Research Chemicals vs. Drugs

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Kunnen RC'S de klassieke drugs vervangen?
De site's zijn net menukaarten.
Tenminste...als je alles begrijpt.

Het probleem is natuurlijk dat ze op de site het effect niet kunnen uitleggen.

Is er van elke drugs een RC-variant?

Een etizolam en clonazelam is duidelijk de benzo categorie. Etizolam word vergeleken met het lichte chille oxazepam,
Clonazelam is echt om te slapen,vrij potent en zwaar.
Er zijn meerdere benzo RC's . Welk verschil ervaren jullie?

Ik probeer voor mijzelf en dit topic een lijst te maken om een beetje wegwijs te worden in het RCmenu:

-Upper, downer of tripper?

-Welke categorie? (amfetamine, LSD,.Psilocybine, "MDMA" werkend op serotonine)

-effect, komt meest in de buurt van...?

-werkingsduur en kater/herstellen?

-varianten en welke waarom(blotters..poeders.. kristallen)

Ik hoop een goede lijst op te stellen met jullie hulp :)

Laatst bewerkt:

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Let me know als ik een RC ben vergeten

3MMC
N Ethylexedrone
MDPHP
3CMC
2F
2FDCK
5MAPB
6APB

O DSMT
4B MAR
1CP MIPLA
6CL ADB A
1CP AL LAD
Hydroxetamine
Methallylescaline

Isoprophyl-fenidaat
MXIPR
4 ACO DET
DCK
OPCE
MDPHP

LSZ
CBD
3 MEO PCP
3D MXE
ODSMT

2FMA
2FA
4F Ritalin
3FA
2FMA
3FPM
3FEA

2FEA
4FMA

A PHP
A PIHP
NEP
HEP
3CEC
3CMC
4CMC

MX IPR
MX PR

LSZ
1P LSD
1CP MIPLA
1B LSD

Etizolam
Clonazolam
Flualprazolam
Flunitrazolam
Diclazepam
Pyrazolam
Bromazolam
Norflurazolam
Flubromazolam

*Edit* woow wat een lijst,.en een hoop zijn abracadabra voor mij, ik vraag me ook af of er geen 'dubbelen' instaan zoals: 2fa en 2fma

Laatst bewerkt:

Dopemonster

Bewuste gebruiker
Ik weet toevallig dat clonazolam een combinatie is van xanax en clonazopam, dus 2 bestaande erkende benzo's in 1 pil😎 the goddess of benzodiazepines

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ik weet toevallig dat clonazolam een combinatie is van xanax en clonazopam, dus 2 bestaande erkende benzo's in 1 pil😎 the goddess of benzodiazepines
Thanks! 1 vd zwaardere dus. Of misschien wel het zwaarst.
Hoe zou jij het effect omschrijven en welke dosering is je favo?

vader

Experimenterende gebruiker
RC's zijn -wat mij betreft allemaal- inferieure versies van het origineel.
En regelmatig onnodig toxisch gemaakt door met de atomen te draaien/spelen/ weghalen/toevoegen, puur en alleen om een opiumwet te foppen.

Waar ik eigenlijk wel heel benieuwd naar ben zijn de benzo's die nu als RC verkocht worden.
En dan vooral de reden waarom ze nooit op de markt zijn gekomen.
Veelal gesynthetiseerd in de 60's en 70's van de vorige eeuw door big pharma, denk dan aan de hele grote jongens, Hoffman-La Roche, Janssen etc.
Dit soort bedrijven testen uitvoerig want het is hun core-business, ten eerste moet je zoveel mogelijk gebruiksdoeleinden zien te vinden voor een stof, en ten tweede moet je zeker weten dat deze veilig is; Het moet ten slotte veel geld opleveren , en geen geld gaan kosten.
Ze willen geen rechtzaken / schadevergoedingen gaan betalen omdat er te weinig research is gedaan naar vervelende (korte/lange termijn) bijwerkingen, (zoek maar eens op 'Softenon')

B.v. Clonazolam was begin jaren '70 de veelbelovenste uit een hele reeks nieuwe stoffen (wikipedia) maar toch is deze nooit op de markt gekomen.
Waarom? wat weet de big pharma wat wij niet weten?

cutepool

Belezen gebruiker
B.v. Clonazolam was begin jaren '70 de veelbelovenste uit een hele reeks nieuwe stoffen (wikipedia) maar toch is deze nooit op de markt gekomen.
Waarom? wat weet de big pharma wat wij niet weten?
He leest de eerste zin en veder niet, huh?
"Clonazolam is reported to be highly potent, and concerns have been raised that clonazolam and flubromazolam in particular may pose comparatively higher risks than other designer benzodiazepines, due to their ability to produce strong sedation and amnesia at oral doses of as little as 0.5 mg.[8]"
Is gewoon te sterk en gevaarlijk. Ze hadden geen redenen om zulke stoffen te verkopen, er waren genoeg andere, minder gevaarlijke benzos.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Waarschijnlijk doet Clonazolam het daarom zo goed als RC. Geschikt voor hoge tolerantie en om na uppers toch te kunnen slapen.
"Clonazolam is reported to be highly potent, and concerns have been raised that clonazolam and flubromazolam in particular may pose comparatively higher risks than other designer benzodiazepines, due to their ability to produce strong sedation and amnesia at oral doses of as little as 0.5 mg.[8]"
Is gewoon te sterk en gevaarlijk. Ze hadden geen redenen om zulke stoffen te verkopen, er waren genoeg andere, minder gevaarlijke benzos.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Er zijn natuurlijk ook RC's waar geen 'reguliere' drug mee te vergelijken is.

Bijvoorbeeld MXE, 5-MeO-MiPT, DOC of aMT. Natuurlijk vallen ze binnen een familie van stoffen maar ze zijn toch erg uniek. Ik ben persoonlijk blij dat ik ze heb kunnen proberen.
Zou je er wat over willen vertellen?
Voor mij is het echt Russisch.
Welk effect hadden ze , (ik weet ook niet of het uppers of trippers zijn bv) en welke dosering (moet je bijpakken of duurt het effect uren?

MXE
5 MEO.MIPT
DOC
AMT

Thanks alvast!!

benzzzy

Badass junkie
Viel die te heavy voor je?
Ja...
Maar dan wel waarschijnlijk deels door mijn fout.

Had de 2 weken daarvoor dagelijks etizolam gedaan en heb rond het einde van de binge mijn clonazolam pas aangeraakt.
0.5mg was vrij mild zelfde voor 1mg dus dacht dat ik 2.25mg wel kon handelen...
Uiteraard als de laatste dosis die ik zou nemen waarna ik zou stoppen.

Blacked out werd wakker en alles voelde gwn niet goed.
Zwaar rebound effect...
Psychotisch trillen angst het hele pakketje zeg maar.

Duurde gelukkig maar 3-4 dagen in totaal en niet de paar weken die benzo afkick normaal heeft...

GeEFmEDiEShIzzLe

Bewuste gebruiker
Welk effect hadden ze , (ik weet ook niet of het uppers of trippers zijn bv) en welke dosering (moet je bijpakken of duurt het effect uren?

MXE
5 MEO.MIPT
DOC
AMT

Thanks alvast!!
Ik weet dat 5-meo-mipt mij een behoorlijke bodyload gaf, vele malen meer dan lsd, en geen visuals. Na een paar uur gaat dat over en ben je heel relaxed. Je hebt aan 10-15mg echt meer dan genoeg(oraal). Ik heb het nog niet gerookt.

transformated

Badass junkie
Voor xtc/mdma kan je 5-MAPB gebruiken.
Voor benzo's heb je een hele waslijst aan rc's maar ik gebruik Clonazolam.
Psychedelic's: heb je LSD en de RC is 1P-LSD of truffels zijn 4-HO-MET in RC.
Disso's zoals Ketamine, heb je O-pce, 2fdck, 3-meo-pcp/pce.

