• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Rare ervaring XTC

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

KevinHenni

Experimenterende gebruiker
Lieve mensen,

Ik heb even een vraagje. Ik weet niet of iemand dit wel eens heeft meegemaakt maar ik vind het nogal een aparte ervaring.

Ik heb laatst xtc gebruikt in een thuis setting. Ik doe dit wel vaker en dat gaat ook altijd goed. Alleen deze keer was ik vrij aangeschoten ( cq. dronken ) en heb in deze staat dus xtc genomen. Zoals gebruikelijk 1.5 tot 2 pillen verspreid in kwartjes over de avond. ( Ik ben mij er van bewust dat dit een te hoge dosis is, en dat combinatie met alcohol niet verantwoord is)

Gelukkig is de space goed gegaan zoals gewoonlijk. Strakke kaken, hangende ogen, love feeling. Uiteindelijk gehallicuneerd, zoals wel vaker.

Alleen op het einde van de avond gebeurde iets, wat ik ( noch iemand van mijn vrienden ) heb meegemaakt. Ik was in gesprek met mijn vriendin ( die nuchter was ) en een vriendin van haar ( zij was wel onder invloed van xtc ). Het rare was dus dat ik een gesprek voerde met hun, maar totaal andere antwoorden gaf op wat hun zeiden. Voor mijn gevoel reageerde ik gewoon logisch op wat hun tegen mij zeiden, maar in werkelijkheid ging het dus totaal nergens over. Dit ging eigenlijk wel een tijdje zo door. Ik was dus blijkbaar compleet in de war, maar voor mijn gevoel was ik gewoon logisch aan t praten.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? En heeft iemand hier een verklaring voor? Ik snap dat het door combinatie gebruik / hoge dosering kan komen, maar ik zoek meer een psychische/technische verklaring, als jullie snappen wat ik bedoel.

Graag alleen reactie op mijn vraag en geen berichtjes over hoe ik moet gebruiken.

Ik ben heel erg benieuwd!

Groetjes,
Kevin

KevinHenni

Door hallucinaties was je mogelijk totaal andere gesprekken aan het voeren. Heb vaker gezien dat mensen bij hoge doseren, personen inbeelden en denken gesprekken met die personen te hebben.
Thanks voor je reactie!

Maar ik vind het een vreemd fenomeen. Want op dat moment wist ik ( volgens mij ) wel met wie ik een gesprek aan het voeren was😱
Ik reageerde ook gewoon snel etc alleen kwam het geen wat ik zei totaal niet over met het geen wat hun tegen mij zeiden.

Al met al een bijzondere ervaring😜

Thanks voor je berichtje😁

Dirkjan

Bewuste gebruiker
Lieve mensen,

Ik heb even een vraagje. Ik weet niet of iemand dit wel eens heeft meegemaakt maar ik vind het nogal een aparte ervaring.

Ik heb laatst xtc gebruikt in een thuis setting. Ik doe dit wel vaker en dat gaat ook altijd goed. Alleen deze keer was ik vrij aangeschoten ( cq. dronken ) en heb in deze staat dus xtc genomen. Zoals gebruikelijk 1.5 tot 2 pillen verspreid in kwartjes over de avond. ( Ik ben mij er van bewust dat dit een te hoge dosis is, en dat combinatie met alcohol niet verantwoord is)

Gelukkig is de space goed gegaan zoals gewoonlijk. Strakke kaken, hangende ogen, love feeling. Uiteindelijk gehallicuneerd, zoals wel vaker.

Alleen op het einde van de avond gebeurde iets, wat ik ( noch iemand van mijn vrienden ) heb meegemaakt. Ik was in gesprek met mijn vriendin ( die nuchter was ) en een vriendin van haar ( zij was wel onder invloed van xtc ). Het rare was dus dat ik een gesprek voerde met hun, maar totaal andere antwoorden gaf op wat hun zeiden. Voor mijn gevoel reageerde ik gewoon logisch op wat hun tegen mij zeiden, maar in werkelijkheid ging het dus totaal nergens over. Dit ging eigenlijk wel een tijdje zo door. Ik was dus blijkbaar compleet in de war, maar voor mijn gevoel was ik gewoon logisch aan t praten.

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? En heeft iemand hier een verklaring voor? Ik snap dat het door combinatie gebruik / hoge dosering kan komen, maar ik zoek meer een psychische/technische verklaring, als jullie snappen wat ik bedoel.

Graag alleen reactie op mijn vraag en geen berichtjes over hoe ik moet gebruiken.

Ik ben heel erg benieuwd!

Groetjes,
Kevin
Ik heb ervaring met talloze verschillende doseringen MDMA. Van 50 mg tot zelfs 1 gram in een avond. Wat mij is opgevallen is dat de effecten van MDMA redelijk voorspelbaar zijn, maar alsnog een heel scala aan verschillende uitkomsten hebben. Dosering is ontzettend belangrijk. Er is een soort grens waarbij de positieve effecten vervagen en de negatieve effecten de overhand nemen. Hallucineren op hogere doseringen is compleet normaal. Je zult niet hallucineren zoals je doet op LSD of Paddestoelen, maar het is heel goed mogelijk dat je gaat trippen. Het is een ander soort trippen. Ik vind zelf een korte delier of waanbeelden beter passen. Een soort mini kortsluiting van je brein dat zich niet constant maar in bepaalde momenten manifesteert.

Ik heb vaak de bekende dranghekken, schimmen, en brillen en snorren gezien. Ooit eens een keer een paarse kat geaaid. Ik dacht toen nog: "ik wist niet dat katten paars konden worden, wat gaaf", totdat ik me realiseerde dat er helemaal geen kat was. Ik zat op mijn knieën in een totaal verlaten straat een denkbeeldige kat te aaien. Dit moment heeft mij gerealiseerd dat ik misschien wat rustiger aan moest doen met mijn MDMA gebruik. En tot nu toe is het gelukt.

Het punt waar ik naartoe probeer te werken is dat het echt niet ondenkbaar is om trippende gedachtes of hallucinaties te hebben op MDMA. Dat is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken. Dat is wat deze drug met je kan doen, en sneller dan je verwacht. Maar wat ik wel wil zeggen, en hoe cliché het ook klinkt, less is more. Misschien een beetje hypocriet van iemand die talloze keren veel te veel heeft genomen, maar het is wel waar. Ëén keer een goede dosering en eventueel een kleine bijdosering, meer heb je niet nodig. Er komt heel snel een moment dat de positieve effecten overschaduwt worden door de negatieve effecten. En voor je het weet heb je overgedoseerd. Meestal gaat het goed, maar ik heb echt katers gehad die ik mijn ergste vijanden niet aan wens.

Het is een hele leuke drug. Wees geen sukkel als ik was. Als je wilt trippen zijn er veel betere middelen op de markt.

Ganggang💯

Badass junkie
Teveel mdma kan je aardig verward maken. Helemaal in combinatie met alcohol.

Sowieso is het niet handig om zoveel mdma te nemen. Je verpest het voor jezelf op deze manier. Hou het leuk en pas je dosis aan.
Men noemt dit ook wel vaag in de volksmond. Dan begrijp je niet meer waar gesprekken over gaan, versta je mensen niet meer en kunnen er hallucinaties optreden.

Driemaaldrie

Ik heb hier zeker ervaring mee. Zo heb ik na een festival avondje de raarste antwoorden gegeven. Toen we terugliepen naar ons hotel en mijn vriendin vroeg of ik een leuke avond had gehad antwoordde ik ‘als er maar zeep op onze kamer is’. Naar mijn idee antwoordde ik gewoon normaal, maar mijn vriendin keek mij toch eens raar aan en het besef kwam dus later. Je bent dus niet de enige, waar het door komt? God mag het weten..

Aniet_Speed

Badass junkie
Waar het door komt? Omdat je chemische tyfuszooi in je lijf hebt gepropt en niet te zuinig ook!😆

Maar ik oordeel niet hoor haha, heb zelf zat rare shit meegemaakt wat dat betreft😜 maar ik vind het best wel vrij logisch, chemische troep in je hersenen jaa uhh.... wat verwacht je dan...🤷🏼‍♀️

benzzzy

Badass junkie
Teveel mdma kan je aardig verward maken. Helemaal in combinatie met alcohol.

Sowieso is het niet handig om zoveel mdma te nemen. Je verpest het voor jezelf op deze manier. Hou het leuk en pas je dosis aan.
Heb welleens een mdma blackout gehad waar ik iemand heb gebelt en wakker werd en er van overuigt was dat dit 2 weken eerder was gebeurt terwijl dit niet zo was :shrugman:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Men noemt dit ook wel vaag in de volksmond. Dan begrijp je niet meer waar gesprekken over gaan, versta je mensen niet meer en kunnen er hallucinaties optreden.
Wij noemden dit vroeger ook wel ‘van-de-kaart-praat.’ :’) In de ‘normale’, mildere vorm is het juist een van de grappigere effecten van MDMA vind ik, de random dingen die iemand soms plotseling begint uit te kramen. Maar wordt het teveel, dan ben je inderdaad gewoon vaag as fuck en dan raak je de draad én je kortetermijngeheugen helemaal kwijt.

Ik heb ooit een keer door een rekenfout met capsules een veel te hoge dosis MDMA genomen, en in gesprek met mijn ex vergat ik continu wat ik nu ook alweer aan het zeggen was en waar het gesprek überhaupt over ging. Communicatie werd hierdoor een opgave. Beetje lijkend op wat je kunt hebben als je erg stoned bent, maar bij MDMA is dit voor mijn gevoel toch wel echt een teken van overdosering.

Verder niks toe te voegen aan de reactie van @Dirkjan. :)

De Dunne

DF-koning
Was altijd mijn favo meme over xtc (kan m zo snel niet vinden). Twee dansende gasten die de volgende conversatie hebben:

P1: "Ga je lekker?"
P2: "Wat?"
P1: " Ga je lekker?"
P2: "Ja, is goed!"
“Ja is goed” of “nee bedankt” zijn twee uitspraken die vaak voorkomen in vage of wappie toestand met mdma hahaha!

Memento

Of dat je eerst zegt: “ja is goed” en dan zie je de andere persoon gek kijken en snel vraagt: “wat zei je eigenlijk?” :tearsofjoy:

maar even ontopic: het is niet raar bij een hoge dosering x, een festival kennis kraamt ook altijd de raarste antwoorden uit. Ik de k dag je daar op een bepaalde manier gevoel voor kan zijn.

mitchieee

ik heb ook welis’ op hogere dosiring gehad, dat ik met iemand aan het lullen ben terwijl die genen er niet is ‘ ik vind het raar genoeg wel een fijn idee erbij hebben

Aniet_Speed

Badass junkie
ja volkomen normaal, xtc maakt je echt dom. ik herriner me veel momenten dat ik in gesprek was en dat we elke 10 seconden vergaten waar we het over hadden.
Hahaha godsamme dat had ik ook altijd met die zooi hahaha, binnen 1 minuut tijd wel over 50 verschillende onderwerpen gepraat, want zodra je aan een zin begint denk je na 2 woorden... Huhhhh wtf was nou m'n clue eigenlijk, waar de f ging het eigenlijk überhaupt over ook alweer over...?🤔

🤯...euhhhhh... Nouja volgende onderwerp dan maar.... en zo ging dat dan de hele nacht/dag verder🤣

geflipt

Bewuste gebruiker
Heb je een idee van de dosis van je pillen?
Vanaf een bepaalde dosis ga je dit soort onzin wel vaker voor hebben.
Ik heb ooit een kwartier tegen een telefoon zitten praten om te kunnen appen...

🐺PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Heb je een idee van de dosis van je pillen?
Vanaf een bepaalde dosis ga je dit soort onzin wel vaker voor hebben.
Ik heb ooit een kwartier tegen een telefoon zitten praten om te kunnen appen...
Het is meestals persoons gebonden. Maar de meeste en mezelf heb ik de haak al zien misslaan vanaf 350 a 400mg. De dosis die je beter niet opzoekt ^^. Zag zo iemand zijn tabak opeten omdat die dacht dat het chips waren. Overal mensen en stemmen in een stil park. In 1 oogopslag is het er en een wink verder is alles weg. Ik vind MDMA hallucinaties veel een duister of historische karakter hebben. Maar hoe gek het ook word ik heb er nooit een angstgevoel bij gehad. Hierbij raak ik toch aan deze dosissen niet op te zoeken. Het is de kater niet waard ^^.

geflipt

Bewuste gebruiker
Het is meestals persoons gebonden. Maar de meeste en mezelf heb ik de haak al zien misslaan vanaf 350 a 400mg. De dosis die je beter niet opzoekt ^^. Zag zo iemand zijn tabak opeten omdat die dacht dat het chips waren. Overal mensen en stemmen in een stil park. In 1 oogopslag is het er en een wink verder is alles weg. Ik vind MDMA hallucinaties veel een duister of historische karakter hebben. Maar hoe gek het ook word ik heb er nooit een angstgevoel bij gehad. Hierbij raak ik toch aan deze dosissen niet op te zoeken. Het is de kater niet waard ^^.
Het hoogste dat ik ooit ben gegaan is 500mg. Zonder comedown (zeer vreemd, maar ben de hele week vrolijk gebleven). Vond het een haast magische ervaring. Ook nooit last van duistere of 'historische' hallucinaties (misschien setting-gebonden?). Wel de gekste dingen, steeds afgewisseld door de mooiste dingen. De laatste uren heeft het iets enorm tripperigs, maar op een zeer euforische wijze. Bij mij duurde de trip in totaal meer dan 12 uur.

Toch ben ik blij dat het bij die ene keer is gebleven, want het is en blijft een veel te hoge dosis.
En inderdaad, het IS heel persoonsgebonden. Ik heb mensen zien flippen, onder de 150mg.
Tegenwoordig ben ik zelf trouwens weer dolblij met mijn pilletje/kristallen van 100-150mg!

mitchieee

ik vind het juist machtig deze hallucinaties de meest raare enge duistere en mooie hallucinaties zijn het levens echt je weet nooit of t nou echt of nep is’ gelukkig denk ik altijd ‘ ik ben alleen thuis en het is 4 uur snachts ‘ ze zijn nu geen huis aan het vervoeren,

Ganggang💯

Badass junkie
ik vind het juist machtig deze hallucinaties de meest raare enge duistere en mooie hallucinaties zijn het levens echt je weet nooit of t nou echt of nep is’ gelukkig denk ik altijd ‘ ik ben alleen thuis en het is 4 uur snachts ‘ ze zijn nu geen huis aan het vervoeren,
Als je van visuals houdt kun je beter psychedelica nemen. Zulke dosissen mdma is erg slecht voor je.

Stonologie

Wijs gebruiker
Mijn vriendin begon ooit na een heftige avond MDMA en keta compleet random dingen te zeggen: "je opa heeft je nu ook strak gezien".

Wij schokken enorm, want ze had haar ogen open en keek ons aan terwijl ze mijn opa nog nooit had gezien.

Dit ging een tijdje door met hele rare zinnen enzo. Wij super bang natuurlijk..

De volgende dag toen we vroegen wat ze toen dacht/zag zei ze ik was gewoon aan het dromen. Toen wij vertelde dat ze haar ogen open had op dat moment schok ze, en besefte ze zich dat dit complete hallucinaties waren. Ze dacht op dat moment dat we met mijn opa en oma op het station stonden, terwijl we op bed zaten bij een vriend thuis.

Later vond ik de video op youtube van "cj kid', deze was aan MDMA verslaafd geweest en vertelde ook dat hij in de comedown complete hallucinaties had die hij ook als beangstigend ervaarde (mijn vriendin niet omdat ze dacht dat ze sliep).

Heel raar is het dus niet, maar het betekent wel dat je zwaar overgedoseert hebt, en dat is best schadelijk als we het hebben over MDMA.

Spyro

Badass junkie
Mijn vriendin begon ooit na een heftige avond MDMA en keta compleet random dingen te zeggen: "je opa heeft je nu ook strak gezien".

Wij schokken enorm, want ze had haar ogen open en keek ons aan terwijl ze mijn opa nog nooit had gezien.

Dit ging een tijdje door met hele rare zinnen enzo. Wij super bang natuurlijk..

De volgende dag toen we vroegen wat ze toen dacht/zag zei ze ik was gewoon aan het dromen. Toen wij vertelde dat ze haar ogen open had op dat moment schok ze, en besefte ze zich dat dit complete hallucinaties waren. Ze dacht op dat moment dat we met mijn opa en oma op het station stonden, terwijl we op bed zaten bij een vriend thuis.

Later vond ik de video op youtube van "cj kid', deze was aan MDMA verslaafd geweest en vertelde ook dat hij in de comedown complete hallucinaties had die hij ook als beangstigend ervaarde (mijn vriendin niet omdat ze dacht dat ze sliep).

Heel raar is het dus niet, maar het betekent wel dat je zwaar overgedoseert hebt, en dat is best schadelijk als we het hebben over MDMA.
Damn. Dat is eng man... Goed Youtube kanaal is dat trouwens. Kijk echt vaak naar hem!

mitchieee

Als je van visuals houdt kun je beter psychedelica nemen. Zulke dosissen mdma is erg slecht voor je.
ik weet het’ dat z’n dosis slecht is voor je’ maar mij krijg je het niet uit me hoofd als je het eens in de 4-5 maanden zo hard ga dat het minimaal blijft’ en psychedilics zijn leuk’ ik vind schrooms het vetst hoe de kleuren zijn en adio hallucineties die ik heb’ alleen ik heb van me zelf oorsuizen’ en met schrooms op hoor ik die suis x20 het schreeuwt dan gewoon door me muziek heen

Ganggang💯

Badass junkie
ik weet het’ dat z’n dosis slecht is voor je’ maar mij krijg je het niet uit me hoofd als je het eens in de 4-5 maanden zo hard ga dat het minimaal blijft’ en psychedilics zijn leuk’ ik vind schrooms het vetst hoe de kleuren zijn en adio hallucineties die ik heb’ alleen ik heb van me zelf oorsuizen’ en met schrooms op hoor ik die suis x20 het schreeuwt dan gewoon door me muziek heen
Ook als je dit eens in de 4-5 maand doet is het net zo schadelijk. Maar het is je al meerdere keren uitgelegd hier, als je het niet wil begrijpen ook prima. We zien over een paar jaar wel een thread van je met gejank over alle bijwerkingen van mdma misbruik.

mitchieee

Ook als je dit eens in de 4-5 maand doet is het net zo schadelijk. Maar het is je al meerdere keren uitgelegd hier, als je het niet wil begrijpen ook prima. We zien over een paar jaar wel een thread van je met gejank over alle bijwerkingen van mdma misbruik.
zeker waar en dat waardeer ik’ ik doe er verders alleen niks mee als ik ergens bijwerkingen van zou gaan krijgen is het me eige fout en hoor je mij nergens’ tog bedankt voor het proberen ‘ ik ben best koppig :)

Ganggang💯

Badass junkie
zeker waar en dat waardeer ik’ ik doe er verders alleen niks mee als ik ergens bijwerkingen van zou gaan krijgen is het me eige fout en hoor je mij nergens’ tog bedankt voor het proberen ‘ ik ben best koppig :)
Dit is niet koppig maar regelrecht achterlijk. Pardon my French.

Je komt er wel achter. Ik hoop dat je op tijd tot bezinnen komt.

mitchieee

heb ik ook welis gehad’ dan soms denk ik mensen bij me te hebben terwijl ik gewoon helemaal alleen ben en ben ik soms wel tot bijna 15 minuten of 30 minuten in de war te praten met mensen die er niet zijn ‘ je ken ook hallucinaties krijgen wees daar nie bang van en geniet als het gebeurd’ je ziet van alles van aliens kabouters naar piraten met papegaaie op hun schouders’ ik heb ook vaak me vader gezien of me moeder terwijl ze er nie waren levens echt ‘ wat je brein tog allemaal bij elkaar sprokkeld

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan