• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Rainy day, dream away

Dig_this_vibe

Belezen gebruiker
Nog steeds natrippend. Maar ik heb nu de behoefte om dit te plaatsen.

Mijn eerste trip (een half portie Equadoriaanse), samen met een goede vriend, A.

Morgen zal ik de inleiding nog wel wat toelichten met feitjes vooraf, ik denk dat het wel goed is voor nu.
Anders dan dit zou ik het waarschijnlijk niet kunnen verwoorden (hopelijk is het in begrijpend nederlands zo, haha). :mrgreen:

---

Rainy day, dream away

Waar zal ik beginnen, waar zal ik eindigen, ik laat me gaan. Alles wat in me opkomt spreekt voor zich zelf en alles wat ik zeg is vanzelfsprekend, want tenslotte IK=IK.

Er is geen afscheid, alleen een begin. Een begin van leegte, een begin van ruimte die vooral bestond uit leegte. Geen gedachten, maar een stroom van een doormalende duisternis waar geen eind aan kwam. Een stroom van emotie waar geen bezieling in zat, totdat de rust gekeerd was naar het punt waar het hoorde.
Totale rust, totaal mezelf en een totale overlevering aan het geen wat zo vanzelfsprekend is. Rust die nu als leidraad dient voor de film waar het zich allemaal in afspeelt. Een totaal krankzinnige realiteit, die nu als gewoon kan worden beschouwd omdat het toch allemaal is zoals het is, take it as it comes baby!.
En daar kwam het of daar is het in feite altijd al geweest. Het is geen beeld dat geschapen is uit fracties van je bestaan. Nee, alles sprak voor zich en was natuurlijk. Als een rode draad door je leven die nu uiteindelijk uit het diepste van je onderbewuste naar boven is gehaald om het daadwerkelijk eens goed te bekijken en te volgen. Go with the flow, gaan…

De muziek is als een soundtrack en behoeft geen ondertiteling, hoewel deze soms fijn is om achter de hand te hebben. Elke scène is een nieuw hoofdstuk en elk hoofdstuk heeft zijn of haar muziek. Totale controle, totale rust. A. was het met me eens.
Perfectie tot in de kleinste details en P-E-R-F-E-C-T-I-E groot op een muur geschreven zou nog niet beschrijven wat het was. Totale rust, totale controle.

Het leven speelde zich af op het moment dat we er zelf bij waren. Wij controleerden wat er gebeurde, wij waren de regisseurs van onze eigen film. Geloof je in wat je ziet, of weet je wat er gaat komen. Is het feit dat je weet wat er gaat komen ook beïnvloedbaar door hetgeen wat je ziet. Ik weet het niet, maar zo voelde het en zo voelt het nog.

Eindeloze gedachtegangen die geen gedachtegangen waren, maar een afgestompte visie op de realiteit. Je zegt en denkt iets anders, maar toch voel je de connectie en de band. De spirituele connectie die je samenhoudt en samen hetgeen laten ervaren wat je wilt voelen. Broederschap, totaal begrip.

Waar begint zoiets en waar eindigt zoiets...

Rust voor mezelf, minuten worden weer minuten. Tijd is weer begrip, tijd speelt weer een rol. Vrede met mezelf, de puzzelstukjes 1 voor 1 op haar plaats kunnen zetten en begrijpen waarom het in deze volgorde heeft moeten plaatsvinden.
Begrip en realiteit, alles een plaats kunnen geven op de plek waar het hoort maar in feite altijd al heeft gezeten. Vrede met mezelf.

Waar eindigt zoiets. Waar eindigt een stroom van gedachten die nog steeds geen gedachten zijn maar vanzelfsprekende prikkels van de geest. Waar eindigt een verhaal? Waar eindigt een film die de reflectie op de werkelijkheid nog nooit zo echt heeft laten schemeren op het witte doek? Waar het altijd eindigt…
Met een hand, met een knik en blik die zoveel zeggend is dat het niet in woorden uit de drukken is en ook niet zo bedoeld moet zijn.

azgaza

Badass junkie
Heel paddo-herkenbaar eigenlijk; al heb ik jouw letterlijke gedachtes niet precies zo gehad; een aantal herken ik wel echt. Mooi geschreven, en leuk om te lezen. Klinkt alsof je het leuk vond.

Paikea

Belezen gebruiker
Gister, 29 maart, heb ik voor de 4e keer een paddo trip gehad. Het werd de eerste keer voor m’n goede vriend T. Omdat het zijn eerste keer was, besloten we om samen één bakje (equadoriaanse) te delen.

Om 16:15 kwam ik bij T aan. We gingen eerst naar de supermarkt om wat ‘supplies’ voor de komende tocht te kopen. Fruitdrank, een banaan, ligakoekjes, en een opwarm maaltijd voor na de tijd. We voelden ons beide vrolijk en gespannen, oftewel we hadden er zin in! Rond 17:00 om en nabij, ging ik de thee maken. De spanning zakte wat weg, en toen de thee klaar was om half zes, kon het feest beginnen. De thee was snel achter de kiezen en we pakten onze spullen bij elkaar om naar het nabij gelegen stadspark te gaan. Dit park ligt net buiten de stadgrenzen en is lekker rustig.

Eenmaal in het park aangekomen kon de wandeltocht beginnen. Ik voelde me al wat zwaarder worden en kon niet wachten ergens lekker te gaan zitten. Ik voel me soms wat paranoïde worden, ik wilde niet gezien worden door andere mensen maar wilde ook niemand tegen komen. Ik wilde echt complete rust. We liepen eerst maar richting het beboste gedeelte, hopend dat daar het visuele aspect zou losbarsten. Dat deed het natuurlijk nog niet, maar het wandelen werd wel steeds zwaarder en vervelender. Het werd echt een doel om het zitbankje aan de andere kant van het park te bereiken. Op nog zo’n 100m verwijderd van het doel voelde ik me steeds zwaarder en alsof er druk op mijn hoofd kwam. Maar goed, even doorzetten nog.

Eenmaal aangekomen ging het al beter, ik kon me wat ontspannen. De trip begon nu wel op te komen. Ik voelde een enorme body-high, of hoe noem ik dat. Een overweldigend gevoel van rusteloosheid, spanning en druk op de borst en maag. De eerste diepere, reflecterende gedachten kwamen ook al, maar die verdwenen ook weer als T. wat tegen me zei. Na een tijdje begon de grond onder me en de bomen in de verte ook wat te golven en ademen. Als ik concentreerde kregen de wolken in de lucht ook mooie kleurpatronen en bekende vormen. Het waaide een beetje en het was nog best koud, maar ik had er geen last van. T. daarentegen wel. We hadden het nog even over wie wel of niet visuelen had, of we wel of niet iets merkten.

Ik was nog steeds een beetje rusteloos. Ook had ik het gevoel dat het bij T. nog niet echt wou komen. Hij wilde terug naar zijn flatje. Hoewel het idee van warmte en een ontspannen bankstel me wel aanspraken, sprak het idee te lopen naar de fietsen en de reis naar de flat zelf me totaal niet aan. Maar ik ging omdat T. wilde, het voelde alsof ik het voor hem deed. Leuk vond ik het niet, ik wilde liever ter plekke gaan zitten, hoewel dat ook weer zinloos voelde. Er heerste even een besluiteloosheid en staan leek de enige mogelijkheid. De lange weg terug was echt een obstakel, vooral toen we een groepje mensen tegenkwamen die wat vreemd leken te kijken naar de twee wandelende tripkikkers.

Toen we de uitgang van het park naderden had ik het echt even moeilijk. Ik wilde echt niet verder lopen en ik moest even uitrusten en spelen met mijn gedachten. Ik heb veel reflecterende gedachten in deze fase van de trip, over mijn leven zoals het is. Dingen die ik moet doen, waarom je iets moet doen in je leven en wat nou werkelijk belangrijk is in het leven. Als alles zo door elkaar en tegelijk op je afkomt is het best veel en zwaar om dat allemaal te organiseren. Gelukkig toont T. interesse in waar ik me op dat moment ‘bevindt’ waardoor ik alles weer weet te relativeren. Ik liet het allemaal noodgedwongen maar gaan en we fietsten terug.

Aangekomen in de flat heb ik nog steeds slingerende visuelen en diepere gedachten. Ik plof neer op de bank en staar naar de posters aan de muur en de korreltjes op het plafond. Het licht van de gang maakt dat die korreltjes met elkaar lijken te dansen en rond racen. Een poster van Santana doet me denken aan de vrolijk gekleurde sprookjeswereld van ‘Alice in wonderland’ en ‘Lucy in the sky with diamonds’ gecombineerd.

De muziek gaat aan en het ontspannen begint. We zetten een film op om wat af te leiden, het geluid op nul. T. is al helemaal rusteloos, het voelt alsof ik in de trip chronologisch gezien een paar stappen op hem vooruit loop, want veel dingen die ik meemaak, maakt hij een paar stappen later mee. De film is misschien niet een film die je met trippen zou associëren, maar oh, wat een perfecte film. We zetten ‘Apocalypse now’ op. T. zoekt nu zijn rust momenten en vrede met zichzelf. Hij deelt de euforie waar ik langzaam in glijd, niet. De film is echt perfect. Het is alsof ik de diepere betekenis van de filmmaker zie, en ik zie de absurditeit van de oorlog. De Amerikanen die met hun moderne oorlogsmachine arme Vietnamese boeren afslachten, het surfen terwijl er overal granaten ontploffen. Ook zijn de kleuren prachtig, het is alsof de camera bepaalde kleurfilters gebruikt. Tijdens de surfscene is er veel gele rook, waar de kleine stukjes blauwe lucht prachtig bij afsteken. Later gebruikt de film een soort blauw filter, alles en iedereen lijkt blauw, behalve enkele puntjes felgroen van de jungle. Ik ben helemaal amazed door de schoonheid van de beelden, de genialiteit en absurditeit van alle aspecten van de film bij elkaar. Ik krijg een lachkick en lach over zoveel gekke dingen uit de film. Ik voel me echt ongelooflijk opgewekt en voor het eerst voel ik ook de euforie die ik bij vorige trips miste. Alles is perfect. De muziek die speelt van de computer lijkt steeds te passen met wat er op tv te zien is. Perfectie. Jammer dat T. dit gevoel nog niet deelt, maar gelukkig ziet hij later ook de dingen die ik eerder beschreef. Het is nu ongeveer 22:00.

Ik heb behoefte aan contact met de mensen thuis, om mijn opgewektheid en nieuwe energie mee te delen. Lekker naar huis, terugfietsend denk ik bij mezelf dat dit net als mijn allereerste trip een geweldige ervaring is, leuk avondje weer. Kan niet wachten om het binnenkort weer te gaan doen.

Paikea

Belezen gebruiker
grappig... twee visie's op een gezamelijke trip. Eén nuchtere beschrijving, en één beschrijving van de complexe gedachten die komen.

Dig_this_vibe

Belezen gebruiker
Ja, precies, 2 totaal andere belevingen, maar toch hetzelfde.

@ azgaza, ik vond het geweldig, echt een heerlijke ervaring.
We begonnen inderdaad buiten en achteraf was dit een fijn begin, maar op een gegeven moment voelde ik me daar niet "thuis", ik hoorde niet in de natuur te zijn. Sigaretten die ik rookte bijvoorbeeld, voelde chemies (joh :mrgreen: ) en zonde om in de natuur achter te laten, dus we ruimden alles netjes op, hehe. De auto weg die voor ons lag hoorde er ook niet, het was voor mij net niks. Of het was complete rust en natuur of terug naar m'n flat en het werd dat laatste dus.
Enja, in het begin was ik echt onrustig... ik wist niet wat ik wilde, dus op een gegeven moment liet ik het gaat (het was niet zozeer dat ik stribbelde of me verzette).

Zeker voor herhaling vatbaar dit, volgende keer zal in de meivakantie worden. Gaan we echt naar de natuur :mrgreen:

Paikea

Belezen gebruiker
viel me nog op dat de fruitdrank en banaan die ik had gekocht bij lange na niet zo lekker waren als wat ik had verwacht. Veel mensen op DF raden fruit eten e.d. regelmatig aan bij dingen die je kunt doen in een trip. Het was gewoon drinken en een banaan. :confused:

werkt niet voor iedereen blijkbaar :beer:

Ook grappig is dat veel van de openbaringen die je krijgt in een trip snel weer vergeten zijn. Sommige dingen blijven wel hangen maar bepaalde realisaties kunnen je naderhand helemaal niet zo veel meer schelen als tijdens je trip.

Dione

Badass junkie
Emeritus Mod
Cool trip report! Ben blij dat je eerste trip zo vet is geworden :)

@Paikea: bij paddo's heb ik het zelf ook niet dat eten chiller is.. Maar onder lsd is fruit echt hemels!!! :hearteyes:

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Leuk om 2 kanten te zien, wel grappig dat bij het 2e report lijkt alsof de ander het helemaal niet naar z'n zin heeft maar dit niet echt valt af te leiden bij het 1e report.

Naja, alle twee goed werk heren! :)

Trip on!

Paikea

Belezen gebruiker
Dumpy zei:
Leuk om 2 kanten te zien, wel grappig dat bij het 2e report lijkt alsof de ander het helemaal niet naar z'n zin heeft maar dit niet echt valt af te leiden bij het 1e report.

Naja, alle twee goed werk heren! :)

Trip on!

Over dat laatste: Gister net weer :grin: Vanavond maar eens een reportje schrijven... ben alleen heel veel weer vergeten, het was echt super sterk in ieder geval.

@safiertje: Ahh, dus dat is 'normaal'... Gister had ik er ook weer een banaan bij, die was nu wel weer heel erg lekker.

Magic Guest

Belezen gebruiker
Dat eerste verslag is zo herkenbaar en zo vol paddowijsheid, heel mooi gedaan. Ik krijg gelijk weer zin in mijn volgende trip, ook midden in de natuur :mrgreen:

Bovenaan