Puntige Kaalkopjes

Wietzaadjes, kwaliteit wiet zaden kopen - Gold Seeds

Dissonant

Bewuste gebruiker
Zijn hier mensen van plan om net zoals mij in de herfst op zoek te gaan naar puntige kaalkopjes?

Ik wou het vorige herfst al doen, maar toen wist ik er nog niet genoeg over.

Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag.

caatje

Badass junkie
kheb ff gekeken hoe de kaalkopjes eruit zagen en kan je vertellen dat mn tuin er afgelopen herst vol meestond. Ben alleen niet zo'n held dat ik ze zelf ga plukken en opknabbelen.

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik had afgelopen herfst ook al even gezocht, ik had er ongeveer 3 of 4 gevonden, wat nou niet echt voor een trip zorgde helaas.

Misschien dat ik deze herfst ook nog even ga kijken maar dat zie ik dan wel weer :mrgreen:

Doerak

Bewuste gebruiker
De echte psychoactieve paddenstoelen groeien van nature toch niet in Nederland...? Misschien dat er een klein beetje psylocybine in zit, maar voor een echte trip zou ik lekker naar de Smartshop gaan. Bovendien lijken al die paddenstoelen heel erg op elkaar en heb je zo een dodelijke te pakken.

Ik snap het nut er niet echt van.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Puntige kaalkopjes groeien overvloedig in België en Nederland. Het psylocibingehalte is idd lager, maar het is wel gratis :)

Je moet er een stuk of 50 van eten. (meen ik me ter herinnneren, maar doe zelf nog wat onderzoek voor je het gaat proberen)

Ze zijn vrij veilig omdat ze met een beetje moeite goed te herkennen zijn, en er zijn niet direct dodelijke soorten die er heel hard op lijken.

Je snapt er het nut niet van..

Ik snap het nut niet van deze psychoactieve planten gewoon te laten sterven als de winter begint :wink:. Dat is verspilling !

paupie

Bewuste gebruiker
ik had laatst 1 portie kaalkopjes bij de smartshop gehaald. Waren er een stuk of 30 schat ik, maar die dingen zijn heel klein, dus de hoeveelheid viel opzich wel mee. Maar ohw ohw ohw wat heb ik lekker getript. Het was heel helder allemaal en de visuals waren nog vrij sterk en mooi :).

Zelf plukken is vrij lastig aangezien er tientallen soorten zijn die er heeeel sterk op lijken. Maar je kan het natuurlijk altijd proberen :wink:.

Doerak

Bewuste gebruiker
Dissonant zei:
Puntige kaalkopjes groeien overvloedig in België en Nederland. Het psylocibingehalte is idd lager, maar het is wel gratis :)

Je moet er een stuk of 50 van eten. (meen ik me ter herinnneren, maar doe zelf nog wat onderzoek voor je het gaat proberen)

Ze zijn vrij veilig omdat ze met een beetje moeite goed te herkennen zijn, en er zijn niet direct dodelijke soorten die er heel hard op lijken.

Je snapt er het nut niet van..

Ik snap het nut niet van deze psychoactieve planten gewoon te laten sterven als de winter begint :wink:. Dat is verspilling !
Als het waar is - en zo lijkt het - dan snap ik niet waarom ik op dit moment geen paddenstoelen aan het zoeken ben in het bos :hearteyes: Bedankt voor de info :)

PS: Heb je misschien foto's van de betreffende paddenstoel. Dan kan ik binnenkort ook eens een poging wagen.

Dissonant

Bewuste gebruiker
Zo is dat. September-oktober-november zijn de geschiktste maanden om op zoek te gaan. Echter, vanaf het 1 keer gevroren heeft, is het gedaan met de kaalkopjes. Dus als het eind september al effe vriest, hebben we brute pech.

Je kan ze het makkelijkst vinden in weiden waar paarden of schapen op staan/gestaan hebben (dus je moet ze niet in een bos gaan zoeken zoals de amanita)

tails

Belezen gebruiker
dus jullie weten zo niet echt specifieke gebieden waar ze overvloedig groeien? ^^ Liefst in belgie

sjaartrol

Bewuste gebruiker
fragany zei:
dus jullie weten zo niet echt specifieke gebieden waar ze overvloedig groeien?
als ik het wist, zou ik het hier zeker nie poste, wilt ge zelf de komende jaren nog een paar porties voor uzelf :tongueout:

azgaza

Badass junkie
Ik ga zelf het risico niet nemen per ongeluk een giftige soort op te eten, ik weet wat sommige paddestoel vergiftingen doen en ik neem het risico gewoon liever niet.

Maar ze groeien overal in nederland ja, en in belgie, en in engeland, en als je er genoeg hebt schijnen ze zeer goed tripbaar te zijn.

Maar ik hou toch niet van dergelijke risico's dus ik doe er niet aan mee, het zoeken dus. Ik koop ze wel gewoon in de smartshop, en dan een soort waar je van 5 paddestoeltjes al veel te hard tript. Scheelt ook het naar binnen moeten werken van een grote hoeveelheid walgelijkheid.

JJJ

Bewuste gebruiker
Dissonant zei:
Intoxicated zei:
Kaalkopjes zijn toch 1 van de sterkere soorten paddo's dacht ik.
Fout

Wat natuurlijk niet betekent dat je er dan ineens 100g van moet eten.
Verdiep jezelf er even in! Het puntig kaalkopje (psilocybine semilanceata) is wel degelijk een van de sterkste soorten die er zijn. Hij is denk ik wel anderhalf tot 2x zo sterk als mexicaanse uit de smart shop. Maar let wel goed op hoe ze eruit zien. Lang niet elk klein bruin paddestoeltje is een kaalkopje! Maar als je ze eenmaal kent, zijn ze heel makkelijk te onderscheiden.

Er zijn in Nederland verder geen giftige soorten die er op lijken. Het is ook geen risico nemen. Als je je erin verdiept zijn ze supermakkelijk te herkennen. Als je je er niet in verdiept heb je geen idee, en dan is het inderdaad dom! Dus het is een kwestie van doe je het slim of niet, en geen kwestie van risico nemen :)

Dissonant

Bewuste gebruiker
SPECIES % PSILOCYBIN % PSILOCIN % BAEOCYSTIN

P. semilanceata .98 .02 .36

P. cubensis .63 .60 .025

(Bron : erowid)

Hmm hieruit kan ik niet direct afleiden of de ene soort nu veel sterker is dan de andere.

Ik was waarschijnlijk op het verkeerde been gezet omdat ze meestal veel kleiner zijn dan de mexis, waardoor je dus meer afzonderlijke paddestoeltjes moet eten. Maar qua potentie zijn ze volgens mij ongeveer hetzelfde, of zie ik dat verkeerd?

pepito

Bewuste gebruiker
Psilocybe semilanceata (puntig kaalkopje) komt op grote schaal voor in NL en B. Zijn behoorlijk potent, mijn ervaringen met deze zijn altijd postitiever dan de gekweekte. Goed te doseren.
Het gevaar een verkeerde te treffen is nihil. er zijn weinig gelijkende als je ze eenmaal vers kent: het puntje is bij geen enkele andere soort zo duidelijk. Gevaarlijke paddestoelen van dezelfde grootte zijn vezelkoppen maar die zijn goed te onderscheiden en vindt je niet op dezelfde plek. Ik pluk ieder jaar, en ook flinke hoeveelheden (vorig jaar ons gedroogde). Komen voor in ONBEMEST grasland. Ga op zoek naar oude weides....
Ik pluk altijd rond Amsterdam. Succes en Njoy!

sjaartrol

Bewuste gebruiker
pepito zei:
Komen voor in ONBEMEST grasland. Ga op zoek naar oude weides....
ik heb er nochtans gevonden op een paardenwei... het waren er wel maar een paar (+ nog een 5tal vlekplaten (Panaeolus) die ook in die wei stonden), en heb er niet veel van gevoeld... volgende herfst eerst een dertigtal mushies zoeken vooraleer te smullen denkik

JJJ

Bewuste gebruiker
Volgens mij groeien ze juist heel goed op mest/dierenpoep, dat is volgens mij juist hun voedingsbodem. Of bedoel je kunstmest?

