Put 6apb je serotonine voorraad uit net als XTC?

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door SanneBanne, 16 mei 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. SanneBanne

SanneBanne Bewuste gebruiker Tripreport Analist

Ik kijk ontzettend uit naar de volgende keer XTC, ik wacht (on)geduldig nog 2 maanden. Nu viel mijn oog op 6apb, maar viel me ook op dat er daar ook behoorlijke katers bij zijn. Werkt dat op dezelfde manier op je serotonine?

2. Lysergine

Lysergine Experimenterende gebruiker

6-APB promoot net als MDMA het vrijlaten van serotonine in de synaptische spleet en put daarmee dus de voorraad uit. Of dit effect bij 6-APB in vergelijking met MDMA meer uitgesproken of schadelijker is, durf ik niet met zekerheid te zeggen. Bij RS`s is dat sowieso speculeren, aangezien over de toxiciteit nog heel weinig bekend is. Daarnaast inhibeert het ook de heropname van serotonine, dopamine en noradrenaline. Ik zou me aan de richtlijnen houden ook al is het heel begrijpelijk dat lang moeten wachten niet fijn is.

Laatst bewerkt: 16 mei 2017
  3. SanneBanne

Ja, dan neem ik dat risico zeker niet. *Schraapt 6-APB maar even van wenslijstje :smile:

4. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Je kan er vanuit gaan dat voor 6-APB dezelfde richtlijnen gelden ja.

Werking is vrijwel identiek, behalve dat 6-APB langer duurt en het een wat minder golvend karakter heeft dan MDMA.

5. SanneBanne

Ja, allicht dat ik het later dan een keer doe ipv MDMA, maar dat kan altijd nog. :smile:

6. BasvanHoven

BasvanHoven Belezen gebruiker

Als jij een entactogene drug kent dat géén serotonine dopamine of oxytocin uitput wil ik dat graag weten, dat is namelijk in mijn ogen de perfecte drug. MDMA zonder kater

7. Psychedelibee

Dat bestaat niet, want de serotonine afgifte zorgt voor het entactogene effect.

2C-B heeft wel een entactogeen randje zonder serotonine afgifte, maar dat is toch hoofdzakelijk gewoon een psychedelicum.

8. Roze olifant

Roze olifant Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik wilde ook 2C-B zeggen ja! Voor mij werkt 2C-B behoorlijk euforisch. Vind het met vlagen ook XTC-achtig aanvoelen. Niet zo dat hele knuffelige en roze wolk-achtige, maar wel algemeen ontspannen gevoel en muziekperceptie. Alleen dan voelt het een stuk minder schadelijk, en de volgende dag ben ik gewoon wat waard i.t.t. na X. :wink:

2C-B is idd een psychedelicum maar als er een schaal zou zijn die links XTC heeft staan en rechts LSD/truffels zit 2C-B voor mij persoonlijk qua mindset/overall gevoel meer naar links dan naar rechts.

Psychedelibee vindt dit leuk.
  9. BasvanHoven

BasvanHoven Belezen gebruiker

Ik dacht dat het idee van MDMA was dat het serotonine afbraak blokkeert, en serotonine aanmaak stimuleert. Kan een drug de serotonine niet immiteren? Dat is toch wat 2c-b doet in zekere zin? Dat heb jij (of iemand anders, vergeef me) mij ooit een keer verteld, psychedelibee.

10. Psychedelibee

MDMA geeft serotonine vrij en blokkeert tegelijk heropname ervan. In mindere mate doet MDMA dit ook voor dopamine en noradrenaline.

2C-B imiteert serotonine inderdaad, maar wel op specifieke plekken waardoor het effect toch wel anders is.

Laden...

Deel Deze Pagina