Problemen kweekset golden teacher

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

Kriel

Newbie
Goedemorgen,

Ik ben nieuw op het forum en hierbij mijn eerste post. Kort geleden ben ik gestart met het microdoseren van psilocybe cubensis als experiment met 0.25 gram om de 2 dagen. Naar aanleiding van positieve ervaringen van vrienden en kennissen en wat onderzoek dat ik zelf heb gedaan.

de resultaten zijn werkelijk boven verwachting en na een maand heb ik aanzienlijk minder last van psychische klachten waar jaren therapie weinig verbetering in hebben gebracht. Een waar wondermiddel.

nu wilde ik graag zelf gaan kweken om zo in ieder geval voldoende in huis te hebben om te microdoseren en zo nu en dan een trip te maken.

ik heb een maand terug 2 kitjes gekocht, de thai en golden teacher. Inmiddels heb ik in totaal 400 gram vers weten te oogsten van de thai. Een heel mooi resultaat. Nu liep ik echter tegen een probleem aan bij de golden teacher.

het leek alsof ze niet meer wilde groeien nadat ze een paar centimeter groot waren geworden. Ook begonnen er vaag uit te zien. De hoedjes werken donkerder en leken een soort van te scheuren. Ik heb toen de kit weg gegooid met het vermoeden dat deze besmet was geraakt met een andere schimmel.

nu heb ik een tweede golden teacher kit gekocht en loop precies tegen hetzelfde probleem aan. Ze staan/stonden onder exact dezelfde omstandigheden als de thai, die groeide als kool en een mooie opbrengst heeft geleverd.

ze staan/stonden netjes als voorgeschreven op ongeveer 180cm uit direct zonlicht. Ik heb ze op een warmtemat gezet (weet niet precies hoeveel watt) met wat karton ertussen om de temperatuur niet te hoog op te laten lopen (spijtig genoeg heb ik geen thermometer gebruikt). De zak netjes afgesloten met wat water erin en ervoor gezorgd dat er altijd condens op de zak zat (zoals de instructie beschreef).

nu zou ik graag van jullie willen weten wat mogelijk het probleem is zodat ik het op kan lossen. Ik heb fotos bijgevoegd van de staat waar ze nu in verkeren. Als je goed kijkt kan je er heel wat slechte tussen zien.

ik kom er zelf niet uit en aangezien de thai onder precies dezelfde omstandigheden het zeer goed heeft gedaan weet ik niet zo goed wat hier mis gaat.

bij voorbaat dank.

- Kriel A6D7636C-AC93-4E09-87E2-7F39318CA7BE.jpegA716C464-ED73-4936-A311-BC84D7797BB3.jpeg

Kriel

Newbie
Bedankt voor je reactie. Bedoel je hiermee de luchtvochtigheid? Er is namelijk constant condens aan de binnenkant van de zak. Zou niet weten hoe ik het nog vochtiger zou kunnen krijgen. Misschien wat extra sproeien?

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Ik vermoed dat de voedingsbodem te droog is. Alles oogsten (ook de kleintjes kun je prima gebruiken) De voedingsboden 24 uur laten soaken en opnieuw beginnen.

Kriel

Newbie
Duidelijk. Adviseer je nog om eventueel gaatjes te prikken in de cake zodat het water makkelijker opgenomen wordt?

Kriel

Newbie
Toch nog 140 gram eruit kunnen halen. De set nu goed gesoaked en morgen opnieuw opzetten.

Morgen gaan we deze jongens uitproberen, ik ben benieuwd 😊.

57D7817C-4C32-4516-96BA-EDF7A3F234E0.jpeg

PaddoKweker

Belezen gebruiker
Ik zou de hoedjes nog wel goed naborstelen (kan voor of na het drogen) want ik zie er best wel veel van de voedingsbodem aanzitten. Bij de volgende oogst de stoeltjes niet op elkaar leggen maar netjes naast elkaar dan blijven ze veel mooier.
Geniet er van want het gaat gelukkig niet ten koste van de werking.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Duidelijk. Adviseer je nog om eventueel gaatjes te prikken in de cake zodat het water makkelijker opgenomen wordt?
Zoveel mogelijk van het mycelium afblijven vanwege de mogelijkheid van contaminatie. In die kweeksets zit onderaan de voedingsbodem perliet; wat helpt bij het verspreiden van vocht. Dat zou voldoende moeten zijn.

Kriel

Newbie
Inmiddels staat de kweekset sinds zaterdag weer op. Deze keer zijn er minder paddestoelen omhoog gekomen maar ik heb het idee dat ze goed groeien en ze zien er normaal uit. Ook hebben we uit de eerste flush een prachtige trip kunnen halen. De rest ben ik nu aan het drogen om voor microdose te gebruiken.

Zal een update posten wanneer ik de tweede flush heb geoogst. Hartelijk dank iedereen :).

Bovenaan