Relatie over door verslaving

Vlindertje

Belezen gebruiker
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb gepost. In de tussentijd is er veel gebeurd. Vorig jaar heb ik mijn relatie verbroken vanwege drugsgebruik. Toen heeft mijn ex hulp gezocht en is naar een kliniek in het buitenland gegaan. Daarna zijn we toch weer bij elkaar gekomen. Ik merkte een heel verschil bij hem, de negatieve gevolgen van het blowen zag ik niet meer. Hij zei ook dat hij zich zoveel beter voelde zonder gebruik en dat hij nooit meer terug wilde. Ook vertelde hij dat hij in de kliniek erachter was gekomen dat de reden van zijn gebruik door de ziekte van zijn moeder kwam en dat hij zich nu veel rustiger voelde omdat zijn moeder is overleden en hij die zorgen niet meer heeft. We hadden het heel fijn samen en spraken over samenwonen en een kindje. Misschien naief van mij maar ik dacht echt dat het klaar was. Helaas bleek anders. In januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben, dat is heel snel gegaan. Een week later hadden we afgesproken en kwam hij doodleuk stoned aan bij mij. Dat was voor mij een enorme klap. Ik vroeg of hij vaker blowde en hij zei dat hij het af en toe deed. We hebben in de weken daarna een paar gesprekken gevoerd maar er kwam steeds uit dat hij geen nadelen ziet van het blowen en geen hulp meer wilde zoeken. Ik heb nu wederom de relatie verbroken maar ik ben er kapot van.

Dit wilde ik even kwijt. Gelieve geen reacties als dat het mijn eigen schuld is. Ik voel me al ontzettend stom dat ik erin getrapt ben

Ape

Badass junkie
Hallo allemaal,

Het is alweer een tijd geleden dat ik hier heb gepost. In de tussentijd is er veel gebeurd. Vorig jaar heb ik mijn relatie verbroken vanwege drugsgebruik. Toen heeft mijn ex hulp gezocht en is naar een kliniek in het buitenland gegaan. Daarna zijn we toch weer bij elkaar gekomen. Ik merkte een heel verschil bij hem, de negatieve gevolgen van het blowen zag ik niet meer. Hij zei ook dat hij zich zoveel beter voelde zonder gebruik en dat hij nooit meer terug wilde. Ook vertelde hij dat hij in de kliniek erachter was gekomen dat de reden van zijn gebruik door de ziekte van zijn moeder kwam en dat hij zich nu veel rustiger voelde omdat zijn moeder is overleden en hij die zorgen niet meer heeft. We hadden het heel fijn samen en spraken over samenwonen en een kindje. Misschien naief van mij maar ik dacht echt dat het klaar was. Helaas bleek anders. In januari kwam ik erachter dat ik zwanger ben, dat is heel snel gegaan. Een week later hadden we afgesproken en kwam hij doodleuk stoned aan bij mij. Dat was voor mij een enorme klap. Ik vroeg of hij vaker blowde en hij zei dat hij het af en toe deed. We hebben in de weken daarna een paar gesprekken gevoerd maar er kwam steeds uit dat hij geen nadelen ziet van het blowen en geen hulp meer wilde zoeken. Ik heb nu wederom de relatie verbroken maar ik ben er kapot van.

Dit wilde ik even kwijt. Gelieve geen reacties als dat het mijn eigen schuld is. Ik voel me al ontzettend stom dat ik erin getrapt ben
Stom? Eigen schuld? Nee, je houdt toch van hem. Geef jezelf niet zo op de kop.

Moeilijk, pijnlijk, maar misschien heb je nu de juiste keuze gemaakt. En je weet niet wat de toekomst gaat brengen.

Succes met alles en bedankt voor de update 😙

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Natuurlijk is het niet je eigen schuld.
Op papier kan mij ook weleens het gevoel bekruipen dat deze opeenstapeling geen goede afloop heeft.

Maar dat is op papier en het klinkt allemaal erg plausibel dat hij zo goed is afgekickt en heeft gewerkt aan de oorzaak.

Ik heb het zelf ook met vrienden en worstel ook met het dilemma. 'Ben ik nu red flags aan het negeren, of geef ik juist de support waar we beiden gelukkig van worden.

Het is amper een schrale troost te noemen. Maar gelukkig heb je er direct een punt achter gezet.

Ik wens je heel veel sterkte met je zwangerschap ook. Heb je mensen in je omgeving om mee te praten?

Vlindertje

Belezen gebruiker
Natuurlijk is het niet je eigen schuld.
Op papier kan mij ook weleens het gevoel bekruipen dat deze opeenstapeling geen goede afloop heeft.

Maar dat is op papier en het klinkt allemaal erg plausibel dat hij zo goed is afgekickt en heeft gewerkt aan de oorzaak.

Ik heb het zelf ook met vrienden en worstel ook met het dilemma. 'Ben ik nu red flags aan het negeren, of geef ik juist de support waar we beiden gelukkig van worden.

Het is amper een schrale troost te noemen. Maar gelukkig heb je er direct een punt achter gezet.

Ik wens je heel veel sterkte met je zwangerschap ook. Heb je mensen in je omgeving om mee te praten?
Ik heb gelukkig veel mensen om me heen die me steunen. Mijn familie, vrienden en ook mijn schoonfamilie is er voor mij. Daar ben ik heel dankbaar voor. Maar ik had het zo graag anders gezien. Hij zei steeds dat hij een gezin met mij wilde en dat hij dan nu toch voor die troep kiest begrijp ik niet. Ik heb nog een klein beetje hoop dat hij het in gaat zien waar hij mee bezig is maar ik reken nergens meer op en stel me er maar op in dat ik een alleenstaande moeder word

Druktemaker

DF-koning
Ik heb gelukkig veel mensen om me heen die me steunen. Mijn familie, vrienden en ook mijn schoonfamilie is er voor mij. Daar ben ik heel dankbaar voor. Maar ik had het zo graag anders gezien. Hij zei steeds dat hij een gezin met mij wilde en dat hij dan nu toch voor die troep kiest begrijp ik niet. Ik heb nog een klein beetje hoop dat hij het in gaat zien waar hij mee bezig is maar ik reken nergens meer op en stel me er maar op in dat ik een alleenstaande moeder word
Nu je er een punt achter hebt gezegd kan je het beter even ‘losgelaten’ hoe moeilijk ook en hem de kans geven om tot bezinnen te komen. Hij zal wellicht op een punt komen dat hij zich realiseert wat hij jou aan doet hiermee en ook dat hij zichzelf in de vingers snijdt met zijn gebruik.

