psilocybe semilanceata dosis ???

Flowkes

Belezen gebruiker
Ik ga nu dus beginnen met een lange boekenstudie over deze wondertjes =P daarnaa een ervaren persoon opzoeken en met hem op stap gaan :grin: ik heb nu wel een vraag psilocybe semilanceata bevatten een lage hoeveelheid psychedelische stoffen ? dus je moet er meer nemen ? hoeveel dan ongeveer?? Greetz :wave:

exsmoker

Bewuste gebruiker
puntig kaalkopje

Wie het wil zoeken, kan op de meest uiteenlopende plekken terecht; voor het puntig kaalkopje (Psilocybe semilanceata) in plantsoenen, tuinen en parken, langs sportvelden en wegranden; voor het mestkaalkopje (Psilocybe coprophila) op mest of sterk bemeste grond; voor het zandkaalkopje (Psilocybe montana) tussen korst- en bladmossen op zandige bos- en heidegrond. Ze zijn klein, tussen de twee en drie centimeter hoog en niet gemakkelijk te vinden. Bovendien zijn er nogal wat andere kleine paddestoelen die voor het ongeoefende oog op kaalkopjes lijken. Wie voor het eerst op pad gaat, moet goed weten hoe psilo eruitziet.

Overal in het land zijn er kenners die in voor- en najaar de velden in trekken en hun oogst verkopen aan een kleine schare van trouwe gebruikers. Vers is psilo het lekkerst. De dosis kun je variëren van vijf tot twintig stuks. De laatste dosis geeft een behoorlijk sterke trip, vergelijkbaar met Mexicaanse, Cubaanse, Nepalese of Balinese psilo. Zoals bij vrijwel alle middelen is een lege maag aan te bevelen. Psilo’s kunnen in het eerste half uur een lichte misselijkheid veroorzaken. Als je dan iets heel lichts eet, bijvoorbeeld een beschuitje, gaat dat meestal over. De trip kan vier tot acht uur duren.
De paddestoeltjes zijn heel goed te drogen en bewaren nog maandenlang hun kracht. Het is dan ook goed gebruik om een voorraad van dit geestverwarmertje te drogen voor de lange wintermaanden. Inheemse psilocybe is een ideaal middel, waaraan je zowel in de natuur, thuis of op een feestje veel plezier van kunt beleven. Het is mild, en als je er niet te veel van neemt, kun je er niet op flippen. Je wordt er op een vrolijke manier high van. De kaalkopjes zijn niet schadelijk voor de gezondheid en hebben, voor zover bekend, geen bijwerkingen, als je er maar veel bij drinkt om de nieren te spoelen.

ff gezocht met google: http://www.uitjebol.net/psilocybe.htm

Vrije Geest

Belezen gebruiker
Verdiep je altijd eerst zeer goed en zoek een kenner in paddestoelen, ga met hem of haar op pad en laat je leren. Door 't hele land zijn wel verenigingen of instituten of what so ever. want als je de foute neemt word je er nie vrolijk van...

Misschien ben ik gewoon te voorzichtig maar ik heb 't in ieder geval gezegd.

JJJ

Bewuste gebruiker
Er zijn geen paddo's die algemeen in de lente groeien. De enige paddo in Nederland die genoeg voorkomt om er echt naar op zoek te gaan, is het puntig kaalkopje, en die groeit eigenlijk alleen maar in de herst.

Bovenaan