1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Relatie, drugs, slapen, teleurstelling

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door Morrigan, 10 jun 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Morrigan

Morrigan Newbie

Hoi!

Ik plaats dit bericht omdat ik benieuwd ben hoe jullie hier mee zouden omgaan, en ik het met mijn omgeving hier niet over kan hebben..

Ik heb bijna 10 jaar een relatie, voordat we iets kregen wist ik al van zijn dagelijkse speed gebruik en blowen. Ik gebruik zelf niks. Destijds vaak over gesproken en ik heb gezegd dat ik het niet erg vond, mits ik er geen last van heb. Samen hebben we zoiets van: je moet elkaar accepteren zoals je bent en elkaar niet willen veranderen. En ook ik ben wel eens dronken of heb een kater. Geven en nemen zullen we maar zeggen.

In het begin was het voor mij best wennen, de nachtjes doorhalen bijvoorbeeld maar hij heeft altijd zn best gedaan dat ik er zo min mogelijk last van heb. Ook deed hij nog altijd moeite voor mij. We hebben samen best wat meegemaakt en zijn heel erg op elkaar aangewezen, mijn sociale cirkeltje is met de jaren vrij klein geworden.

Waar ik me mateloos aan irriteer is de uitwerking... Hij blijft soms wel 2 dagen op bed liggen slapen door zijn nakdippie
    Voorheen bedenk je nog excuses, hij had het druk met werk, oververmoeit. Doordeweeks doe je beide ontzettend je best om er wat van te maken en is het leuk maar vervolgens Maak je ruzie door gebroken beloftes die zelfs uit de hand kunnen lopen. Vervolgens is mijn dag vergalt en meneer gaat weer zijn eigen weg. Maar kan wel uit bed komen voor andere zaken, vrienden, werk, hobby’s. Tegenwoordig heb ik geen zin meer om hem uit zn bed te trekken en vervolgens een grote bek te kunnen krijgen, ik moet hem niet storen als hij slaapt??? We doen al heel weinig samen doordat we beide veel werken dus als hij de dagen dat je samen even wat kan doen. Zoals Pasen, Pinksteren, verjaardag of een vrije dag in het weekend alleen maar ligt te slapen begin ik het aardig beu te worden

Ik heb alles geprobeerd,normaal blijven doen, ruzie gemaakt, genegeerd en er zo vaak over gepraat, ik vertel hem dat telkens als er iets beloofd word of word afgesproken, ik telkens degene ben die teleurgesteld word...hij probeert mij dan de schuld in de schoenen te schuiven, ik ben een teleurstelling, ik moet niet zeiken tot erger. Maar het lijkt niet tot hem door te dringen dat de uitwerking effect heeft op mij op ons... hij zou bijna niks meer gebruiken is zijn excuus en is hierdoor ook flink aangekomen, dus als hij dan een keer door gaat dan kost dat ook meer...

wat als we ooit kinderen krijgen bedenk ik me dan. Gezond is het niet. Een toekomst zonder hem zie ik niet, maar ik vind dit zo langzamerhand niks meer aan... soms zeg ik zelfs dat hij een beter een nakkie kan nemen omdat ik dan meer aan hem heb...

Wat hebben jullie gedaan om tot je partner door te dringen?? Ik heb gewoon geen zin meer in machtsspelletjes en ruzies, het gevoel het alleen te moeten doen ...

Laatst bewerkt: 10 jun 2019
  2. verwondering

verwondering Bewuste gebruiker Top Tripreporter

Dan maar een reactie die je wellicht niet prettig vindt, maar oké.

Je bent er al zo'n tijd mee bezig. Op een gegeven moment is het klaar toch?

Don't. Geen gezonde basis.

Je weet beter.

Lees je eigen post eens door. En nog eens. Je weet het wel.

Denk toch eens outside of the box.

Kappen met die ongein, of anders kappen met de relatie. Jouw leven hoeft niet naar de kloten te gaan omdat hij dat met het zijne doet, of wel?

Leg hem klip en klaar uit hoe jij je over jullie relatie voelt. En wacht zijn reactie af. Wees duidelijk en accepteer geen smoesjes.

Volg je gevoel.

Mindless en Genieter vinden dit leuk.
  3. Genieter

Genieter Belezen gebruiker

Je accepteert zijn gedrag al 10 jaar.
    En blijkbaar is hij dus niet veranderd in die 10 jaar.
    Voor een onbekende op dit forum is het ook moeilijk in te schatten hoe jullie relatie is aan de hand van een kort verhaaltje.

Maar om in een relatie te blijven waar je ongelukkig bent om bang te zijn om alleen te zijn is niet gezond.

Dan zou je keuzes moeten maken.
    Als het niet werkt dan werkt het niet.
    Als de connectie er niet meer is om bij elkaar door te dringen dan staan jullie al ver van elkaar af...

4. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Kenmerken van verslaving zijn meer gebruiken dan je van plan was, afspraken niet nakomen, vrienden, relaties en werk verliezen vanwege niet nagekomen afspraken of vanwege onder invloed verschijnen op afspraken, en gezondheidsproblemen vanwege gebruik.

Mensen met een verslaving kunnen behoorlijk manipulatief zijn: alles staat in het teken van het voortzetten van hun gebruik. Alles wat laat zien dat het gebruik problematisch is moet worden ontweken, ontkracht of aangevallen.

Als jullie vaak ruzie hebben vanwege zijn gebruik, als jij in je vrijheid beperkt wordt vanwege zijn gebruik (bijvoorbeeld omdat je de hele tijd achter zijn reet aan moet opruimen), als je veel geld kwijt bent omdat hij wil gebruiken, of als hij er emotioneel niet meer voor jou kan zijn omdat hij te veel en vaak bezig is met zijn eigen shit, dan kan er sprake zijn van een toxische relatie.

Onthoud dat jij meer waard bent dan de relatie. Als de relatie niet goed is voor jou, dan moet je dat aangeven. In een ideale realie ondersteunen partners elkaar in de uitdagingen die ze hebben. Geef jij aan wat jij nodig hebt, maar verandert er dan niks, dan heb je denk ik je antwoord.

Mindless vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...