Redenen om te gebruiken.

micky

Experimenterende gebruiker
Soms denk ik wel eens tijdens of voor het gebruiken, Mensen die nog nooit een flash hebben meegemaakt die hebben toch wel iets gemist in hun leven zonder drugs.
In dit geval bedoel ik dan weer het basen. Mensen kunnen ook van andere dingen gelukkig zijn dat weet ik.
Als je in het leven dingen overkomen waardoor je ongelukkig wordt is drugs soms toch geweldig?
Toch wil ik nog stoppen.
Of zou je een redelijk leven kunnen leiden met coke?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
micky zei:
Mensen kunnen ook van andere dingen gelukkig zijn dat weet ik.
Vegelijk je geluk nu met drugsgebruik? Nee toch? Dat zou wel een heel lelijke fout zijn.

micky zei:
Als je in het leven dingen overkomen waardoor je ongelukkig wordt is drugs soms toch geweldig?
Maar dat zijn de verkeerde redenen.

micky zei:
Toch wil ik nog stoppen.
Top! Doen!

micky zei:
Als je deze vraag aan ons moet stellen is het mij duidelijk dat jij dat persoonlijk niet kunt.

Succes! (:

micky

Als je deze vraag aan ons moet stellen is het mij duidelijk dat jij dat persoonlijk niet kunt.

Succes!

Je kan gelijk hebben maar zou je uit willen leggen hoe je dit ziet? Ik snap het niet goed.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
micky zei:
Je kan gelijk hebben maar zou je uit willen leggen hoe je dit ziet? Ik snap het niet goed.
Uit je posts kan ik afleiden dat je je gebruik niet in de hand hebt, of in ieder geval dat dingen niet gaan zoals je zou willen. Als je aan ons moet vragen of je een redelijk leven (dat is ook relatief natuurlijk) kan leiden met coke vind ik dat gevaarlijk. Daarmee geef je aan dat je twijfelt aan jouw manier van keuzes maken, je backbone zeg maar.. denk ik.

micky

Bedragen onder de 20 euro zijn voor mij momenteel veilig om op zak te hebben, het dubbele daarvan zeker niet meer. Voor mij is inderdaad de enige manier: helemaal stoppen!
Is vaak erg moeilijk om dat mezelf duidelijk te maken.

geekos

Bewuste gebruiker
soms denk ik echt dat mijn hartkloppingen (2 keer voorgekomen) op coke een zegen waren, is echt poepsimpel voor mij om van coke af te blijven. Denk gewoon dat je hart 25x sneller gaat dan normaal als je coke gebruikt en dat dit op termijn een onhoudbare situatie is voor je lichaam.

dan nog liever "echte" coke

Judas

Wijs gebruiker
micky zei:
Voor mij is inderdaad de enige manier: helemaal stoppen!
Is vaak erg moeilijk om dat mezelf duidelijk te maken.
Zodra de craving naar cocaine zich doet gelden, verdwijnt bij de meeste de motivatie om het niet meer te gaan gebruiken. Als die honger gaat uitdijen, vergeet je zelfs wat de redenen om te stoppen waren. Als we op dat moment aan de noodrem zouden kunnen trekken, dan zou er een stabiele strategie kunnen ontstaan die je er van weerhoudt opnieuw de fout in te gaan. Wie de gouden tip heeft mag hem posten. Ik ben hem in ieder geval na 3 jaar lezen/ googlen over sos niet tegengekomen. :(

Cocaine kan je geen plek in een redelijk leven toebedelen. De menselijke rede is een zelfreflectief niveau dat een gezonde instelling nastreeft. Cocaine sluit daar totaal niet bij aan: sos maakt de rede monddood en laat de duistere, blinde wil die helaas ook in het menselijke organisme huist de overhand krijgen. Een blind instinct dat niet inziet dat het de weg naar totale zelfdestructie ingeslagen is.

kiekert

Bewuste gebruiker
Af en toe, zo 1x in de 3 maanden, even lekker een nachtje snatsen met wat bier erbij.

Beste mickey, zoek hulp ofzo. Want zodra je je geluk uit drugs gaat halen ben je echt al een junk.

Tony Montana

Belezen gebruiker
De redenen om te gebruiken vraag je???

Nou, kort gezegd... ik vind het lekker.
Elke week (of minimaal 3x per maand) heb ik wel iets liggen voor mezelf.
Meestal doe ik dan een grammetje per avond.

Verder weet ik geen reden.

micky

kiekert zei:
Af en toe, zo 1x in de 3 maanden, even lekker een nachtje snatsen met wat bier erbij.

Beste mickey, zoek hulp ofzo. Want zodra je je geluk uit drugs gaat halen ben je echt al een junk.

Schijnbaar zien ze dit in de hulpverlening anders en zeggen ze dat ik niet verslaafd ben.
Dit omdat ik niet de drempel overga van diefstal en andere criminele dingen om aan geld te komen.
En ik gebruik niet dagelijks, zei iemand vandaag tegen me.
De hulpverleners zien een groot contrast bij de mensen die zwaar verslaafd zijn en mij.
Ze begrijpen volgens mij de werking en invloed van het basen van coke niet helemaal.
Inderdaad zien ze ook dat ik er van buiten kerngezond uit zie.
Je kunt met coke volgens mij met een gezond lichaam toch ook ten onder gaan?

Judas

Wijs gebruiker
micky zei:
Je kunt met coke volgens mij met een gezond lichaam toch ook ten onder gaan?

Zeker weten, de manier waarop ik er mee in de weer was ervaarde ik na afloop als slow suicide.
De kans dat een etmaal bergen sos wegsnuiven en liters alcohol erbij zuipen je fataal wordt is niet denkbeeldig. Met base-bingen hetzelfde verhaal. Je hart beukt maar door als een bezetene, je pist bijna niet meer, je ademhaling raakt van slag...
Ben wel eens in zo'n toestand tegen een glazen ruit in mijn huiskamer aangedonderd, als ie gebroken was dan was Yeti gegarandeerd doodgebloed.

En ondertussen roept iedereen maar dat je er zo goed en krachtig uitziet. Krijg je de keren dat je hulp zoekt te horen dat je nog niet ver heen genoeg bent en zelf sterk genoeg bent om het probleem op te lossen.

Je moet het inderdaad zelf doen. Je kan er af blijven als je het echt wil.

Ik kies voor het leven, dat is mijn reden om het NIET te gebruiken.

micky

Heb je geluk gehad Yeti, met die ruit.
Lijkt me sobizo geen pretje als je onder invloed zoiets overkomt, je kunt er niet juist meer naar handelen.
Als je het overleefd is het misschien wel de druppel om het echt niet meer te gebruiken.
Wat het voor mij trouwens zo moeilijk maakt om te stoppen is nog het meest de verveling, vooral in de vakanties en zo.

Oom Klaas

Badass junkie
Vervelen is een luxe probleem.
Ga gewoon keihard werken in loondienst.
Dan verveel je je vanzelf niet meer.

micky

Oom Klaas zei:
Vervelen is een luxe probleem.
Ga gewoon keihard werken in loondienst.
Dan verveel je je vanzelf niet meer.

Dat deed ik ook altijd totdat ik laatst op het idee kwam om de auto te verkopen om flink te kunnen scoren.
M'n bewindvoerder zal wel niet zeggen: hier jongen heb je weer geld voor een andere auto hoor.
Dat geld is er wel, 40 uurige werkweken!

ibra_is_imba

Belezen gebruiker
micky zei:
Soms denk ik wel eens tijdens of voor het gebruiken, Mensen die nog nooit een flash hebben meegemaakt die hebben toch wel iets gemist in hun leven zonder drugs.
In dit geval bedoel ik dan weer het basen. Mensen kunnen ook van andere dingen gelukkig zijn dat weet ik.
Toch wil ik nog stoppen.
verslaafde talk..
heb nooit een flash gehad, maar ben daarom niet minder gelukkig.. ga maar zo voort,

een normaal leven? zo te horen is coke je leven dus zou ik er niet op rekenen

micky

ibra_is_imba zei:
verslaafde talk..
heb nooit een flash gehad, maar ben daarom niet minder gelukkig.. ga maar zo voort,

een normaal leven? zo te horen is coke je leven dus zou ik er niet op rekenen

Neem mijn tekst in dit geval niet te serieus, was meer om andere meningen te horen (uit de tent te lokken)
Ik weet dat voor mij drugs en normaal leven niet samen gaan. Ik hou het helemaal niet in de hand als ik weer eens een keer begonnen ben.

Judas

Wijs gebruiker
Niet terug krabbelen MICKY, ik neem je vanaf het begin af aan uiterst serieus. Hoewel ik snoof ipv basede herken ik veel van mezelf terug in je posts. Heb talloze malen gedacht: ' Deze rush is zo lekker, dat had ik nooit willen missen.' Het blijft voor mij een van de grote superclimaxen in het leven... dat zo'n explosieve geile euforie bestaat hield ik niet voor mogelijk... Was ook van mening dat je iets gemist had als je niet die heerlijke dreun in je kop gekend had die broeierige, innerlijke tentakels naar je geslachtsdelen liet kruipen
Ben alleen gekapt omdat ik mijn lichaam niet kapot wil maken. Ik voelde dat mijn bloedvaten er onder begonnen te lijden. Nu is mijn conditie nog OK, sport nu elke dag als een bezetene om in topvorm te komen. Is echt een goede remedie om er van af te blijven. Het geeft grote vodoening als je elke dag harder door bos en veld kan rijden op je ATB, het geeft een grote kick als je elke week meer schijven op je dumbells en halters kan schuiven en je shirts geleidelijk aan te strak worden. Je word er lekker rustig van en om je oefeningen goed te kunnen doen moeten je neus en luchtwegen schoon zijn. Extra motivatie dus om niet te snuiven of een pijp te stoppen!
Gebruikte eerst benzo's, hasj, kratom en codeine om relaxed te worden als de craving kwam, maar zelfs daar heb ik geen behoefte meer aan na pak hem beet een week of 5 zonder coca.

Laat Ibra lekker in de lucht lullen, zijn reactie draagt absoluut niets positiefs bij aan een remedie om clean te worden.

Het is geen schande om te moeten knokken tegen de drang om te gebruiken.
Meestal lukt het ook niet in 1 keer. Het is vallen en opstaan. Ik weet ook niet ik het vol kan houden. Weet niet wat er gebeuren zal als ik ga stappen en ik in een moment van onnadenkendheid teveel ga drinken en er teveel mooie vrouwen om me heen zwermen...

Denk dat het geen kwaad kan om de eerste 2 maanden risico situaties te vermijden.
Daarna neemt de trek meestal beduidend af of verdwijnt ie. Effen een monnikenbestaan leiden kan in dit geval wonderen verrichten. WEGBLIJVEN DUS UIT EEN GEVAARLIJKE OMGEVING WAAR COCAINE OP DE LOER KAN LIGGEN :wink:

micky

Je schrijven is echt een geweldige steun Yeti, even dacht ik dat ik het juist van die negatieve uitspraken moest hebben om er af te blijven. Zo van: ga maar lekker zo door kerel, dan zien we je straks wel onder een brug in de kou.(ben ik wel gewend van m'n pa, is frustreerend)
Mijn laatste keer is nog niet zo lang geleden n.l. 30 juli, Ik hoop dus dat ik straks kan zeggen sinds eind juli heb ik niet meer gebruikt.
ATBen vind ik ook leuk, ik hou je verder op de hoogte van de lange weg die ik nog te gaan heb.
En jij ook volhouden.

hash

Gebruik drugs om mooie momenten mooier te maken maar niet om mooie momenten te creëren..

sorry ik zag dit en wilde even reageren. Dit slaat echt helemaal nergens op, heb je dit bedacht terwijl je stoned was ofso?

ik snap waarom jij erin gelooft en wil je ook niet aanvallen ofso, maar sorry dit wilde ik even zeggen

Oom Klaas

Badass junkie
hash zei:
Gebruik drugs om mooie momenten mooier te maken maar niet om mooie momenten te creëren..

sorry ik zag dit en wilde even reageren. Dit slaat echt helemaal nergens op, heb je dit bedacht terwijl je stoned was ofso?

ik snap waarom jij erin gelooft en wil je ook niet aanvallen ofso, maar sorry dit wilde ik even zeggen

:confused:

En je spreekt jezelf keihard tegen in je post en waarom zou het nergens op slaan?

Bovenaan