• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

R.I.P festivallen > Corona..

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Nou luitjes, ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat dit hele festivalseizoen in de soep gaat lopen...

Laat ik nou precies dit jaar voor het eerst kaarten voor awakenings en tomorrowland hebben!

Heb jij wel nog hoop? Of huil je met me mee? Laat het me hier weten..

Ganggang💯

Badass junkie
Nou luitjes, ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat dit hele festivalseizoen in de soep gaat lopen...

Laat ik nou precies dit jaar voor het eerst kaarten voor awakenings en tomorrowland hebben!

Heb jij wel nog hoop? Of huil je met me mee? Laat het me hier weten..
Ik vrees het ergste inderdaad. Een festival is natuurlijk een enorm besmettingsrisico.

Jammer, maar de gezondheid van de feestvierders en de rest van de wereld is wel wat belangrijker dan een feestje denk ik.

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Ik vrees het ergste inderdaad. Een festival is natuurlijk een enorm besmettingsrisico.

Jammer, maar de gezondheid van de feestvierders en de rest van de wereld is wel wat belangrijker dan een feestje denk ik.
Helemaal mee eens, ik zou ook het risico niet willen lopen. Sla liever een jaartje over in de hoop dat iedereen erna weer gezond is. Neemt niet weg dat het jammer is :(

Perenijsje

Badass junkie
Ik zou naar Ground Zero gaan, is eind augustus. Had nog geen kaartje, nu gelukkig maar. En over andere festivals was ik nog aan het nadenken. Denk idd dat het dit jaar allemaal afgelast wordt. Dat virus is echt niet zomaar zo snel verdwenen. Erg jammer en balen. Maar het is niet anders, gezondheid gaat voor. En helemaal omdat ik in een risicogroep val is het toch extra uitkijken.

Cerberus

Bewuste gebruiker
Het is de logische manier voor hen te werk te gaan, een totale refund voor hen is heeeeel duur.
Glastonbury werd vandaag gecancelled, en ze geven iedereen de keuze tussen transfereren naar 2021 of refund.

Harmless

Belezen gebruiker
Ik zal dit jaar nergens om huilen. Althans, niet om het komen te vervallen van festivals, hoe jammer ook..

Laten we hopen dat dat het ergste is wat we dit jaar meemaken..

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik probeer niet teveel in de toekomst te kijken. Het is super vervelend. Ik ga echt wel een beetje huilen als Psy-Fi niet doorgaat in ieder geval. :sleepy: Maar ben nog in dag-per-dag-en-daarna-zien-we-wel mode...

LuckyMe

Newbie
Ik probeer niet teveel in de toekomst te kijken. Het is super vervelend. Ik ga echt wel een beetje huilen als Psy-Fi niet doorgaat in ieder geval. :sleepy: Maar ben nog in dag-per-dag-en-daarna-zien-we-wel mode...
Er gaan momenteel 100-en mensen per dag dood in Europa aan corona. En jij gaat huilen als een baby als je festivalletje niet doorgaat, met recht denk ik.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Er gaan momenteel 100-en mensen per dag dood in Europa aan corona. En jij gaat huilen als een baby als je festivalletje niet doorgaat, met recht denk ik.
Nou nou. Ik werk in een palliatieve zorg context, ik ben de laatste die Corona onderschat. Neem niet alles zo serieus joh, is niet goed voor je. (Daar bedoel ik dus mee mijn bovenstaande reactie, niet Corona, voordat je daar weer over valt.)

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik ga echt wel een beetje huilen als Psy-Fi niet doorgaat in ieder geval.
Ik ook,...

Er zijn inderdaad veel ergere dingen en het slaat eigenlijk helemaal nergens op om me daar druk over te maken... Maar soms ben ik gewoon een egocentrisch klootzakje.. dan baal ik er van als iets waar ik me heel erg op verheug niet doorgaat.... :cry:

Cerberus

Bewuste gebruiker
Inderdaad. Niets egoïstisch aan balen dat een bepaald event waar je naar uitkeek niet doorgaat.
Dat er andere mensen zijn met grotere problemen invalideert je eigen emoties niet. Anders zou je NOOIT iets jammer mogen vinden, want er zit altijd wel iemand anders in een nog slechtere situatie dan jijzelf.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Inderdaad. Niets egoïstisch aan balen dat een bepaald event waar je naar uitkeek niet doorgaat.
Dat er andere mensen zijn met grotere problemen invalideert je eigen emoties niet. Anders zou je NOOIT iets jammer mogen vinden, want er zit altijd wel iemand anders in een nog slechtere situatie dan jijzelf.
Mooi gesproken... dat is wel echt waar. Toch voel ik me wel een beetje schuldig als ik baal dat een festival niet doorgaat...

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Mooi gesproken... dat is wel echt waar. Toch voel ik me wel een beetje schuldig als ik baal dat een festival niet doorgaat...
Het is ook belangrijk dat je dingen kunt doen die je leuk vindt. We zijn mensen, geen robots. Maar ja, sommige dingen kunnen nu eenmaal even niet op dit moment. Maar ik vind dat je je niet schuldig hoeft te voelen over dat je daarvan baalt, ook al gaat dat soms wat vanzelf. Want je ziet inderdaad de veel grotere problemen op het moment ook.

