Psychische aandoeningen

DrugsDealertje

Experimenterende gebruiker
Hey peepz,

Ik denk dat ik een beetje psychische aandoeningen heb door het blowen.
Ik leef erg veel in mijn eigen wereld en ik hoor mezelf ook steeds praten in me hoofd.

Is dit te verhelpen of ben ik voor de rest van mijn leven fockt'op hier mee?

Grtz

Cooper

Bewuste gebruiker
Ik zou er zeker mee stoppen! Grote kans dat dit door blowen veroorzaakt/versterkt wordt, maar de
kans is ook groot dat het mindert/ophoudt als je stopt.

speedjunky69

Bewuste gebruiker
stoppem met blowen idd het verhoogt de kans op schizofrene toestanden enorm....als je die gevoeligheid hebt ben je de boel aan t triggeren...

stop nu t nog kan anders heb je straks alleen een beetje ''normaal'' functioneren op zware medicatie met ernstige bijwerkingen..,..

voorwaar geen pretje..... :(

Flameon

Badass junkie
Stoppen, en wel onmiddelijk. Hier boven staat de rede!
Als je door blowt bestaat de kans dat je een heel ander leven zal moeten gaan lijden dan nu

Mike

Bewuste gebruiker
spacebilly zei:
ligt het aan mij of hoort iedereen zichzelf denken in zijn hoofd?

gr

Zolang je alleen jezelf hoort, is er niet zoveel aan de hand dunkt me, als je ook anderen hoort wordt het hoog tijd eens een dokter op te zoeken....

(of er moet een dokter in je hoofd zitten natuurlijk, dan kan je daar een goed gesprek mee gaan voeren)

Cooper

Bewuste gebruiker
Er is wel een verschil tussen het hebben van stemmen in je hoofd, en het daadwerkelijk horen van stemmen die buiten je lijken te bestaan. Ik heb namelijk ook allemaal stemmen in mijn hoofd...van acteurs, vrienden, onbekenden...maar ik 'hoor' ze niet, ik 'denk' ze onvrijwillig.
Ik moet er niet aan denken dat het zou lijken alsof ze van buiten komen.

Vanaf mijn geboorte zitten er reeds schroefjes los :rolleyes: Als je veel gaat blowen, kunnen ze wel eens los trillen...
Oppassen met wiet is de boodschap!

kaasbaas

Badass junkie
Cooper zei:
Er is wel een verschil tussen het hebben van stemmen in je hoofd, en het daadwerkelijk horen van stemmen die buiten je lijken te bestaan. Ik heb namelijk ook allemaal stemmen in mijn hoofd...van acteurs, vrienden, onbekenden...maar ik 'hoor' ze niet, ik 'denk' ze onvrijwillig.
Ik moet er niet aan denken dat het zou lijken alsof ze van buiten komen.

Het is heel apart, maar wel distinctief... Ik heb zelf wel is stemmen en geluiden gehoord in een psychotische episode die er niet waren. Het is net als of iets in je oren schreeuwt, maar 't doet geen pijn aan je oren... Je voelt een golf van angst door je heen schieten en bent helemaal verstijfd. Dat is mijn ervaring althans.

Sorry, het is nogal moeilijk uit te leggen..!

el senna

Newbie
Ikzelf heb daar ook enorm last van gehad tot ik uiteindelijk niet meer ging gaan werken en gewoon hele dagen thuis op mezelf zat en uiteindelijk na een kleine 4 maanden een lichte psychose had opgelopen, maar dit was misschien omdak ik dit combineerde met speed ,Ze hebben mij dan uiteindelijk gekolokeerd en in de afdeling dubbel diagnose gestoken , ze hebben me daar uitgelegd dat een klein deel van de mensen die blowen kans maken om schizofreen te worden maar dit is slechts bij een klein aantal van toepassing 2a3´% (het juiste getal weet ik niet meer) maar ja als je dan natuurlijk mal chance hebt dan hoor je daar bij.. en als je dat oploopt word het wel heel moeilijk dat er nog uit te krijgen ,
maar zolanghet inderdaad jezelf is dat je hoort valt het al bij al nog mee en kan je er wel vanaf geraken door te stoppen maar als dat echt niet lukt zou ik toch eens overwegen om hulp te gaaan zoeken...

Bovenaan