Ik heb 3 x gebased, het was zo superzalig dat ik binnen 10 minuten 3 pijpjes had gerookt terwijl ik me er 1 voorgenomen had. Zodra ik de rook uitblies was ik wazig en starend, alles helder recht voor me, buiten de tunnel wazigheid. Een zwevend onderwaterhoofd met een heel klein lichaam en de muren in m'n kamer leken ver weg.
Van binnen bruisde ik acuut en een diepe zucht van ongeloof over de superzaligheid die in me lichaam zat, en nog eens veel sterker rondom m'n oren en wangen floreerde. Het was zo lekker dat ik alleen wou zitten zonder een vin te veroeren. De enige houding om een basecoke gevoel te beschrijven is om je schouders op te halen en met grote ogen rechtvooruit te blijven staren.
Na de eerste dosis als een bezettene meteen nieuw tabak op het gaasje, base erover, weer tabak, het preparen op zich is al zowat een verslavend ritueel, het kan je niet snel genoeg gaan, iedere seconde is van levensbelang.
Toen het opwas heb ik de meest verschrikkelijke down van me leven ook gehad, zwetend, koud en gewoon zwaar verward door me huis rondlopen. Met het pijpje in me handen, ik respecteerde het pijpje.
Op een op andere manier had ik veel honger en slapen ging totaal niet terwijl ik nauwelijks op kon staan uit m'n luie bank.
Sliep pas om 7 uur 's morgens, terwijl het om 4 uur op was. Nog 1 keer wakker geworden en het pijpje in m'n handen genomen.
Als n00b op dat moment en gelukkig nog steeds, zat ik al in een worship stadium waarvan ik nauwelijks kon geloven dat een drug zo'n kracht op m'n rug kon uitoefenen.
Mocht je dit willen doen, zorg dat je ontzettend veel hebt om voor te leven, maar beter doe je het niet. Waar sigaretten na je 3de peuk je hand vastpakken, pakt basecoke na de 2de keer stevig je arm vast om je over de streep des doods te trekken.