Psychoactief Genezen 2018

La La

Newbie
Hoi,
Ben nieuw
En heb een vraagje :)

Ik heb wel eens met verschillende drugs geexprimenteerd maar niet vaak, veel of verschillend. Tegenwoordig rook ik wel elke avond voor het slapen gaan een jointje.

In 2016 werd ik ziek en ben intensief onderzocht, nu 2 jaar later is dit de uitslag:

Burn out
Overgang
Fybromyalgie
Cluster en zenuw hoofdpijn
Chronische vermoeidheid
Slaapstoornissen
Hyper mobiel
Depressie

Daarom wil ik mezelf genezen met psychoactive medicijnen/drugs. Dat spul van de dokter(s) mogen ze houden. De bijwerkingen zijn extreem en dat wil ik niet!

Ben me dus aan het oriënteren op: lsd, iboga, ayahuasca en shrooms.

Van deze middelen heb ik trouwens alleen ervaring met de shrooms (waar ik overigens niet veel van merkte, denkt dat de dosis te laag was).

Mijn vraag is dus,..
welk middel zouden jullie gebruiken als jullie deze klachten zouden hebben. Of welke zouden jullie mij adviseren met de kennis die jullie hebben? Ik weet dat het erg persoonlijk is en niemand hetzelfde is maar ik ga niet over 1 nacht ijs en jullie adviezen, tips, aanbevelingen, etc zouden mij erg helpen.

Momenteel neig ik zelf naar de iboga trip omdat je daar ook verslavingen mee kunt behandelen en omdat ik begrepen heb dat het je brein soort van reset en dat zou echt heel fijn zijn.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Hoi La La!
Ik heb zelf ook last van deze klachten (behalve overgang en fibro), dit heb ik erover te zeggen:

In 2016 werd ik ziek en ben intensief onderzocht, nu 2 jaar later is dit de uitslag:

Burn out
Overgang
Fybromyalgie
Chronische vermoeidheid
Slaapstoornissen
Hyper mobiel
Depressie

Dit profiel is kenmerkend voor iemand met EDS (Ehlers-Danlos Syndroom) of een soortgelijke aandoening. Heeft je behandelend arts deze mogelijkheid al overwogen?

Mijn vraag is dus,..
welk middel zouden jullie gebruiken als jullie deze klachten zouden hebben. Of welke zouden jullie mij adviseren met de kennis die jullie hebben? Ik weet dat het erg persoonlijk is en niemand hetzelfde is maar ik ga niet over 1 nacht ijs en jullie adviezen

Ik heb geen ervaring met iboga en aya, wel met LSD en psilo. In mijn geval hebben deze middelen (nog) geen genezing in gang gezet; ze zijn wel goed in het helpen identificeren van knelpunten. Al het werk moet je echter zelf verzetten. Aangezien analyse voor mij niet het probleem is, maar het reframen van mijn ervaringen, gedachten en emoties, helpt dit mij dus niet.
Maar misschien is dit voor jou anders! De uitwerking van psychedelica verschilt per persoon. Daarnaast maken mindset, setting, doel, frequentie, dosis en andore factoren ook veel uit. Ik ben nog lang niet klaar met experimenteren, en ik raad het jou zeker niet af.

Één optie die ik ga verkennen is microdoseren van LSD. Daarnaast ben ik ook geïnteresseerd in de antidepressieve en regeneratieve eigenschappen van ketamine. Als ik aan een van deze trajecten begin kan ik mijn bevindingen in real time delen als je dat fijn zou vinden.

La La

Newbie
Dit profiel is kenmerkend voor iemand met EDS (Ehlers-Danlos Syndroom) of een soortgelijke aandoening. Heeft je behandelend arts deze mogelijkheid al overwogen?
...

Één optie die ik ga verkennen is microdoseren van LSD. Daarnaast ben ik ook geïnteresseerd in de antidepressieve en regeneratieve eigenschappen van ketamine. Als ik aan een van deze trajecten begin kan ik mijn bevindingen in real time delen als je dat fijn zou vinden.

Nee, nog nooit van gehoord! Herken wel wat symptomen maar niet alles. Ik zal het eens vragen.

Vind het ook geen probleem om er zelf aan te werken, denkt sws dat het de beste manier is. Niet altijd leuk want soms komt er oud zeer voorbij maar daarom juist beter. Zijn we dat ook weer kwijt!

Ik dacht dus ook te gaan microdoseren met
(waarschijnlijk) lsd maar pas nadat ik me trip heb gehad want wil eerst grote schoonmaak houden in mijn brein. Fybromyalgie veroorzaakt ook brain fog en de burn out geheugen problemen dus mijn focus is ook op het verbeteren van mijn geheugen.

Ketamine zou ik daarom alleen al niet snel nemen, vind de bijwerkingen ervan best heftig klinken met oa geheugen problemen! , maar eerlijk is eerlijk ik heb er geen ervaring mee en heb het nog nooit direkt mee gemaakt. Het zou wel interessant zijn om je ervaring mee te lezen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Je zult het vast wel weten, maar mensen met clusterhoofdpijn hebben soms enorm baat bij het nemen van met name psilocybine en LSD.

Verder is Iboga wel een erg heftig middel. Heb je je hier heel goed over ingelezen?

Persoonlijk ben ik een grote fan van psilocybine en LSD en zie de eerste zelf nog iets meer als een hulpmiddel voor genezing. Let op: hulpmiddel. Niet iets dat jou als vanzelf zal gaan genezen. Maar wellicht dus wel bruikbaar als potente tool om nieuw inzicht op te doen. Misschien dat je psilo nog een paar goede kansen kan geven?

Als genezing je doel is, is het allerbelangrijkste je te richten op alles wat je kunt doen buiten de trips om. Zorg goed voor je lichamelijke en geestelijke gezondheid en leer mediteren in nuchtere staat. En pas dat laatste dan later toe tijdens je trips. Ga er dan in met de intentie om jezelf te onderzoeken. Wees niet te passief.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: staar je niet blind op deze psychedelische ervaringen. Je gaat je tijd verspillen als je denkt dat 1 van je toekomstige ervaringen jou gaat fixen. Het (genezing) is een doorgaand proces waarbij je normale dagelijkse bestaan het allerbelangrijkste is. De psychedelische ervaringen kunnen je even wakker schudden, maar daarna is het elke dag werken aan jezelf vanuit nuchtere staat zonder hulpmiddelen. Dingen kunnen zo helder lijken tijdens een trip, maar als de trip voorbij is en je weer geleidelijk in je depressie neerdaalt is alles zo goed als vergeten. Daarom dus dat nuchter aan je problemen werken zo belangrijk is.

Veel succes en hopelijk kunnen truffels of misschien LSD iets doen voor je clusterhoofdpijn. :)

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Persoonlijk ben ik een grote fan van psilocybine en LSD en zie de eerste zelf nog iets meer als een hulpmiddel voor genezing. Let op: hulpmiddel. Niet iets dat jou als vanzelf zal gaan genezen. Maar wellicht dus wel bruikbaar als potente tool om nieuw inzicht op te doen. Misschien dat je psilo nog een paar goede kansen kan geven? En als genezing je doel is, is het allerbelangrijkste je te richten op alles wat je kunt doen buiten de trips om. Zorg goed voor je lichamelijke en geestelijke gezondheid en leer mediteren. En pas dat laatste toe tijdens je trips. Ga er in met de intentie om jezelf te onderzoeken. Wees niet te passief.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: staar je niet blind op deze psychedelische ervaringen. Je gaat je tijd verspillen als je denkt dat 1 van je toekomstige ervaringen jou gaat fixen. Het (genezing) is een doorgaand proces waarbij je normale dagelijkse bestaan het allerbelangrijkste is. De psychedelische ervaringen kunnen je even wakker schudden, maar daarna is het elke dag werken aan jezelf vanuit nuchtere staat zonder hulpmiddelen. Dingen kunnen zo helder lijken tijdens een trip, maar als de trip voorbij is en je weer geleidelijk in je depressie neerdaalt is alles zo goed als vergeten. Daarom dus dat nuchter aan je problemen werken zo belangrijk is.

Uitstekend verwoord, en 100% mee eens.

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ook eens met Mindless.
Ik tripte al voordat ik chronische pijn (en depressies) kreeg maar sindsdien trip ik met een andere insteek; spiritueler en meer gericht op zelfverbetering en heling. In het begin had ik wel hoop dat zulke ervaringen mijn fysieke pijn zouden kunnen wegnemen, of dat ik ineens zou begrijpen waar mijn pijn vandaan komt en wat ik moet doen om ervan af te komen. Echter bleek het niet zo makkelijk en LSD vergroot zelfs tijdelijk mijn pijn.
Dingen als cbd olie en thc olie hielpen ook niet.
Wel probeer ik nu middels psychedelica en meditatie mijn acceptatieproces te bevorderen.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Je zult het vast wel weten, maar mensen met clusterhoofdpijn hebben soms enorm baat bij het nemen van met name psilocybine en LSD.

Verder is Iboga wel een erg heftig middel. Heb je je hier heel goed over ingelezen?

Persoonlijk ben ik een grote fan van psilocybine en LSD en zie de eerste zelf nog iets meer als een hulpmiddel voor genezing. Let op: hulpmiddel. Niet iets dat jou als vanzelf zal gaan genezen. Maar wellicht dus wel bruikbaar als potente tool om nieuw inzicht op te doen. Misschien dat je psilo nog een paar goede kansen kan geven?

Als genezing je doel is, is het allerbelangrijkste je te richten op alles wat je kunt doen buiten de trips om. Zorg goed voor je lichamelijke en geestelijke gezondheid en leer mediteren in nuchtere staat. En pas dat laatste dan later toe tijdens je trips. Ga er dan in met de intentie om jezelf te onderzoeken. Wees niet te passief.

Veel succes en hopelijk kunnen truffels of misschien LSD iets doen voor je clusterhoofdpijn. :)
Buiten dat ik LSD als tool niet onder vind doen voor psilo, ben ik het volledig met je eens. Het echte werk komt na de trip, je zult je inzichten moeten integreren in je dagelijks leven willen psychedelica je helpen met een depressie bijvoorbeeld. Dat integreren is lang proces waarbij meditatie en eventueel microdoseren wel kunnen helpen, maar je krijgt het niet kado.

Van deze middelen heb ik trouwens alleen ervaring met de shrooms (waar ik overigens niet veel van merkte, denkt dat de dosis te laag was).
Slikte je destijds toevallig anti-depressiva of andere medicatie? Want sommige medicatie en anti-depressiva in het bijzonder kunnen het effect van psychedelica flink onderdrukken.

Mijn vraag is dus,..
welk middel zouden jullie gebruiken als jullie deze klachten zouden hebben. Of welke zouden jullie mij adviseren met de kennis die jullie hebben? Ik weet dat het erg persoonlijk is en niemand hetzelfde is maar ik ga niet over 1 nacht ijs en jullie adviezen, tips, aanbevelingen, etc zouden mij erg helpen.

Momenteel neig ik zelf naar de iboga trip omdat je daar ook verslavingen mee kunt behandelen en omdat ik begrepen heb dat het je brein soort van reset en dat zou echt heel fijn zijn.
Allemaal zijn het goede tools om aan jezelf te werken, maar zoals eerder gezegd zijn het wel slechts tools en begint het echte werk na de trip. Iboga en ayahuasca zijn wel dusdanig heftig, met name ook lichamelijk, dat je die wel beter onder goede begeleiding kunt doen. In Nederland zijn er gigantisch veel aanbieders van aya ceremonies en ook wel een paar iboga ceremonies, zoiets zou je kunnen overwegen. Sowieso is het gezien de problemen die je wilt aanpakken beter om niet in je eentje te gaan trippen, maar met een tripsitter erbij die je vertrouwd.

Zeker iboga is extreem heftig geestelijk en lichamelijk en duurt gigantisch lang, dus lees je er goed over in als je dat overweegt. De reset die iboga veroorzaakt lijkt vooral betrekking te hebben op verslaving, dus zou er niet op rekenen dat dit ook van toepassing is op depressie. In het algemeen kunnen psychedelica wel een soort van reset veroorzaken, maar dat blijft meestal maar enkele dagen tot weken hangen en langzaam verzink je dan weer in je normale mindset.

Vchip

Badass junkie
Burn out
Chronische vermoeidheid
Slaapstoornissen
Depressie

Hier kan paddo of lsd wel bij helpen. Ik zou persoonlijk voor psilo gaan. Het zorgt voor een diepe ervaring en als het is uitgewerkt voel jij je gereset. Tenminste, ik wel. Voor je trip goed verdiepen erin. Zo zegt Terence Mckenna dat je beter niet in een foetushouding kunt gaan liggen als je tript en je hebt het moeilijk, maar dat je rechtop moet zitten. Als je slecht gaat moet je volgens hem gaan zingen. Maakt niet uit wat je zingt, als je maar zingt...Ik trip zelf altijd met muziek. Leer mediteren een paar weken voor je trip want dit kan je goed gebruiken tijdens je trip. Anyway, het reset je brein en na de trip weet je misschien beter wat je moet doen om te voorkomen dat je weer depressief word of in een burnout terecht komt. Het is hard werken, het is een proces. Van vallen en opstaan. Mij helpt het om na mijn trip gericht aan de slag te gaan met behulp van boeken, schrijven en meer van die dingen. Ik hoop dat de trip je iets brengt.

Vchip

Badass junkie
Wat er gebeurt tijdens zo'n trip, is dat al jouw overtuigingen, ingesleten denkpatronen, je motivaties, hoe je naar de wereld kijkt, enz. Overhoop wordt gehaald. Wat er uiteindelijk over blijft is jouw kern. Vanuit jouw kern kijk je naar deze wereld en jezelf. Waar je normaliter niet eens spijt van zou hebben, kan je tijdens je trip ineens wel spijt van hebben. Iets wat je diep had weg gestopt en waar je nu tijdens je trip mee wordt geconfronteerd. Dat gebeurt. Ook ga je vanuit een soort van helicopterview terugkijken op bepaalde ervaringen. Vanuit hier kun je ook tot nieuwe inzichten komen. Als je uit je trip bent ga jij jezelf weer opnieuw opbouwen. Hoe dieper en zwaarder de trip, hoe meer je bent afgebroken. Uiteindelijk kan het leiden tot andere keuzes. Zoals stoppen met roken, gezonder eten, weer eens hardlopen of toch hulp zoeken voor je problemen en je ervoor laten behandelen.
Ayahuasca kan voor een spirituele dood zorgen. Hier ben je compleet afgebroken en kom je beetje bij beetje weer terug. Kan wel een jaar duren voordat je zoiets hebt verwerkt. Ik zal dus beginnen met 1 portie truffels mexicana. Je kan later altijd voor zwaardere trips gaan.

Bovenaan