Er zijn nog zoveel rc's maar de echte drugs blijven de beste.

vader

Ik snap wat je bedoelt, maar ik kan me nog heel goed herinneren dat mijn moeder in de jaren '80 seresta's (was volgens mij oxazepam ofzo) kreeg om te slapen, binnen een paar maanden zat ze op 6x haar begindosis. Toen dat ook niet meer hielp kreeg ze van de huisarts Rohypnol voorgeschreven.
Ze was gewend om haar dosis een half uur voor het slapen gaan in te nemen, dus ze deed dat ook met die Rohypnol.
Ik heb mijn moeder toen van de trap zien flikkeren, 15 treden.
Ambulance gebeld en aan huis gehad, moeders is toen nagekeken maar hoefde niet mee.
Volgende dag snapte ze niet hoe ze aan al die blauwe plekken kwam.
Toen ik over de ambulance begon dacht ze dat ik een grapje maakte.

Dus ja, er zijn wel meer stoffen met veel te zware (bij)werkingen die wél gewoon op de markt zijn gekomen ( en nog steeds zijn )
Ik denk dat er veel meer factoren meespelen, kan natuurlijk zijn dat het te giftig is op de lange termijn, of bij enkelen voor toevallen zorgt, of één of ander syndroom van 'X' ( vul maar wat in) afwijkingen in je bloedwaardes die je niet wilt hebben enz. enz. enz.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Voor xtc/mdma kan je 5-MAPB gebruiken.
Voor benzo's heb je een hele waslijst aan rc's maar ik gebruik Clonazolam.
Psychedelic's: heb je LSD en de RC is 1P-LSD of truffels zijn 4-HO-MET in RC.
Disso's zoals Ketamine, heb je O-pce, 2fdck, 3-meo-pcp/pce.

Er zijn nog zoveel rc's maar de echte drugs blijven de beste.
Heb je bij 5 MAPB net zoals XTC ook die kater?
Dat je brein even moet herstellen, aanslag op je serotonine.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Ik snap wat je bedoelt, maar ik kan me nog heel goed herinneren dat mijn moeder in de jaren '80 seresta's (was volgens mij oxazepam ofzo) kreeg om te slapen, binnen een paar maanden zat ze op 6x haar begindosis. Toen dat ook niet meer hielp kreeg ze van de huisarts Rohypnol voorgeschreven.
Ze was gewend om haar dosis een half uur voor het slapen gaan in te nemen, dus ze deed dat ook met die Rohypnol.
Ik heb mijn moeder toen van de trap zien flikkeren, 15 treden.
Ambulance gebeld en aan huis gehad, moeders is toen nagekeken maar hoefde niet mee.
Volgende dag snapte ze niet hoe ze aan al die blauwe plekken kwam.
Toen ik over de ambulance begon dacht ze dat ik een grapje maakte.

Dus ja, er zijn wel meer stoffen met veel te zware (bij)werkingen die wél gewoon op de markt zijn gekomen ( en nog steeds zijn )
Ik denk dat er veel meer factoren meespelen, kan natuurlijk zijn dat het te giftig is op de lange termijn, of bij enkelen voor toevallen zorgt, of één of ander syndroom van 'X' ( vul maar wat in) afwijkingen in je bloedwaardes die je niet wilt hebben enz. enz. enz.

Bijlagen

• Screenshot_20210419-204337_Chrome.jpg
    Screenshot_20210419-204337_Chrome.jpg
    178,1 KB · Weergaven: 12
  • Screenshot_20210419-204401_Chrome.jpg
    Screenshot_20210419-204401_Chrome.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 12

Neo-Shulginist

Badass junkie
Let me know als ik een RC ben vergeten

3MMC
N Ethylexedrone
MDPHP
3CMC
2F
2FDCK
5MAPB
6APB

O DSMT
4B MAR
1CP MIPLA
6CL ADB A
1CP AL LAD
Hydroxetamine
Methallylescaline

Isoprophyl-fenidaat
MXIPR
4 ACO DET
DCK
OPCE
MDPHP

LSZ
CBD
3 MEO PCP
3D MXE
ODSMT

2FMA
2FA
4F Ritalin
3FA
2FMA
3FPM
3FEA

2FEA
4FMA

A PHP
A PIHP
NEP
HEP
3CEC
3CMC
4CMC

MX IPR
MX PR

LSZ
1P LSD
1CP MIPLA
1B LSD

Etizolam
Clonazolam
Flualprazolam
Flunitrazolam
Diclazepam
Pyrazolam
Bromazolam
Norflurazolam
Flubromazolam

*Edit* woow wat een lijst,.en een hoop zijn abracadabra voor mij, ik vraag me ook af of er geen 'dubbelen' instaan zoals: 2fa en 2fma

Bigvloei

Thanks! 1 vd zwaardere dus. Of misschien wel het zwaarst.
Hoe zou jij het effect omschrijven en welke dosering is je favo?
Mijn ervaring met clonazolam is dat dit duidelijk de zwaarste benzo is die ik ooit heb gehad. 1 pil ad 0,5 mg legt me plat binnen no time. Echt een gevaarlijke benzo.

Mijn ervaring met etizolam is dat deze redelijk licht is. Wil ik hier iets van voelen moet ik toch echt wel 5 a 6 tabletten nemen ad 1mg ps om een lekkere roes te krijgen.

3mmc is voor mij een soort van speed en xtc in een. Snuiven is niets voor mij, ik neem het dan in een bommetje of capsule maar ben hier geen grote fan van. Maar de effecten zijn zeker aanwezig.

Verder heb ik enige ervaring met de 2c familie. 2cb (de bekendste) is redelijk mild en goed te sturen. 2ce is daarin tegen veel potenter en heeft iets duisters. Heb soms wel 16 tot 18 uur hierop getript. Op zich heel fijn alleen duurt het mij soms iets te lang. Krijg na een paar uur extreem zware ogen maar je kan de trip ook slechter sturen.

Dan heb ik nog ervaring met 6APB. Dit is voor mij een XTC in steroids. Heb echt 18 uur lang in een XTC roes gezeten.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Mijn ervaring met clonazolam is dat dit duidelijk de zwaarste benzo is die ik ooit heb gehad. 1 pil ad 0,5 mg legt me plat binnen no time. Echt een gevaarlijke benzo.

Mijn ervaring met etizolam is dat deze redelijk licht is. Wil ik hier iets van voelen moet ik toch echt wel 5 a 6 tabletten nemen ad 1mg ps om een lekkere roes te krijgen.

3mmc is voor mij een soort van speed en xtc in een. Snuiven is niets voor mij, ik neem het dan in een bommetje of capsule maar ben hier geen grote fan van. Maar de effecten zijn zeker aanwezig.

Verder heb ik enige ervaring met de 2c familie. 2cb (de bekendste) is redelijk mild en goed te sturen. 2ce is daarin tegen veel potenter en heeft iets duisters. Heb soms wel 16 tot 18 uur hierop getript. Op zich heel fijn alleen duurt het mij soms iets te lang. Krijg na een paar uur extreem zware ogen maar je kan de trip ook slechter sturen.

Dan heb ik nog ervaring met 6APB. Dit is voor mij een XTC in steroids. Heb echt 18 uur lang in een XTC roes gezeten.
Thsnks voor de duideljjke uitleg!
Maar 18 uur lang, wow!
Ligt dat.aan de 6APB of de dosering? (Denk dat bijpakken weinig nut heeft?)

Bigvloei

Thsnks voor de duideljjke uitleg!
Maar 18 uur lang, wow!
Ligt dat.aan de 6APB of de dosering? (Denk dat bijpakken weinig nut heeft?)
Bijpakken was voor mij echt niet nodig. Ik heb een hele hoge tollerantie voor XTC. Soms slikte ik wel 10 pillen op een avond van +- 200mg per pil... Het werkte amper... Maar een klein beetje 6APB was voldoende om maar niet eens na te denken over bijpakken. Ben uiteraard daarna wel 2 dagen herstellende geweest van de uitwerking. Het is krachtig spul, mij iets te krachtig. Maar als je toch die XTC roes terug wil zoals de eerste keer zou je het kunnen proberen. (Op eigen risico natuurlijk).

De dosis was ook niet veel te hoog, was erg voorzichtig omdat het mijn eerste keer was.

KlaasVaak

Wijs gebruiker

MXE
5 MEO.MIPT
DOC
AMT

Thanks alvast!!
MXE is een dissociatief, maar wel echt heel anders dan bijvoorbeeld ketamine. Meer warm en niet verdovend.

5-MeO-MiPT is een psychedelicum, met aparte effecten. Bij mij manifesteert het zich in 3 fases; vooral gestimuleerd, meer MDMA-achtig en een fase die meer trippy is met visuals en alles. Deze fases volgen elkaar steeds op. Lichamelijk is het behoorlijk aanwezig, sommigen ervaren het als bodyload maar ik vind het persoonlijk niet onprettig.

DOC is een extreem lang werkend psychedelicum. Van zo'n 3mg trip je makkelijk 24 uur. Dat is natuurlijk niet zo praktisch, maar het is wel een heel fijn middel vind ik. Net als LSD is het een complete mentale en visuele trip, maar het voelt wel heel anders aan.

aMT is een psychedelicum met sterke MDMA-achtige effecten.

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Ik weet dat 5-meo-mipt mij een behoorlijke bodyload gaf, vele malen meer dan lsd, en geen visuals. Na een paar uur gaat dat over en ben je heel relaxed. Je hebt aan 10-15mg echt meer dan genoeg(oraal). Ik heb het nog niet gerookt.
Ik had enorme visuals van Moxy. Mijn meubelen ademden en het leek net alsof er op alles glitters zaten. Wel 17mg oraal, en idd een intense bodyload. Iets te euforisch.

GeEFmEDiEShIzzLe

Bewuste gebruiker
Ik had enorme visuals van Moxy. Mijn meubelen ademden en het leek net alsof er op alles glitters zaten. Wel 17mg oraal, en idd een intense bodyload. Iets te euforisch.
Ik ga het binnenkort roken, kijken of er visuals opkomen. Mijn chakra's worden door dit middel wel heel erg actief heb ik gemerkt. Het is voor mij ideaal om te mediteren.

De Zandman

Badass junkie
Rooie knol is een van de zeer krachtige middelen.
Werkt heel snel in, en na innemen moet je snel ter bedde gaan...

GeEFmEDiEShIzzLe

Bewuste gebruiker
Klopt. Als ik enkel naar de benaming kijk hebben de RC's een flunitrazolam.
Zou dat ook het dichtst in de buurt komen?
Volgens mij wel, anyway, vandaag ga ik clonazolam voor het eerst proberen. Met hoeveel zal ik beginnen? Ik lees dat je van 0,5mg al behoorlijk van het padje bent...

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Wil je het meer proberen om te chillen?
Omdat clonazelam zo sterk is, zou ik het pas in de avond doen, mocht je in slaap denderen is er niets aan de hand.
Het duurt wel even voordat je hem voelt. Hou daar rekening mee en pak niet bij. Als je toch bijpakt laat er zeker 1,5 uur tussenzitten. Maar dan ga je iddd meer naar slapen.

Begin je met 0.25
Ben benieuwd!

GeEFmEDiEShIzzLe

Bewuste gebruiker
Wil je het meer proberen om te chillen?
Omdat clonazelam zo sterk is, zou ik het pas in de avond doen, mocht je in slaap denderen is er niets aan de hand.
Begin je met 0.25
Uiteraard om te slapen, ik vind benzo's geen recreationele waarde hebben. Echt om mijzelf ko te krijgen en lekker te slapen. Ik slaap weinig ondanks de quetiapine en wil ook geen hogere dosis hiervan nemen. Ik heb 10 stuks besteld en daar doe ik dan wel een paar maanden mee.

Mrloverdj

Wijs gebruiker
Met clonazelam ga je zeker slapen!
Wat ik al schreef, het kan best een poos duren voor je wat voelt. Maar als je de juiste dosis hebt ben je in no time weg.

Martinus

Wijs gebruiker
1p-LSD is een predrug toch? De 1p valt er in je lichaam af en dan is het gewoon LSD.

Ik heb zelf nooit normale LSD genomen, maar 1p-LSD is wel een van mijn top 3 middeltjes.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan