1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rare bijwerking gekregen door cocaïne, heel apart!

Discussie in 'Cocaine' gestart door Roosje, 9 jan 2019.

Tags:
Changes GGS Verslavingszorg
  1. Roosje

Roosje Newbie

Hallo! Ik zou graag iets met jullie willen delen. Ik had al proberen te zoeken naar iemand die dezelfde bijwerkingen had maar ben het niet tegen gekomen.

Ik gebruik sinds twee jaar cocaïne, vorig jaar is het gebruik toegenomen en deed ik het ongeveer 1x per week in het weekend in combinatie met alcohol. Vijf maanden geleden begon ik me iets op te merken na gebruik. Normaal klets ik altijd erg veel maar op een gegeven moment kon ik niet meer praten. Ik wilde wat zeggen maar het ging gewoon niet! Ik moest me erg concentreren op wat ik wilde zeggen en het voelde alsof ik geen “drang” meer had om dingen uit te spreken. Als het me dat lukte dat kon ik wel 2 zinnen vloeiend uitspreken maar als ik dan weer stopte dan moest ik “de drang” weer opnieuw vinden. Op een gegeven moment begon ik er ook bij te stotteren en dit al naar het tweede lijntje. Het begon dus telkens eerder. Ik heb toen besloten om er helemaal mee te stoppen en ik gebruik het al drie maanden niet meer. Daar ben ik echt blij om want het is echt troep. Nu heb ik soms wel eens dat als ik gewoon alcohol drink, ik op een gegeven moment hetzelfde gevoel krijg maar veel minder. Zit dit tussen m’n oren of komt het toch door alcohol? Ik vind dit heel vreemd allemaal.. Hoop niet dat dit erger wordt. Is er dan echt iets beschadigd in met hersens of Mn zenuwen door het gebruik van cocaïne?

Bedankt voor het lezen ben benieuwd of iemand hetzelfde heeft meegemaakt!

2. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Heb je jou coke wel eens laten testen?
    Dat kan anoniem bij Jellinek want er zijn mensen die er echt troep in gooien.

Voor de rest herken ik jou verhaal niet bij coke gebruikers.

Als ik onder de diazepam (valium) zit en ik ga ketamine gebruiken dan heb ik wat jij hebt.
    Maar met coke nooit van gehoord.

3. Tja moeilijk om te zeggen of dit door coke komt. Ik herken mezelf er wel in dat wanneer ik te veel heb gedronken ik ook een punt kan bereiken dat ik niks meer zeg. Ik ben dan gewoon veels te van de kaart en voel me dan ook eigenlijk niet meer prettig. Als ik coke mix met alcohol word ik sowieso nooit 'te dronken' daar is tenslotte de coke goed voor lijkt mij.

4. Mezelf

Mezelf Bewuste gebruiker

Ik herken dit heel goed en bij meer coke gebruikers heb ik dit gehoord. Toen ik veel en vaak gebruikte klapte ik helemaal dicht vanaf de eerste lijn. Voor mij was dat een teken dat ik dus te veel en/of te vaak gebruikte. Nu gebruik ik maar paar keer per jaar en heb ik er geen last meer van mits ik niet teveel neem.

5. BatileOga

BatileOga Newbie

Heel herkenbaar. Misschien maakt het sommige mensen gewoon heel introvert.

Maar ik denk zelf dat als je je zodanig zorgen maakt over permanente hersenbeschadiging, je er het beste gewoon mee kan stoppen.

6. 748

748 Newbie

Het moet leuk blijven, als je je zorgen maakt is het ni meer leuk, dan kan je dus beter stoppen

7. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

Zeer herkenbaar. Om deze reden vind ik coke ook niet interessant; ik word er vaak zwaar autistisch en zwartgallig van.

Voel je gezegend met het feit dat het geen fijne uitwerking op je heeft. Een hoop (verslavingsgevoelige) mensen zullen je benijden.

Mezelf vindt dit leuk.
  8. Roosje

Roosje Newbie

Bedankt allemaal voor jullie reacties!
    Fijn om te weten dat ik niet de enige ben. Ik ben inderdaad ook blij dat het zo n uitwerking bij mij heeft. Dat weerhoudt me ervan om het weer te gebruiken.

9. WAZA

WAZA Experimenterende gebruiker

Same here, ik word er stil van. Of het moet echt een MINI beetje zijn

10. silkroad

silkroad Belezen gebruiker

het is rotzooi geworden. veel te duur voor wat het is en het steekt vol ontwormingsmiddel of pijnstillers!
    en deze periode heel veel onderschept dus laat het versnijden maat beginnen

11. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Zou ik me niet teveel zorgen om maken. Iedereen reageert anders op drugs. Ik herken dit zelf wel maar dan op GHB (misschien een stuk voor de hand liggender dan op coke, maar toch). Ik ervaar dat middel letterlijk als geestvernauwend, of toch in ieder geval is er een duidelijke verslechtering van het mezelf kunnen uiten/verbaliseren. Ik voel me dan heel vlakjes, heb weinig te zeggen en kom niet meer op woorden/zinnen. Heb opzich wel zin om iets te vertellen maar ik weet simpelweg niet wat. Zo moet het voelen als je schade in je taalcentrum hebt na een CVA, denk ik dan wel eens. :’) Vind dit effect erg opvallend aangezien ik het op andere middelen nog niet heb meegemaakt.

Dat van jou klinkt als iets soortgelijks? Waarom het probleem pas over de tijd is komen opzetten weet ik niet precies, wellicht heb je er gewoon geleidelijk aan een gevoeligheid voor ontwikkeld. Dit zie je wel vaker bij bijwerkingen van drugs. Het is misschien een reden om te overwegen je gebruik wat terug te schroeven. Succes!

12. SoftCruise

SoftCruise Experimenterende gebruiker

Dit is herkenbaar ja, ik heb in de 10 jaar dat ik coke gebruik dit meerdere malen meegemaakt. Ik ben van mening dat de dosering en puurheid hier alles mee te maken heeft. Als je hele pure coke hebt wat je wss niet vaak zal krijgen of je moet de juiste mensen kennen dan kan het zijn als je te dikke lijnen neemt dat je beetje overwhelmed raakt van het effect en je soort van algeheel verdoofd gevoel in je brein krijgt en gewoon helemaal dichtslaat.

13. Huis89

Huis89 Gast

Ik ken het gevoel..
    Ik heb dat altijd op het einde van de nacht. Ik ben dan helemaal in mezelf gekeerd .
    Als je wat wil zeggen moet je er lang over na denken.Het liefst luister ik dan alleen en zeg ik niks.
    Als ik nuchter ben heb ik soms ook last van als ik snel wat wil zeggen dan kom ik er niet meer uit.
    Ben nu zelf ook minder gaan gebruiken en geen idee of het daar aan kan liggen.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Rare bijwerking gekregen
  1. goeiemerge
    Reacties:
    8
    Weergaven:
    1.510
  2. zandzakje
    Reacties: