1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rc's bestellen pak kans

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Benzoboss, 15 jul 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

Stell Ik bestel 1 gram can een rc.

Wat is de kans dat her eruit gepikt word ald ik her van een nederlands vendor bestel.

Mogen ze dit wel inbeslag nemen a gezien het legaal is?

Als ze dit doen kan ik ze dan aanklagen voor diesfstal ofz?

Legio Patria Nostra vindt dit leuk.
  2. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@Benzoboss
    Wie zou jouw pakketje er dan 'uit moeten pikken' als je bij een Nederlandse vendor besteld?

Als ik naar mijn situatie kijk dan wordt mijn bestelling ingeleverd bij een ophaalpunt van een koeriersbedrijf. Vandaar uit gaat het naar hun magazijn waar de pakketjes voor een bepaalde regio verzameld worden en een dag later bezorgd worden.

Dus komt er geen enkele overheidsinstantie ook maar een beetje in de buurt van mijn pakketje, die overigens dubbel luchdicht verpakt is met een vacuumverpakkingsmachine en dus geen enkele geur verspreidt.

Dit alles doet mij denken dat de kans op onderschepping zo goed als nul is.

Natuurlijk mogen de opsporingsinstanties pakketen in beslag nemen waarvan ze het vermoeden hebben dat het om illegale stoffen gaat, maar dan moet er wel een vermoeden zijn, en dat kan bijvoorbeeld als ze jouw pakketje door een x-ray bagagescanner gaat. En zon pakketje met poeders/pillen/blotters is dan al snel verdacht. En aangezien ze niet weten om welke stoffen het gaat (natuurlijk hoeven ze niet te geloven wat er op het etiket staat) zullen ze dat dan moeten uitzoeken door dat te laten testen en dat zal wel even duren. En dan ben je je pakketje kwijt.
    Als dan blijkt dat het om stoffen gaat die niet op de drugslijst staan dan kunnen ze jou in ieder geval niet vervolgen. Wel lijkt het me dat de producten vernietigd zullen worden en dat je je RC's kwijt bent, en daar kan jij niks aan doen, je hebt geen poot om op te staan denk ik. Maar dit zal vooral spelen bij grensoverschrijdende pakketten die wel veel gecontroleerd worden. Maar binnenlandse postbezorging zit eigenlijk zo goed als geen overheidscontrole op.

Laatst bewerkt: 15 jul 2019
    Portobello vindt dit leuk.
  3. Portobello

Portobello Belezen gebruiker

Bij mij komt het gewoon met de postbezorging. Daar is echt veel minder controle op dan op pakketten. Inderdaad ook uit het buitenland zo goed als niet. Ik kende iemand die liet z'n coke zo uit Panama of wat het ook was per post versturen. Nooit fout gegaan.

Overigens zou ik dat zelf nooit doen, maar ik wil maar zeggen: kans is klein dat je bij een legale vendor legale middelen per post laat bezorgen en ze jouw post onderscheppen en vasthouden.

4. Natozlato

Natozlato Belezen gebruiker

Wat ik altijd doe is een andere voornaam op mijn envelop laten zetten. Mocht het dan onderschept worden, dan weet ik van niks! Want mijn naam staat niet op die envelop. En iedereen kan wel wat besteld hebben en het naar mijn adres laten sturen.

5. Benzoboss

Benzoboss Wijs gebruiker

Dan zal het wel goed zijn lol.

Bedankt

acht.zes vindt dit leuk.
  6. ATGC

ATGC Belezen gebruiker

De enige keer dat de post aan iets psychoactiefs heeft gezeten was toen familie een verloren strip van iets opstuurde. Toen was de post volgens PostNL "beschadigd" geraakt. Maar het briefje erbij maakte duidelijk dat de inhoud in principe legaal was.

Van NL vendors nooit gezeur gekregen, men verstuurt ook discreet, geen bedrijfsnamen, inhoud nooit voelbaar door juiste verpakking.
    En momenteel is het hele proces ook legaal want wat je bestelt valt niet onder de Opium of medicijnenwet.

Neo-Shulginist vindt dit leuk.
  7. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

In Nederland is er briefgeheim. Post mag niet door iemand anders geopend worden dan de ontvanger. Ook de opsporingsinstanties moeten zich daaraan houden, wat wel eens tot grote frustratie leidt bij politieagenten. Er zijn wel een paar uitzonderingen. Als de inhoud van een brief een acute bedreiging is voor de openbare orde en veiligheid, dan mag de brief wel geopend worden. Maarja, bewijs maar eens dat de inhoud van een brief gevaarlijk is voordat je hem hebt geopend. Dat kan alleen met een hulphond (die niet getraind is op RC's) of met een röntgenapparaat en douanepersoneel. Maarja, als je weet hoeveel brieven er worden verstuurd. Het is totaal onmogelijk om die allemaal te controleren.

Wat wel eens gebeurt is dat verdachte zendingen retour afzender worden gestuurd. In het geval van darkwebs leidt dat soms tot hilarische taferelen. Want darkwebvendors zetten natuurlijk niet hun eigen adres op een envelop. Als de drugs dan toch retour afzender worden gestuurd, dan ontvangt een willekeurig persoon ineens een envelop vol drugs. Studenten in Amsterdam hebben wel eens het nieuws gehaald omdat hen zoiets was overkomen.

https://www.at5.nl/artikelen/191416...gd-drugs-in-brievenbus-veel-plezier-van-gehad

StimsalaBanne, mod4fun en Perenijsje vinden dit leuk.
  8. mod4fun

mod4fun Belezen gebruiker

9. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Iets wat legaal is, kan je alléén in beslag nemen, als:
    je met het betreffende artikel iets doet, wat verboden is, dan kan het artikel dus wél in beslaggenomen worden.
    Op grond van het criterium: voorwerpen, waarmee het strafbare feit is begaan of is voorbereid, ofwel voorwerpen, die kunnen dienen om de waarheid aan het licht te brengen. Ofwel voorwerpen, mét betrekking het strafbare feit is begaan.
    Vwb inbeslagneming gelden er 2 navolgende spelregels:
    1. Is het voorwerp in casu v a t b a aa r voor inbeslagneming?
    En 2: k a n het voorwerp in casu in beslaggenomen worden?
    Vaak wordt, alvorens er (grotere) zaken in beslaggenomen gaan worden, eerst daarover contact op genomen met het Functioneel Parket, mét een Officier van Justitie.
    Deze neemt dan de beslissing.
    Terug On topic nu ,

Mbt een legaal rc via de post ontvangen, zie ikzelf geen enkel probleem.
    Maar bij het tegenkomen van witte poedertjes , of bruine, en pilletjes met een leuk kleurtje, sja.
    De wenkbrauwen zullen gegarandeerd gefronst worden bij het aantreffen ervan....en daar zal het meestal niet bij blijven!
    Vraag van de TS:
    Klinkt erg mooi, het kunnen aanklagen van een overheidsorgaan.
    Ik vrees, dat je hiervan zeer gefrustreerd gaat raken.
    Want, al sta je in je recht, dat zegt niet, dat je dit recht dan ook krijgt!
    De overheid heeft veel, heel veel tijd.
    Daarnaast: ook heel, heel veel geld. (voor goede advocaten)
    Vóórdat je het weet ben je 10 jaar aan het procederen!
    Bezint eer ge begint.

Laatst bewerkt: 24 aug 2019
  10. brandnetel

brandnetel Newbie

In de afgelopen jaren heb ik al behoorlijk wat rc's besteld en tot nu toe heb ik altijd alles vrij vlot bezorgd gekregen. De pakkans is nihil verwacht ik. Bovendien zijn al die substanties niet illegaal, dus uiteindelijk kunnen ze er niets mee. Tenzij die Grapperhaus zijn gedachtegoed opgelegd krijgt aan het volk, maar dan wens ik hem veel succes:)

11. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Ik weet niet, wat we aan die Grappenhaus hebben.
    Vele, mooie woorden.
    En dan nu de daden nog....

Azarius vaporizers and accessories
Laden...