Recepten voor capsules

Discussie in 'Natuurlijke Psychoactieven' gestart door krannatom, 3 mei 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. krannatom

krannatom Newbie

Goeie middag iedereen.

Al een tijdje ben ik aan het experimenteren met Kratom, kanna, formules, extracten enzovoorts.
    Omdat ik al een poosje opzoek ben naar een handige manier om kratom te gaan gebruiken, heb ik een capsuleer machine gekocht. Nu vind ik het zonde om enkel kratom te gebruiken in capsules, en de andere pilletjes gewoon te bestellen, dus dacht ik: ik maak ze zelf.

Helaas vind ik nergens een website met recepten om je eigen capsules te maken met ingredienten uit de smartshop, of de gewone drogisterij.

De capsules die ik graag zou maken zouden wat mogen weg hebben van de 'energy caps'.
    Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand hier een linkje waarmee ik kan geholpen worden?

2. jam

jam Belezen gebruiker

ik denk dat je voor de energy caps vooral guarana en kanna kunt gebruiken. Voor een ontspannen effect kun je naast de kratom ook blauwe lotus en evt papaver rhoeas of slaapmutsje (californische papaver , met oranje blaadjes gebruiken). Interessant is ook alsem, dan vooral een extract hiervan, maar ik denk niet dat dit in de smartshop verkocht wordt. Voor capsules zou ik altijd wel extracten gebruiken omdat je anders heel veel capsules moet slikken (zoals bij kratom wel het geval is). Andere evt interessante extracten hiervoor kunnen wild/ klip dagga, kratomextract valt te gebruiken (indien je dit zelf maakt kan je gewoon balletjes maken en deze inslikken ipv capsules te gebruiken), er worden daarnaast van veel kruiden nog extracten verkocht waar ik echter geen ervaring mee heb.

3. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

4. krannatom

krannatom Newbie

Bedankt!

Voorlopig heb ik me beperkt tot het capsuleren van colanoot poeder, omdat dat echt niet te mixen valt met vloeistof vanwege de smaak.
    gemiddeld 0.45gr per capsule, 2 capsules er in en de avond kan weer door zoals voordien.

5. jam

jam Belezen gebruiker

Wat zijn je ervaringen met colanoot?
    Is het erg oppeppend, of is het een aanwezig effect?

6. krannatom

krannatom Newbie

Het is me opgevallen dat ik colanoot niet kan nemen als extra oppepper, want dan doet het niets waarneembaars.

Wanneer ik tijdens een shift van 13u werken begin te voelen dat ik slaperig begin te worden, dan neem ik 2-3 capsules, en ineens lijkt het alsof ik die dag helemaal niet moe ben geweest. Geen extra rush of energiestoot, gewoon, terug op niveau en klaar om verder te werken. Heel leuk als je met veel mensen werkt die niet moeten merken dat je aan de pep zit :smile:

Voor mij heeft het dus geen zin om sochtends mijn koffie te ruilen voor colanoot (eigenlijk merk ik van koffie ook niet echt iets hoor) enkel in de avond bewijst het zijn kracht voor mezelf.

7. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Eigenlijk zeg je hier toch juist dat je ze prima zou kunnen ruilen met elkaar 's morgens omdat je enkel 's avonds er wat van merkt bij zowel koffie als colanoot. Niet gek ook, want beide bevatten caffeine en doen dus ook hetzelfde.

Ik vond colanoot persoonlijk niet wezenlijk anders aanvoelen dan koffie.

8. krannatom

krannatom Newbie

Van gewone koffie voel ik werkelijk niets, niet in de ochtend en niet in de avond.

9. jam

jam Belezen gebruiker

Ik word van koffie al hyper, wat ik niet altijd als aangenaam ervaar (wel als ik heel de dag leuke dingen ga doen, maar niet als ik moet werken). Kolanoot zal dus voor mij niets zijn, heeft één van jullie ervaring met ephedra, ik heb verschillende planten gepland en ze groeien ook goed, maar ik weet niet of dit qua effect veel verschilt van koffie en vroeg me dit wel af.

10. Psychedelibee

Dan had ik je eerdere post niet helemaal goed begrepen.

11. Psychedelibee

Ik heb veel ervaring met ephedra, tijdje in Hong Kong gewoond waar je het zo in de kruidenwinkel kon kopen. Ik heb er in mijn examen periode flink wat nachten op doorgehaald haha.

Het wordt de natuurlijke speed genoemd en zo zou ik het zelf ook omschrijven. Het geeft veel meer energie dan cafeïne, maar dan zonder het gejaagde van cafeïne. Het is uiteraard niet zo sterk en zeker niet zo euforisch als speed, maar het is wel een vrij sterke oppepper.

Deel Deze Pagina