Rare effecten van pep?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Waterkan01

Experimenterende gebruiker
Hoi,

Ik had onlangs met pep op iets raars waar ik een beetje van ben geschrokken. Het begon met mijn laatste sleutelpuntje van de avond, die bleek achteraf iets te veel van het goede. Ik werd daarna erg duizelig (kon moeilijk lopen), werd een beetje warrig (beetje hetzelfde gevoel als bij de coming down van xtc) en werd er nou ook niet per se heel energiek meer van. Ik ben toen naar huis gegaan, maar slapen wilde niet lukken. Ik heb wel tot in de middag met m’n ogen dicht gelegen maar ik merkte dat de duizeligheid en de verwardheid eigenlijk alleen maar toenamen. Maar ik dacht: het gevoel neemt op een gegeven moment vast wel af, m’n laatste sleutelpuntje had ik namelijk om 5 uur genomen. Maar neen. Het werd op een gegeven moment zo erg dat ik last kreeg van een soort derealisatie. Ik snapte het allemaal niet meer zo en als ik iets tegen mijn vriend zei, was ik een seconde later vergeten dat ik dat had gezegd. Ook een beetje wat je met xtc kan hebben als je er lekker in zit zeg maar. Het voelde alsof ik in een droom zat. Ook zag ik wat lichte hallucinaties in de kamer, maar die zullen wel door slaaptekort zijn gekomen. Zag ook twee keer een lichtflits. En ik had last van kramperige/tintelende handen en voeten. Ik moest ook vaak naar de wc maar omdat ik zo duizelig was, ging dat soms nog bijna fout. Zat steeds vreselijk trillerig op de wc (gevoel flauw te vallen) en m’n hartslag ging iedere keer sky high.
Mijn vraag is nu of dit normale gevolgen zijn van speed. Ik had dan wel iets te veel genomen, maar niet veel meer dan normaal. Ik denk dat ik in totaal drie keer heb gesnoven, best weinig dus. Had er wel ook 4fmp bij gebruikt. Ik ben er best wel van geschrokken, ik vond het echt een zeer eng gevoel en was bang gek te worden.

inner_search

Badass junkie
Teveel genomen , cafeïne erin en slaaptekort (wrs veel ook).
Had dit vroeger toen ik nog elke dag aan de speed zat.

je bent ook heel vaag met je dosering en helemaal op het laatste zeg je heb er 4f bij genomen ook.
als jij niet open bent kunnen we je niet helpen.

ooo wat was je vraag ? Of gewoon een mededeling ?.

• Like
Waarderingen: ljuv

Waterkan01

Teveel genomen , cafeïne erin en slaaptekort (wrs veel ook).
Had dit vroeger toen ik nog elke dag aan de speed zat.

je bent ook heel vaag met je dosering en helemaal op het laatste zeg je heb er 4f bij genomen ook.
als jij niet open bent kunnen we je niet helpen.

ooo wat was je vraag ? Of gewoon een mededeling ?.
Thanks voor je reactie. Dosering weet ik niet precies, ik heb dus drie keer een sleutelpuntje (x2, in beide neusgaten) gedaan. Ik gooi er geen gekke himalayagebergtes op ofzo, ik ben een jonge vrouw dus hou het bij subtiele bergjes. De 4f was niet getest.
Mijn vraag is dus of dit (verward, duizelig, derealisatie) een ‘normale’ reactie op speed is. Ik vind het een leuke drug maar deze keer heeft me toch een beetje afgeschrokken.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nee dit hoeft niet alleen door eventueel teveel speed te komen. Combineren (4fa , speed en misschien nog een drankje of wiet?) kan dit al uitlokken, lees de bijwerkingen eens van alleen de 4fa. Die schijnen niet misselijk (of juist wel..🥴) te zijn. Hoeveel mg 4fa had je genomen?
Vermoeidheid, overprikkeling, meerdere drugs., misschien wat stress gehad… Kan echt door van alles komen.
Sterkte!

Aanvullende link ⬆️

Laatst bewerkt:

Snoozerboy🐱

Badass junkie
Nee dit hoeft niet alleen door eventueel teveel speed te komen. Combineren (4fa , speed en misschien nog een drankje of wiet?) kan dit al uitlokken, lees de bijwerkingen eens van alleen de 4fa. Die schijnen niet misselijk (of juist wel..🥴) te zijn. Hoeveel mg 4fa had je genomen?
Vermoeidheid, overprikkeling, meerdere drugs., misschien wat stress gehad… Kan echt door van al
Overprikkeling een bepaalde emotie die je mogelijk aan het vermijden was die je inhaalt or something?

I dont know

Sterkte iig waterkan :) x

inner_search

Badass junkie
J
Thanks voor je reactie. Dosering weet ik niet precies, ik heb dus drie keer een sleutelpuntje (x2, in beide neusgaten) gedaan. Ik gooi er geen gekke himalayagebergtes op ofzo, ik ben een jonge vrouw dus hou het bij subtiele bergjes. De 4f was niet getest.
Mijn vraag is dus of dit (verward, duizelig, derealisatie) een ‘normale’ reactie op speed is. Ik vind het een leuke drug maar deze keer heeft me toch een beetje afgeschrokken.
Je hebt dus 6 bumps speed op + 4f.
Van die 6 bumps zou dat geen normale reactie zijn , met de 4f erbij kan dit dus wel.

heb je genoeg gedronken en wat gegeten terwijl je aan het stimen was ?.
Kan door dehydratie of ondervoeding zijn geweest ook hoor.

Waterkan01

Vermoeidheid, overprikkeling, meerdere drugs., misschien wat stress gehad… Kan echt door van alles komen.
Sterkte!
Ik weet niet hoeveel 4fa erin zat, niet getest, stommm…
Ik moet zeggen dat ik vaker een flauwvalgevoel krijg vlak na drugs. Misschien moet ik meer eten tijdens trips?
En thanks, ik ben bang dat ik hier de komende week op de een of andere manier nog wel last van ga krijgen.

Waterkan01

J

Je hebt dus 6 bumps speed op + 4f.
Van die 6 bumps zou dat geen normale reactie zijn , met de 4f erbij kan dit dus wel.

heb je genoeg gedronken en wat gegeten terwijl je aan het stimen was ?.
Kan door dehydratie of ondervoeding zijn geweest ook hoor.
Water heb ik wel voldoende gedronken, alleen niks gegeten bedenk ik me nu…

Waterkan01

Daar heb je je probleem 😉.
Al is het drinkyoghurt , altijd wat proberen eten.
Maar ik raad je toch ook wel aan het gewoon bij 1 stim te houden en ze niet te combineren.
Yes ik was me er bewust van dat het geen slimme combi is, maar het was een lang feest en ik heb de pep pas genomen toen de 4f begon uit te werken. Normaal hou ik het idd bij één stimulant!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Daar heb je je probleem 😉.
Al is het drinkyoghurt , altijd wat proberen eten.
Maar ik raad je toch ook wel aan het gewoon bij 1 stim te houden en ze niet te combineren.
Bij stim gebruik is zout ook belangrijk.
Dus drinkyoghurt met chips er in? 😜 Grapje! Als ik ik echt een stim avond/feest heb neem ik halverwege een zakje ORS of een isotoon sportdrankje .

inner_search

Badass junkie
Bij stim gebruik is zout ook belangrijk.
Dus drinkyoghurt met chips er in? 😜 Grapje! Als ik ik echt een stim avond/feest heb neem ik halverwege een zakje ORS of een isotoon sportdrankje .
Klopt !
aa drankjes doen wonderen (die witte iso) tijdens en na gebruik.
Inplaats van chips kan je ook gewoon wat zoute pinda’s eten , zijn betere vetten en iets meer calorieën 😊.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Klopt !
aa drankjes doen wonderen (die witte iso) tijdens en na gebruik.
Inplaats van chips kan je ook gewoon wat zoute pinda’s eten , zijn betere vetten en iets meer calorieën 😊.
Idd goed dat je er bij zegt dat het NIET geldt voor de normale (bv de oranje) AA flesjes. Dat is gewoon limonade. Het gaat om ISOTONE drankjes.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Idd goed dat je er bij zegt dat het NIET geldt voor de normale (bv de oranje) AA flesjes. Dat is gewoon limonade. Het gaat om ISOTONE drankjes.

Daarom “smokkel” ik bij festivals etc altijd paar zakjes ORS mee naar binnen. Dat is het beste om te drinken.
Eten is ook heel belangrijk tijdens stims maar daar ben ik ook zeerrrr slecht in als ik eerlijk ben.

inner_search

Badass junkie
Klopt !
dat is gewoon suikerwater met een paar vitamines in…
Daarom “smokkel” ik bij festivals etc altijd paar zakjes ORS mee naar binnen. Dat is het beste om te drinken.
Eten is ook heel belangrijk tijdens stims maar daar ben ik ook zeerrrr slecht in als ik eerlijk ben.
Thx voor de tip ! Ik kende die zakjes niet 😅

ik ook hoor , op speed kan ik het echt gewoon echt niet , daarom drink ik dan die yoghurt.
Dat is dan nog beter dan niks :wink:.

nu met de mdma heb ik dat minder , heb daarnet goed gegeten en da mdma is in volle werking maar begin al terug zin in ovenhapjes te krijgen..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Klopt !
dat is gewoon suikerwater met een paar vitamines in…

Thx voor de tip ! Ik kende die zakjes niet 😅

ik ook hoor , op speed kan ik het echt gewoon echt niet , daarom drink ik dan die yoghurt.
Dat is dan nog beter dan niks :wink:.

nu met de mdma heb ik dat minder , heb daarnet goed gegeten en da mdma is in volle werking maar begin al terug zin in ovenhapjes te krijgen..

