo.
Enfin, vanmorgen dus 15 milligram methadon geslikt, vanavond bij vriendin geweest en een paar "blowtjes" gerookt, het merkwaardigste wat ik wil vermelden is echter het volgende. Het lijkt er bij mij nu echt op dat de trek in heroine nu eerder afneemt terwijl ik vanmorgen maar 15 milligram methadon geslikt heb in plaats van de dertig die ik drie weken geleden geslikt heb. Ik heb vandaag wat heroine met mijn vriendin meegerookt, maar de trek was minder dwingend, (nee, bewaar dat blowtje maar voor straks, na het eten. Door zuinig te zijn had ik ook wat heroine mee naar huis genomen. Toegegeven, ik ben niet heilig, en ik heb nu wel een biertje op, en ik heb wat hash gerookt, maar het is nu tien voor drie, en het restant van de heroine die ik zes uur geleden heb gekocht ligt nog onaangeroerd in een kier in mijn tafel. Een paar weken geleden zou ik dit na thuiskomst meteen hebben opgerookt. Ook heb ik sterk het idee dat het minderen van de methadon de trek in heroine minder dwingend maakt bij mij, en ik vind het hoogst merkwaardig. Ik heb daar echter wel een verklaring voor, die misschien "gek" is.

Van methadon wordt ik suf en lamlendig, ik kom nergens meer toe, als ik echter heroine heb gerookt, dan voel ik me prima, en ben ik eerder geneigd om op mijn fiets te gaan liggen en een rondje langs de voormalige zuiderzee te gaan rijden. Nu ik met die metha's afgebouwd ben naar beneden de 20mg voel ik me gewoon wat fitter, en ben ik minder geneigd om "zelfmoordbier" te drinken, en het lijkt erop dat ik door mij wat fitter te voelen ook wat minder zin in heroine heb.

Bovenaan