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Ik zou die hoop echt loslaten want je trekt je kind hierin mee.

Dit staat er heel kort door de bocht, maar geloof mij als je kindje geboren is. Daar ga je meer verliefd op worden, meer liefde voor voelen dan je ooit voor hem gevoeld heb.

Bespaar je ongeboren kindje en ook als je babietje erin de stress en ellende van een verslaafde vader.

Je baby die geboren is zet je hele wereld even op zijn kop. Ik gun jou ook dat je dan omringt word met rust en liefde.

Ik zou de bal bij hem laten liggen. Stel hij komt over 2 jaar terug. Wil jij hem dan terugnemen?

Nu is je kindje misschien nog wat abstract. Maar jij bent de enige die hem of haar kan beschermen hiervoor. En als je straks je kindje gaat voelen en het komt allemaal heel dichtbij, dan zou ik je gevoel dat je dit wilt delen niet verwarren met je ex terugnemen. Als je al zover bent dat je hem bestempelt als ex.

Ik kan en wil de beslissing niet voor je aansturen. Maar misschien goed om erover na te denken wat voor gevaar(of niet) het met zich meebrengt als hij het kindje erkent of in haar leven komt.

Artsen en zusters hebben een meldingsplicht, en die stress en ellende wil je echt niet. Misschien heb je een moeder of broer/zus, een goede vriendin die zijn plek in kan nemen en bij de echo, kinderkamer, misschien wel bevalling aanwezig is.

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Misschien zijn er hier DF Leden die organisaties of links weten voor lotgenoten voor TO.

Ik denk dat je daar veel aan hebt. Dat zijn allemaal mensen die ook een knipperlicht relatie (ook al zijn de periodes heel lang) hebben of hadden. Om in die sfeer te blijven. Zo te lezen staat het voor hem niet op rood maar oranje. Maak jezelf sterker op dat vlak. Wat hij doet heb je toch niet in de hand en mocht hij tot inzicht komen, ben jij op dit vlak inmiddels een expert, sta je stevig in je schoenen en heb je ook rust zonder hem.

Je weet niet of hij 3 jaar clean blijft en dan weer terugvalt, in dat geval heb je een kindje die gehecht is en jij ook. Je merkt wel dat ik er toch wat gekleurd insta. Ik denk dat DF wel een steun kan zijn, omdat velen van ons hier ervaring mee hebben? Maar dat is toch anders dan elke week contact hebben met lotgenoten. Zo'n groep mensen word vaak ook je netwerk wat mij heel fijn lijkt.

Vlindertje

Belezen gebruiker
Ik zou die hoop echt loslaten want je trekt je kind hierin mee.

Dit staat er heel kort door de bocht, maar geloof mij als je kindje geboren is. Daar ga je meer verliefd op worden, meer liefde voor voelen dan je ooit voor hem gevoeld heb.

Bespaar je ongeboren kindje en ook als je babietje erin de stress en ellende van een verslaafde vader.

Je baby die geboren is zet je hele wereld even op zijn kop. Ik gun jou ook dat je dan omringt word met rust en liefde.

Ik zou de bal bij hem laten liggen. Stel hij komt over 2 jaar terug. Wil jij hem dan terugnemen?

Nu is je kindje misschien nog wat abstract. Maar jij bent de enige die hem of haar kan beschermen hiervoor. En als je straks je kindje gaat voelen en het komt allemaal heel dichtbij, dan zou ik je gevoel dat je dit wilt delen niet verwarren met je ex terugnemen. Als je al zover bent dat je hem bestempelt als ex.

Ik kan en wil de beslissing niet voor je aansturen. Maar misschien goed om erover na te denken wat voor gevaar(of niet) het met zich meebrengt als hij het kindje erkent of in haar leven komt.

Artsen en zusters hebben een meldingsplicht, en die stress en ellende wil je echt niet. Misschien heb je een moeder of broer/zus, een goede vriendin die zijn plek in kan nemen en bij de echo, kinderkamer, misschien wel bevalling aanwezig is.
Ja ik denk op dit moment ook in eerste instantie aan de kleine in mijn buik. Daarom heb ik er ook gelijk een einde aan gemaakt, ik kan die stress en onrust er nu niet bij hebben en ik ben bang dat de baby dat mee krijgt. Ook zie ik het niet voor me, een verslaafde vriend met een baby samen. Hij zei dat hij wel bij me wil wonen en dat hij dan niet gebruikt maar dat kan ik niet geloven. Ik ben bang dat hij dan stiekem gaat gebruiken. En dan woont hij hier en zit ik met de stress terwijl ik zwanger ben. Ik wil nu vooral rust en genieten van de zwangerschap. Als hij er nog wel iets aan wil doen dan neem ik hem niet zomaar meer terug. Ik heb nu ook een kleine die ik moet beschermen

Vlindertje

Belezen gebruiker
Ik heb me zo vergist in hoe erg de verslaving is. De keren dat we de afgelopen maanden hebben gesproken probeerde hij steeds het gesprek op een andere onderwerp te krijgen. Ook kwam hij met plannen als samen leuke dingen doen en samen op vakantie gaan terwijl hij geen eens geld heeft want hij heeft schulden. Hij weet dat ik graag leuke dingen doe samen want dat heb ik tijdens onze relatie al vaak aangegeven. Dus hij zegt dat dan om mij te paaien. En hij wilde steeds afspreken en gewoon verder met de relatie alsof er nix gebeurd was. Ik heb dit soort trucjes inmiddels door na 3 jaar samen zijn. Maar ik vind het zo erg om te zien dat hij het blijkbaar zelf niet door heeft dat hij zo doet en waarom hij zo doet. De verslaving heeft hem in zijn macht. Verschrikkelijk om te zien. Ik geef wel om hem en gun hem zoveel meer

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Ik vind dit heel herkenbaar maar je kan er nog van staan te kijken dat hij het dondersgoed doorheeft.

Het is een typisch staaltje 'we praten niet over mijn verslaving, dus is er geen verslaving' en dat gebruikt hij, onbewust maar ergens weet hij het dondersgoed, om zo door te gaan met gebruiken en de relatie met jou.

Waarschijnlijk stelt hij bij zichzelf het stoppen uit. En dat is niet de verslaving wat hem overkomt, dat blijft nog altijd zijn eigen keuze.

Het zal heel lastig worden want hij zal nooit toegeven dat hij je op deze manier manipuleert. Maar dat is het imo wel. Ga niet aan jezelf twijfelen en zie hem niet als slachtoffer van zijn verslaving..

Vlindertje

Belezen gebruiker
Ja hij stelt het inderdaad uit. Hij wil het liefste en mij en blijven gebruiken. In het begin van onze relatie zei hij dat hij zou stoppen als het serieus tussen ons werd, daarna pas als we zouden samenwonen en later pas als we een kindje zouden krijgen. Daar ben ik toen niet mee akkoord gegaan, ik zeg ik wil dat je stopt voordat we samenwonen en er een kindje komt. Dat was dus gelukt vorig jaar maar hij heeft het niet volgehouden. Soms vraag ik me af of hij dan wel genoeg van mij houd

• Like
Waarderingen: Ape

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Ja hij stelt het inderdaad uit. Hij wil het liefste en mij en blijven gebruiken. In het begin van onze relatie zei hij dat hij zou stoppen als het serieus tussen ons werd, daarna pas als we zouden samenwonen en later pas als we een kindje zouden krijgen. Daar ben ik toen niet mee akkoord gegaan, ik zeg ik wil dat je stopt voordat we samenwonen en er een kindje komt. Dat was dus gelukt vorig jaar maar hij heeft het niet volgehouden. Soms vraag ik me af of hij dan wel genoeg van mij houd
Ja en nee
Maar heel eerlijk. Er zijn er zat die wel de strijd aangaan en clean blijven omdat ze zoveel van hun vrouw en kinderen houden. Ook die topics hier.
Dus wie er op nummer 1 staat, jij of de drugs.
Dat antwoord weet je zelf helaas al.

Ik wil niet tegen je schenen schoppen maar zo te zien is de relatie niet voorbij. Het is heel krachtig dat je gestopt bent met hem. Maar ik lees meer de boodschap dat je voor nu gestopt bent en hoopt dat hij daardoor nog meer voor jou kiest.

Heb je nu nog contact met hem? Hij zal dit ook zo ervaren als je nog contact hebt.

Maar als hij voor jou kiest, dan had hij al voor jou gekozen en niet voor de dope. Hij heeft de waarheid tegen je gezegd, hij wil niet stoppen.

Hij wil wel zeggen dat hij later gaat stoppen, dat droombeeld wat jij hebt, dat voed hij maar al te graag. Wat hij zegt zijn gewoon keiharde leugens, het is moeilijk maar gevoelsmatig weet je dit en zo zal ik er ook naar handelen.

Ik denk dat hij wel aanvoelt dat hij welkom is als hij nu alles overboord gooit en vol voor jou kiest. In tussentijd ontstaat er een giftige situatie. Waarbij jij al gewend bent aan deze ups en downs. En zo modderen jullie door. Alleen is er straks een baby in het spel.

Zeker met de hormonen kan je voor de bijl gaan en zo blijven er tijdelijke situaties ontstaan, waarbij hij volop geniet van zijn dope en met 1 been in jullie leven staat. Maar kijk wat dat doet met je.

Ik zou me niet alleen focussen op je kindje, daar ben ik van overtuigd.maar ik zou me meer focussen op hoe je het hoofdstuk met hem echt definitief afsluit.

Ik zou mezelf ook afvragen. Wil je hem terug als hij opnieuw afkickt? Hij kan zich ook bewijzen zonder relatie met jou en..ik noem maar wat..de draad met jou oppakken als de kleine uk 1 of 2 is. Als hij dan zijn geldzaken,verslaving en leven weer compleet op orde heeft kan het een ander verhaal zijn. Maar grote kans dat je dit hele plaatje dan ook anders bekijk.

Mijn advies. Leef in het nu. Maak beslissingen voor nu en de toekomst gebaseerd op wat er gebeurd is in het verleden en het heden. Geen beslissing(deur op een kier houden) gebaseerd op een droombeeld.

Veel sterkte, en kan je wel genieten van je zwangerschap nu?

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Toevoeging: een verslaafde moet stoppen omdat hij dat zelf wil.

Hij wil niet stoppen.
Hij wil
1 dope
2 jou terug

Wat jij doet is een klassiek patroon. Nu, eigenlijk probeer jij hem te manipuleren..de boodschap is heel krachtig verwoord. Maar de boodschap tussen de regels door is: ik geef je nu een voorproefje hoe het is als je niet stopt met gebruiken, maar als je stopt dan zetten we onze relatie door.

Ik wil niet te hard zijn naar je. Maar ik denk dat je beter brute eerlijkheid kan hebben. Want dat is iets wat je van hem niet zal krijgen. Want zijn boodschap is zo te lezen: ik snap je voorproefje, dus ik zet alles op alles om jou te overtuigen dat ik ga stoppen.

Zijn belangrijkste boodschap die domineert is: Maar ik overtuig je met woorden maar niet met daden, want eerst wil ik je weer terug en dan zien we wel verder. Ik ga niet stoppen als het moet.

Ik adviseer zijn cravings wel persoonlijk te nemen. Wil je echt een partner die elke dag moet vechten tegen zijn verslaving om bij jou te zijn. Zie het maar als een 3e persoon. Dat als hij bij jou en je kindje blijft hij altijd naar zijn nmr 1 zal verlangen. En heeft bewezen dat het een kwestie van tijd is voordat hij dat ook doet.

Ps: ik sta er rationeler in dan jij, ik wil je niet ontmoedigen te blijven schrijven hier. Het blijft toch een proces.

Vlindertje

Belezen gebruiker
Ja en nee
Maar heel eerlijk. Er zijn er zat die wel de strijd aangaan en clean blijven omdat ze zoveel van hun vrouw en kinderen houden. Ook die topics hier.
Dus wie er op nummer 1 staat, jij of de drugs.
Dat antwoord weet je zelf helaas al.

Ik wil niet tegen je schenen schoppen maar zo te zien is de relatie niet voorbij. Het is heel krachtig dat je gestopt bent met hem. Maar ik lees meer de boodschap dat je voor nu gestopt bent en hoopt dat hij daardoor nog meer voor jou kiest.

Heb je nu nog contact met hem? Hij zal dit ook zo ervaren als je nog contact hebt.

Maar als hij voor jou kiest, dan had hij al voor jou gekozen en niet voor de dope. Hij heeft de waarheid tegen je gezegd, hij wil niet stoppen.

Hij wil wel zeggen dat hij later gaat stoppen, dat droombeeld wat jij hebt, dat voed hij maar al te graag. Wat hij zegt zijn gewoon keiharde leugens, het is moeilijk maar gevoelsmatig weet je dit en zo zal ik er ook naar handelen.

Ik denk dat hij wel aanvoelt dat hij welkom is als hij nu alles overboord gooit en vol voor jou kiest. In tussentijd ontstaat er een giftige situatie. Waarbij jij al gewend bent aan deze ups en downs. En zo modderen jullie door. Alleen is er straks een baby in het spel.

Zeker met de hormonen kan je voor de bijl gaan en zo blijven er tijdelijke situaties ontstaan, waarbij hij volop geniet van zijn dope en met 1 been in jullie leven staat. Maar kijk wat dat doet met je.

Ik zou me niet alleen focussen op je kindje, daar ben ik van overtuigd.maar ik zou me meer focussen op hoe je het hoofdstuk met hem echt definitief afsluit.

Ik zou mezelf ook afvragen. Wil je hem terug als hij opnieuw afkickt? Hij kan zich ook bewijzen zonder relatie met jou en..ik noem maar wat..de draad met jou oppakken als de kleine uk 1 of 2 is. Als hij dan zijn geldzaken,verslaving en leven weer compleet op orde heeft kan het een ander verhaal zijn. Maar grote kans dat je dit hele plaatje dan ook anders bekijk.

Mijn advies. Leef in het nu. Maak beslissingen voor nu en de toekomst gebaseerd op wat er gebeurd is in het verleden en het heden. Geen beslissing(deur op een kier houden) gebaseerd op een droombeeld.

Veel sterkte, en kan je wel genieten van je zwangerschap nu?
Ik ben heel blij dat je zo eerlijk bent. Sommige dingen weet ik zelf ook wel maar wil ik liever niet zien denk ik.

Nee ik heb geen contact meer met hem, dat wil ik niet. Toen het vorig jaar uit was hebben we ook geen contact gehad.

Misschien heb je wel gelijk dat ik toch nog hoop heb dat hij voor mij kiest maar als hij dat had gewild dan had hij het inderdaad al gedaan.

Ik had al voor mezelf bedacht om niet zomaar weer terug te gaan in de relatie. Soiezo niet zolang ik zwanger ben omdat ik me nu volledig daarop wil focussen. Ik ben nu 3 maanden zwanger en tot nu toe kon ik er niet van genieten vanwege dat gedoe met mijn ex.

Vlindertje

Belezen gebruiker
Toevoeging: een verslaafde moet stoppen omdat hij dat zelf wil.

Hij wil niet stoppen.
Hij wil
1 dope
2 jou terug

Wat jij doet is een klassiek patroon. Nu, eigenlijk probeer jij hem te manipuleren..de boodschap is heel krachtig verwoord. Maar de boodschap tussen de regels door is: ik geef je nu een voorproefje hoe het is als je niet stopt met gebruiken, maar als je stopt dan zetten we onze relatie door.

Ik wil niet te hard zijn naar je. Maar ik denk dat je beter brute eerlijkheid kan hebben. Want dat is iets wat je van hem niet zal krijgen. Want zijn boodschap is zo te lezen: ik snap je voorproefje, dus ik zet alles op alles om jou te overtuigen dat ik ga stoppen.

Zijn belangrijkste boodschap die domineert is: Maar ik overtuig je met woorden maar niet met daden, want eerst wil ik je weer terug en dan zien we wel verder. Ik ga niet stoppen als het moet.

Ik adviseer zijn cravings wel persoonlijk te nemen. Wil je echt een partner die elke dag moet vechten tegen zijn verslaving om bij jou te zijn. Zie het maar als een 3e persoon. Dat als hij bij jou en je kindje blijft hij altijd naar zijn nmr 1 zal verlangen. En heeft bewezen dat het een kwestie van tijd is voordat hij dat ook doet.

Ps: ik sta er rationeler in dan jij, ik wil je niet ontmoedigen te blijven schrijven hier. Het blijft toch een proces.
Hij komt inderdaad vaak met woorden maar niet met daden. Hij heeft zo vaak dingen beloofd maar niet gedaan. Ik trap er elke keer weer in. Hij weet precies wat ik wil horen zodat ik me daardoor vast houd aan een plaatje wat ik vervolgens niet krijg. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik het gevoel heb dat hij mij de afgelopen jaren aan een lijntje heeft gehouden door steeds te zeggen dat hij zou gaan stoppen. Hij zei dat hij dat niet bewust heeft gedaan.

Het is inderdaad een proces. Ik heb vroeger niet geleerd om grenzen aan te geven en ik heb daarnaast ook nog verlatingsangst. De afgelopen jaren heb ik daar heel hard aan moeten werken. Ik heb ook hulp daarvoor. Ik sta nu al een stuk sterker in mijn schoenen dan een paar jaar geleden maar ik ben er nog niet.

Dat ik het nu heb uitgemaakt voelt heel dubbel. In mijn hoofd weet ik dat het de beste keuze is maar in mijn hart voelt het nog niet helemaal zo. Ik kan hem heel moeilijk loslaten

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
gefeliciteerd dat je moeder wordt 🤗

wilde ik toch graag even gezegd hebben.. omdat dat toch een een heuglijk gegeven blijft ondanks alles..
een verrassing!.. daar heb ik er ook ooit één van gekregen en zou nooit meer anders willen.

ik kan me je nog herinneren van 1,5 (?) jaar geleden.. jammer dat hij het niet heeft kunnen omdraaien.

sterkte..x

De Zandman

Badass junkie
Ik heb meerdere mensen gekend die een partner hadden die verslaafd was.....
En het verhaal gaat altijd hetzelfde.
Ja, ik ga stoppen, maar nu nog eventjes niet. Over een week of twee denk ik.
Ja, ik ga stoppen (maar ik ga stiekem door.)
Ja, ik ben gestopt, daar ben ik weer. Wat later: Een week later pakt hij weer.
En iedere keer weer, trapt de ander daarin omdat de junk precies weet wat hij moet zeggen om weer terug te kunnen ofwel mogen komen.
En dit kan eindeloos zo doorgaan.
Kies dus voor jezelf en je kindje, en wees radicaal. Hoe moeilijk ook.
Kap met iemand die drugs op nr.1 heeft staan.
Je verliest altijd van deze drugs....
Sterkte!!

Laatst bewerkt:

Rozekoekje

Experimenterende gebruiker
Sterkte!
Wat mij ook erg geholpen heeft is een workshop van stichting naast om grenzen aan te geven. Het contact met anderen was super prettig en daarna nog wat informatie toegestuurd gekregen waar ik heel veel aan heb gehad.. pas toen zijn mijn ogen open gegaan.. dat moment moet je zelf vinden en ervaren, maar het komt.. nogmaals sterkte.

Vlindertje

Belezen gebruiker
Sterkte!
Wat mij ook erg geholpen heeft is een workshop van stichting naast om grenzen aan te geven. Het contact met anderen was super prettig en daarna nog wat informatie toegestuurd gekregen waar ik heel veel aan heb gehad.. pas toen zijn mijn ogen open gegaan.. dat moment moet je zelf vinden en ervaren, maar het komt.. nogmaals sterkte.
Bedankt voor je reactie. Ik zal er eens naar kijken. Ik ben vorige week naar een bijeenkomst van al-anon geweest. Daar komen lotgenoten bijeen die iemand in hun nabije omgeving hebben met een verslaving. Ik had hier ook wel veel aan. Ik heb ook een boekje aangeschaft waar ik dingen uit kan halen. Morgen ga ik weer heen.

Mijn ex heeft 5 weken nix van zich laten horen nadat ik het had uitgemaakt. Daarna kwam hij weer op de radar. Hij zegt dat hij nu wel wil stoppen met blowen. Dat hij een goeie vader wil zijn voor onze kleine. Hij wilde van mij weten of ik dan weer met hem verder wil zodat we een gezin kunnen vormen. Ik heb gezegd dat hij zelf met het blowen aan de gang moet, dat ik me wil focussen op de zwangerschap. En dat ik niets kan beloven en hij niets van mij kan verwachten na alles wat er is gebeurd. Dat we toekomst zal uitwijzen of het ooit nog iets word tussen ons

De Zandman

Badass junkie
Dit lijkt mij de beste manier om hiermee om te gaan.
Het leven samen met een verslaafde is beslist geen kleinigheid...altijd dat wantrouwen, de stress of er weer gebruikt is of niet, het gedrag wat zoiemand heeft...alles draait om het middel..weet waar je aan begint. Het vertrouwen terugwinnen, dat is het grootste gedeelte.
Goed gehandeld!

Lid 103682

Bewuste gebruiker
Mijn ex heeft 5 weken nix van zich laten horen nadat ik het had uitgemaakt. Daarna kwam hij weer op de radar. Hij zegt dat hij nu wel wil stoppen met blowen. Dat hij een goeie vader wil zijn voor onze kleine. Hij wilde van mij weten of ik dan weer met hem verder wil zodat we een gezin kunnen vormen. Ik heb gezegd dat hij zelf met het blowen aan de gang moet, dat ik me wil focussen op de zwangerschap. En dat ik niets kan beloven en hij niets van mij kan verwachten na alles wat er is gebeurd. Dat we toekomst zal uitwijzen of het ooit nog iets word tussen ons
Heel goed van je. In feite geeft hij aan: de situatie is onveranderd, maar ik maak jouw verantwoordelijk voor mijn keuzes en de toekomst.(nouja, hij probeerde het)

Het is de wereld op zijn kop en de omgedraaide volgorde( hij moet stoppen voor zichzelf, daaropvolgend zijn kind, al het andere komt daarna) het draait niet om woorden maar daden.

Zolang hij niet clean en ook niet zelfstandig stabiel is, is het enige verschil slechts 1 uitgesproken woord(ik wil WEL stoppen ipv ik wil NIET stoppen) dat kan iedereen zeggen. Supergoed dat jii daar niet in meegaat en wat ik zo toejuich hierin, dat jii hierin dus ook de belangen van je kind beschermt. Veel sterkte en ondanks alles hoop ik ook dat je geniet van je zwangerschap en natuurlijk trots kan blijven op jezelf.

Laatst bewerkt:

De Zandman

Badass junkie
Dit is zo controversieel onwaar, derest van je bericht klopt zeker tot een bepaalde hoogte want niet iedereen zit opgesloten op ze kamer drugs te gebruiken
Toen ik verslaafd was aan alcohol, was er maar één ding echt belangrijk. Alcohol.
Dat moest altijd en haast overal aanwezig zijn. Want de ontwenningsverschijnselen, die wilde ik niet. Dus zorg je ervoor dat die alcohol er is. Daarmee ben je bezig, bijna de hele dag. Plus het kunnen innemen.
Datzelfde gold voor cannabis. Ik heb vele jaren lang ervoor gezorgd, dat dit a l t i j d in huis was. Want zonder zitten, nee. Onmogelijk.
En dus ben je de hele dag bezig met dat spul te krijgen en te gebruiken.
Bij mij draaide dus alles wel degelijk om het middel.
Eerst de drugs, daarna pas al het andere ....
Een duidelijk kenmerk van verslaving.
Dat weet jij ook, @Dopemonster.
Jouw stuff, wat dan ook waaraan je hooked bent, die moet er zijn. Dat is hoofdzaak nummer 1.
Daarna pas het andere.

