1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Psychotische kwetsbaarheid en speed

Discussie in 'Speed' gestart door Myme, 13 aug 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Myme

Myme Experimenterende gebruiker

Hallo.

3 jaar terug werd er bij mij vanalles vastgesteld van psychiatrische problemen waaronder psychotische kwetsbaarheid. Ik Had toen vaak kortstondige psychoses die me bv dwongen mezelf ernstig te verwonden. Ik Had toen nog nooit drugs gepakt of aangeraakt. Ik wou wel altijd experimenteren en ondanks de gevaren voor iemand zoals mij ben ik begonnen met cannabis en speed. Die speed werd al snel heel veel ook. Nu het rare. Sinds ik ben beginnen gebruiken zijn al mijn psychoses weg. Heb er geen last meer van. Pak ook geen medicijnen ervoor ofzo. Is dat niet de omgekeerde wereld? Al mijn psychologen, dokter en begeleiders geloven me gwn niet! Zij denken altijd dat mijn psychoses druggeïnduceerd waren. Is dat nu zo raar? Niemand geloofd me en das best rot! Iemand die hier meer over weet?

2. Detraid

Detraid Experimenterende gebruiker

Wat is veel in jou ogen?
    Om even een vergelijking te stellen.
    Ik nam maximaal 2g droge speed tot mij
    Gemiddeld 4 bommen van 500MG
    'Tolerantie'

En wat de hulpverleners bedoelen als jij dagen doorhaald, zul je opmerkelijke dingen waarnemen.
    En hoelang hoe heftiger en aangezien jij daar kwetsbaar voor bent kun je beter of stoppen of niet meer als 1 nacht doorhalen.
    Heb zelf ook van het slaaptekort een psychose gehad wel pas op de 4e dag, maar aangezien ik veel doorhaalde leerde ik er mee omgaan.
    Dat kun je ook nog doen blijf tegen jezelf zeggen dat dit nep is en dat je in de realiteit moet blijven.
    Maar beter haal je gewoon niet zoveel door. Ik haalde er altijd 3 door omdat ik bij 4 een psychose heb gehad.
    Vandaag waren de hallucinaties ook zeer aanwezig maar ik kan ermee omgaan, als jij dat niet kan zit er maar een ding op.
    En als je zeker weet dat je er niet mee om kan gaan 1= max.
    Btw, als je het niet gewend bent om door te halen neem dan niet op bijv dag 3 je grootste bom /lijn ooit gegarandeerde psychose.

Laatst bewerkt: 13 aug 2018
  3. Detraid

Detraid Experimenterende gebruiker

Net nacht 4 gehad die halluc gaan wel iets te ver.
    Maar kan het het hendelen (nuchter btw)

4. Fool

Fool Badass junkie

@Detraid besef je wel dat het te lang wakker zijn op pep niet hetzelfde is als een psychose?

Dat je schaduwmensen rond ziet springen, random geluiden hoort en traag nadenkt is gewoon een gevolg van je drugsmisbruik en slaaptekort.

Als het daar gevoelig voor bent kan speed/slaaptekort wel iets als een psychose triggeren, maar dat is dan toch echt een ander fenomeen die je zelf niet meer kan onderscheiden van de werkelijkheid (net zoals doorhebben dat je droomt praktisch onmogelijk is zonder je aan te leren om de hele dag door dingen te controleren).

Ontopic: we begrijpend psychoses op een biochemisch niveau eigenlijk maar amper. Het enige dat we weten over speed-gebruik en wiet-gebruik is dat het bij veel mensen met latente psychologische problemen wel klachten kan veroorzaken/versterken.

Ik zit officieel ergens in het autismestoornis-spectrum en heb daarom ook een verhoogd risico. Maar gek genoeg heb ik maar één keer echt last gehad van een episode. Dat kwam toen door de malariamedicatie die ik slikte, maar het effect was zo sterk dat ik me pas achteraf realiseerde dat ik al onder invloed was.

En toen ik twee heisjes van een joint had genomen werd het ineens een full-blown 'er-klopt-niets-meer-van'. Gek genoeg had het jointje(zelfde wiet) die ik de dag daarvoor gerookt had helemaal geen merkbare invloed op de episode.

Zoals je ziet kun je soms subtiele veranderingen in je realiteit meemaken zonder dat je daar bewust van bent. En als dat het geval is kunnen drugs dat flink versterken.

Wat wel zou kunnen is dat je gebruik je leven/mentaliteit of whatever enigszins bijgestuurd heeft, dat je je bijvoorbeeld minder druk maakt om dingen. Of dat het begin van je drugsgebruik bijvoorbeeld samenhing met bv verhuizen naar een nieuwe stad om te studeren ofzo.

Dat betekent echter niet dat blijven gebruiken verstandiger is dan stoppen. Mocht je weer klachten krijgen moet je zeker niet denken 'de vorige keer stopte drugs het ook'. Waarschijnlijk wordt het er een stuk slechter van.

De Dunne vindt dit leuk.
Laden...