probleem met blowen

jnns

Newbie
hey

sinds nieuwjaar ben ik gestopt met blowen na 10 jaar omdat ik te veel aan het roken was en wou ff een stop doen zodat ik terug 1 tot 2 jointjes kon roken en geen 10 of.... ja
maar als ik nu van een joint een paar trekjes doe voelt men linker borst heel vreemd aan een beetje een drukend en steek irritant gevoel kan het niet zo goed beschrijven maar het doet geen pijn en het slaat ook over in men linker arm en schouder heb al onderzoek laten doen voor het hart etc maar alles is inorde zijn er nog mensen die dit ervaren of hebben zo ja kan je me wat meer info geven want ik wil graag nog wel wat roken maar ja dit houd me wel wat tegen om dat het gevoel echt irritant is

willemv

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ben geen dokter maar het klinkt toch alsof het iets te maken heeft met je hart of bloedvaten. Maar dat is meestal de eerste gedachte waar mensen naar uit gaan bij een vreemd gevoel op de borst. Misschien zit het in de spieren dan kan soms behoorlijk vreemd aanvoelen. Zelf heb ik last van mijn rug waar ik eerder van overtuig was dat het mijn longen waren. Het voelt nog steeds alsof mijn longen pijn doen maar ik merk als ik erop druk of in een goede houding ga zitten dat het de spieren in mijn rug zijn. Ga voor jezelf gewoon goed na wat je precies voelt en misschien weet je dan in iedergeval waar het vanaf komt. En bij twijfel of erge last toch maar weer naar de dokter gaan. Succes ermee!

Pijn op de borst hoeft niet altijd te betekenen dat het iets met het hart te maken heeft. Helemaal niet trouwens. De oorzaken kunnen zeer uiteenlopend zijn tot huid en spier aandoeningen of bijvoorbeeld sporadisch ontstoken kraakbeen of iets met de longen.
Vroeg je huisarts er nog verder naar of liet hij/zei gelijk een hartfilmpje maken?

Het hoeft helemaal niks te betekenen, maar als je dit gevoel blijft houden zou ik maar nog een keertje langs de huisarts gaan.

Blauw Konijn

Experimenterende gebruiker
Hoi Jnns,

Mijn eigen ervaringen over fysieke klachten door blowen.

Naast de standaard dingen als moeie benen, licht in het hoofd etc...
Ik merk dat er een strijd in mij zelf gaande is, vooral als ik mijn eerste jointje op STAK (ja, ik ben vandaag gestopt). Voordat ik mijn eerste trekje nam merkte ik al verandering in mijn lichaam. Kort omschreven... meer spanning... zo'n zeurende pijn in mijn spieren.

Doordat ik weet dat blowen slecht voor me is (of mijn gezonde/constructieve kant zegt dat) maar ik er toch voor kies om het wel te doen (in mijn geval door verslaving, dingen willen vergeten en/of op de vlucht gaan van de realiteit) ontstaat er een onbewuste interne strijd.
Deze onrust/strijd slaat dan meteen op mijn lichaam en tijdens het roken van mijn eerste jointje voel ik allerlei ongemakken in mijn lichaam die voor een deel niks te maken met een stof die in de joint zit (wiet/tabak e.d.). Zelfs nu ik erover nadenk voel ik al weer spanning in mijn benen en schouders.

Uit je tekst maak ik op dat je veel beter kan omgaan met wietgebruik (o.a. de mate ) dan ik. Misschien heb je toch iets aan mijn ervaringen.

Veel succes, M

Bovenaan