Relatie problemen door weedgebruik???

Buddha

Newbie
Hallo, ik ben hier nieuw en ten einde raad. Ik weet dat dit geen Flairforum ofzo is, maar hey waar kan ik beter raad/ervaringen vragen dan hier é?
Mijn vriend is 32j en rookt al dagelijks weed sinds zen 15de. In het begin was het nog binnen de perken zegt hij zelf, maar dat is ook omdat hij nog bij zen moeder woonde.
Dik 5j geleden zijn we dan gaan samenwonen en dus was elke rem weg.
Door de week rookt hij minder, jointje of 4 per dag (maar hij legt er echt wel serieus tussen hoor! In het weekend is dat het dubbele of zelfs meer.
Het probleem is dat men vriend extreem veel liegt, zelfs over de kleinste dingen.
Hij kan ook nu iets zeggen en binnen 2uur totaal iets anders, en dan ben ik (of iemand anders) natuurlijk de leugenaar! Het ene moment is hij poeslief, het andere zou hij over me heen stappen als ik lig te creveren. Door de aanhoudende problemen zijn we uiteindelijk ieder apart gaan wonen. Slechte zet, want nu is er niemand meer die hem in het oog houdt en de zaak is er alleen maar erger door geworden. Hij heeft werk, 2nachten per week en in bijberoep een eigen zaak, dat liep allemaal heel goed zolang we samenwoonde, maar nu ligt hij alle dagen tot een kot in de dag in zen zetel (zen bed ziet hij niet) tegen mij zei hij altijd dat hij werken was maar door de kerel waar hij mee "samenwerkt" weet ik nu dat hij meer niet dan wel nog gaat werken.
Mensen begrijpen niet waarom ik bij hem blijf, maar dit is volgens mij "hij" niet maar die verrekte weed! Hij heeft al een paar pogingen gedaan in het verleden en dan zag je hem na een paar dagen in de goede zin veranderen, maar bij de minste tegenslag herviel hij. Nu is er ook nog eens speed bij gekomen en blijkt hij op 6maand tijd mij al verschillende keren bedrogen te hebben, zelfs met mannen, ook al beweerd hij bij hoog en laag dat hij geen bi of homo is!!!
Een relatie word voor mij stilaan onmogelijk, ik ga hieraan kapot. Maar ik wil hem ook niet zomaar laten vallen, want ondanks hebben we altijd een goede band gehad.
Maar hij is zo hard veranderd, al hangt hij naar de buitenwereld en zen familie de perfecte hardwerkende man uit. Hij ontkent uiteraard dat weed zijn problemen veroorzaakt...
Wat kan ik doen om hem te helpen???

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Buddha zei:
Hallo, ik ben hier nieuw en ten einde raad. Ik weet dat dit geen Flairforum ofzo is, maar hey waar kan ik beter raad/ervaringen vragen dan hier é?
Mijn vriend is 32j en rookt al dagelijks weed sinds zen 15de. In het begin was het nog binnen de perken zegt hij zelf, maar dat is ook omdat hij nog bij zen moeder woonde.
Dik 5j geleden zijn we dan gaan samenwonen en dus was elke rem weg.
Door de week rookt hij minder, jointje of 4 per dag (maar hij legt er echt wel serieus tussen hoor! In het weekend is dat het dubbele of zelfs meer.
Iemand die zo veel blowt en toch in een relatie verkeerd, verkiest wiet boven de relatie. (ik 31 jaar, blow vanaf mn 12de, en heb meerdere meisjes gedumpt omdat ik liever relax blowde) het tast gewoon je spontaniteit en sociale vaardigheid aan, en je weet dit als blower, en je weet dat je vriendin dit in een eerlijke relatie verdient.

Het probleem is dat men vriend extreem veel liegt, zelfs over de kleinste dingen.
Hij kan ook nu iets zeggen en binnen 2uur totaal iets anders, en dan ben ik (of iemand anders) natuurlijk de leugenaar! Het ene moment is hij poeslief, het andere zou hij over me heen stappen als ik lig te creveren.
dit heeft niets met wiet te maken, al kan het je af en toe wel short fused maken. Liegen heeft niets met (chronisch) blowen te maken.

Door de aanhoudende problemen zijn we uiteindelijk ieder apart gaan wonen. Slechte zet, want nu is er niemand meer die hem in het oog houdt en de zaak is er alleen maar erger door geworden.
je bent zn moeder niet, je bent zn vriendin, en als hij je slecht behandelt, moet jij je net zozeer van je verslaving van hem ontdoen als hij van zijn verslaving van blowen.

Hij heeft werk, 2nachten per week en in bijberoep een eigen zaak, dat liep allemaal heel goed zolang we samenwoonde, maar nu ligt hij alle dagen tot een kot in de dag in zen zetel (zen bed ziet hij niet) tegen mij zei hij altijd dat hij werken was maar door de kerel waar hij mee "samenwerkt" weet ik nu dat hij meer niet dan wel nog gaat werken.
Als je de hele dag wiet rookt, kun je maatschappelijk gedemotiveerd worden, maar in tegenstelling tot 'echte' verslavingen is een wietverslaving meer een laxe keuze, of eerder de afwezigheid daarvan. Zodra de hemel op zn kop valt, zal hij prima in staat zijn zichzelf weer te redden.. hij moet alleen waarschijnlijk eerst even zn doem van dichterbij hebben gezien alvorens de touwtjes weer actief in handen te nemen.

Mensen begrijpen niet waarom ik bij hem blijf, maar dit is volgens mij "hij" niet maar die verrekte weed! Hij heeft al een paar pogingen gedaan in het verleden en dan zag je hem na een paar dagen in de goede zin veranderen, maar bij de minste tegenslag herviel hij.
eens een pothead, altijd een pothead. dergelijke mensen veranderen niet, of pas lang na het opzijn van je (emotionele) stamina.

Nu is er ook nog eens speed bij gekomen en blijkt hij op 6maand tijd mij al verschillende keren bedrogen te hebben, zelfs met mannen, ook al beweerd hij bij hoog en laag dat hij geen bi of homo is!!!
tja.. niet beledigend bedoeld, maar ook Jij hebt een schop onder je kont nodig.. lees nu wat je hier hebt staan. dit getuigt niet van eigenwaarde of zelfrespect. Hoe veel je ook van iemand houdt, sommige dingen leiden gewoon tot een definitief einde van een relatie.

Een relatie word voor mij stilaan onmogelijk, ik ga hieraan kapot. Maar ik wil hem ook niet zomaar laten vallen, want ondanks hebben we altijd een goede band gehad.
Maar hij is zo hard veranderd, al hangt hij naar de buitenwereld en zen familie de perfecte hardwerkende man uit. Hij ontkent uiteraard dat weed zijn problemen veroorzaakt...
Wat kan ik doen om hem te helpen???
Niets, maar je kunt jezelf helpen.

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
Wiet noemen als verklaring voor zn luie en ongeïnteresseerde gedrag is nogal makkelijk. Ik ken meerdere mensen die ook zoveel blowen en gewoon elke dag werken en om 6 uur uit hun nest komen. Ik ben bang dat hij gewoon zo is en dat het niet door die verrekte wiet komt. Zoals Pipstothepox al zei.. Liegen hangt totaal niet samen met blowen.
Stoppen of zwaar minderen met blowen zal zn motivatie wel wat verbeteren. Als je hem wilt helpen, kan je misschien voorstellen om alleen na het werk te blowen. Maar waarschijnlijk is dit iets wat al meerdere keren aan hem is voorgesteld en stoppen/minderen met blowen moet je toch echt helemaal zelf doen.

Mayan

Bewuste gebruiker
Mss is hij al lui van zichzelf.. en zoekt hij zijn toevlucht in wiet.
Dat ie kwaad wordt, is dan omdat hij wss geen wiet heeft en zijn toevlucht niet zoeken kan?

Dat hij je bebriegt? Buitenshotten die handel, straks neemt hij een SOA binnen en heb jij een souvenir voor het leven.

Alleen jij kan jezelf helpen, door de knoop te doorhakken. Mensen beseffen pas wat ze hadden als het weg is, zo neem even een rustafstand van elkaar.
Al bij al, ik ben geen relatietherapeut en een ander zou zeggen te vechten voor je relatie.... Maar als ik jouw verhaal zomaar even lees.... buitenshotten die handel, en als hij je terugwilt zal ie er wel voor vechten.
Succes

Buddha

Newbie
Kdenk toch dat die weed invloed heeft op zijn 'loom' zijn, soms is hij ook echt actief en dan smoort hij ene en dan is het finaal.
Wat ik ook al gemerkt heb is dat hij véél beter uit zen bed kan als hij de laatste uren voor het slapengaan niet gesmoord heeft.
Vragen om niet te roken overdag heeft geen zin, ik woon daar niet meer en hem al kennende zal hij wel ja zeggen maar nee doen :angry:
kdenk ook wel dat het vooral een vlucht voor hem is ipv een moment van relaxen. Zelden praat hij problemen uit, als ik het met hem erover wil hebben dan begint hij al te rollen bij de eerste zin en eer we 10minuten verder zijn ligt hij te maffen :(
Wat betreft dat vreemdgaan, op dat gebied ben ik vrij ruimdenkend, ok hij kan iets op zen lijf halen, maar hij speelt 'safe' (zegt hij) en dat geloof ik toch wel want hij is best wel proper en secuur op zichzelf. En moest het nu omgekeerd zijn (hij is echt wel bi, anders deed hij dat niet) dat ik bi was en met andere vrouwen slipe dan werd dat veel makkelijker aanvaard door de maatschappij, maar als het bij mannen gebeurt is het toch nog een groot taboe.
Liever dat hij naar mannen gaat dan naar vrouwen, langs de andere kant als hij het mag mag ik het eigenlijk ook, maar zijn probleem is dan wel dat ik niet bi ben en dus voor ne man zou kiezen. Maar ik heb er geen behoefte aan. het trieste is dat hij eigenlijk best slim is en héél goed in zen werk, wat hij doet is ook 'AF', tzou zonde zijn als hij die gave niet uitwerkt. Hij doet ook wel shit (soms) ertussen, de werking/invloed daarvan ken ik totaal niet. Daar dan zen biertjes bij en tja.. Veel werk aan de winkel zou ik zeggen, alleen ben ik stilaan uitgeput.
Mss is breken wel de enige optie om zelf een normaal leven te krijgen, maar iemand waar ge zoveel van houd laat je toch niet zomaar vallen? Aan wie scheelt niets é?

Mayan

Bewuste gebruiker
Neen niemand is perfect dat is waar. Maar ik denk dat hij toch wel eens wakker geschud hoeft te worden hoor. Als je al niet kan praten zonder dat hij dadelijk een jointje rolt, waarop hij dadelijk in slaap valt, ... Nouja, is de liefde, het respect en de toewijding dan nog wel oprecht?

Nouja, jij hoeft het allemaal voor jezelf uit te maken...
Begin bij het begin, maak hem wakker voor je gaat.

Afghaan-Gek

Bewuste gebruiker
Hier in huis geldt dat ik als blower de gelegenheid krijg om wanneer ik het wil te blowen.
Dat is een stukje credit dat ik krijg.
In ruil moet je ook credit geven.
Dus als je een speciale behandeling wilt , moet je ook iets speciaals terug doen.
Sociaal zijn.
Een keertje de afwas vaker doen , de boodschappen regelmatig halen, af en toe een grote maaltijd op tafel zetten waar veel moeite in zit.

Echt sociaal ben ik het liefste pas na koffie en een joint.
Maar als er iets tussenkomt, en er is ff geen relaxmoment - pech gehad.
Het kan niet altijd feest zijn.
Maar wel verdomde vaak als je een beetje handig bent.

iedereen heeft wel iets.
De een gaat janken als er geen chocolade in huis is , de ander wordt chagarijnig zonder joint.
Weer een ander krijgt afkickverschijnselen zonder dagelijks hardlopen...

Ieder zijn ding , en sta dan ook open wat een ander wil.

PipstothePoX

Bewuste gebruiker
Wederom, ..een blower weet welk effect een joint heeft op dingen als sociaal initiatief, sociale impulsiviteit, en -spontaniteit. Attributen van groot relationeel belang. Hij maakt door constant te blijven blowen dus een bewust compromis op jullie relatie en op jouw geluk.
Zolang jij ervoor blijft kiezen onderhevig te zijn aan deze voor jou onwenselijke situatie, maak jij echter door jouw verslaving aan hem een veel groter compromis, namelijk op je eigen geluk, eigen waarde en zelf respect.
Zijn offer is daarmee dus een stuk minder extreem dan het jouwe. Bij hem is er sprake van een andere prioriteit, terwijl jij je begeeft op het zelfdestructieve pad van een junk.
Je hebt geen relatieproblemen door zijn wietgebruik, je hebt relatieproblemen door jouw weigering in te zien dat hij voor continu blowen kiest ipv voor jou. Het is hard, het is kut, maar als een situatie voor jou ondragelijk is, zul je toch echt zelf voor verandering moeten kiezen.

Ja precies

Bewuste gebruiker
Mijn vriend blowt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, maar ik heb er helemaal geen problemen mee, ook al doe ik er zelf niet aan mee. Hij is en blijft gewoon hartstikke lief en we hebben een hele goede relatie, met soms wat dipjes, zoals in elke relatie. Zo kan het dus ook. Maar de persoonlijkheid van jouw vriend is duidelijk heel anders en ik weet niet of dat zozeer door het blowen komt. Als ik jou was, zou ik toch iemand zoeken met meer respect voor jou, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan als je zielsveel van hem houdt. Lastig hoor, succes ermee.

cropp

Badass junkie
Ja precies zei:
Mijn vriend blowt van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, maar ik heb er helemaal geen problemen mee, ook al doe ik er zelf niet aan mee. Hij is en blijft gewoon hartstikke lief en we hebben een hele goede relatie, met soms wat dipjes, zoals in elke relatie. Zo kan het dus ook. Maar de persoonlijkheid van jouw vriend is duidelijk heel anders en ik weet niet of dat zozeer door het blowen komt. Als ik jou was, zou ik toch iemand zoeken met meer respect voor jou, al is dat makkelijker gezegd dan gedaan als je zielsveel van hem houdt. Lastig hoor, succes ermee.

klopt, blowen is te combineren met een normaal leven en verantwoordelijkheden, maar ik heb uit ervaring gemerkt bij een ex van mij en bij mezelf, dat een blowverslaving je echt kapot kan maken, al helemaal je relatie. ik zou mijn vriendin vragen te minderen, niet om te kiezen.

Extisi

Wijs gebruiker
ImmortalTech zei:
Wiet noemen als verklaring voor zn luie en ongeïnteresseerde gedrag is nogal makkelijk. Ik ken meerdere mensen die ook zoveel blowen en gewoon elke dag werken en om 6 uur uit hun nest komen. Ik ben bang dat hij gewoon zo is en dat het niet door die verrekte wiet komt. Zoals Pipstothepox al zei.. Liegen hangt totaal niet samen met blowen.
Stoppen of zwaar minderen met blowen zal zn motivatie wel wat verbeteren. Als je hem wilt helpen, kan je misschien voorstellen om alleen na het werk te blowen. Maar waarschijnlijk is dit iets wat al meerdere keren aan hem is voorgesteld en stoppen/minderen met blowen moet je toch echt helemaal zelf doen.

+ 100!

Bovenaan