1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Info Research Chemicals informatie

Discussie in 'Research Chemicals' gestart door Tijdloos, 11 mrt 2011.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Tijdloos

Tijdloos Badass junkie Tripreporter

Het valt me op dat een verbazingwekkend hoog aantal topics hier over dingen gaan die echt _totaal_ niks met research chemicals te maken heeft.

Om het voor eens en altijd duidelijk te stellen. Dit forumhok is voor RESEARCH CHEMICALS. Dat wil zeggen psychoactieve stoffen waar nog weinig onderzoek naar gedaan is. Er zijn dus nog geen onderzoeken over eventuele bijwerkingen, schade aan het lichaam/psychische gesteldheid.

Voorbeelden van bekende research chemicals zijn: DOX (DOM, DOC, DOB), 4-fmp. 2C serie

De heilige graal wat research chemical betreft zijn de boeken van Alexander Shulgin:
    PiHKAL bron

Ik hoop dat hier mee duidelijk geworden is dat ibuprofen, THC, crystal meth of god weet wat ik hier allemaal voorbij heb zien komen, geen research chemicals zijn.

(Orginele post door Shokora)

Aanvullende info:

Een research chemical (ook wel "RC" of "designer drug" genoemd) is een synthetische psychoactieve stof, waarvan de werking nog niet voldoende op wetenschappelijke wijze is vastgesteld. Veel research chemicals zijn analogen van bekende drugs. Soms worden ook nieuw ontdekte alkaloiden in planten gelabeld als RC, hoewel de term vrijwel altijd op een pure gesynthetiseerde verbinding slaat.

Research chemicals zijn vaak middelen die bedoeld of onbedoeld de wetten omzeilen. Enkele landen, waaronder de VS en Engeland, hebben echter een "Analog Act", welke alle varianten van bepaalde molecuulstructuren verbiedt, waaronder dus ook stoffen die nog nooit gesynthetiseerd zijn.

Waarschuwing
    De meeste research chemicals zijn niet of onvoldoende door middel van een wetenschappelijk onderzoek op mensen getest. In vergelijking tot klassieke drugs zoals bijvoorbeeld cannabis of alcohol is er daarom vaak weinig bekend over de lange termijn effecten van stoffen. Een research chemical zou bijvoorbeeld op korte termijn onschuldig kunnen lijken, maar op lange termijn blijvende schade aan organen of hersenen kunnen veroorzaken. Het kan evengoed dat de stof net zo onschuldig is als poedersuiker, er is simpelweg weinig tot geen onderzoek gedaan, of de onderzoeken hebben nog geen eenduidige resultaten opgeleverd.

Dosering
    Omdat soms de dosering van een RC onduidelijk is kan het lastig zijn een hoeveelheid af te wegen voor een eerste trial. Probeer zo veel mogelijk onafhankelijke bronnen te raadplegen en daaruit een dosering vast te stellen.

Afhankelijk van de hoeveelheid data die beschikbaar is over het middel, moet je de volgende punten in acht nemen:

*Neem een RC de eerste keer nooit in combinatie met andere middelen.
    *Het is uiterst verstandig om je totale voorraad van de RC te wegen, en een planning op te stellen.
    *Laat je niet verleiden door de gedachte dat de eerste trial meteen raak moet zijn.
    *Begin bijvoorbeeld met de helft van de standaard dosis, en verhoog steeds met kleine stapjes van bijvoorbeeld een vijfde van de standaard dosis.
    *Neem de volgende dosis pas na een ruime tussentijd, minimaal een week. Veel stoffen worden door de lever verwerkt en dat heeft tijd nodig.
    *Let goed op je lichamelijke toestand, als je geen psychoactief effect krijgt van een middel maar je wel ongemakkelijk voelt, kan dat wijzen op een enzym-deficiëntie of andere overgevoeligheid voor de stof.
    *Weeg het middel met een weegschaal van goede kwaliteit, die geschikt is voor het afwegen van de beoogde dosis!

Zuiverheid

Het spreekt eigenlijk voor zich, maar controleer goed of het middel zuiver is, en dat je weet welke hulpstoffen aanwezig zijn en wat het effect daarvan is. De meeste RC's zijn producten van series van experimentele chemische reacties, als een ondeskundig persoon poogt een RC te produceren zijn daar veel risico's aan verbonden. Zelfs bedrijven die RC's commercieel produceren maken wel eens fouten waarbij rest stoffen uit de reactie per ongeluk achterblijven, of het middel verkeerd gelabeld wordt.

Een goede optie is om de stof te laten testen, je kunt het dichtstbijzijnde testpunt vinden op http://www.drugs-test.nl

Risico

Blijf ervan bewust dat de inname van een RC een hoger "eigen risico" gehalte heeft dan klassieke drugs. Sommige RC's zijn inmiddels door psychonautische individuen uitgebreid getest en gedocumenteerd en dragen minder gevaren met zich mee. Vooral de nieuwere middelen en zeer potente middelen zijn alleen geschikt voor ervaren psychonauten die zich goed geinformeerd hebben en de juiste voorbereiding getroffen hebben. Zelfs dan nog moet je je beseffen dat het een gok is, die een fantastische ervaring kan brengen maar ook blijvende schade kan aanrichten.
    Bron

Acidfreakx vindt dit leuk.
  2. Realities

Realities Belezen gebruiker

Goede, informatieve post 25tolife!

De rust van speed vindt dit leuk.
  3. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie Emeritus Mod

Ik wil hier nog wat belangrijke info aan toevoegen.

Het is erg belangrijk dat je ervaring hebt met verschillende middelen en weet wat je kunt doen en verwachten, ik hoor vaak mensen die nog bijna nooit drugs gebruikt hebben die ineens aan de Research Chemicals gaan. Niet verstandig als je niet weet wat je precies kunt verwachten.

Bij een eerste test is het belangrijk om eerst een allergietest te doen. Allergische reacties bij gangbare middelen zijn redelijk bekend en komen weinig voor. Een allergische reactie op bijvoorbeeld Cocaïne komt zelden voor (het is niet onmogelijk!) maar wie weet hoe dat zit met het nieuwe stofje wat je gaat proberen, misschien is 1 op de 10 mensen er wel allergisch voor.

Een tweede reden om het rustig op te bouwen is het verhaal van Albert Hoffman die LSD ontdekt (Google maar als je het nog niet kent!), geweldig verhaal maar het is ongetwijfeld een nare ervaring voor hem geweest...

Onthoudt wel dat een heel groot deel van de RC's niet volledig getest kan worden. Bij de testcentra kunnen ze bevestigen wat de dominante stof is, maar voor veel RC's krijg je niet het percentage zuiverheid en de bijproducten te horen.

Ik heb bijvoorbeeld wel eens 4-FMP ingeleverd, maar hiervan werd alleen bevestigd dat het erin zat. Geen details over zuiverheid en vervuiling.

4. walnootje

walnootje Belezen gebruiker

En als je 4-FMP van de smartshop hebt? weet iemand hoeveel mg er in zo'n capsule zit?

5. Tijdloos

Leeg het op een precieze weegschaal zou ik zeggen een 0.001 precieze^^
    Want de test services weten het inderdaad ook niet altijd blijkt weer hierboven .

Hopelijk staat RC's beter kunnen controleren op de planning op hun agenda! :sunglasses:

6. walnootje

Mijn vraag is al beantwoord! heb het vanmiddag gevraagd aan de eigenaar van de smartshop en die zei dat ze 110 mg zijn.

Alleen nou is mijn 2e vraag, is deze informatie van zo'n smartshop eigenaar betrouwbaar? Hij zegt ook dat hij ze zelf wel is gebruikt. Ik heb de capsule nagewogen en die woog in zijn geheel 0,35g. Ik heb toen een zo'n capsule opengebroken en het was een bruine substantie en het rook heel peperig.

Ik weet dat ik ze misschien beter gewoon kan laten testen maar nemen testcentra wel 4-FA in voor onderzoek? Misschien heeft één van jullie ze al is laten testen of heeft ervaring met deze bruine capsules van de smartshop? zou mij wat tijd schelen. :wink:

7. Tijdloos

Heb zelf nog nooit 4-FA laten testen (of gebruikt), ze kunnen sommige dingen wel testen denk aan 2-cb waar ik gewoon het resultaat kreeg. Maar zoals SmartieAndMe al zei hierboven, ze kunnen natuurlijk niet op alle RC's testen omdat sommige compleet nieuw zijn.

Je kan het proberen het kost je niks om het te laten testen. Op een een sample na dan.
    Of je belt even de drugsinfo lijn om te vragen die hebben meer actuele info erover of het testcentrum dat in de buurt is bij je.

8. walnootje

Toppie dank je wel, ik zal het eerdaags gelijk even vragen dan.

9. Chaser

Chaser Newbie

Goedemorgen,

Heeft iemand enige ervaring met het laten testen van 6-APB pellets? Heb hier een viertal van die zeskantige roze tabletten liggen, echter kan ik weinig vinden over deze vorm. Ik zie voornamelijk de blauwe ronde pellet. Een melding van het test centrum dat de daadwerkelijke stof aanwezig is geeft een leuke indicatie, maar verder ook niet. Vandaar ook de vraag of er persoonlijke ervaringen zijn met deze vorm.

Alvast bedankt!

Groeten

10. Chaser

Chaser Newbie

Ter aanvulling van bovenstaand bericht;

Ik kom zojuist terug van het test centrum. De zuurtest sloeg paars uit. Wat me opviel was dat mdma veel vloeibaarder lijkt te zijn. Dit waren echt paarse spikkels in de doorzichtige vloeistof waar mdma echt het volledige water lijkt te verkleuren. Misschien zie ik het verkeerd, maar dat was iets dat me opviel.

Verder is de tablet nu verstuurd naar het laboratorium. Met een beetje mazzel heb ik volgende week meer informatie, mochten ze overgaan tot testen (Ja erg leuk die bezuinigingen. Laten we lekker de helft maar testen. Beetje jammer).

11. Fvm

Fvm Newbie

Tegenwoordig is het dus wel mogelijk om de zuiverheid van bijv 4fa/fmp te laten testen bij de testcentrum. Hier moet alleen wel concreet naar gevraagd worden. Zo is bijvoorbeeld de 4fa van een aantal bedrijven getest op 59%

12. SkittlesAndMe

Klopt, sinds een paar maanden kunnen ze ook kwantificeren :)

13. autysd

autysd Bewuste gebruiker

Aanvullende info:

Een research chemical (ook wel "RC" of "designer drug" genoemd) is een synthetische psychoactieve stof, waarvan de werking nog niet voldoende op wetenschappelijke wijze is vastgesteld. Veel research chemicals zijn analogen van bekende drugs. Soms worden ook nieuw ontdekte alkaloiden in planten gelabeld als RC, hoewel de term vrijwel altijd op een pure gesynthetiseerde verbinding slaat.

Research chemicals zijn vaak middelen die bedoeld of onbedoeld de wetten omzeilen. Enkele landen, waaronder de VS en Engeland, hebben echter een "Analog Act", welke alle varianten van bepaalde molecuulstructuren verbiedt, waaronder dus ook stoffen die nog nooit gesynthetiseerd zijn.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------

dit is nieuwe ijzersterke informatie voor mij, dank je :openmouth:
    -het laat me ook concluderen dat veel researchdrugs zeker nog niet zomaar klaar zijn voor verkoop in een smartshop

14. Tijdloos

Smartshops verkopen over het algemeen niet of weinig rc's hoop dat daar verandering in komt :)

15. SkittlesAndMe

Ik hoop het niet. Dan komt het vaker in handen van mensen die niet ingelezen zijn en niet weten wat ze precies nemen.

Waarom hoop je van wel?

16. Tijdloos

De mainstream heb ik het dan over, voordeel ervan zou zijn dat er meer voorlichting word gegeven en dat het getest word voor het *onder de toonbank* word verkocht. Laatst was er hier 1 die 4 fmp en nog wat had tot mijn verbazing.

Maar als we het over BZPD hebben als etizolam of opiaat analogen hoop ik dat wegblijven uit de smartshops.

17. SkittlesAndMe

Smartshops geven vaak verbazend weinig voorlichting over de middelen die ze verkochten. 4-FA werd bijvoorbeeld altijd als CD cleaner verkocht. Zeiden ze dat je gewoon 1 buisje moest nemen en dan voelde je je goed. Er werd vaak niet bij verteld welke stof erin zat en welke dosis het precies bevatte.

Wat mij betreft gaat de RC wel goed op deze manier. Mensen moeten er echt even onderzoek naar doen en het dan bestellen via Internet. Zo komt het in ieder geval niet in de handen van de onwetenden.

18. Tijdloos

Hier toevallig een smartshop die wel accurate info geeft maar geef je toch gelijk. Mensen die het bestellen hebben vaak meer kennis dan de verkoper vaak. Laat het zo maar blijven for the time being!
    Dacht er ook niet aan dat smartshops 16 jaar hanteren...

19. SkittlesAndMe

Ik weet nog dat een vriendin van me 10 jaar geleden met 2-CB tabletjes aan kwam. Dat waren een soort van paddo's in een pilletje volgens de verkoper. Gewoon 1 pilletje nemen en dan heb je een leuke trip.

Niemand wist precies wat het was. Was een hele leuke trip, maarja... Gewoon zo zonder voorlichting in de smartshop verkocht. Moet er niet aan denken dat ze dat met bijvoorbeeld MDPV doen ofzo

20. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

Zolang smartshops rcs niet labelen naar wat ze echt zijn en daar ook nog eens slechte voorlichting bijgeven vind ik het vrij kwalijk dat het überhaupt op die manier wordt aangeboden. Goede smartshops verkopen enkel natuurlijke substanties en geven daar goede voorlichting over.

Rcs zou je wel via shops kunnen verkopen maar dan moeten ze wel goed gelabeld zijn. Maar dat mag niet volgens de wet, want ze mogen niet ter consumptie worden aangeboden. Dus dan maar gewoon via het internet en dat je heel bewust ernaar op zoek moet.

21. Poppetje12345

Poppetje12345 Newbie

22. Poppetje12345

Poppetje12345 Newbie

Goedeavond dames en heren,

Ik heb een dringende vraag. Ik heb er namelijk totaal geen verstand van. Ik heb wat gevonden thuis en vraag me af wat het is. Op de achterkant is er te lezen dat het een drug is voor ‘decoratieve doeleinden’ wtf houdt dit in? Hij is niet voor inwendig gebruik en mag niet geconsumeerd worden. Ze heten deco-caps ik zal de informatie die op de achterkant in de bijlage zetten. En wat als deze wel geconsumeerd word?! Word dit wel eens gedaa n? Waarom zou iemand deze hebben?! Ik lees er niks over op internet wie o wie kan mij iets vertellen?

Gr poppetje

Bijgevoegde bestanden:

23. Dus....

Voor die 2 weken elke dag 4-fma gebruiken. En na 3 weken nog last/ fun beleven mag je ook vragen aan mij. Ben een newbie op de rc markt OF een JACYL AND HIDE, op de drugs markt.

Ben bezig in de benzo markt dus vraag. (Als het mag)

Naar de rustige maat.

Ik kan je begleiden maar dat is aan de rest om te beslissen of dat kan en mag.

THE SCREAMS OF SILENCE.

Groet de rust van speed.

Laatst bewerkt: 18 sep 2018
  24. Bas

Bas Wijs gebruiker

'T zijn research drugs, oftewel legaal gemaakte drugs, maar dan zonder allerlei chemicaliën. Tot dusver is veel ervan gewoon legaal en veilig en kan het gewoon gebruikt worden. De stoffen die worden gebruikt zijn in ieder geval niet zo chemisch als bij illegale harddrugs die in illegale laboratoria worden gemaakt. Er zitten wel wat chemicaliën in, maar die zijn tot zover bekent en zolang de drug legaal blijven, niet gevaarlijk. Maar dit komt ook omdat het nog niet volledig is getest en omdat het onderzoek er naar nog beperkt is. 'T is veilig en legaal tot dat het tegendeel bewezen wordt.

Welk effect de drugs geven uit dat zakje kan ik je niet zeggen, komt mij onbekend voor. De meeste werken stimulerend, maar je hebt ze in allerlei vormen en maten. Bijgevoegd een foto met een paar caps wat ik zo 1,2,3 op internet vond.

De reden waarom iemand dit zou gebruiken zou uit nieuwsgierigheid kunnen zijn, om misschien gewoon kennis te maken met dit soort 'drugs', om lekker lang door te feesten op een 'legale' manier, lekker trippen, etc. Mocht je een bezorgde ouder zijn, confronteer degene die de eigenaar van dit spul is hiermee. Wie weet dat hij/zij er meer over kan vertellen.

Dit soort drugs zijn trouwens nooit zonder risico, iedereen reageert er anders op en het is ook nooit 100% veilig omdat op lange termijn nog vrij weinig bekend is over de bijwerkingen. Bij iedere cap zijn gebruikers die bepaalde bijwerkingen vermelden.

25. Poppetje12345

Poppetje12345 Newbie

Hi bedankt voor je reactie!

Op de achterkant staat nadrukkelijk dat je dit absoluut niet mag consumeren. Zal dit dan voor onderzoek zijn?? Of zal het allemaal wel mee vallen? Ik ben inderdaad op internet dezelfde tegen gekomen alleen staan deze deco caps er niet bij.. misschien dat ik straks gewoon langs de smartshop rijd.

26. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

@Bas je haalt nu 2 dingen door elkaar en geeft daardoor verkeerd en gevaarlijk 'advies'.

De middelen op de foto die je post zijn geen research chemicals maar kruidenmixen, dat is een wereld van verschil. Research chemicals zijn over het algemeen gewoon harddrugs met vergelijkbare risico's als de bekende hard drugs. Kruidenmixen bevatten vaak niet veel meer als caffeine en wat vitaminen.

Research chemicals worden op een vergelijkbare manier als bekende hard drugs gemaakt en dus net zo goed met allerlei chemicalien, maargoed dit zal je wel hebben opgeschreven omdat je 2 dingen door elkaar haalt.

Dit slaat natuurlijk nergens op. Allereerst heeft de legale status van een drug helemaal niets te maken met of het middel gevaarlijk is of niet. LSD bijvoorbeeld is een van de veiligste middelen die er is om te gebruiken en toch staat het op lijst 1 van de opiumwet. Alcohol daarentegen is een van de gevaarlijkste middelen om te gebruiken en is gewoon legaal en overal verkrijgbaar. Ten tweede weten we van research chemicals gewoon niet of ze veilig zijn, juist omdat ze zo nieuw zijn en er dus ook nog geen onderzoek naar gedaan is en er amper tot geen gebruikerservaringen bekend zijn. Juist die onbekendheid zorgt ervoor dat je tenminste moet uitgaan van een zelfde risicoprofiel als een vergelijkbaar illegaal middel en die onbekendheid vergroot de onzekerheid waardoor je met research chemicals dus eerder meer risico neemt dan minder. Kijk maar naar 4-FA dat bij toenemende populariteit in enen juist gevaarlijker bleek dan we met zijn allen op voorhand dachten. Het is dus niet veilig tot het tegendeel bewezen is, nee is het onveilig tot het tegendeel bewezen is.

Research chemicals hebben altijd iets erop staan van "not for human consumption", dat is een soort loophole in de wet waardoor ze dit soort drugs toch kunnen verkopen.

Overigens zou ik dit soort middeltjes nooit vertrouwen, als ze niet eens op de verpakking willen zeggen welke drug er in zit vind ik dat per definitie al verdacht persoonlijk. Een betrouwbare research chemical vendor verkoopt zijn middelen gewoon onder de naam van de drug zodat je ook precies weet wat je krijgt.

Je zegt dit in huis gevonden te hebben, dus heb zo'n vermoeden dat het niet van jezelf is en je het dus ook niet persoonlijk zal gaan gebruiken. Als dat wel het geval is raad ik het sterk af, want je weet niet welk middel het is en dus ook niet wat voor soort effect het geeft.

Mercedesz vindt dit leuk.
  27. Poppetje12345

Poppetje12345 Newbie

Bedankt voor je reactie, het is niet van mij zelf maar was erg nieuwschierig geworden wat het precies was. Ik ben vanmiddag toch naar de smartshop gereden en die gaf ook aan niet te kunnen zeggen wat het is en dus ook sterk af te raden is omdat indd het er anders op zal staan. Hij gaf ook aan dat de andere cap zoals de happy caps op kruidenbasis is maar dit toch net wat anders is

Gr

28. Mercedesz

Mercedesz Belezen gebruiker

Je haalt research chemicals door de war met natural pills.. Research chemicals kunnen levensgevaarlijk zijn en zijn gewoon drugs zoals cocaine, xtc, speed, 2cb.. even gevaarlijk en vaak nog gevaarlijker omdat de drugs nog onderzocht moet worden. Het advies wat je nu geeft is echt gevaarlijk voor anderen. Dat lijstje wat jij hier neerzet zijn E-drugs of terwijl natuurlijke drugs en dat is heel wat anders.. De naam Research Chemicals heeft niet voor niets Research in de naam.. Het moet nog onderzocht worden.

29. Mercedesz

Apart zakje.. ik heb ze nooit gezien en op internet ook niet te vinden. Vreemd dat je dat dan zo even vind in je huis.. Wat wel zou kunnen is dat het van een research chemical site is. Maar het kan net zo goed een e-cap (natural party pill wezen) dus gewoon lekker laten liggen, want je weet niet wat er in zit en wat het met je doet. Toch goed van je, dat je hier informatie vraagt en niet zo maar wat gaat inslikken. Natural pills zo als in de smartshop werken voor geen meter en geven je meestal alleen een opgefokt gevoel (net zo als energy bij velen). Dus die e-caps en al die natuurlijke zooi die je bij de smartshop ziet, nooit je geld aan uit geven, want het komt niet eens een klein beetje in de buurt van echte drugs. Er was wel eens N-eye-zz op de markt als vervangende xtc, hier bleken gewoon chemicalien in te zitten en dus daarom ook uit alle smartshops verwijderd. Dat pilletje had overigens een goed vergelijkbaar xtc effect, maar zo natuurlijk was dat zeker niet.

30. Bas

Bas Wijs gebruiker

Ja bedankt dat je me er nog ff een keer op wijst. Het was al duidelijk toen @Psychedelibee me het vertelde, die uitleg was al zeer goed en netjes dat het geen 2e keer vertelt hoefde te worden. (:

Ga maar weer weg met je Mercedes

31. Mercedesz

Je kan ook gewoon zeggen dat het al een keer gezegt is..
    Dat had ik later inderdaad al gezien. Fouten zijn menselijk en ik probeerde
    je er gewoon op te wijzen dat je fout zat met de definitie van Research Chemicals.

32. Yceman224

Yceman224 Bewuste gebruiker Donateur

Na het lezen van de posts in dit topic valt m8j iets op, en wat mij niet duidelijk is graag info!
    Dat is het navolgende:
    Regelmatig lees ik, dat rc's gewoon harddrugs zijn, en al of niet "legaal" zijn
    Alcohol, zou zeer gevaarlijk zijn, en toch een legale status hebben.
    Dat lijkt mij óók. Overal verkrijgbaar, met slechts een leeftijdsgrens.
    Gevaarlijk? Zeer zeker. Bij teveel inname vallen er doden. Maar: legaal.
    Rc's. Kennelijk legaal, vrij simpel te verkrijgen, en toch levensgevaarlijk bij een teveel.
    Harddrugs. Altijd illegaal. Want: verslavend, en levensgevaarlijk bij een teveel snoepen.
    Ik vind dit allemaal erg vreemd.
    Illegale harddrugs mag je niet bezitten, en worden je dus afgenomen.
    Rc's? Net zo link, en je rijdt vrolijk verder! Hoe kan dit in vredesnaam?
    Onder invloed rijden, altijd fout, legaal, of van illegale stoffen. Dat weten we allemaal.
    En hoe zit dit met rc's?
    Uiteraard, niet rijden, maar de zaken zijn wel zo, dat iemand met een positieve test op mdma een jaar niet mag rijden en een ander met een rc in zijn bloed vrolijk verder kan?? Wat ik ten zeerste afraad!!
    Kortom dit allemaal gezegd hebbende, ik vind het een giga verwarrende materie. Wie kan eea verduidelijken??

33. LoveSexDreams

LoveSexDreams Experimenterende gebruiker

Ik ben geen expert op dit gebied maar wat ik er van weet is dat het niet altijd even makkelijk kan zijn om rc's te verbieden. Dit is meestal omdat rc's erg nieuw zijn wanneer ze op de markt komen en dat er niet gelijk te bewijzen valt dat ze schadelijk zijn en dus verboden moeten worden. Ook hebben sommige een bijna gelijke molecuul structuur als een klassieke drug maar door een klein verschil is het toch een andere stof en daarom zijn ze niet verboden. Zoals bijvoorbeeld bij lsd en 1p-lsd. En het naar mijn weten is het niet hoge prioriteit van de overheid om alle rc's te verbieden. Daarvoor gebruiken te weinig mensen het en er komt nauwelijks overlast van. En er wordt altijd als disclaimer "not for human consumption" bij gezet want het mag eigenlijk niet daarvoor verkocht worden maar met een zo'n disclaimer erbij mag het ineens wel verkocht worden.

Over dat rijden, de meeste rc's niet zomaar opgepikt bij normale random drugstesten (maar pin me hier niet op vast). Rc's worden door erg weinig mensen gebruikt procentueel gezien en al helemaal niet om dat soort verkeerscontroles te omzeilen dus niet echt een groot probleem. Maar rijden onder invloed is natuurlijk altijd fout en moet je nooit doen idd.

Laatst bewerkt: 14 jan 2019
  34. Yceman224

In elk geval krijg ik morgen 4-HO met binnen.
    Een soort van "veiliger tripmiddel, ", en mocht de trip toch nog te heftig worden heb ik clonazolam erbij geregeld om zo nodig in een diepe slaap te vallen.
    Tabletjes zijn 20 mg psylocine waarvan ik begin met een half tabletje te nemen.
    Zou een euforische werking hebben, waarbij je toch vrij helder zou blijven.
    20 mg is een gemiddelde dosis, 15 mg een lichte, en 25 mg een zware.
    Ik kies om te beginnen dus een lichte dosis.
    We gaan het morgen meemaken!!
    Natuurlijk moet ik wél in een good mood zijn.

35. Yceman224

Potverkaatje nog aan toe heb ca. 15 minuten geleden een half tabletje ingenomen en.....het effect komt lekker op, en nu op dit moment davert dit effect als een stoomtrein over mij heen! Ik zal op de goede plek op DF een triprapport schrijven, ik ben helder, maar eigenlijk ook weer niet en ben wel blij dat ik nu op de bank binnen zit...overweldigende visualisaties treden nu op ennn....later. tot later

36. Yceman224

Na een tweetal goede trips op 3Meo-pcp is mij toch wel veel duidelijk geworden betreffende de rc's.
    En nog veel meer, wat niet met deze rc op zich te maken heeft, maar dit terzijde.
    Deze rc cultuur is idd één, die niet onderschat mag worden.
    Sommige rc's zijn buitengewoon sterk, en dus zeer gevaarlijk bij onzorgvuldig plus monchalant gebruik, en vallen wat mij betreft absoluut in de harddrug categorie.
    Middels een stukje "spielerei kan je ze zgn legaal kopen, maar, ze zij niet voor consumptie bestemd, dit om eea legaal te kunnen verhandelen dus, en zijn idd analogen van tja van allerhande.
    In mijn geval is deze 3 Meo een uiterst nuttig experiment gebleken.
    Ik kan er alleen maar van zeggen : dat had ik veel eerder eens moeten proberen.
    Ik ben bij de rc's uitgekomen, omdat ik zoek naar pijnbestrijding. Niet voor een feestje of zo. (Achteraf: nou... feestje? Valt te bezien)
    Schadelijk of niet interesseert me geen donder meer. Pijn is niet fijn. En als er op de gangbare wegen niks tegen te doen is, dan zoek ik verder, as simple as that.
    Ik ben er dus nog niet klaar mee, ik ga verder op deze zoektocht.
    Maar nu wel met de nodige voorzichtigheid. Alle voorgaande adviezen in dit topic ondersteun ik volledig!

37. Yceman224

Nog een zekere stelling:
    Vwb die rc's, welke "fabrikant" gaat er nou met opzet rc's maken/ontwerpen, waarvan hij weet, dat ze schadelijk zijn?
    Trouwens, de overheid zelf laat óók rc's toe, waarvan dan wel wat méér over bekend is, (eigenlijk geen rc volgens de defnitie) maar die domweg reuze schadelijk zijn, verslavend op de koop toe, omdat dezelfde overheid zijn zakken er van kan vullen goddome!!
    Van deze rc's van overheidswege goedgekeurd vwb de verkoop ervan is b e w e z e n dat zij errug schadelijk zijn.
    Dan zeg ik: als de vendors van rc's boefjes zouden zijn, dan is de overheid in mijn ogen een wel heel bijzonder grote schurk. Een giga crimineel.
    Als enige beperking een uiterst dunne regel die de minimum leeftijd van 18 jaar verplicht stelt bij het (ver)kopen van die twee rc's als alcohol en tabak, daarmee scoor je bij mij echt geen waardepunten . Nee. Eerder strafpunten.

Laatst bewerkt: 14 feb 2019
Laden...