psychotisch

brasz

Newbie
In het verleden heb ik erg veel coke gebruikt totdat ik de diagnose schizofrenie kreeg. Sinds die tijd gebruik ik nog maar sporadisch.
Maar nu ben ik twee weken geleden zo stom geweest om een hele avond door stevig te snuiven.De volgende dag was ik kapot en had ik het idee dat ik weer last kreeg van psychotische ideeen.
Nu heb ik daar nog steeds last van en ben ik bang dat ik mijn hersenen nu echt kapot heb gesnoven en dat ik gronisch psychotisch ben geworden.
Weet iemand of dit kan. Of reageer ik heftiger omdat ik schizofreen ben en gaat het wel weer over. Hoelang kan dit nog duren?

acidboy

Badass junkie
zoals je weet komt er veel dopamine vrij bij het gebruik van coke... hetgeen de psychose trigger is. Dus als je een schizofrene of schizo-affectieve stoornis hebt. En veel coke gebruikt... dan zou je eventueel in zoiets kunnen blijven hangen... denk ik. Maar ik weet het niet helemaal zeker.

Lijkt me wel wijsheid om gewoon géén cocaine meer te begruiken gezien je diagnose. Slik je antipsychotica zoals haloperidol of een atypische zoals quetiapine ofzo...? Kan me voorstellen dat er ook wel interacties tussen die middelen en coke plaats zal vinden.

Weet er niet genoeg over om je echt goed antwoord te kunnen geven, maar weet wel dat je er goed aan doet de coke even te laten liggen, period.

Bovenaan