RC benzo's en misselijkheid/dizzynes.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Misschien ben ik de enige of misschien zijn er nog mensen met dit effect.

Om het kort te schetsen.
Ik neem wekelijks 1 x of soms maar 1 x per maand een benzo om beter te slapen bij hevige pijnopstoten van reuma.
Verder neem ik er geen medicatie bij.
Goed bekend met Lorazepam 1mg en Diazepam 10mg, alprazolam 0,5mg,...
Met deze legale benzo's kan ik makkelijk in de avond voor het slapen 1 dosering nemen en in de morgen wakker worden, dagelijkse routines ondernemen zoals bijvoorbeeld gaan werken, boodschappen, thuis bezig zijn,..

Nu komt het verschil met RC benzo's. Intussen bekend met Etizolam, Pyrazolam en Bromazolam.
Etizolam heb ik meerdere keren genomen en toen merkte ik al een matige misselijkheid de dag na inname.
Pyrazolam zou de minste werking moeten hebben op het lichaam met een meer angstremmend effect. Toch ben ik hier 6u out op gegaan en wakkergekomen met een misselijk/dizzy gevoel tot 3tal uur na wakker worden.
Bromazolam heeft mij een slaapje van 21u tot 6u in de morgen bezorgd. Misselijk en dizzy gevoel tot tegen de middag en de rest van de dag, vandaag dus, mezelf echt moeten vooruit slepen.

Pyrazolam in pelletvorm van 3mg en Bromazolam in pelletvorm van 2.5mg. Van de 1ste een halfje genomen en van Broma een kwartje. Heel lage doseringen dus. Ik heb ook totaal geen tolerantie voor benzodiazepines.

Zijn er nog mensen met dit soort ervaringen? Ben ik gewoon gevoelig voor dit soort effecten of zijn die rc benzo's werkelijk zo heftig? Ik lees me nochtans altijd goed in voor gebruik maar lees amper dat mensen er zo op reageren.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik weet niet hoe vervelend je de misselijkheid ervaart, maar ik lees niet heel gekke bijwerkingen eigenlijk. Van benzo's val je wel goed in slaap ja, maar echt uitgeslapen word je er niet wakker van. Duizeligheid komt zeer vaak voor bij gebruik van alprazolam (vaker dan bij 1 op de 10 mensen), en misselijkheid vaak.

Verder worden er bij bromazolam sowieso redelijk wat bijwerkingen gemeld (vooral duizeligheid en moeite met coördineren van bewegingen). Mogelijk komt dat door relatief hoog gedoseerde pillen, en/of langdurige na-effecten.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Ik weet niet hoe vervelend je de misselijkheid ervaart, maar ik lees niet heel gekke bijwerkingen eigenlijk.

Ik vind misselijkheid heel vervelend.

Duizeligheid komt zeer vaak voor bij gebruik van alprazolam (vaker dan bij 1 op de 10 mensen), en misselijkheid vaak.

Daar ben ik ook van op de hoogte maar ervaar dat heel extreem bij de RC benzo's terwijl met de legale voorgeschreven benzo's dit veel minder sterk aanwezig is tot zelfs niet. En ik neem ook heel lage doseringen in vergelijking tot de legale.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind misselijkheid heel vervelend.

Daar ben ik ook van op de hoogte maar ervaar dat heel extreem bij de RC benzo's terwijl met de legale voorgeschreven benzo's dit veel minder sterk aanwezig is tot zelfs niet. En ik neem ook heel lage doseringen in vergelijking tot de legale.
Tja er is waarschijnlijk een reden dat alprazolam en diazepam goedgekeurde geneesmiddelen zijn.

Daarnaast lopen de productiestandaarden voor farmaceutische drugs en rc's nogal uiteen. Ik vermoed dat middelen zoals etizolam en bromazolam lang niet zo accuraat gedoseerd of zuiver zullen zijn als geadverteerd. Soms krijg je ook een totaal andere benzo voorgeschoteld. En met rc's is de juiste dosis gewoon niet zo goed onderbouwd; waardoor je meer kans hebt op bijwerkingen.

Misselijkheid en duizeligheid komen veel voor bij gebruik van benzo's. Als je er geen last van wil hebben dan lijkt het me verstandig om in ieder geval geen hoge doses te nemen.

LucidLucy

Herstelgoeroe
Vergeet niet dat veel RC's gewoon opgerakelde medicijnrecepten zijn. Het is ooit gesynthetiseerd, gepatenteerd en getest. Als RC boer kan je zo dus vissen naar middelen die al lang bestaan, maar nooit de markt hebben gehaald en onder de geneesmiddelen wet zijn gaan vallen.

En over het algemeen haalt een medicijn het niet omdat de bijwerkingen meer merkbaar zijn dan een alternatief middel.

Dus stel een pyrazolam heeft net wat meer merkbare bijwerkingen dan een alprazolam. Terwijl het effectenprofiel en de toepassing vergelijkbaar is, dan zal de pyrazolam waarschijnlijk de markt niet halen.

Best kans dus, dat bij deze RC's dus o.a. misselijkheid en mogelijke andere bijwerkingen wat vaker voorkomen.

Maar ook voor de productie zal wel het e.e.a. te zeggen zijn wat @Neo-Shulginist al aangaf.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Ik vermoed dat middelen zoals etizolam en bromazolam lang niet zo accuraat gedoseerd of zuiver zullen zijn als geadverteerd.

Dit lijkt me ook sterk. De gedachte dat alles in een accuraat labo vervandelt word met RC's is meestal een verkeerde gedachte.

Misselijkheid en duizeligheid komen veel voor bij gebruik van benzo's. Als je er geen last van wil hebben dan lijkt het me verstandig om in ieder geval geen hoge doses te nemen.

Ik ben me zeker bewust van die bijwerking. Met RC's neem ik de laagst mogelijke dosis die kan en met legale benzo's is dat ook meestal het geval. Legale bevallen me toch veel beter dan die RC's.

Best kans dus, dat bij deze RC's dus o.a. misselijkheid en mogelijke andere bijwerkingen wat vaker voorkomen.

Lijkt dan toch dat ik wel wat gevoeliger ben voor die bijwerking of het ligt gewoon aan de 0,0 tolerantie. Als je de meeste reacties en reporten leest over rc benzo's komt misselijkheid er amper in voor.

CuriousExplorer

DF-koning
Waarom RC benzo's en geen gewone benzo's?

Ik gebruik al jaren Lormetazepam.
Val binnen de 10min in slaap, en sta nooit misselijk of met een kater op.

PsyTekz

Badass junkie
Tripreporter
Waarom RC benzo's en geen gewone benzo's?

Omdat mijn jaarvoorraad lorazepam iets sneller dit jaar er door gegaan is ben ik even gaan rondneuzen tussen de rc benzo's of die wat in dezelfde rang effecten vallen. Hoef ik niet weer een recept te vragen bij de arts.

Ik gebruik al jaren Lormetazepam.
Val binnen de 10min in slaap, en sta nooit misselijk of met een kater op.

Heb ik dus ook met lorazepam.

Vanmiddag bij het opruimen nog een strip met 10 stuks lora teruggevonden. De voorraad is weer goed voor enkele maandjes. Intussen mogen de RC benzo's uit de deur. Niet mijn ding.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan