1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Raakt lsd in de vergetelheid

Discussie in 'LSD' gestart door Hellraiser_[NL], 13 aug 2019 om 14:17.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Hellraiser_[NL]

Hellraiser_[NL] Bewuste gebruiker

Hallo vraag aan alle mede trippers

De laaste keer dat ik heb getipt is alweer bijna 10 jaar geleden
    En stiekem begint het toch wel weer te kriebelen om nog is met een oude trip maat een nacht te trippen

Nu heb ik het idee dat lsd van de markt is verdreven door alle niet opnoembare combinaties zoals 4fmp en andere designer drugs

Leeft het nog bij de main stream trippers en is er nog een markt voor of raakt lsd straks in de vergetelheid verzonken

Bonus vraagje mij. Zegveld die ik nog heb zijn 10 jaar oud verpakt in een zilver folie in een grip zakje in een kluis zouden ze nog werken of moet ik op zoek?

2. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Ja joh, er is genoeg LSD. Je moet alleen weten waar je moet zoeken.

Er is in Nederland een psychedelische scene van enkele tienduizenden mensen. Als je iemand daaruit kent dan heb je zo een paar zegels te pakken. Doseren blijft wel altijd een beetje lastig. Je weet eigenlijk nooit precies hoeveel er op zo'n zegel zit.

LSD heeft de reputatie snel te vergaan, maar dat hangt ook af van hoe goed het is gekristalliseerd. Lsd kristalliseren is niet makkelijk en als dat niet goed is gegaan dan ontleedt het inderdaad vrij snel. Of je zegels nog werken of niet is daarom ook lastig te zeggen.

3. Jmths

Jmths Wijs gebruiker Tripreporter

Kan twee kanten opgaan met of 10 jaar oude LSD zegels hun werk nog doen van wat ik begreep. Ik weet dat LSD gevoelig is voor zonlicht en dus de aluminiumfolie maar verder zou ik het niet zozeer weten.
    Legale LSD 'prodrugs' lijken wat meer populair te worden maar LSD zul je vast nog wel kunnen vinden op bepaalde plaatsen.

4. mod4fun

mod4fun Experimenterende gebruiker

? Ik zou een zegel uitproberen..

5. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Legale LSD prodrugs hebben het voordeel dat je precies weet hoe veel ug je zegels bevatten dus die hebben inmiddels mijn voorkeur boven de traditionele lsd-25

6. Psilocyloner

Psilocyloner Belezen gebruiker

Ik kan eigenlijk best geloven dat de LSD-markt kleiner is geworden sinds de opkomst van rc's, aangezien enkele zoals 1P-LSD voor velen een ronduit acceptabel alternatief zijn voor ''echte'' LSD, zo niet beter... onder meer door wat @acht.zes zegt.

acht.zes vindt dit leuk.
  7. Rupsen God ❤

Rupsen God ❤ Bewuste gebruiker Tripreporter Donateur

Door de connecties die ik heb weet ik wel altijd hoeveel er op mijn zegels zit. Daar ben ik blij om, want dan weet ik ook met welke zegels ik moet uitkijken. De zegels van 250 microgram zou ik bijvoorbeeld niet zomaar in 1x op een festival nemen - die vind ik in thuis setting al best pittig.
    Daarom gaat mijn voorkeur eigenlijk altijd uit naar LSD. Als je echt afhankelijk bent van een testcentrum kan ik me goed voorstellen dat de voorkeur toch valt op designer drugs, want bij een testcentrum testen ze niet zo gauw op de hoeveelheid die erop zit. Ik vind dat LSD eigenlijk best wel makkelijk te krijgen is, maar het ligt echt aan de contacten die je hebt. Ik ken ook vrij veel mensen die net als ik psychonaut zijn, maar ook dat ligt weer aan de kringen waarin je je bevindt. Voor zover ik weet, is de "trip scene" totaal niet uitgestorven, en LSD ook niet. RC's maken hun opkomst, al vraag ik me met de huidige politiek af voor hoe lang nog..

Mindless en Neo-Shulginist vinden dit leuk.
  8. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Als er nou straks een totaalverbod op RC's komt, dan zullen de illegale alternatieven nog populairder worden, want de interesse in drugs (ook lsd) gaat niet verdwijnen.

Is dat wat je wilt, overheid? :rage:

Roze Olifant en Mezelf vinden dit leuk.
  9. Purplext

Purplext Belezen gebruiker

Ik kan nog wel aan echte Lsd komen, maar heb de voorkeur voor de RC's.

Zoals gezegd; je weet hoeveel je zegel bevat. Ten tweede; ik heb niet heel veel connecties en heb daar niet zoveel behoefte aan. Ik koop liever rechtstreeks i.p.v. bij kennissen/vrienden te moeten leuren.
    En ik heb helaas ook slechte ervaringen met dealers als vrouw zijnde.

Voor mij zou een verbod op RC's het einde van m'n drugsgebruik betekenen, wat nou ook weer niet het einde van de wereld is, want de makkelijke verkrijgbaarheid is ook wel weer eens lastig. Klik klik, volgende dag in huis...

10. Neo-Shulginist

Geïnteresseerd: wat bedoel je hiermee?

11. Purplext

Dat een aantal ook nog even iets bij je probeerde.

שמש vindt dit leuk.
  12. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Net als de rest hier denk ik niet dat LSD "uit de mode is". Daarvoor is het ook veel te leuk!

Verder ben ik het er mee eens dat er voordelen zitten aan de legale analogen als het gaat om betrouwbaarheid van doseren. Net als Mindless vrees ik dat deze legale lsd analogen wel eens verboden zouden kunnen worden in de toekomst. Dit zal er toe leiden dat mensen gedwongen worden weer illegale LSD-25 te gaan kopen. Ik deel Mindless zijn mening dat dit niet wenselijk is.

Ik zou wel deze opmerking iets willen nuanceren:
    Het is heel makkelijk de "overheid" af te schilderen als de vijand hier. Maar we zijn eigenlijk met ons allen de overheid! We leven in een democratisch land namelijk. Jouw stemgedrag bepaald uiteindelijk welke wetten worden aangenomen en welke niet. Stem je op een partij die overduidelijk anti-drugs is (CDA, SGP en CU zijn goede voorbeelden) dan wordt de kans groter op anti-drugs wetten. Stem je op een partij met een tolerantere houding ten opzichte van drugs en psychedelica (zoals Partij voor de Dieren, Groen Links en D66) dan is de kans groter op tolerantere wetgeving en legalisering. De overheidsinstellingen zorgen voor uitvoering en handhaving van deze wetten.

Met andere woorden: don't shoot the "handhaver" maar stem op een partij met een tolerant drugsbeleid als dit voor jou een belangrijk thema is.

13. Mindless

'Is dat wat je wilt Nederland' dan. :wink:

Spacey Ostrich, Roze Olifant en Eik vinden dit leuk.
  14. Eik

Ik hoop het niet... maar ik vrees soms van wel! Aan mij en mijn stem zal het niet liggen in ieder geval! Ik stem op partijen met een tolerante kijk op drugsbeleid.

Mindless vindt dit leuk.
  15. Mindless

Tja, een van de problemen met democratie is ook dat iedereen zomaar kan stemmen en als de meerderheid nou eenmaal geen goed geïnformeerde mening heeft over dingen, dan hebben we het daar maar mee te doen.

16. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Dit blijkt zelfs uit ook uit officiële gegevens, las ik. Dat op plaatsen waar een algemene wet alle RC’s verbiedt, de cijfers in die hoek dus dalen, maar als compensatie net zo hard stijgen wat betreft gebruik van meer klassieke harddrugs zoals coke, heroïne, zelfs methamfetamine.

Strak plan...

Mindless vindt dit leuk.
  17. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Vast niet alleen door dealers :))

18. Neo-Shulginist

Ging er maar een democratisch proces aan het verbieden van drugs vooraf. De realiteit is dat een staatssecretaris of minister per Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) zelfstandig kan besluiten een middel toe te voegen aan de Opiumwetlijst, zonder dat daar een debat in de Tweede Kamer voor nodig is.

Wie de staatssecretaris of de minister wordt, dat bepaalt niet het volk, maar dat bepalen de politici zelf, samen met de informateur en met de Koning. Laten die nu net im dit kabinet hebben besloten dat er zowel op justitie als bij VWS een CDA'er zit die gaat over het verbieden van drugs..

Je ziet door de geschiedenis heen dat telkens weer voordat een middel verboden wordt er eigenlijk niet besproken wordt wat nu de gevolgen zullen zijn van dat verbod. Er wordt alleen gewezen op dát het schadelijk is (logisch, alle stoffen zijn gif, zei al de grondlegger van de farmacologie Paracelsus). Vervolgens wordt daar heel moralistisch over gedaan (tenzij de machthebbers zelf ook die drug gebruiken) en dat is dan voldoende grond voor een totaalverbod.

Daarbij speelt buitenlandse druk een heel grote rol. Zo werden middelen zoals DOM, en DMT, en tientallen andere middelen, in één klap verboden gemaakt met de ondertekening van het VN-verdrag Inzake Psychotrope Stoffen, onder politieke druk van president Nixon die drugs de oorlog had verklaard om zo zijn hippie-oppositie buiten spel te zetten en de aandacht van de impopulaire Vietnamoorlog af te leiden.

Nederland ging daar gewoon in mee. Die politici snapten toch niet wat DMT en DOM waren behalve dan dat je ervan ging hallucineren. En dat gun je je bevolking niet natuurlijk.

Daar komt nog bij dat we als kiezer maar op één partij kunnen stemmen eens in de vier jaar en dat we niet onze voorkeuren per beleidskwestie kunnen aangeven. De laatste jaren was D'66 de grootste aanjager van een liberaal drugsbeleid. Maar als je niks hebt met de neo-liberale koers van die partij dan heb je pech.

Iskra, Eik en Mindless vinden dit leuk.
  19. Purplext

Het is meer de setting. Drugs kopen bij een louche crimineel die ook ineens aan je kont zit. Toch anders als een man in de kroeg die met je flirt.

שמש vindt dit leuk.
  20. שמש

שמש Bewuste gebruiker

Echt ranzig. Je zou zeggen dat zo’n persoon een beetje low profile houd met zijn drugs-activiteiten. Maar nee

Purplext vindt dit leuk.
  21. Eik

Eens. Maar je kunt niet ontkennen dat stemgedrag indirect invloed heeft op dit soort zaken en op de keuze voor wie er minister dan wel staatssecretaris zal gaan worden.

Dat is inderdaad een treurige zaak maar was nooit gebeurt als het CDA 0 zetels had gehaald.

Eens! Toxiciteit is een kwestie van dosering!

Absoluut mee eens!

Ook eens!

Maar mijn punt blijft onverminderd van kracht dat ons stemgedrag wel degelijk van invloed is op het drugsbeleid van ons land. Hypothese: als iedereen in NL de volgende paar verkiezingen enkel D66, Groen Links en Partij voor de Dieren zou stemmen zouden we gegarandeerd een ander en toleranter drugsbeleid krijgen. Dat zul je toch niet met me oneens zijn?

Neo-Shulginist en Spacey Ostrich vinden dit leuk.
  22. Spacey Ostrich

Spacey Ostrich Experimenterende gebruiker

Ik ben bang dat het juist het tegenovergestelde kan zijn. Aangifte doen van seksuele intimidatie is sowieso al moeilijk voor veel vrouwen, laat staan als ze moeten vertellen dat hun dealer dat heeft gedaan. "En wat was de situatie? Hoe kent u deze persoon?"

Ik denk dat angst voor potentiële consequenties (gerechtelijk en sociaal) het juist makkelijk maakt voor die mensen om weg te komen met dergelijk walgelijk gedrag :(

Nog meer reden voor legalisering wat mij betreft!

OT: Ik kan zelf via via wel aan LSD komen, maar net zoals anderen hier aangeven kan ik met RC's over het algemeen specifieker doseren.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...