Psychedelische oefeningen

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ik had het al gevraagd in het Horrorverhalen-topic, maar aangezien het daar niet thuis hoort,
een eigen topic.

Ik zou namelijk graag willen weten of er bepaalde dingen zijn die je kan doen tijdens het trippen, om verschillende processen te versnellen. Zoals het oefenen in het loslaten van het ego, of het leren om echt introspectief te werk gaan. Mediteren is natuurlijk een optie, hoewel ik dit slecht een handjevol keren eerder heb geprobeerd, en het niet veel meer rust bracht dan gewoon op bed gaan liggen. Helpt bepaalde muziek hierbij, of is stilte en een donkere kamer beter (alhoewel dat niet erg gezellig is) ?
Tot nu toe is het voor mij gewoon zitten wachten tot er iets gebeurt, en dat vind ik eigenlijk zonde.

Dus misschien heeft iemand tips ?

nicolai

Wijs gebruiker
in principe moeten dat soort dingen uit jezelf komen. ben je bereid om jezelf te verliezen, jezelf te laten meeslepen door de meest uiteenlopende gedachten...en als je hiertoe bereid bent, kun je het dan ook aan. dat zijn dingen die je kan ontdekken en oefenen.....het is ook de essentie van trippen eigenlijk. als je dat onder de knie hebt beleef je de leukste, diepste en mooiste trips.

uiteindelijk is het gewenning. de eerste keer is het moeilijk om alles te laten varen en om je hersenen hun eigen gang te laten gaan. vergelijk het met gehypnotiseerd worden. je weet wel, iemand hypnotiseerd je en trekt je zogenaamd met een touw naar achter. je zult tegenstribbelen want je ben bang om te vallen...als je niet meer bang bent om te vallen zul je merken dat je tegen 2 zachte (of eeltige) handen aanleunt en heb je er toch weer een leuke ervaring bij. met tripmiddelen werkt het net zo...

Henkfloyd

Bewuste gebruiker
Tripreporter
+1

Wat bij mij altijd goed werkt is gewoon op bed zitten/liggen in een donkere kamer. Eventueel een rustig muziekje of gewoon stilte. Mediteren wil ook wel eens helpen, gewoon rustig in en uit ademen en je mee laten voeren met whatever is coming your way :)

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Je zult zelf idd wat moeten experimenteren. Veel mensen gebruiken natuurlijk bepaalde muziek of visueel aantrekkelijke dingen, waar ze zich helemaal in verliezen.

Maar dit is wsl niet helemaal waar je op doelt. Wat mij persoonlijk erg diep heeft gebracht, is het in de kleermakerszit zitten (of rechtop op de bank met de voeten plat op de vloer en handen ontspannen in de schoot.) Vervolgens doe ik dan mijn ogen dicht en haal redelijk diep, maar vooral rustig, adem. Als ik me dan vervolgens gewaar wordt van een blokkade, die zich bv manifesteert als een bepaalde energie in mijn buik of borst, dan richt ik me op die energie, zonder daar een naam aan te geven. Als ik dan zo een tijdje puur en alleen bij dat gevoel blijft(dus ik besteed geen aandacht aan de gedachtes die ik er over hebt,) dan ga ik vaak heel diep. Ik doe dit trouwens zonder muziek.

Ik heb ook vaak gemerkt dat als ik zo met mijn ogen dicht zit dat mijn handen dan automatisch mudra's aannemen. En als ik hier dan mee experimenteer, met verschillende mudra's, dan voel ik duidelijk het verschil in energie(gevoel), dat het teweeg brengt.

Ik denk ook zeker dat bepaalde yoga lichaamshoudingen interessante dingen kunnen opleveren tijdens een trip.

En over die donkere kamer. Sommige mensen vinden dat ultra eng. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van verduisterde kamers tijdens een trip.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
henkie84 zei:
Mudra's, wat zijn dat?
Voor een voorbeeld van een mudra zie mijn avatar (geen idee waar deze voor staat overigens)

Het zijn bepaalde handhoudingen die (volgens de 'yoga-theorie') van invloed zijn op de energiestromen in een menselijk lichaam. Als je, je handen in een bepaalde houding houdt gedurende enige tijd dan zou dat dus je energiehuishouding beinvloeden, en dus je welzijn/gezondheid.

Bovenaan