Vlindertje

Belezen gebruiker
Heel goed van je. In feite geeft hij aan: de situatie is onveranderd, maar ik maak jouw verantwoordelijk voor mijn keuzes en de toekomst.(nouja, hij probeerde het)

Het is de wereld op zijn kop en de omgedraaide volgorde( hij moet stoppen voor zichzelf, daaropvolgend zijn kind, al het andere komt daarna) het draait niet om woorden maar daden.

Zolang hij niet gestopt is en onafhankelijk van drugs en van jou een stabiel persoon en vader is, is het enige verschil slechts 1 uitgesproken woord(ik wil WEL stoppen ipv ik wil NIET stoppen) dat kan iedereen zeggen. Supergoed dat jii daar niet in meegaat en wat ik zo toejuich hierin, dat jii hierin dus ook de belangen van je kind beschermt. Veel sterkte en ondanks alles hoop ik ook dat je geniet van je zwangerschap en natuurlijk trots kan blijven op jezelf.
Klopt helemaal, hij heeft nog niets gedaan maar verwacht wel weer dingen van mij. Hij wilde waarschijnlijk horen dat ik het weer wil proberen samen. Hij vond het niet leuk om te horen wat ik zei. Toen ik zei dat er veel gebeurd is maakte hij een rare opmerking. Hij zei dat er genoeg vrouwen zijn die terug gaan naar hun ex die ze slaat dus dat het wel mee valt. Zo wil hij alles wat hij doet goed praten. En toen ik zei dat ik me op de zwangerschap wil richten zei hij dat ik moet doen wat ik niet laten kan. Hij reageerd als een klein kind die zijn zin niet krijgt

Rozekoekje

Klopt helemaal, hij heeft nog niets gedaan maar verwacht wel weer dingen van mij. Hij wilde waarschijnlijk horen dat ik het weer wil proberen samen. Hij vond het niet leuk om te horen wat ik zei. Toen ik zei dat er veel gebeurd is maakte hij een rare opmerking. Hij zei dat er genoeg vrouwen zijn die terug gaan naar hun ex die ze slaat dus dat het wel mee valt. Zo wil hij alles wat hij doet goed praten. En toen ik zei dat ik me op de zwangerschap wil richten zei hij dat ik moet doen wat ik niet laten kan. Hij reageerd als een klein kind die zijn zin niet krijgt
Zo herkenbaar.. toen ik datzelfde zei tegen mijn ex man, zei hij, ja maar hallo niet gebruiken is al de hel, dat is al moeilijk genoeg, laat staan er iets anders bij doen..

Fijn dat je iets aan de meeting hebt gehad :)

Blijf sterk en volg aub je eigen gevoel. Je komt er wel.

De Zandman

Badass junkie
Hoe gaat het nu met je?
Voor wat ik gelezen heb, heb je de beste keuze in deze moeilijke situatie gemaakt.
Je kindje is straks nr. 1.
Daarna kom jijzelf.
En pas daarna een goede partner en iemand die verslaafd is en dus nr. 1 de drugs heeft, is vaak een twijfelachtige partner, al helemaal icm een jong mensje....jij en jouw ( en zijn) kind zouden op nr. 1 moeten staan voor hem en je hebt dus ervaren dat dit hier niet het geval is....
Ik wens je veel sterkte toe, en er zijn absoluut goede partners voor jullie beiden die dus niet de drugs op plaats 1 hebben staan.
Jazeker!

Vlindertje

Belezen gebruiker
Hoe gaat het nu met je?
Voor wat ik gelezen heb, heb je de beste keuze in deze moeilijke situatie gemaakt.
Je kindje is straks nr. 1.
Daarna kom jijzelf.
En pas daarna een goede partner en iemand die verslaafd is en dus nr. 1 de drugs heeft, is vaak een twijfelachtige partner, al helemaal icm een jong mensje....jij en jouw ( en zijn) kind zouden op nr. 1 moeten staan voor hem en je hebt dus ervaren dat dit hier niet het geval is....
Ik wens je veel sterkte toe, en er zijn absoluut goede partners voor jullie beiden die dus niet de drugs op plaats 1 hebben staan.
Jazeker!
Het gaat wel goed met me. De zwangerschap gaat voorspoedig, ik heb bijna geen klachten gelukkig. Ik heb mijn ex in de afgelopen tijd een paar keer gezien en gesproken. Hij is mee geweest naar de 20 weken echo. Ik dacht dat hij nu wel serieus was maar ik vroeg hem vorige week hoe het gaat met het stoppen. Hij zei dat hij al minder blowt en een avond niet had gedaan. Dat is het enige na een maand. En toen hij wegging zei hij dat hij als hij thuis was gelijk een joint zou gaan opsteken. Dat schiet dus voor geen meter op. Ik houd nog steeds afstand en laat al het contact van hem afkomen. Hij heeft ook nog steeds niets betaald voor dingen voor de baby. Het doet me wel verdriet dat hij nog steeds de drugs op 1 heeft staan

Vlindertje

Belezen gebruiker
Zo herkenbaar.. toen ik datzelfde zei tegen mijn ex man, zei hij, ja maar hallo niet gebruiken is al de hel, dat is al moeilijk genoeg, laat staan er iets anders bij doen..

Fijn dat je iets aan de meeting hebt gehad :)

Blijf sterk en volg aub je eigen gevoel. Je komt er wel.
Ja ze zitten erg in de slachtoffer rol. Ik irriteer me echt aan het lakse en passieve gedrag.

Ik ga elke week naar de meeting van al-anon en daar heb ik wel veel aan. Ben blij dat ik dat gevonden heb.

De Zandman

Badass junkie
Het gaat wel goed met me.
Gelukkig maar!
. Ik heb mijn ex in de afgelopen tijd een paar keer gezien en gesproken. Hij is mee geweest naar de 20 weken echo. Ik dacht dat hij nu wel serieus was maar ik vroeg hem vorige week hoe het gaat met het stoppen.
. Dat is het enige na een maand. En toen hij wegging zei hij dat hij als hij thuis was gelijk een joint zou gaan opsteken. Dat schiet dus voor geen meter op. ....
Opm
Dat is herkenbaar gedrag van iemand die nog steeds verslaafd is. Die dus helemaal niet wil stoppen...

. Het doet me wel verdriet dat hij nog steeds de drugs op 1 heeft staan
Opm
Iemand die verslaafd is, die heeft de drugs heel vaak op nr 1 staan idd, en gelet op wat er allemaal gebeurd is, geeft aan dat er geen vooruitgang in is met het stoppen.
Dit alles in overweging genomen, Ook na een maand is er maar weinig veranderd..

Opm:
Zelfs een kind min of meer aan zijn lot overlaten, dat is nogal wat en ik vrees, dat je met deze man niet verder komt en ook dit, hoe is het met het vertrouwen gesteld?
Als hij zgn. één maand of nog langer clean is, blijf je dan niet erg achterdochtig of dit zo blijft,? Zeer waarschijnlijk wel...
Alle kansen bekeken, hij blijft dus gebruiken?
Dat geeft enorm veel stress en dat is niet goed voor jullie allebei straks, dunkt me.....

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat geeft enorm veel stress en dat is niet goed voor jullie allebei straks, dunkt me....

Voor de ongeboren baby kan stress ook gevaarlijk zijn. Als de baby eenmaal is geboren kunnen ze de spanning/ stress al merken. Van de de 1e levensdag af.

@Vlindertje , veel sterkte gewenst, rot situatie. Houdt ook een goed oog op het kindje dat je al hebt. Ze voelen alles en kan het zeker gevolgen hebben voor als hij/zij ouder wordt. 🙏
Wat meer 1 op 1 tijd met die kleine.

Vlindertje

Belezen gebruiker
Gelukkig maar!

Opm
Dat is herkenbaar gedrag van iemand die nog steeds verslaafd is. Die dus helemaal niet wil stoppen...

Opm
Iemand die verslaafd is, die heeft de drugs heel vaak op nr 1 staan idd, en gelet op wat er allemaal gebeurd is, geeft aan dat er geen vooruitgang in is met het stoppen.
Dit alles in overweging genomen, Ook na een maand is er maar weinig veranderd..

Opm:
Zelfs een kind min of meer aan zijn lot overlaten, dat is nogal wat en ik vrees, dat je met deze man niet verder komt en ook dit, hoe is het met het vertrouwen gesteld?
Als hij zgn. één maand of nog langer clean is, blijf je dan niet erg achterdochtig of dit zo blijft,? Zeer waarschijnlijk wel...
Alle kansen bekeken, hij blijft dus gebruiken?
Dat geeft enorm veel stress en dat is niet goed voor jullie allebei straks, dunkt me.....
Ik heb hem gisteren gestuurd dat ik geen contact meer wil. Hij ging steeds weer een discussie met me aan. Hij verwijt mij dat ik hem sinds ik zwanger ben op afstand houd. Hij ziet niet in dat hij dat zelf veroorzaakt heeft met zijn gedrag. Ook begint hij elke keer weer over het blowen, dat hij wil stoppen. Maar hij doet het vervolgens niet. Ik had gezegd dat ik me op de zwangerschap wil richten en dat hij niets van mij kan verwachten maar hij verwacht wel van alles van mij. Het lijkt wel een klein kind dat zijn zin niet krijgt. Hij kan het volgens mij niet hebben dat hij nu voor mij niet meer op nr 1 staat. De laatste maanden van mijn zwangerschap wil ik rust en ik kan deze stress er niet bij hebben. Hij moet zelf zijn eigen leven op orde krijgen. Zijn baan is hij laatst kwijt geraakt, hij heeft nog steeds schulden en is nog steeds verslaafd. Geen stabiele factor voor mij en de baby.

Vlindertje

Belezen gebruiker
Voor de ongeboren baby kan stress ook gevaarlijk zijn. Als de baby eenmaal is geboren kunnen ze de spanning/ stress al merken. Van de de 1e levensdag af.

@Vlindertje , veel sterkte gewenst, rot situatie. Houdt ook een goed oog op het kindje dat je al hebt. Ze voelen alles en kan het zeker gevolgen hebben voor als hij/zij ouder wordt. 🙏
Wat meer 1 op 1 tijd met die kleine.
Ja daarom wil ik ook geen contact meer. Ik wil rust voor mezelf en de baby.

Dit is mijn eerste kindje, ik heb geen andere kinderen in huis.

De Zandman

Badass junkie
Je pakt het probleem goed aan! Je zult zien dat er straks ook mannen zijn, die jou en je kind wel op de eerste plaats zetten ipv verdovende middelen...die jullie allebei wel een waardig en goed leven kunnen geven!
Met een slappe zak kun je geen toekomst opbouwen....
Hij zal echt niet stoppen met gebruiken, of hooguit tijdelijk om je zand in de ogen te strooien. Helaas, maar waar in dit geval.
Sterkte!

Vlindertje

Belezen gebruiker
Ben ik weer....
Inmiddels bevallen van een prachtige zoon en helemaal verliefd.
Mijn ex is toendertijd gestopt met blowen en het ging een hele tijd goed. Hij heeft me toen ook erg gesteund aan het einde van de zwangerschap toen ik last had van klachten. Ook bij de bevalling heeft hij me gesteund. Het was erg heftig en daarna had ik veel hulp nodig en deed hij alles voor mij. De laatste weken merk ik dat ik snel geïrriteerd ben en dat komt omdat hij vaak overdag na zijn werk of savonds gaat slapen en mij dan alleen laat met de kleine. En als ik dan savonds op tijd naar bed ga blijft hij nog beneden want hij is niet moe. We hebben daar gesprekken over gehad en hij had me beloofd om niet meer overdag te slapen maar daar houd hij zich niet aan. Ik heb gezegd dat ik zo niet verder kan. Hij stelde voor om relatie therapie te proberen om te kijken of we er samen nog uit kunnen komen voor de kleine. Ik heb ermee ingestemd. Nu biechte hij van de week op dat hij de afgelopen tijd gewoon nog elke dag blowde. Het is niet veel (een 1/2 of hele per dag) maar toch, hij heeft er dus weer over gelogen. Ik heb er nix van gemerkt, waarschijnlijk omdat het niet veel is. Nu zit ik weer met mezelf in de knoop. Ik voel me voor de gek gehouden en ik weet niet of ik zo nog verder kan. Aan de ene kant heb ik er nu niet echt last van omdat hij zo weinig gebruikt maar aan de andere kant heeft hij wel weer gelogen en ik ben bang dat het weer meer word in de toekomst

Druktemaker

DF-koning
Ben ik weer....
Mijn ex is toendertijd gestopt met blowen en het ging een hele tijd goed. Hij heeft me toen ook erg gesteund aan het einde van de zwangerschap toen ik last had van klachten. Ook bij de bevalling heeft hij me gesteund. Het was erg heftig en daarna had ik veel hulp nodig en deed hij alles voor mij. De laatste weken merk ik dat ik snel geïrriteerd ben en dat komt omdat hij vaak overdag na zijn werk of savonds gaat slapen en mij dan alleen laat met de kleine. En als ik dan savonds op tijd naar bed ga blijft hij nog beneden want hij is niet moe. We hebben daar gesprekken over gehad en hij had me beloofd om niet meer overdag te slapen maar daar houd hij zich niet aan. Ik heb gezegd dat ik zo niet verder kan. Hij stelde voor om relatie therapie te proberen om te kijken of we er samen nog uit kunnen komen voor de kleine. Ik heb ermee ingestemd. Nu biechte hij van de week op dat hij de afgelopen tijd gewoon nog elke dag blowde. Het is niet veel (een 1/2 of hele per dag) maar toch, hij heeft er dus weer over gelogen. Ik heb er nix van gemerkt, waarschijnlijk omdat het niet veel is. Nu zit ik weer met mezelf in de knoop. Ik voel me voor de gek gehouden en ik weet niet of ik zo nog verder kan. Aan de ene kant heb ik er nu niet echt last van omdat hij zo weinig gebruikt maar aan de andere kant heeft hij wel weer gelogen en ik ben bang dat het weer meer word in de toekomst
Afkappen.
Geloof mij. Ik zit al jaaaaaren in deze visuele cirkel. Nu donderdag zal deze verbroken worden na jaren stom doorgaan en hopen dat het beter wordt. Dat gaat niet gebeuren, hoe jammer ook.

Diablo69

Bewuste gebruiker
Gefeliciteerd met je zoon 🥳🥳 heftige situatie en alleen jij weet denk ik wat je echt zou willen hiermee. Wat zeggen je gevoel en verstand? Luister naar ze

De Zandman

Badass junkie
Vaak gaa het met een soort van terugval in een verslaving zo, dat het weer begint met "weinig".... Maar na verloop van tijd wordt de oorspronkelijke hoeveelheid alsnog weer bereikt, omdat er geleidelijk aan steeds meer gebruikt wordt...
En dan komt de vicieuze cirkel weer in het geding en kun je jaaaaaren blijven doorgaan met pappen en nathouden.
Ik vind zelf in dit soort gevallen, dat als je ertegen bent dat er gebruikt wordt en je zit weer in die cirkel, dan zal je een keuze moeten maken.
Of: je accepteert dat gebruik,
Of: je accepteert dit gebruik niet, en maakt een einde aan de relatie, hoe moeilijk ook.
Van pappen en nathouden wordt niemand beter, al helemaal niet als er kinderen in het geding zijn....

Gefeliciteerd met je zoontje!!

JG111

Ik heb ook hulp daarvoor. Ik sta nu al een stuk sterker in mijn schoenen dan een paar jaar geleden maar ik ben er nog niet.
Krijg je hiervoor nog steeds hulp? Ik denk dat dat wel heel goed voor jou is🙂 en de al-anon meetings?

dat komt omdat hij vaak overdag na zijn werk of savonds gaat slapen en mij dan alleen laat met de kleine
Wat is dat toch met die blowers haha... Zo ken ik er nog 1 🙈.

't leven is natuurlijk ook heel zwaar en vermoeiend :tongueout:

Aan de ene kant heb ik er nu niet echt last van omdat hij zo weinig gebruikt maar aan de andere kant heeft hij wel weer gelogen en ik ben bang dat het weer meer word in de toekomst
Hij gaat gewoon constant over jouw grenzen heen... Ik denk dat dit een gebed zonder end is.... Al is hij nog zo leuk en lief. 🥺 Focus op je kindje. Die is vast nog veel leuker en liever 🥰

Zeehond

Badass junkie
Ben ik weer....
Gefeliciteerd met dit prachtige wonder van de natuur. Het mooiste wat bestaat en waar je onvoorwaardelijke van liefde terug krijgt.
Waar je met 1 blik zo verliefd op kunt worden en wat niemand begrijpt ❤️
Koester dit.

Over jullie relatie vind ik het ontzettend moeilijk om iets over te zeggen.
Oordelen van zo’n afstand als wij is ongelofelijk moeilijk. Elke situatie is anders.

Ik voel aan je verhaal dat je de situatie van twee kanten probeert te bekijken en dat is heel goed en belangrijk.

Belangrijk is om dichtbij jezelf te blijven en je gevoel te volgen.
Stel jezelf de voor jou belangrijke vragen, beantwoord die, wees eerlijk en dan kun je verder.

Geniet vooral ook van jullie zoontje, de tijd vliegt namelijk ❤️❤️❤️

Bovenaan