Probleem toegeven

Discussie in 'Verslaving' gestart door Jayman, 8 aug 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Jayman

Jayman Newbie

Hey iedereen,
    Ik heb een vriendin die ongeveer 10 jaar verslaafd is aan coke. Door de jaren heen leek het het altijd relatief onder controle te zijn, maar het laatste jaar gaat het stijl bergaf met als voornaamste redenen een stopgezette relatie en een job waar collega's lijntjes voor elkaar maakten. Ik ben met haar gaan praten en volgens haar is er geen probleem, is het nog steeds onder controle. Het feit dat ze bijna niets meer eet en nog maar 40kg weegt, maakt haar visie niet echt geloofwaardig naar mijn mening. Het is dus hoogtijd dat ze er mee stopt. Mijn vraag is nu hoe ik dat kan aanpakken. Volgens mij is de eerste stap bij afkicken toegeven dat er een probleem is. Is er een of andere manier om haar dat duidelijk te maken?

2. Jayman

Jayman Newbie

Echt niemand? :/

Misschien moet ik m'n vraag anders stellen : aan de personen die afgekicked zijn/ aan het afkicken zijn : wat heeft jullie doen inzien dat je fout bezig was?

3. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Een ander hierbij helpen is erg lastig, zeker als die persoon zelf niet wilt toegeven dat ze een probleem heeft.

Uiteindelijk moet iemand zelf namelijk wel echt inzien dat die een probleem heeft en daar ook vanaf willen. Dat is ook de reden waarom geforceerde opnames in afkick klinieken niet werken bijvoorbeeld.

Het enige wat jij kunt doen is het gesprek met haar aangaan en haar een spiegel voorhouden. Maar doe dit wel op een respectvolle manier, want anders zul je haar alleen maar weg drijven.

Het is helaas moeilijk om je concreet tips te geven hoe je dit aanpakt, ieder persoon is immers anders.

Zelf ben ik 6 jaar verslaafd geweest aan blowen. Het eerste jaar hield ik mezelf nog voor de gek dat ik helemaal niet verslaafd was, totdat ik wilde minderen en dat moeilijk ging kon ik niet meer ontkennen dat ik wel degelijk verslaafd was. In de 5 jaar die daarna volgde wist ik dat ik verslaafd was, maar waren er toch periodes waarin ik mezelf weer voor de gek hield dat het geen probleem was en had ik het gewoon tot mijn levensstijl gebombardeerd. Ik heb toen wel talloze stop pogingen gedaan, maar dat werkte nooit omdat ik er eigenlijk helemaal niet mee wilde stoppen. Uiteindelijk na zo'n 6 jaar kwam de realisatie dat ik een slaaf van de wiet was en dat ik dat gewoon echt niet meer wilde. Toen ben ik van het een op het andere moment gestopt met dagelijks blowen en nu kan ik het 3 jaar later nog steeds leuk houden. Maar zoals je kunt lezen zat daar echt een heel proces achter en lukte het pas toen ik ook echt zelf wilde stoppen.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Probleem toegeven
  1. Purple haze
    Reacties:
    13
    Weergaven:
    960
  2. DVC
    Reacties:
    6
    Weergaven:
    1.269