Speed is idd de ”ergste”!
mdma gaat wel maar als tie nog werkt niet.
Gekke is dat ik met coke op wel bijna normaal kan eten.

Tip: neem van ORS zakjes gewoon het goedkope huismerk. Net als bv met paracetamol maakthet niks uit maar scheelt het heel veel geld!

Laatst bewerkt:

Waterkan01

Bedankt voor jullie adviezen, ik zal ze opvolgen! Want pff, ik wil dit niet nog eens meemaken. Ik was zo bang in bed, het voelde gewoon niet goed, ik hoorde op een gegeven moment ook een soort radio die er niet was. En het slapen lukte maar niet, echt een martelgang was het.
Kunnen jullie een verklaring bedenken voor de gesprekken die ik me steeds niet herinnerde? Ik zei dan dus iets tegen mijn vriend, maar vervolgens ontstond er een soort gat in mijn geheugen en was ik vergeten dat ik iets tegen hem gezegd had. En dat meerdere keren. Heel eng. Ik voelde ook mijn lichaam niet meer goed. Alsof ik alle controle over mezelf kwijt was.
Ik vermoed dat ik gewoon nog te hard ging… ik had ook nog gigantische pupillen en wijd opengesperde ogen. En zo’n onrust in m’n lichaam. Ik paniekeerde op een gegeven moment compleet omdat ik dacht dat het fout zou aflopen :(

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Kunnen jullie een verklaring bedenken voor de gesprekken die ik me steeds niet herinnerde?

4fa verbruikt serotonine. In combinatie met de pep gaan de hersenen wat warm krijgen en worden je receptoren en axonen te fel geprikkeld. 2 uppers waarvan 1 met een serorandje is vragen om problemen zoals duizeligheid, wazig worden, dingen vergeten, gesprekken niet kunnen bijhouden...

Waterkan01

4fa verbruikt serotonine. In combinatie met de pep gaan de hersenen wat warm krijgen en worden je receptoren en axonen te fel geprikkeld. 2 uppers waarvan 1 met een serorandje is vragen om problemen zoals duizeligheid, wazig worden, dingen vergeten, gesprekken niet kunnen bijhouden...
Hmm snap ik. Maar die gesprekken vonden ‘s middags plaats toen we in bed lagen, niet op het feest zelf. Dus ik weet niet of de 4fmp toen nog wel in mijn systeem heeft gezeten (was dik 12 uur nadat ik m’n capsule had genomen). Wat ik in bed dus wel voelde was dat ik nog flink onder invloed was van speed. Maar daar word je niet zo warrig van dacht ik.
Ik denk ook niet dat ik deze combi vaker ga doen, ik voel aan m’n lichaam dat het een behoorlijke klap is geweest.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Hmm snap ik. Maar die gesprekken vonden ‘s middags plaats toen we in bed lagen, niet op het feest zelf. Dus ik weet niet of de 4fmp toen nog wel in mijn systeem heeft gezeten (was dik 12 uur nadat ik m’n capsule had genomen). Wat ik in bed dus wel voelde was dat ik nog flink onder invloed was van speed. Maar daar word je niet zo warrig van dacht ik.
Ik denk ook niet dat ik deze combi vaker ga doen, ik voel aan m’n lichaam dat het een behoorlijke klap is geweest.

4fa heeft toch ook wel een middelmatige werkingsduur en samen met pep word dat versterkt. De overlast op de hersenen word pas later merkbaar als je lichaam uitgeput is en je op de reserves gaat teren. Wees blij dat je die fase op het feest niet had, kan heel verwarrend zijn.
Beter 1 upper en niet combineren. Bezorgt je een pak minder last.

Waterkan01

4fa heeft toch ook wel een middelmatige werkingsduur en samen met pep word dat versterkt. De overlast op de hersenen word pas later merkbaar als je lichaam uitgeput is en je op de reserves gaat teren. Wees blij dat je die fase op het feest niet had, kan heel verwarrend zijn.
Beter 1 upper en niet combineren. Bezorgt je een pak minder last.
Klinkt wel logisch! Ik heb zulke gesprekken idd ook wel eens op feestjes meegemaakt, maar dan verwacht je het ook meer en raak je er niet per se van in paniek. Ik vond het nu juist beangstigend dat het in m’n veilige bedje gebeurde en pas zoveel uur na m’n laatste dosis drugs. Het voelde nu ook wat intenser, ik was helemaal in m’n eigen wereld. Had het idee dat m’n hersenen kapot waren ofzo.

Waterkan01

Hoi lieve mensen,

Hier ben ik weer ff. Ik ben nog steeds niet hersteld, voel me nog erg moe, heb hoofdpijn en ben nog steeds duizelig. Wilde net even een stukje gaan wandelen (nog niet buiten geweest na oudejaarsnacht) maar ik kreeg een soort paniekaanval. Hoge hartslag, duizeligheid werd erger, slappe benen etc. Dus ben maar weer teruggegaan.

Ik wil niet te snel in paniek raken, het is natuurlijk best een heftige avond geweest en ik heb sindsdien nog maar twee nachten geslapen. Denk dat ik gewoon nog even goed moet uitrusten. Maar ben toch benieuwd; hoe lang kunnen dit soort klachten aanhouden na zo'n nacht met teveel amfetaminen? Wat kan ik doen om het proces te versnellen?

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Wat naar dat je je nog steeds zo voelt! 😞 we kunnen elkaar de hand schudden! Ik ben nog steeds herstellende van 3mmc en speed. Ik voel me net zoals jou, hoofdpijn, duizelig , benauwd enz
Ik zie geen rare dingen in je verhaal, ik herken het allemaal heel erg als ik teveel pep heb gebruikt en in de ergste gevallen ben ik na 7 dagen weer de oude maar dat ligt er helemaal aan hoe ik er zelf mee omgaat. Behandel je lichaam nu alsof je ziek bent, goed eten, goed drinken en vooral echt veel slapen.
Ik merk aan mezelf dat ik zelfs nu nog geen eetlust heb en dat ik mezelf er echt aan toe moet zetten om te eten. Maar eten helpt echt, probeer echt die 3 maaltijden op een dag te eten. Ik heb net gegeten en ik voel dat m’n verbrandingsmotor weer gaat draaien, ik krijg er echt meer energie van.
Drink ook veel vitamines, een vitamine C bruistablet kan echt wonderen doen, smoothies (de groene van de appie), veeeeel water en als je een echte diehard bent een gembershotje maar dat is echt vies. Vergeet ook niet je suikers, 1 of 2 dextros kunnen nu echt geen kwaad. Je hebt de afgelopen dagen echt te weinigbvoedingsstoffen binnen gekregen dus suikers zullen je goed doen. En verder, probeer je er bij neer te leggen dat het nu gewoon ff niet lekker gaat. Helemaal niet erg, hoe beter je voor jezelf zorgt hoe sneller het weer goed gaat. Dus pak je slaap, pak je dutjes, pak je rust. En wees ook niet bang om een paracetamol of ibuprofen te nemen tegen de hoofdpijn. Dat kan zeker helpen
Dat je in paniek raakt is helemaal niet raar, zoals ik dit allemaal lees heb je dit nog niet eerder meegemaakt en dan kan het je echt overvallen. Geloof me, er is niks raars aan de hand. Je lichaam is gewoon een beetje boos op je, nu aan jou om het weer goed te maken 😜
Nee zonder dollen, het komt wel goed! Ik vermoed dat je je morgen of woensdag weer veel beter gaat voelen.
En je mag altijd pb’en als je het wilt!

Laatst bewerkt:

Waterkan01

Wat naar dat je je nog steeds zo voelt! 😞 we kunnen elkaar de hand schudden! Ik ben nog steeds herstellende van 3mmc en speed. Ik voel me net zoals jou, hoofdpijn, duizelig , benauwd enz
Ik zie geen rare dingen in je verhaal, ik herken het allemaal heel erg als ik teveel pep heb gebruikt en in de ergste gevallen ben ik na 7 dagen weer de oude maar dat ligt er helemaal aan hoe ik er zelf mee omgaat. Behandel je lichaam nu alsof je ziek bent, goed eten, goed drinken en vooral echt veel slapen.
Ik merk aan mezelf dat ik zelfs nu nog geen eetlust heb en dat ik mezelf er echt aan toe moet zetten om te eten. Maar eten helpt echt, probeer echt die 3 maaltijden op een dag te eten. Ik heb net gegeten en ik voel dat m’n verbrandingsmotor weer gaat draaien, ik krijg er echt meer energie van.
Drink ook veel vitamines, een vitamine C bruistablet kan echt wonderen doen, smoothies (de groene van de appie) en veeeeel water. Vergeet ook niet je suikers, 1 of 2 dextros kunnen nu echt geen kwaad. Je hebt de afgelopen dagen echt te weinigbvoedingsstoffen binnen gekregen dus suikers zullen je goed doen. En verder, probeer je er bij neer te leggen dat het nu gewoon ff niet lekker gaat. Helemaal niet erg, hoe beter je voor jezelf zorgt hoe sneller het weer goed gaat. Dus pak je slaap, pak je dutjes, pak je rust. En wees ook niet bang om een paracetamol of ibuprofen te nemen tegen de hoofdpijn. Dat kan zeker helpen
Dat je in paniek raakt is helemaal niet raar, zoals ik dit allemaal lees heb je dit nog niet eerder meegemaakt en dan kan het je echt overvallen. Geloof me, er is niks raars aan de hand. Je lichaam is gewoon een beetje boos op je, nu aan jou om het weer goed te maken 😜
Nee zonder dollen, het komt wel goed! Ik vermoed dat je je morgen of woensdag weer veel beter gaat voelen.
En je mag altijd pb’en als je het wilt!
Heel erg bedankt voor je reactie. Stelt me gerust dat je zegt dat het (bij jou) nooit langer dan zeven dagen duurt, al voelt dat nu niet zo. Ik ben nu herstellende van die paniekaanval van net en voel me nogal vreemd, ik denk derealisatie? Kan dingen slecht relativeren nu in ieder geval. Herken je dat gevoel ook? Ben ook extra moe nu, zo'n paniekaanval vergt veel van je. Maar ben aan het werk (gelukkig thuis), dus ik moet door...

Ook heel naar voor jou dat je je zo voelt. Ook afgelopen weekend gebruikt?

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Heel erg bedankt voor je reactie. Stelt me gerust dat je zegt dat het (bij jou) nooit langer dan zeven dagen duurt, al voelt dat nu niet zo. Ik ben nu herstellende van die paniekaanval van net en voel me nogal vreemd, ik denk derealisatie? Kan dingen slecht relativeren nu in ieder geval. Herken je dat gevoel ook? Ben ook extra moe nu, zo'n paniekaanval vergt veel van je. Maar ben aan het werk (gelukkig thuis), dus ik moet door...

Ook heel naar voor jou dat je je zo voelt. Ook afgelopen weekend gebruikt?
Pfff kut zeg van die paniek aanval, dikke knuffel 😞. Ben je alleen? Misschien is het fijn als iemand even bij je kan zijn..
Derealisatie kan heel goed, ik had daar gister heel veel last van. M’n huis voelde niet als thuis en alles voelde nep/raar waardoor ik zelf ook raar begon te doen. Alsof je een andere wereld induikt die net iets anders is dan de echte wereld. Gelukkig is dat na een hele lange nachtrust veel minder. Wel echt nog moe een lichamelijke uitputting
Hoe heb je eerdergister en vannacht geslapen? Heel vervelend dat je moet werken.. tot lang nog? Lukt dat überhaupt wel? Anders misschien morgen ziekmelden? Snap dat niet maar zo kan maar zo werken lijkt mij ook echt niet fijn.. Vind het echt naar voor je dat het zo’n lange na sleep geeft!
Ja heb met oud en nieuw ook teveel gebruikt helaas

Laatst bewerkt:

Waterkan01

Pfff kut zeg van die paniek aanval, dikke knuffel 😞. Ben je alleen? Misschien is het fijn als iemand even bij je kan zijn..
Derealisatie kan heel goed, ik had daar gister heel veel last van. M’n huis voelde niet als thuis en alles voelde nep/raar waardoor ik zelf ook raar begon te doen. Alsof je een andere wereld induikt die net iets anders is dan de echte wereld. Gelukkig is dat na een hele lange nachtrust veel minder. Wel echt nog moe een lichamelijke uitputting
Hoe heb je eerdergister en vannacht geslapen? Heel vervelend dat je moet werken.. tot lang nog? Lukt dat überhaupt wel? Anders misschien morgen ziekmelden? Snap dat niet maar zo kan maar zo werken lijkt mij ook echt niet fijn..
Ja heb met oud en nieuw ook teveel gebruikt helaas
Ja ben alleen, maar over een paar uur niet meer gelukkig.
Ik vind eigenlijk die derealisatie nog vervelender dan een paniekaanval, want een paniekaanval kun je relativeren en derealisatie niet. Ik heb dit wel eens als ik bijvoorbeeld erg brak ben (van alcohol), maar niet zo erg als nu. Alles voelt idd beetje nep, voel me een spook. Pffff, rotgevoel, maar het komt wel weer goed.
Gister en eergister heb ik gelukkig goed geslapen, gewoon acht/negen uur. Gister wel met behulp van een temazepammetje, die heb ik in huis liggen omdat ik normaal een moeilijke slaper ben. Dat was wel heel fijn hoor, was gisteravond ook erg onrustig, maar na dat pilletje voelde ik alle onrust langzaam uit mijn lichaam wegebben.
Werken gaat wel lukken, denk ik... het is ook goede afleiding. Als ik nu stop ga ik me alleen maar bezighouden met hoe ik me voel.
1 ding weet ik wel: voor mij geen speed en 4fmp meer :dizzy:

Waterkan01

Ik had achteraf gezien die temazepam eigenlijk gewoon al moeten nemen toen ik na oudejaarsnacht niet kon slapen. Ik denk dat dat een hoop ellende had gescheeld. Durf alleen nooit zo goed aan de slaappillen na drugs.

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Ja ben alleen, maar over een paar uur niet meer gelukkig.
Ik vind eigenlijk die derealisatie nog vervelender dan een paniekaanval, want een paniekaanval kun je relativeren en derealisatie niet. Ik heb dit wel eens als ik bijvoorbeeld erg brak ben (van alcohol), maar niet zo erg als nu. Alles voelt idd beetje nep, voel me een spook. Pffff, rotgevoel, maar het komt wel weer goed.
Gister en eergister heb ik gelukkig goed geslapen, gewoon acht/negen uur. Gister wel met behulp van een temazepammetje, die heb ik in huis liggen omdat ik normaal een moeilijke slaper ben. Dat was wel heel fijn hoor, was gisteravond ook erg onrustig, maar na dat pilletje voelde ik alle onrust langzaam uit mijn lichaam wegebben.
Werken gaat wel lukken, denk ik... het is ook goede afleiding. Als ik nu stop ga ik me alleen maar bezighouden met hoe ik me voel.
1 ding weet ik wel: voor mij geen speed en 4fmp meer :dizzy:
Het komt inderdaad wel weer goed!! Dit gevoel blijft niet, als je dat maar blijft onthouden! Fijn dat je eergisteren en gisteren goed geslapen hebt, helemaal niet erg als een pammetje daarbij geholpen heeft, als je uiteindelijk wel weer zonder een benzo slaapt. Fijn dat werk een goed afleiding is, dat scheelt!
Ik had achteraf gezien die temazepam eigenlijk gewoon al moeten nemen toen ik na oudejaarsnacht niet kon slapen. Ik denk dat dat een hoop ellende had gescheeld. Durf alleen nooit zo goed aan de slaappillen na drugs.
Dat had je inderdaad kunnen doen, maar ik weet niet of dat qua gevoel overdag geholpen had. Als je drugs gebruikt en een benzo neemt is de slaap echt kunstmatig, ik weet bijna wel zeker dat je je overdag net zo had gevoeld. Ik keur benzo’s echt niet af, hou er zelf ook van maar eerder om het scherpe randje er vanaf te halen ipv goed te slapen. Benzo slaap is geen echte slaap, vooral niet met drugs op.
Ik neem zelf altijd melatonine, van die smelt tabletjes, die doen het voor mij prima 😌

Waterkan01

Het komt inderdaad wel weer goed!! Dit gevoel blijft niet, als je dat maar blijft onthouden! Fijn dat je eergisteren en gisteren goed geslapen hebt, helemaal niet erg als een pammetje daarbij geholpen heeft, als je uiteindelijk wel weer zonder een benzo slaapt. Fijn dat werk een goed afleiding is, dat scheelt!

Dat had je inderdaad kunnen doen, maar ik weet niet of dat qua gevoel overdag geholpen had. Als je drugs gebruikt en een benzo neemt is de slaap echt kunstmatig, ik weet bijna wel zeker dat je je overdag net zo had gevoeld. Ik keur benzo’s echt niet af, hou er zelf ook van maar eerder om het scherpe randje er vanaf te halen ipv goed te slapen. Benzo slaap is geen echte slaap, vooral niet met drugs op.
Ik neem zelf altijd melatonine, van die smelt tabletjes, die doen het voor mij prima 😌
Fijn dat je de moeite neemt om me gerust te stellen! Het gaat al beter. De paniek is weg, de derealisatie is voor 70% minder en wat nu rest is vooral vermoeidheid. Maar dat is peanuts vergeleken met wat ik net had :) Denk dat ik de komende dagen nog wel ff last blijf houden, maar het is wel fijn om te ervaren dat zo'n paniekaanval gewoon voorbij gaat, ook al denk je echt van niet, net als de derealisatie erna.

Dat van die kunstmatige slaap is waar, ik denk alleen dat een pammetje op dat moment wel fijn was geweest tegen de angst. Ik merk nu namelijk af en toe dat ik die angst weer herbeleef. Nouja, goede les voor de volgende keer (die voorlopig echt niet komt).

Hopelijk voel jij je ook wat beter inmiddels! :blushing:

Waterkan01

Ik weet niet of iemand hier nog meeleest, maar ik doe gewoon een poging.
Na mijn berichten hier van begin januari gaat het over het algemeen echt beter met me gelukkig. Ik merkte dat ik mijn normale leven al redelijk snel weer kon oppakken, al had ik af en toe wel 'aanvallen' van derealisatie. Die duurden dan een paar uur en daarna was er niks meer aan de hand, dus die moest ik gewoon even uitzitten.
Toch heb ik het gevoel dat mijn lichaam nog steeds in een soort vecht-vluchtmodus verkeert. Als ik een stressvolle dag heb, reageert mijn lichaam meteen met derealisatie. Ik ben sneller van slag zeg maar, terwijl ik normaal altijd wel goed met stress om kan gaan. Na oud en nieuw heb ik bewust even geen alcohol gedronken (en geen drugs gebruikt natuurlijk) om mijn lichaam en brein wat rust te geven. Heb daarnaast veel gesport en onwijs gezond gegeten.
Nou had ik het afgelopen weekend weer mijn eerste biertje en die landde totaal niet lekker. Ik was al niet helemaal topfit, had niet zo lekker geslapen en ik voelde de hele dag een soort druk in m'n hoofd, misschien door de slaappil die ik de nacht ervoor had genomen. Maar na dat biertje ging het helemaal mis: extreem duizelig, heel moe, derealisatie, hoge hartslag. Het voelde alsof mijn hoofd het allemaal ff niet aankon, soort overspannen maar dan anders. Na een paar uur (en na een goede maaltijd) trok het gevoel voor een groot deel weg, maar mentaal zat ik er nog wel even mee.
Kan dit nog steeds een gevolg zijn van mijn uitbundige oudejaarsnacht? Het voelt de laatste tijd soms alsof m'n lichaam even op is ofzo, het reageert overal opeens zo extreem op. Moet daarbij zeggen dat oudejaarsavond niet m'n enige uitbundige avond is geweest, ben in coronatijd iets te makkelijk omgegaan met drugs (vooral sos) op huisfeestjes. Maar heb daar nooit bewust (lichamelijk) last van gehad.

CuriousExplorer

DF-koning
Ik weet niet of iemand hier nog meeleest, maar ik doe gewoon een poging.
Na mijn berichten hier van begin januari gaat het over het algemeen echt beter met me gelukkig. Ik merkte dat ik mijn normale leven al redelijk snel weer kon oppakken, al had ik af en toe wel 'aanvallen' van derealisatie. Die duurden dan een paar uur en daarna was er niks meer aan de hand, dus die moest ik gewoon even uitzitten.
Toch heb ik het gevoel dat mijn lichaam nog steeds in een soort vecht-vluchtmodus verkeert. Als ik een stressvolle dag heb, reageert mijn lichaam meteen met derealisatie. Ik ben sneller van slag zeg maar, terwijl ik normaal altijd wel goed met stress om kan gaan. Na oud en nieuw heb ik bewust even geen alcohol gedronken (en geen drugs gebruikt natuurlijk) om mijn lichaam en brein wat rust te geven. Heb daarnaast veel gesport en onwijs gezond gegeten.
Nou had ik het afgelopen weekend weer mijn eerste biertje en die landde totaal niet lekker. Ik was al niet helemaal topfit, had niet zo lekker geslapen en ik voelde de hele dag een soort druk in m'n hoofd, misschien door de slaappil die ik de nacht ervoor had genomen. Maar na dat biertje ging het helemaal mis: extreem duizelig, heel moe, derealisatie, hoge hartslag. Het voelde alsof mijn hoofd het allemaal ff niet aankon, soort overspannen maar dan anders. Na een paar uur (en na een goede maaltijd) trok het gevoel voor een groot deel weg, maar mentaal zat ik er nog wel even mee.
Kan dit nog steeds een gevolg zijn van mijn uitbundige oudejaarsnacht? Het voelt de laatste tijd soms alsof m'n lichaam even op is ofzo, het reageert overal opeens zo extreem op. Moet daarbij zeggen dat oudejaarsavond niet m'n enige uitbundige avond is geweest, ben in coronatijd iets te makkelijk omgegaan met drugs (vooral sos) op huisfeestjes. Maar heb daar nooit bewust (lichamelijk) last van gehad.
Benzo's(slaappillen) en alcohol combineren is een no go. Denk dat je meer in die richting moet zoeken.

CuriousExplorer

DF-koning
Ook als er zo'n lang tijdsbestek tussen zit? De slaappil (temazepam 10 mg) heb ik rond 2 uur 's nachts genomen, het biertje pas de volgende dag rond etenstijd.
Geen ervaring met Temazepam. Maar mijn bescheiden mening is toch dat je beschreven symptomen eerder daarvan komen dan nog steeds van de pep.
Maar er zitten mensen met meer ervaring die wel nog zullen reageren.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoi,

Ik had onlangs met pep op iets raars waar ik een beetje van ben geschrokken. Het begon met mijn laatste sleutelpuntje van de avond, die bleek achteraf iets te veel van het goede. Ik werd daarna erg duizelig (kon moeilijk lopen), werd een beetje warrig (beetje hetzelfde gevoel als bij de coming down van xtc) en werd er nou ook niet per se heel energiek meer van. Ik ben toen naar huis gegaan, maar slapen wilde niet lukken. Ik heb wel tot in de middag met m’n ogen dicht gelegen maar ik merkte dat de duizeligheid en de verwardheid eigenlijk alleen maar toenamen. Maar ik dacht: het gevoel neemt op een gegeven moment vast wel af, m’n laatste sleutelpuntje had ik namelijk om 5 uur genomen. Maar neen. Het werd op een gegeven moment zo erg dat ik last kreeg van een soort derealisatie. Ik snapte het allemaal niet meer zo en als ik iets tegen mijn vriend zei, was ik een seconde later vergeten dat ik dat had gezegd. Ook een beetje wat je met xtc kan hebben als je er lekker in zit zeg maar. Het voelde alsof ik in een droom zat. Ook zag ik wat lichte hallucinaties in de kamer, maar die zullen wel door slaaptekort zijn gekomen. Zag ook twee keer een lichtflits. En ik had last van kramperige/tintelende handen en voeten. Ik moest ook vaak naar de wc maar omdat ik zo duizelig was, ging dat soms nog bijna fout. Zat steeds vreselijk trillerig op de wc (gevoel flauw te vallen) en m’n hartslag ging iedere keer sky high.
Mijn vraag is nu of dit normale gevolgen zijn van speed. Ik had dan wel iets te veel genomen, maar niet veel meer dan normaal. Ik denk dat ik in totaal drie keer heb gesnoven, best weinig dus. Had er wel ook 4fmp bij gebruikt. Ik ben er best wel van geschrokken, ik vond het echt een zeer eng gevoel en was bang gek te worden.
Sorry ik lees dit nu pas, maar dit kunnen signalen zijn van hartklachten of een beroerte. Bij dit soort bijwerkingen is het daarom zeer aan te raden om medische hulp in te schakelen. Het kan dan nog meevallen, maar stel je hebt een hartinfarct of een beroerte, dan kan je daar permanente schade aan overhouden waarvan je de rest van je leven invalide wordt bijvoorbeeld. Dus het is echt heel belangrijk om zulke signalen serieus te nemen.

Bij een beroerte wordt een bloedvat, of meerdere bloedvaten, geblokkeerd waardoor de bloedtoevoer in het brein niet meer genoeg is om de hersenen van zuurstof te voorzien. Die blokkade kan veroorzaakt worden door vasoconstrictie (samenknijpende bloedvaten), door een bloedprop (trombose) en door een infarct. Gebruik van stimulerende middelen verhoogt vooral de kans op vasoconstrictie of trombose.
Mensen die last krijgen van een beroerte vertonen verminderde cognitieve vaardigheden. Dat merk je dus aan het plotseling verminderde geheugen en de verwardheid. Duizeligheid kan een teken zijn van een verminderd functionerend evenwichtsorgaan, of van zuurstoftekort.

Dat je last had van tintelende handen is ook een sterk teken dat de bloedtoevoer is verminderd. Dat kan ook een signaal zijn van hartklachten, net als de duizeligheid. Als je last hebt van hartklachten kun je ook duizelig worden en een onrustig gevoel krijgen.

Let ook even op dat de symptomen van hartklachten bij vrouwen meestal anders zijn dan bij mannen:

Als je een combinatie van zulke symptomen ervaart of herkent bij iemand anders, dan direct 112 bellen!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan