• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Rare mdma (?) ervaring

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

lise

Experimenterende gebruiker
Dit is al 1.5 maand geleden maar ik dacht er net aan terug.
Ik had samen met vrienden snachts mdma kristallen genomen. Het was de eerste keer dat ik kristallen nam maar ik heb wel vaker xtc pillen genomen. Ik heb ook veel te snel bijgenomen (zo'n 30min na inname van de 1e kristal? Zou ook langer of korter kunnen zijn). De effecten waren raar. Ik voelde me heel vaag. Veel vager dan alle andere keren toen ik xtc nam. Ik had niet echt door dat we van de ene plek naar de andere gingen, dus ik kwam de hele tijd achter dat ik ineens op een andere plek stond terwijl ik net nog ergens anders was. We hadden ook gesprekken die heel belangrijk aanvoelden, maar dan vergat ik of iemand anders ineens helemaal waarover we aan het praten waren. Dat gesprek was gewoon weg en kwam niet meer terug. Dit gebeurde meerdere keren. Ik heb dit nooit met xtc gehad. De mdma is niet getest (dom, weet ik).
Mijn vraag is eigenlijk of dit normaal is. Heb ik het heftiger ervaren omdat ik te snel bij nam? Is het misschien versneden met iets raars (slechte kwaliteit)? Ik weet dat jullie dit niet zeker kunnen weten, maar wat denken jullie? Ik ga voortaan zeker m'n xtc of mdma testen.

Rivalrie

Wijs gebruiker
Dit is al 1.5 maand geleden maar ik dacht er net aan terug.
Ik had samen met vrienden snachts mdma kristallen genomen. Het was de eerste keer dat ik kristallen nam maar ik heb wel vaker xtc pillen genomen. Ik heb ook veel te snel bijgenomen (zo'n 30min na inname van de 1e kristal? Zou ook langer of korter kunnen zijn). De effecten waren raar. Ik voelde me heel vaag. Veel vager dan alle andere keren toen ik xtc nam. Ik had niet echt door dat we van de ene plek naar de andere gingen, dus ik kwam de hele tijd achter dat ik ineens op een andere plek stond terwijl ik net nog ergens anders was. We hadden ook gesprekken die heel belangrijk aanvoelden, maar dan vergat ik of iemand anders ineens helemaal waarover we aan het praten waren. Dat gesprek was gewoon weg en kwam niet meer terug. Dit gebeurde meerdere keren. Ik heb dit nooit met xtc gehad. De mdma is niet getest (dom, weet ik).
Mijn vraag is eigenlijk of dit normaal is. Heb ik het heftiger ervaren omdat ik te snel bij nam? Is het misschien versneden met iets raars (slechte kwaliteit)? Ik weet dat jullie dit niet zeker kunnen weten, maar wat denken jullie? Ik ga voortaan zeker m'n xtc of mdma testen.
Klinkt alsof je dosis gewoon te hoog was. Dan krijg je idd blackouts. Heb het zelf 1x meegemaakt op een feest... ik was aan dansen en was leuk naar mensen aan het kijken. Ineens waren er allemaal andere mensen en was ik helemaal in de war wat er nou gebeurde en hoe lang mijn black out duurde.

Salvia

Belezen gebruiker
Zelfs met een dosis ecstasy van ~5x mijn eigen lichaamsgewicht in mg in één keer heb ik niet gehad dat ik er vaag van werd (absoluut geen aanmoediging om dus zo hoog te doseren met pure MDMA, in tegendeel, het is echt super onnodig en gevaarlijk). Ik ben sowieso eigenlijk altijd mentaal nog heel helder als ik getikt heb, dus denk dat er best een aardige kans is dat het versneden was.

Als je dan toch pas 14 bent en per se drugs wil doen, wees dan op z'n minst enigszins verantwoordelijk en ga niet zomaar even een random dosis MDMA/ecstasy nemen, zeker niet ongetest. Je gaat spijt krijgen van iedere MDMA-trip op je dopaminereceptoren te laten werken.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Denk dat we weer eens met een troll te maken hebben. Elke keer als het over de leeftijd van OP gaat komt er geen reactie meer.

lise

Denk dat we weer eens met een troll te maken hebben. Elke keer als het over de leeftijd van OP gaat komt er geen reactie meer.
Wat wil je dat ik zeg? Ik weet dat ik jong ben begonnen. Als ik er op reageer komt er weer een hele discussie over mijn leeftijd en daar heb ik geen zin in.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Wat wil je dat ik zeg? Ik weet dat ik jong ben begonnen. Als ik er op reageer komt er weer een hele discussie over mijn leeftijd en daar heb ik geen zin in.
Ik vraag me gewoon af of je wel beseft waar je mee bezig bent. Je hersenen zijn volop in ontwikkeling en je gebruikt mdma, één van de meest neurotoxische stofjes die je recreatief kunt gebruiken. Hier ga je later spijt van krijgen.

lise

Ik vraag me gewoon af of je wel beseft waar je mee bezig bent. Je hersenen zijn volop in ontwikkeling en je gebruikt mdma, één van de meest neurotoxische stofjes die je recreatief kunt gebruiken. Hier ga je later spijt van krijgen.
Ja, dat weet ik. Maar ik wil echt niet de hele tijd nuchter blijven of alleen wiet roken. Ik denk dat het beter voor me is dat ik drugs gebruik (mentaal dan). Ookal is het schadelijk voor m'n hersenen.

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Ja, dat weet ik. Maar ik wil echt niet de hele tijd nuchter blijven of alleen wiet roken. Ik denk dat het beter voor me is dat ik drugs gebruik (mentaal dan). Ookal is het schadelijk voor m'n hersenen.
Ik bedoel het niet verkeerd maar zo'n uitspraak laat zien dat je nog te jong en onwetend bent om harddrugs te gebruiken. Pak je problemen aan ipv de symptomen.
Echt, zoek aub hulp.

Salvia

Belezen gebruiker
Praat je met een psycholoog/psychiater? Want wat het ook mag zijn waar je mee zit, het lijkt me sowieso belangrijk voor je om hulp te krijgen van een deskundige i.p.v. dat je jezelf denkt te genezen door je vol te stoppen met drugs.

heyol

Belezen gebruiker
Nee is 'normaal' bij MDMA/XTC. Zelfs ooit verhaal van vriend gehoord die door hoge dosering midden in de club begon te hallucineren dat 'ie in de klas zat voor paar seconden. Het vaag gevoel en de blackouts horen ook bij de hoge dosering.

Maar weet je wat XTC/MDMA doet met je hersenen? Zeker op jonge leeftijd?
Dit fucked het gewoon zwaar op. Zelfs als je als volwassenen te vaak (te vaak = meermaals per maand) die
troep ligt te slikken krijg je last van kort-termijn geheugenverlies, denken dat vermindert,... al dan niet tijdelijk.

Ik zou even voor jezelf evalueren of dit momenteel wel nodig is... Later kan je hier spijt van krijgen.
Wacht even lekker tot je 18 bent en slik er dan op los. :wink:

Revolutionair

Wijs gebruiker
Dit wel eens eerder aangekaart..
Gelijk weer eentje die de les wil lezen..
Ja daar heeft deze persoon wat aan.
Ook precies de reactie dat ze daar dus geen zin in heeft....

Sommige mensen snappen het echt niet hé!

Geef eerst een beetje voorlichting met daarna dat het gebruik op jonge leeftijd consequenties met zich meedraagt.
Wie is hier de volwassenen?
Heb je geen idee hoe je dat moet benaderen?
Zeg dan gewoon niks!
Beter dat iemand die jong is zich welkom voelt op dit forum en toch al drugs gebruikt dan meteen de beterweter gaat uithangen en leraar gaat spelen.

Iam done!

Ganggang💯

Wijs gebruiker
Dit wel eens eerder aangekaart..
Gelijk weer eentje die de les wil lezen..
Ja daar heeft deze persoon wat aan.
Ook precies de reactie dat ze daar dus geen zin in heeft....

Sommige mensen snappen het echt niet hé!

Geef eerst een beetje voorlichting met daarna dat het gebruik op jonge leeftijd consequenties met zich meedraagt.
Wie is hier de volwassenen?
Heb je geen idee hoe je dat moet benaderen?
Zeg dan gewoon niks!
Beter dat iemand die jong is zich welkom voelt op dit forum en toch al drugs gebruikt dan meteen de beterweter gaat uithangen en leraar gaat spelen.

Iam done!
De enige voorlichting die iemand van 14 moet krijgen hier is dat diegene geen mdma neemt tot iig 17/18. Verder was al door iemand anders verklaard waar het wss aan lag. Ik kom misschien wat bot over maar dat noem ik tough love. Want ik heb het beste voor met @lise en hoop dat ze uit haar problemen komt want op je 14e mdma gebruiken omdat je je niet nuchter wil voelen is uiterst problematisch. Van dit soort acties ga je later namelijk spijt krijgen. Blijkbaar is het nodig om toch de leraar uit te hangen want anders was ze geen mdma gebruikt.

Er is geen reden om persoonlijk te worden, het is een openbaar forum en ik deel mijn visie. Je bent welkom om ook de jouwe te delen, maar liever wel op een fatsoenlijke manier.

Natozlato

Bewuste gebruiker
Er is in een andere post al aan Lise verteld wat mdma gebruik met hersenen in de groei doet. Zij kiest ervoor om daar niks mee te doen.
Ze is hier wel om zich in te lezen, en om advies te vragen. Dat is tenminste iets positiefs. Laten weten haar zo goed mogelijk helpen hiermee, en serieus ingaan op haar vragen. Ze is niet van plan om te stoppen met drugs. Ik hoop dat ze dat een keer wel gaat doen. Tot die tijd vind ik dat ze hier terecht moet kunnen voor informatie.

@lise heb je de handleiding xtc/mdma al gelezen?

benzzzy

Badass junkie
In alleen wiet valt er al meer dan genoeg te experimenteren.

Kwak

Je zet brengt het drugsgebruik wel in een kwader daglicht als je in het ziekenhuis beland. De krantenkoppen en Overheid zullen ervan smullen. 14 jaar serieus!

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan