Relatief ongevaarlijke RC's

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Onder de wat oudere RC's zijn er wel wat waarvan schadelijkheid in ieder geval niet is bewezen en er verder ook weinig nieuws over is (geweest). Veel 2C-X vallen hier onder.

Maar eer er iets betrouwbaars over bekend is, wordt het al niet meer legaal online verkocht.

Over lange termijn schadelijkheid is sowieso weinig te zeggen. Van MDMA hebben ze ook nog steeds geen goed zicht op bijv. lange termijn schade bij relatief veilig gebruik. Waar dat bij overmatig gebruik erg duidelijk is.

Maar over het algemeen geldt wel: de uppende RC's zijn het linkst. Aangezien hier meer mee gesjoemeld word en je snel geneigd bent veel te nemen.

Pieter210

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Onder de wat oudere RC's zijn er wel wat waarvan schadelijkheid in ieder geval niet is bewezen en er verder ook weinig nieuws over is (geweest). Veel 2C-X vallen hier onder.

Maar eer er iets betrouwbaars over bekend is, wordt het al niet meer legaal online verkocht.

Over lange termijn schadelijkheid is sowieso weinig te zeggen. Van MDMA hebben ze ook nog steeds geen goed zicht op bijv. lange termijn schade bij relatief veilig gebruik. Waar dat bij overmatig gebruik erg duidelijk is.

Maar over het algemeen geldt wel: de uppende RC's zijn het linkst. Aangezien hier meer mee gesjoemeld word en je snel geneigd bent veel te nemen.
Bedankt.

Everio

Bewuste gebruiker
MDMA en 2cb waren ook RC's. Research Chemical betekent niet meer dan dat er niet voldoende onderzoek gedaan is naar de effecten.

Probleem is dus dat je niet goed kan zeggen hoe schadelijk de effecten zijn. Daarnaast is alles afhankelijk van de doseringen en frequentie.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik zou 2c-b ook nog steeds onder de RC's scharen hoor. En zijn nog geen lange termijn effecten onderzoeken gedaan, puur omdat nog niemand het regelmatig heeft gebruikt gedurende een aantal jaar.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk dat hij bedoelt dat er weinig officieel's aan RC's zit.
Zowel in naamgeving als term.
Ten eerste is RC een afkorting, en research chemical kan vele betekenissen hebben.
Dit hoeft helemaal geen psycho actieve stof (drugs) te zijn, ook alle medicijnen die nieuw ontwikkeld worden zijn RC's. Eveneens als nieuwe stoffen waardoor accu's beter presteren ed.

pammetje82

Bewuste gebruiker
ik denk dat de RC's die downers zijn, zoals benzodiazepine RC's het meest betrouwbaar zijn. Maarja je weet maar nooit elke stof is ooit een RC geweest. De meest gevaarlijke zijn idd de uppers, ook kwa schadelijkheid aan het hart en vaatstelsel, RC-opiaten en etaqualone zijn erg gevaarlijk vind ik vooral als je niet weet wat je doet

pammetje82

Bewuste gebruiker
ja valium (diazepam) was vroeger ook mijn favoriet. alleen ben ik er nu al jaren aan verslaafd. ben ondertussen wel afgebouwd naar 20 mg / dag. MAARRRRR de RC-benzos binden zich aan andere benzo-diazepine receptoren of op een andere manier want van diazepam kan ik 50 mg in 1x slikken en vrijwel niks voelen en de RC-benzo's (pyrazolam en etizolam) knallen er bij mij in als een bom. Ik heb veel liever etizolam of pyrazolam dan diazepam.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Alle benzodiazepines (correct me if i'm wrong) binden zich aan de GABAA receptoren, en werken alle benzodiazepines door deze receptoren te bezetten en open te houden.

Hoe er verschil in tolerantie kan zitten weet ik niet, maar denk dat jou (jarenlange) gebruik van diazepam daarin kan meespelen.

Dat benzodiazepines als RC het minst gevaarlijk zijn zou ik zeker niet zeggen.
Vanwege de dodelijkheid bij een OD zou ik ze zelfs als zeer risicovol noemen.
Ze werken bij een lage dosis, en wanneer men een beetje uitschiet kun je relatief snel in een coma raken.

Daarnaast duiken er de laatste tijd van verhalen op van vervuilde etizolam..

Kwa nieuwheid van de producten is het wel enigsinds veilig, onderling verschillen de pammen niet zo erg (in de zin van bijwerkingen) naast werkingsduur en hevigheid.

pammetje82

Bewuste gebruiker
ja weet zelf ook niet hoe het kan, maar sommige benzos pakken me juist hard en anderen erg weinig. Echte knallers zoals flurazepam en nitrazepam enzo die doen echt weinig bij mij. Diazepam al zo goed als niks, temazepam in een dosis van 80 mg voel ik daarentegen weer weer goed. Maar toch de etizolams en pyrazolams maken me echt lekker lam.

Bovenaan