Random EU nummer over drug trafficking

Anderemaan

Wijs gebruiker
Oke super random. Ik krijg net een telefoontje, onbekend nummer, is het een pre recorded message lijkend op de google voice. Iets van this is a European number for fraud and drug trafficking blah blah before we take legal action please press 1 to...

Ik heb maar opgehangen. Ik wacht toevallig op 1 pakje pregabalin vanaf het buitenland. Half mijn eigen naam gebruikt en door iemand aan de andere kant van het land laten bestellen.

Interessant dat ze uberhaupt aan mijn nummer komen voor zo iets kleins. Ik laat het maar lekker, hoor vanzelf wel wat toch? Om zulke kleine hoeveelheden, en nog een medicijn ook, wat een onnodig gedoe zeg. Pak eens de foute dealers aan die fentanyl mixen met andere drugs.

Denken jullie dat ik uberhaupt nog wat zal horen?

En wat ik dan zou moeten doen?

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Dit is een scam. Ophangen is de juiste keus geweest! Ik ben zelf een paar weken terug ook door willekeurige nummers gebeld met zo'n soort bandje. Als je er op Googlet kom je er wel meer info over tegen.

Als ze echt wat van je willen omdat ze je ergens van verdenken gaan ze dat echt niet via een crappy pre-recorded bericht doen.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Dit is een scam. Ophangen is de juiste keus geweest! Ik ben zelf een paar weken terug ook door willekeurige nummers gebeld met zo'n soort bandje. Als je er op Googlet kom je er wel meer info over tegen.

Als ze echt wat van je willen omdat ze je ergens van verdenken gaan ze dat echt niet via een crappy pre-recorded bericht doen.
Ik vond het al raar idd. Wat denk je dat de scam zal zijn als je met ze in gesprek gaat?

En zou het kunnen dat ze aan mijn nummer zijn gekomen door RC vendors die je nummer verkopen?

Ik hoop dat mijn pakketje nog binnenkomt, want wacht al zo lang om een keer Lyrica te proberen..

Heel raar belletje, heel vreemd. Ook heel toevallig dat ik ook echt op een pakketje wacht vanuit de EU.

Blaatschaap

Bewuste gebruiker
Ik denk dat ze je doorschakelen naar een duur nummer waarvan zij vervolgens de winst cashen. Of ze proberen je over te halen om iets op het internet te openen/in te vullen om je mee te scammen.

Hoe ze aan je nummer komen kan op allerlei manieren. Slecht beveiligde formulieren op internet sites, of datalekken.

Bovenaan