Sweet_Shadow

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb zin om ze op te gaan zoeken, maar ik wil ze niet per se niet plukken, maar wel foto's maken voor mijn paddestoelenfotocollectie (omg!) :wave:

mattskovic

Wijs gebruiker
wil ze wel gaan plukken maar ben niet zo'n paddestoelen expert
in september maar eens goed uitkijken als ikeen weide voorbij wandel

Boner simpson

Experimenterende gebruiker
Ik zie tussen het gras in onze tuin erg vaak kleine paddestoeltjes staan die wel op puntige kaalkopjes lijken...
Ik zal er binnekort wel een foto'tje van uploaden zodat jullie me misschien met zekerheid kunnen vertellen wat het precies zijn. :)

:wave:

pepito

Bewuste gebruiker
Waarshijnlijk "lawnmowers hay" kleine bruine die na regen overvloedig in het gazon groeien. Zijn vlekplaten, meestal de gezonneerde vlekplaat. Niet giftig.

Boner simpson

pepito zei:
Waarshijnlijk "lawnmowers hay" kleine bruine die na regen overvloedig in het gazon groeien. Zijn vlekplaten, meestal de gezonneerde vlekplaat. Niet giftig.
Ik neem aan datje gelijk hebt :) Je beschrijving klopt helemaal!

Bedankt, :wave:

ilove_paddo

ik heb die dingen in mn tuin groeien onder een boom, ik laat ze maar staan want is volgens mij de moeite niet. :mrgreen:

Riel

Bewuste gebruiker
ik ga denk ik ook op paddentoelen jacht aankomende herfst. lijkt me gewoon superleuk om te gaan zoeken en ze te plukken. vooral als je op het einde van de dag er een hele hoop hebt. denk ook dat je trip leuker wordt omdat je er moeite voor hebt gedaan en plezier in het plukken zelf hebt.

kan niet wachten tot de herfst haha :mrgreen:

kamilio666

ga ik zeker ook doen, woon dicht bij de duinen, dicht bij een bos, en dicht bei wilanden, dus dat zal geen probleem worde, emmer meenemen :P

Aldous

Belezen gebruiker
Lijkt mij ook super cool om nog een keer te doen, zelf pukken in de herfst en dan lekker trippen!

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Maar kijk wel uit voor politie/boswachters/andere officiele hotemetoten, want ze kunnen je best een hoge boete geven als ze je zwammen zien plukken.. ik was vorig jaar al bijna de sigaar...

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Hehe, ik ga deze herfst ook met een vriend van me die biologie studeert en een heel semester over paddestoelen heeft geleerd gaan plukken :grin:

En natuurlijk ook (als alles goed gaat) men zelfkweek Psilocybe Azurescens in men tuin :tongueout:

Ik kijk er al naar uit! Binnen 3 dagen begint de herfst zie! :hearteyes:

Greetz,
Argulas

Leola

Ik ga zeker ook op zoek, mijn broer kent de verschillen, die heeft ze vaker met bosjes gevonden. Maar volgens hem moet het gevroren hebben en moet het volle maan zijn geloof ik?? Dat zou iets met het licht te maken moeten hebben of is dit een fabel.

groet

Dissonant

Bewuste gebruiker
Hoezo het moet eerst gevroren hebben?

Het mag juist niet gevroren hebben of alle paddo's zijn kapot

Of mis ik iets?

Argulas

Bewuste gebruiker
Tripreporter
nee, zo is het inderdaad, of misschien niet bij deze soort ?
maar ik denk dat het inderdaad niet mag vriezen, anders is het gedaan met paddenstoelen...

Je kan gaan zoeken als het de vorige dag/nacht goed geregend heeft. Dan is er het meeste kans schijnt.

Leola

oke, nee dat hoorde ik ook maar, was benieuwd of het klopte maar kan me inderdaad goed voorstellen dat het juist niet mag gaan vriezen..

Bovenaan