Martinus

Bewuste gebruiker
Ik baal enorm om corona. Ik ben zelf gecentreerd. Is daar iets mis mee? Moet iedereen alleen maar met andere mensen bezig zijn? Ik ben liever met mezelf en mijn eigen problemen bezig en die los ik ook het liefst zelf op.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Het wordt compleet uit de context getrokken en opgeblazen door sommigen in dit topic. Ik ga echt niet hardop verkondigen op straat dat het zo erg is dat mijn ‘festivalletje’ niet doorgaat. Ik zou niet durven. Maar dit topic gaat erover. Er is niks om ons schuldig over te voelen. Het was van mij uit niet eens serieus bedoeld, die opmerking (al vind ik het uiteraard heel jammer als Psy-Fi niet doorgaat).

Om dan zo’n sneer te krijgen, van bovenstaande persoon, die viel even verkeerd. Misschien vanwege wat ik als beroep doe, al is dat achteraf eigenlijk ook totaal irrelevant want ik moet me überhaupt, los daarvan, gewoon niks aantrekken van random mensen op dit forum.

Ik reageerde dus wellicht wat overtrokken, maar ja, soms raakt iets je meer dan nodig zou zijn.

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Precies, ik maakte dit topic puur om mijn teleurstelling uit te spreken over het feit dat er mogelijk geen festival(len) zijn deze zomer. Voor mij gewoon geheel buiten de crisis die we nu doormaken om. Staat er mijn inziens volledig los van en is niet eens een vergelijking met de gezondheid van je eigen naasten of andere mensen.

Sterker nog, mijn eigen vriendin is zojuist een uur geleden opgehaald door een ambulance in verband met ernstige corona klachten (heel kortademig etc). Ik moet thuis blijven en weet verder niets. Zo zie je maar...

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Precies, ik maakte dit topic puur om mijn teleurstelling uit te spreken over het feit dat er mogelijk geen festival(len) zijn deze zomer. Voor mij gewoon geheel buiten de crisis die we nu doormaken om. Staat er mijn inziens volledig los van en is niet eens een vergelijking met de gezondheid van je eigen naasten of andere mensen.

Sterker nog, mijn eigen vriendin is zojuist een uur geleden opgehaald door een ambulance in verband met ernstige corona klachten (heel kortademig etc). Ik moet thuis blijven en weet verder niets. Zo zie je maar...
Jeetje. Ontzettend veel sterkte!

Ganggang💯

Badass junkie

Jeez, veel sterkte! Ik duim voor je!

BraboF

Bewuste gebruiker
@HierEnDaarEenFuifje sterkte!

Ik had ook al aardig wat tickets klaarliggen, van een aantal al bericht gehad dat het verplaatst is of dat een andere datum nader bepaald zal worden.

Een enorme teleurstelling natuurlijk, maar de beste optie op dit moment om de gevolgen in te perken.

Perenijsje

Badass junkie

Heel veel sterkte voor je vriendin en jou 😘

Rivalrie

Badass junkie
Ook ik baal. Sinds ik in een burn-out zit zijn festivals een beetje een uitlaatklep geworden. Jammer dat het wegvalt. Had al kaarten voor AOA, awakenings en sensation

Cerberus

Bewuste gebruiker
Mijn dokter denkt dat corona ongeveer een kwartaal gaat duren en de lockdown minder lang dan dat. Dus als hij gelijk heeft ziet het er niet slecht uit. Natuurlijk, er is kans dat grote festivals een van de laatste dingen worden die vrijgegeven worden als ik eens nadenk. Maar een bepaald festival in het noorden van Nederland is slechts over 5 maanden :)

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
Mijn dokter denkt dat corona ongeveer een kwartaal gaat duren en de lockdown minder lang dan dat. Dus als hij gelijk heeft ziet het er niet slecht uit. Natuurlijk, er is kans dat grote festivals een van de laatste dingen worden die vrijgegeven worden als ik eens nadenk. Maar een bepaald festival in het noorden van Nederland is slechts over 5 maanden :)
Hopen dat ie geen kwakzalver is :tonguewink:

HierEnDaarEenFuifje

Belezen gebruiker
@HierEnDaarEenFuifje Hoe gaat het met je vriendin?
Gister was het allemaal even spannend, ademhalingsproblemen + paniek is een slechte combi. Nu redelijk stabiel, maar wel af en toe met extra zuurstof.
Coronatest duurt 24 uur, dus vanavond weten we pas zeker hoe of wat. Ik denk dat ze moet uitzieken daarzo, totdat beter is.

Er mag iig door de regels maar 1x per dag 1 persoon langskomen, dus dat is wel vervelend.
Toch wel beetje schrikken ook vanwege de jonge leeftijd.

Purplext

Bewuste gebruiker
Gister was het allemaal even spannend, ademhalingsproblemen + paniek is een slechte combi. Nu redelijk stabiel, maar wel af en toe met extra zuurstof.
Coronatest duurt 24 uur, dus vanavond weten we pas zeker hoe of wat. Ik denk dat ze moet uitzieken daarzo, totdat beter is.

Er mag iig door de regels maar 1x per dag 1 persoon langskomen, dus dat is wel vervelend.
Fijn te horen dat ze redelijk stabiel is, inderdaad enorm schrikken!
Kan me voorstellen dat zo weinig bezoek juist nu moeilijk is...
Ik wens jullie beiden veel sterkte met deze situatie en dat je vriendin maar snel mag opknappen en thuis kan komen!

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter

Jezus wat een heftig verhaal man! We leven met je mee! Hopelijk komt ze er snel bovenop. Heel veel sterkte gewenst!

P.S. Hoe oud is ze eigenlijk?

Rivalrie

Badass junkie

Wow dat ging het wel heel slecht met haar. Ligt ze aan de beademing?

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan