• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Puntige kaalkopjes

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
De herfst is weer... tijd om de kleine tovenaartjes te zoeken.

Wie: ik en men maat
Waar: bij men maat thuis
Hoeveel: ik 1,9 gr, hij 1,3gr gedroogd

Afgelopen dinsdag, opgestaan net voor het licht werd en naar de schapen wei's getrokken.
Na niet lang zoeken werd het eerste kaalkopje zichtbaar... ja we zitten goed :), geplukt volgens de regels eerst tegen het hoedje tikken zodat de sporen vallen dan mooi afgepitst.
Het rieten mandje was al snel vol met ruim 100 kaalkopjes.
Thuis aangekomen laten drogen, 2 daagjes en ze zijn droog.

Afgelopen vrijdag, vandaag leek ons de ideale dag om te trippen alles zat goed.
Even wat voorbereiding, buiten een partytent gezet met een tweepersoonbed onder wat wierook en psychill en goatrance heerlijk uitkijkend op het bos en bloemen planten die rondom ons stonden op het terras.
Rond 16u30 onze dosis opgeknauwd, en dan maar wachten...
kijkend naar de bomen verschenen de eerste vervormingen in het bladerdak van de bomen, heerlijk wuivend krullend samentrekkend uitrekkend, de muziek begon mooi vol te klinkend die de kleuren beinvloede die ik zag. ik ervaarde de muziek alsof ik'm zelf was, elk geluidje werd gevisualiseerd en begon heerlijk te hallucineren, neonspiralen die in en uitdraaien die pijlsnel van kleur veranderden, spectaculaire patronen die tegekke bewegingen maakten zo haarscherp met een fonkelende straal eroverheen, achter de patronen was een gloed van goud, werd opgeslokt door de patronen en trug uitgespuugt zodat ik in weer een andere dimensie van patronen en geometrische vormen zat, super fascinerend. kraakhelder intelligent en goddelijk, de paddestoel sprak tot mij met grote waarheden, het was zo overduidelijk... een mensenleven kan zo eenvoudig zijn, gelukkig zijn kan ook heel eenvoudig zijn, het is net de maatschappij etc die alles nodeloos ingewikkeld maakt, de maatschappij belet je om echt mens te kunnen zijn en probeert je vrijheid weg te nemen. je mag niet zelf leven je moet geleefd worden door die maatschappij. Heel de essentie van 'het mens' zijn was zo overduidelijk, echt triest dat die essentie bij velen zoek is.
Heb ook mezelf helemaal geanalyseerd en de raad van de paddestoel in me opgenomen en omgezet naar de praktijk :)
Op een gegeven moment voelde ik van het puntje van me hoofd tot in men teen een golf van pure liefde over me heen stromen van bovenaf, iets was er 'hierboven' dat die liefde aan me geeft, het voelde zoals moederlijke liefde, beschermend, appreciatie, onvoorwaardelijk, oneindig... toen ging ik het begrip liefde analyseren...
Liefde is niks tastbaars of zichtbaars, het is een universele 'taal' die meer gebruikt zou moeten worden. Je voelt het en je geeft het, het is niet iets waar je zuinig mee moet zijn.
Het is ook de kracht van 'daarboven' die me vertelde dat ik best ok ben en dat ik zeker mag blij zijn met wie ik ben, dit voelde allemaal zo euforisch geruststellend en liefdevol, door die stroom liefde over me heen deelde ik dit met de planten rondom, insecten, men maat, etc..., alles was met elkaar verbonden met als tussenlijn 'liefde' 'respect' 'waardering' 'eenheid', Ik voelde me werkelijk als het ware versmolten met alles, alles was 1.
De werkelijke visuele hallucinaties zijn bijna niet te verwoorden, bij elke kleur kreeg ik een ander heerlijk gevoel samensmeltend met de muziek, de visuals waren van die aard dat ik steeds met verstomming geslage werd en met open mond alles wou bekijken en meemaken, het was super intelligent scherp goddelijk harmonieus delend en fascinerend.
Die kaalkopjes hebben me deze keer weer prachtige inzichten verschaft die ik meedraag ook buiten de trip, je word als mens 'ge-finetuned' zeg maar.
Het was een spectaculaire reis,eentje om te koesteren.
Nog uren lang lopen filosoferen, het leek net alsof we alles doorhadden en wisten hoe het zou moeten zijn.
De sterkte van die kaalkopjes zijn echt wel sterker dan de paddo's vanuit de smartshop van weleer. Het is ook nog magischer omdat je de stoeltjes zelf geplukt heb zodat er al een band bestaat bij het plukken ervan.
Er is nog veel meer gebeurd en opgenomen maar woorden schieten vaak te kort.

Kortom dit is een goddelijk geschenk van moeder natuur, zo lief leerrijk en wonderbaarlijk.

Grtz, Mandragora

Narayani

Bewuste gebruiker
Wauw leuk idee voor de setting! Lekker tripje zo te lezen, goed beschreven met wat herkenbare stukjes ook al is het soms inderdaad moeilijk te omschrijven, zowel de visuals als gevoel, maar jou lukt het toch aardig moet ik zeggen. Jullie hebben de hele tijd op dat bed zitten filosoferen dus?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Narayani zei:
Wauw leuk idee voor de setting! Lekker tripje zo te lezen, goed beschreven met wat herkenbare stukjes ook al is het soms inderdaad moeilijk te omschrijven, zowel de visuals als gevoel, maar jou lukt het toch aardig moet ik zeggen. Jullie hebben de hele tijd op dat bed zitten filosoferen dus?
Thx voor je reactie, wel we zijn haast niet van dat bed afgekomen. wandelen was een hele opgave, van links naar rechts zwalpen we het terras af om maar ff te gaan pissen :), we dachten net voor de trip dat het leuk zou zijn om tijdens de trip het bos in tegaan, maar dit was fel overroepen.
Ik ging echt te hard om tegaan wandelen, was me een brugje te ver.

En dat bed, tentje, muziek dekentjes etc leek zo'n veilige gezellige spirituele plaats om te zijn, het klopte gewoon helemaal dus de behoefte omdat alles ff achter te laten was er helemaal niet :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Leuk report! Erg mooi hoe je de visuals, inzichten en gevoelens beschrijft, heel herkenbaar allemaal.

Klinkt als een perfecte setting die jullie gecreëerd hebben, snap wel dat je niet veel behoefte voelde om echt op pad te gaan.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Psychedelibee zei:
Leuk report! Erg mooi hoe je de visuals, inzichten en gevoelens beschrijft, heel herkenbaar allemaal.

Klinkt als een perfecte setting die jullie gecreëerd hebben, snap wel dat je niet veel behoefte voelde om echt op pad te gaan.
Dank je, de setting was idd hemels, beste idee om uit te voeren leek me.
Ook al was het koud, er waren dekens en slaapzakken genoeg :grin:

Bobsacamano

Badass junkie
Leuk report en ook wel mooi om je tripproduct vers uit de natuur te plukken. Geeft wel weer een extra waarde aan de trip lijkt me.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
bobsacamano zei:
Leuk report en ook wel mooi om je tripproduct vers uit de natuur te plukken. Geeft wel weer een extra waarde aan de trip lijkt me.
Dank je, en idd het heeft zeker een toegevoegde waarde.
Het zoeken,plukken, eten is een soort van onderdeel van de trip die eropvolgt.

Het lijkt net of het zo bedoeld was dat die kaalkopjes erop die dag voor mij stonden, een gevoel van 'neem maar we zijn voor jou' , het laten leiden door gevoel waar ze zijn en hoeveel je ervan plukt, we telde de kaalkopjes niet bij het plukken, het ging echt op gevoel en dan leek het nog eens de ideale dosis te zijn ook. rondom dat alles zwermt voor mijn gevoel een soort van bovennatuurlijke waas, pure intuitie, laten leiden door buikgevoel...
Zoiets van : als je er klaar voor bent vind je er en zal het je een fantastische ervaring bezorgen, als je er niet klaar voor bent vind je er geen en zal het je mogelijks een nare ervaring besparen :)

Bobsacamano

Badass junkie
Ik had dat gevoel ook een soort van met mijn eerste LSD ervaring. Ik was al even bezig met het verkrijgen van zegels maar wou maar niet lukken en ineens was het er. Toen lagen ze maanden in de koelkast en ineens was het perfecte moment daar. Alsof het zo moest zijn.

mandragora zei:
bobsacamano zei:
Dank je, en idd het heeft zeker een toegevoegde waarde.
Het zoeken,plukken, eten is een soort van onderdeel van de trip die eropvolgt.

Het lijkt net of het zo bedoeld was dat die kaalkopjes erop die dag voor mij stonden, een gevoel van 'neem maar we zijn voor jou' , het laten leiden door gevoel waar ze zijn en hoeveel je ervan plukt, we telde de kaalkopjes niet bij het plukken, het ging echt op gevoel en dan leek het nog eens de ideale dosis te zijn ook. rondom dat alles zwermt voor mijn gevoel een soort van bovennatuurlijke waas, pure intuitie, laten leiden door buikgevoel...
Zoiets van : als je er klaar voor bent vind je er en zal het je een fantastische ervaring bezorgen, als je er niet klaar voor bent vind je er geen en zal het je mogelijks een nare ervaring besparen :)

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan