psilocybe cubensis soort voor microdoseren

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

0t0lerance

Belezen gebruiker
Beste,

Voor het micro-doseren, met als doel neurogenesis en persoonlijk welbehagen, ben ik opzoek naar een goede kandidaat van het type psilocybe cubensis (vanwege het kweekgemak) Na het internet te hebben afgestruind heb ik heb de volgende soorten op het oog:

1. - Treasure Coast
2. - Golden Teacher
3. - B+
(4. - Mc Kennaii)

Ik neig naar Treasure Coast of Golden Teacher, de robuustheid van de B+ spreekt mij verder erg aan, de McKennaii valt eigenlijk af omdat deze iets lastiger te kweken is. Ik wil beginnen met een kant-en-klare kweekset, en een beetje spulletjes verzamelen om met de tijd zelf sporen prints te maken en zelf een nieuwe kweek op te zetten. De methode die ik toe wil passen is PF Tek.

Wie o wie kan mij wat handvatten geven in mijn keuze.

0t0lerance

Belezen gebruiker
Inmiddels een keuze gemaakt en besloten voor de Psilocybe Cubensis Treasure Coast te gaan. Als ik ze zo vergelijk is dit toch wel wat ik zoek in een paddestoel. Beetje raar om zo te zeggen, maar de paddestoel groeit snel, sneller dan golden treasure en zou net als B+ wat weerbastiger zijn. Verder wat sterker zijn dan de 2 andere kandidaten. Daarnaast een boekje erbij gekocht voor het kweken 'the psilocybin mushroom bible" en eveneens het boek "fantastic fungi" gekocht na het zien van de film, die viel wel wat tegen, hoopte op wat meer diepgang t.o.v de film maar dat bleef uit. Nou de eerste spulletjes zijn gekocht en het lijkt me leuk een soort van 'dagboek' hier bij te houden, over het kweken, resultaten e.d.

Martinus

Wijs gebruiker
Ik heb me er ook wel eens in kweken geintereseerd. Ik heb wel ervaring met weefselkweek en dus toen ik paddo kweeksetjes zag kreeg ik meteen een warm hart. Maar ben er nooit mee begonnen gezien de snelkookpan die ik wou gebruiken alleen in amerika verkrijgbaar was. Zo een classieker zonder electronica onzin die ze voor jampotjes inmaken gebruiken.

Daarnaast zou ik niet weten wat ik met zo veel paddos moet xD.

Je kan hele plastic bakken vol paddos groeien als je zelf medium maakt enzo.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb me er ook wel eens in kweken geintereseerd. Ik heb wel ervaring met weefselkweek en dus toen ik paddo kweeksetjes zag kreeg ik meteen een warm hart. Maar ben er nooit mee begonnen gezien de snelkookpan die ik wou gebruiken alleen in amerika verkrijgbaar was. Zo een classieker zonder electronica onzin die ze voor jampotjes inmaken gebruiken.
Die zijn hier ook gewoon verkrijgbaar hoor.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Inmiddels een keuze gemaakt en besloten voor de Psilocybe Cubensis Treasure Coast te gaan. Als ik ze zo vergelijk is dit toch wel wat ik zoek in een paddestoel. Beetje raar om zo te zeggen, maar de paddestoel groeit snel, sneller dan golden treasure en zou net als B+ wat weerbastiger zijn. Verder wat sterker zijn dan de 2 andere kandidaten. Daarnaast een boekje erbij gekocht voor het kweken 'the psilocybin mushroom bible" en eveneens het boek "fantastic fungi" gekocht na het zien van de film, die viel wel wat tegen, hoopte op wat meer diepgang t.o.v de film maar dat bleef uit. Nou de eerste spulletjes zijn gekocht en het lijkt me leuk een soort van 'dagboek' hier bij te houden, over het kweken, resultaten e.d.
Hoe heb je verschillen tussen rassen ontdekt?
Ik ga er altijd gewoon voor het gemak van uit dat er niet echt verschil zit tussen het ene en het andere ras omdat het zulk nattevingerwerk is en het uiteindelijk allemaal dezelfde schimmelsoort is.

0t0lerance

Belezen gebruiker
Hoe heb je verschillen tussen rassen ontdekt?
Ik ga er altijd gewoon voor het gemak van uit dat er niet echt verschil zit tussen het ene en het andere ras omdat het zulk nattevingerwerk is en het uiteindelijk allemaal dezelfde schimmelsoort is.
Dat is t ook wel, op de grafiek van paul stamets na, uit 1996, is alles anekdotisch. Maar dat er een verschil zit binnen de cubensis familie, dat geloof ik ergens wel, ondanks dat er geen harde data over te vinden is. In het boek 'the mushroom bible' wordt eveneens aandacht besteed aan 'a cube is a cube', waarbij het neerkomt op kijk welke je het leukste lijkt om te kweken.. Over de treasure coast las ik bijvoorbeeld dat er af en toe een albino uit voort kan komen, dat leek me ook wel leuk. Dus ja, stel het enige effect zit 'm in de concentratie psychoactieve stoffen, dan heb ik alsnog voor een soort gekozen welke mij 'mooi' lijkt om te kweken, voor het oog haha.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dat is t ook wel, op de grafiek van paul stamets na, uit 1996, is alles anekdotisch. Maar dat er een verschil zit binnen de cubensis familie, dat geloof ik ergens wel, ondanks dat er geen harde data over te vinden is. In het boek 'the mushroom bible' wordt eveneens aandacht besteed aan 'a cube is a cube', waarbij het neerkomt op kijk welke je het leukste lijkt om te kweken.. Over de treasure coast las ik bijvoorbeeld dat er af en toe een albino uit voort kan komen, dat leek me ook wel leuk. Dus ja, stel het enige effect zit 'm in de concentratie psychoactieve stoffen, dan heb ik alsnog voor een soort gekozen welke mij 'mooi' lijkt om te kweken, voor het oog haha.
Ja ik denk ook niet dat er geen verschil kan zijn, alleen dat we het gewoon niet weten inderdaad :wink:

0t0lerance

Belezen gebruiker
Ja ik denk ook niet dat er geen verschil kan zijn, alleen dat we het gewoon niet weten inderdaad :wink:
Maar, puntje bij paaltje is het voor microdoseren en denk ik dat het verschil niet merkbaar is haha. Maar het lijkt me wel leuk een soort verzameling te hebben met verschillende soorten. Een potje met Treasure Coast, Golden Teacher, McKennaii.. en ja, je hebt me wel aan het denken gezet; voor het microdoseren zou ik graag capsules willen maken. Stel een capsile van 0.5gr van de ene soort is 'te sterk' voor een doordeweekse dag (leuk voor het weekend), wellicht dan een wat minder potente cubensis kiezen voor tijdens het werk. Maar, sowieso lijkt het me leuk gewoon verschillende soorten te kweken, ook al doet het er er verder niet toe (op de kracht van suggestie/placebo na).

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Maar, puntje bij paaltje is het voor microdoseren en denk ik dat het verschil niet merkbaar is haha. Maar het lijkt me wel leuk een soort verzameling te hebben met verschillende soorten. Een potje met Treasure Coast, Golden Teacher, McKennaii.. en ja, je hebt me wel aan het denken gezet; voor het microdoseren zou ik graag capsules willen maken. Stel een capsile van 0.5gr van de ene soort is 'te sterk' voor een doordeweekse dag (leuk voor het weekend), wellicht dan een wat minder potente cubensis kiezen voor tijdens het werk. Maar, sowieso lijkt het me leuk gewoon verschillende soorten te kweken, ook al doet het er er verder niet toe (op de kracht van suggestie/placebo na).
Juist voor microdoseren kan variëteit in de dosering uitmaken statistisch gezien. Het is nogal een verschil of je 1 milligram of 5 milligram binnenkrijgt (een toename van 500%), terwijl het verschil in absolute zin van 4 milligram niet eens zoveel is. Pas bij de wet van de grote getallen zou eventuele varibiliteit in de inhoud van verschillende paddenstoelen een minder grote rol gaan spelen. Dan zou je dus iets van duizend samples van verschillende paddenstoelen op een hoop moeten gooien.

Lucy100

Belezen gebruiker
Die zijn hier ook gewoon verkrijgbaar hoor.
Dit is een top pan!!! Ik gebruik deze ook. En werkt erg fijn.. D78854D0-B245-447D-A17A-824D6B00809B.jpegEen half jaar geleden heb ik voor het eerst een paddo kweekset gekocht. En dat is heel goed bevallen. Ik heb het voor elkaar gekregen om daar een sporenprint van te maken. (Golden Teacher)
En nu heb ik meerdere kweeksetjes staan die ik zelf heb gemaakt. Super leuk! En die doen het super💪 Zelfs zo goed dat de mycelium bricks na 5 keer nog steeds paddo’s geven. Ze blijven maar komen. Zelfs in de compostbak 🍄🍄 E3E7579A-A3E4-4F5A-BB71-3153F11009EF.jpeg daar pluk ik zo nu en dan ook nog wat exemplaren uit.
Een andere vraag. Heeft er iemand ervaring met de lemonTEK?? Ik heb dat laatst gedaan en dat is mij extreem goed bevallen. Het had bij mij zelfs een DMT tintje vond ik zelf. Werkt snel en is ook weer snel voorbij. Maar WoW 🤩

Ik ben erg benieuwd naar ervaring van andere. Of is daar een topic voor. Kon ik niet zo snel vinden?

Laatst bewerkt:

0t0lerance

Belezen gebruiker
Gaaf hoor! Ik ben voorlopig nog bezig met spulletjes verzamelen.. wat spullen (deksels/magneetroerder.. e.d.) uit china onderweg en verder niet echt haast. In ieder geval al een 70l opslagbox om een still air box van te maken en 3 bakken voor de z.g.n 6l 'shoebox' tek. En een paar 250ml ball mason potten en herbruikbare (kunnen gewoon de snelkookpan in) naalden. Ik ben namelijk niet van plan grote hoeveelheden in 1x te produceren, de kleine potjes heb ik expres voor gekozen. Verder ben ik nog even aan het kijken naar een snelkookpan. Wat past er zoal in een 6? Ik zie iets van 475l potten als ik het zo bekijk?
20210218_131258.jpg

jam

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf onlangs verschillende soorten gekweekt, PF, Ecuadorian en PES Amazonian, wat ik leuk vind is wel dat het uiterlijk zo verschillend is. Verder vond ik de soorten allemaal wel best potent. De amazonians waren wat kleiner en een leuke vorm als je ze droogt is zo'n kleine paddenstoel dan meteen ook een goed formaat voor een microdosering, wat ook handig kan zijn :)

Chr0nic

Belezen gebruiker
Volgens mij moet je het hele verhaaltje omtrent de verschillende soorten truffels/paddo's een beetje loslaten... Uiteindelijk is de werkzame stof, Psilocybine, in alle soorten aanwezig. De ene zal vast iets meer of minder bevatten maar zelfs dat is te verwaarlozen. Al zou je elke trip dezelfde soort en dosis nemen, zal het effect uiteindelijk gebaseerd op de set en setting anders uitvallen. Pak de soort die het makkelijkste te verkrijgen/kweken is en ga ermee aan de slag. Dit is overigens puur mijn mening en niet per definitie gebaseerd op feiten... Los hiervan is het kweken van verschillende soorten natuurlijk gewoon een leuke bezigheid en hobby...Ik heb zelf een periode lang Atlantis gebruikt voor mijn MD. Dit beviel me erg goed.

0t0lerance

Belezen gebruiker
Ik heb zelf onlangs verschillende soorten gekweekt, PF, Ecuadorian en PES Amazonian, wat ik leuk vind is wel dat het uiterlijk zo verschillend is. Verder vond ik de soorten allemaal wel best potent. De amazonians waren wat kleiner en een leuke vorm als je ze droogt is zo'n kleine paddenstoel dan meteen ook een goed formaat voor een microdosering, wat ook handig kan zijn :)
Ja, inmiddels hebben we alle spulletjes binnen en ga ik een soort kiezen. Wat betreft het formaat maakt niet uit, na het oogsten wordt de boel gedroogd, tot poeder vermalen en gecapsuleerd voor de consistensie.

0t0lerance

Belezen gebruiker
ben wel benieuwd hoe je dit wilt doen....
ik heb een horizontale droger gekocht (van 30-80 graden instelbaar met timerfunctie), daarna gaat het de hakmolen in en capsuleerapparaatje. Ik volg de instructies zoals aangegeven in the psilocybe mushroom bible. De laatste 2 apparaten heb ik nog niet. Eerst maar eens het kweken onder de knie krijgen. Een cubensis variant is inmiddels besteld, nou we gaan t zien.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan