1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Rijbewijs ingevorderd

Discussie in 'Drugs en de wet' gestart door Ana, 16 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Ana

Ana Newbie

Hallo
    Ik heb een moeilijke kwestie en wil wat specifieke antwoorden.
    Ik heb in juni een speekseltest gehad en daarbij positief bevonden.
    Nu uitslag bloedtest gehad en rijbewijs word door cbr ingevorderd plus ik ga lichamelijke en psychische onderzoeken krijgen.
    Uitslag was 48mg mdma per liter bloed en 280mg amfetamine per liter. Toegestaan is 50mg.
    Nu had ik aan de politie verklaard ritalin te gebruiken maar in werkelijkheid neem ik iedere dag een bommetje pep.
    In de tussentijd heb ik me toch maar eens op adhd laten testen bij ggz en tadaa wat ik al dacht werd bevestigd ik heb add.
    Ik heb nu als medicatie 2 x daags 1 tablet methylfenidaat 10mg. Dit doet trouwens niks en vroeg mijn dokter om dex maar volgens hem kan hij dat niet voorschrijven.
    Vraag 1: mag de dokter geen dex maar alleen methyl voorschrijven wil hij dit niet?
    Vraag 2: is er in de bloedtest te zien om welke amfetamine het gaat?
    Vraag 3: is er wettelijk een verschil over het toestaan van rijden onder dex en methyl?
    Vraag 4: 280mg amfetamine per liter komt overeen met hoeveel pilletjes methyl? En dex? In acht genomen dat er dagelijkse afgifte is.

O ja en dan nog iets, hoe is het mogelijk dat bij de test mdma in dezelfde groep valt als metamfetAmine?

Dankjewel

2. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Sorry, ik ga je niet helpen.

Want als je met drugs op aan het verkeer hebt deelgenomen mag je daar wat mij betreft wel voor gestraft worden anders leer je het nooit.

Graag gedaan. :tongueout:

edit;
    even voor je uitgerekend, je stapt dus achter het stuur met minstens 250mg XTC en 1,5gram speed in je bloed. Ik ben blij dat je gepakt bent, van de zotte dit! 1,5 gram is overigens gelijk aan 150 pilletjes van 10mg. En dat is dan als alles meteen wordt opgenomen, met vertraagde afgifte maak er dan maar 300 pilen van. Zeg maar dag tegen je rijbewijs en ik zou ook alvast maar rekening houden met een boete van een paar duizend euro als ik jou was.

Laatst bewerkt: 16 aug 2018
  3. Ana

Ana Newbie

Bedankt voor deze informatie. In dit geval zal ik namelijk vragen om een hertest met het buisje dat daar voor afgenomen is.
    Ik heb namelijk absoluut niet zoveel drugs gebruikt!!
    Ik had de dag ervoor 1 heel klein cristalletje m genomen en deze dag 1 capsule maat 0 sochtends en 1 savonds.
    Overigens valt het hoger uit OMDAT ik met regelmaat gebruik en betekend dat het aantal mg dat dan aangerekend zou kunnen worden als gebruikt op moment van aanhouding lager is en niet hoger.
    Maar fijn dat er mensen hier zijn die niet zo snel bevooroordeeld zijn zoals de politie :(

4. Ana

Ana Newbie

Plus maakt het rijden onder invloed van amfetamine mij juist meer allert ivm met add ipv dat ik een groter gevaar in het verkeer zou zijn.

5. De Dunne

De Dunne Badass junkie De Leukste Thuis!

Sorry maar ik geef acht.zes gelijk.
    Je rijd gewoon NIET onder invloed! Mijn dierbaren riden en lopen ook op straat. Straks zijn ze er niet meer door een nitwit die denkt dat t allemaal niet erg is...

AphexTwin en acht.zes vinden dit leuk.
  6. Ana

Ana Newbie

Zie reactie hierboven aan jou gericht.
    Plus hoe kom je aan je berekening?

7. Ana

Ana Newbie

O ja die capsules zijn amfetamine hè en geen mdma natuurlijk

8. De Dunne

En dat maakt uit?

acht.zes vindt dit leuk.
  9. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Je DENKT dat je beter kan autorijden met speed, maar dat is dus niet waar.

De berekening is simpel. Je zegt 48mg xtc en 280mg speed per liter bloed. Dan ga ik er even vanuit dat je een klein dun vrouwtje bent met nog geen 6 liter bloed in je lichaam en dan kom ik op de genoemde hoeveelheden.

We zijn hier allemaal dol op drugs, maar de meesten hier hebben het niet zo op druggies die onder invloed vrolijk achter het stuur kruipen.

Ik heb zelf ook mijn les geleerd, 15 jaar geleden dus ladderzat betrapt achter het stuur. Ik ben flink gestraft en heb mijn les geleerd. Ik hoop dat ook jij je les geleerd hebt, maar uit je reacties maak ik op dat dit niet het geval is. Erg jammer, want je rijdt nog iemand morsdood.

10. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Als mijn kind buiten liep, en hij word aangereden door iemand met 250mg XTC en 1,5gram speed in zijn bloed, had ik je helemaal afgemaakt. Wat denk je nou zelf? Hopelijk krijg je je rijbewijs nooit meer terug.

Casaan en acht.zes vinden dit leuk.
  11. Ana

Ana Newbie

Jullie lezen mijn posts blijkbaar maar half.
    Ik heb NIET deze hoeveelheid aan drugs gebruikt!!!!!!

12. De Dunne

Maar wel veel te veel en toch gaan rijden!

Casaan en acht.zes vinden dit leuk.
  13. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Je hebt nog geen enkele hoeveelheid genoemd behalve dat wat in je bloed is aangetroffen, dus jouw stelling dat wij niet lezen snijdt geen hout.

14. Ana

Ana Newbie

15. Ana

Ana Newbie

Trouwens je hebt niet veel verstand van drugsgebruik als je denkt dat het niet uitmaakt ofdat het 280mg amfetamine is of mdma.
    Neem het maar eens. Mafkezen.
    Nu graag een reactie van iemand die wel weet waar hij over praat want ik heb geen zin mijn tijd te verspillen aan kleuters

16. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Lol. Ik heb 3 pillen van 180MG op een avond/nacht genomen op een feest.

acht.zes vindt dit leuk.
  17. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker

Waar het iedereen hier om gaat is dat je met drugs op hebt gereden, en ja daar zitten gevolgen aan accepteer die dan ook.

Ik heb nog niet zo heel lang geleden met @Bas wat speed gebruikt waar ik ook beweerde dat mijn reactie vermogen nog goed was. Hij liet vervolgens een pen vallen die ik dus moest opvangen wat mij natuurlijk niet lukte. Dus kort gezegd je gaat NIET beter rijden met drugs op. Daar is verder ook geen discussie over mogelijk.

Je probeerde je fout goed te praten wat je niet gaat lukken, je bent nou eenmaal de fout ingegaan, je was een gevaar op de weg Ga dat nou zelf ook is inzien... Niemand gaat jou hier vertellen wat je graag wilt horen en dat is maar goed ook...

Accepteer de consequenties, zie het als een leer moment en doe het gewoon niet meer. Straks rijd je wel een kind aan en word jij gezien als een moordenaar... Wil je dat zo graag? Ga dan vooral door zou ik zeggen.

Ook ik heb toen ik net me rijbewijs haalde met speed op gereden en heb daar spijt van, doe het inmiddels ook niet meer. Rijden doe je nuchter en anders niet, denk je daar anders over dan hoop ik dat je nooit meer je rijbewijs terug krijgt.

Leer van je fouten net zoals ik, nuchter rijden is ook veel leuker en ik kan er dan ook meer van genieten.

Raver, AphexTwin, Guy_without_name en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. acht.zes

acht.zes Badass junkie

Ik heb ruim een half ons speed liggen en vrat in de jaren 90 zo 15 xtc pillen op een avond, mag ik dan wel meepraten?

De enige kleuter hier is @Ana, geen enkel schuldbesef, alleen maar bagatelliseren.

19. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker

Dan mag ik zeker niet meepraten met mijn 9 pillen op 1 avond:disrelieved: Maar je hebt helemaal gelijk @acht.zes! Als ze het niet wilt inzien moeten we er eigenlijk geen moeite meer in steken, dan is het ook maar goed dat ze haar rijbewijs kwijt is.

acht.zes vindt dit leuk.
  20. De Dunne

Je hoeft geen verstand van drugs te hebben om zo als wij te reageren. Je rijd gewoon niet onder invloed van iets punt. Geen half pilletje xtc, geen 1 lijntje speed, geen 1 joint, geen glazen alcohol. Dat weet elke idioot.
    En je zegt vaker te gebruiken, dat betekend waarschijnlijk dat jij nooit mag autorijden. Speed bv is tot 48-72 uur aantoonbaar in bloed en speeksel, bij SPORADISCH gebruik en normale hoeveelheden.
    Mensen hier reageren zo bot en hard omdat het gewoon niet kan. Zelfs niet met een kwart pilletje of 1 lijntje/capsule van iets.
    En om dan maar te gaan schelden omdat je geen antwoorden krijgt die je graag zou willen is ook niet echt een teken van dat je het begrijpt of het nooit meer zal doen.

Sally Tessio en acht.zes vinden dit leuk.
  21. acht.zes

acht.zes Badass junkie

@Gabbertje
    In de jaren 90 was de gemiddelde XTC pil niet zo zwaar als tegenwoordig, per saldo zouden jouw 9 pillen ongeveer evenveel kunnen zijn geweest als mijn 15 pillen van toen lijkt me.

Casaan vindt dit leuk.
  22. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

CBR Zijn een stel oplichters! Ze zijn alleen maar uit op je geld.... Mijn rijbewijs is ingevorderd op artikel 130 dat ik onderinvloed was(geen speeksel/bloed/blazen ) moeten afgeven! alleen puur op vermoedens ... Omdat vriendin haar tasje klein beetje flesje GHB/Coke had zitten! Na doorzoeking van de auto!. Ondertussen paar 1000 euro veder aan kwijt aan advocaten kosten! Advocaat zegt het zelf ook het is een cash-cow voor de overheid! Wat totaal niks met verkeers veiligheid te maken heeft! Ik heb 13 jaar lang rijbewijs! ik ben nog nooit onderinvloed gepakt in al die jaren(nooit in aanraking geweest met de politie of justitie/CBR) Bij de psycholoog,kom je op 2 min op gesprek! dan mag je weer gaan! daaruit trekken ze hun conclusie . Bij mij was het positief rapport maar dan komt zo 3e halve gare mongool die zelf nooit hebt ontmoet van het CBR psycholoog die trekt conclusie of je rijbewijs terug krijgt of nier. Bij mij hadden ze twijfels ineens... en urine onderzoek was clean. Ik hoorde zelfs als ze leeg zakje wiet of envelopje vinden! je komt verkeerde oom agent tegen dat ze je rijbewijs kunnen invorden !

23. Gabbertje

Gabbertje Wijs gebruiker

Ohja dat was ik even vergeten, dan mag ik dus wel meepraten hahaha. Ben benieuwd wat de ts nog te antwoorden op ons allemaal heeft. We bedoelen het uiteindelijk wel goed.

24. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

Bij CBR hanteren ze de regel meer als 15 glazen alcohol perweek ben je een alcoholist en als THC vinden in je bloed van paar weken terug ben je een junky... zo simpel zijn ze daar

25. genk123

genk123 Belezen gebruiker

Is er niet sinds kort een nieuwe wet/regel? Iets met dat ze testen op een x aantal stoffen. En als er maar één stofje in zit en onder een bepaalde hoeveelheid dat er dan vrij schappelijk gedaan wordt? En met thc krijg je tot een bepaalde hoeveelheid geen boete of straf. Kan het artikel zo niet terug vinden.

26. Bas

Bas Wijs gebruiker

Eeee Conjo, rustaaagh? Jij kan beter van de coke afblijven als ik je zo hoor te keer gaan. Ik zou als ik jou zo zie ook vermoeden dat je een drugs gebruiker bent. Dan had ik je ook aangehouden en een paar boetes opgestuurd, lol.

pinkie en Sally Tessio vinden dit leuk.
  27. genk123

genk123 Belezen gebruiker

Regel is simpel toch? Geen drugs in het verkeer. That's it. Wat ze van je vinden heeft er in mijn ogen niks mee te maken.

De Dunne vindt dit leuk.
  28. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

ik was op dat moment gewoon nuchter. Je moet iemand beboeten op feiten en niet op vermoedens! als ik echt op dat moment onderinvloed was dan had ik hun gelijk gegeven. We leven niet op een bananenrepubliek lol

29. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

30. Jaap

Jaap Newbie

Vraag 1: mag de dokter geen dex maar alleen methyl voorschrijven wil hij dit niet?

Antwoord: officieel mag alleen een pshychiater je dit voorschijven

Vraag 2: is er in de bloedtest te zien om welke amfetamine het gaat?

Antwoord: Ja dat kunnen ze zien ik weet dat ze dex medicatie kunnen vinden in je bloed als methamfetamine gewoon speed weet ik niet meer.

Vraag 3: is er wettelijk een verschil over het toestaan van rijden onder dex en methyl?

Antwoord: ja dat is er met dex mag je gewoon niet rijden met methyl wel

31. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

En DMAA? Wat in sport supplementen zit(pre-workouts)

32. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

540mg op een avond... Wat een praatjes maker ben jij zeg! :tearsofjoy::tearsofjoy: Ongelooflijk! En nog een grote bek ook.. Jongen jongen jongen wat een zielige vertoning van net..

33. Raver

Raver Wijs gebruiker

Rijden onder invloed is nooit goed, en ik keur het absoluut af. Er vallen teveel onschuldige slachtoffers door mensen die onder invloed achter het stuur kruipen. Besef dat die speekseltesten niet voor niets in het leven zijn geroepen. Maar goed dat besef je zelf ook wel mag ik hopen. Heb zelf ook gereden onder invloed van middelen. Het nota bene m'n rijbewijs onder invloed van GHB en benzo's gehaald. Ben er niet trots op maar ik moest toch dat examen gaan rijden. Gelukkig is er niets gebeurd, anders had ik dat mezelf nooit kunnen vergeven.

Om nog even op die vragen te reageren.

Vraag 1: ik heb geen idee wat de regels nu zij wat betreft het voorschrijven van Dex-Amfetamine. Wél is het zo dat dex geen eerste keus medicijn is. Dex wordt vaak alleen voorgeschreven als de vormen van Methylfenidaat niet goed werken of als patienten teveel last hebben van de bijwerkingen.

Vraag 2: Ja! Methylfenidaat = Methylfenidaat en geen Amfetamine. Het zijn 2 aparte stoffen. Bloedtesten gaan wel verder dan een speekseltest. Al weet ik wel dat je positief kan testen als je met Ritalin een UC laat testen op Amfetamine. De stoffen lijken op elkaar maar het is niet hetzelfde. MDEA lijkt ook op MDMA maar het is een andere stof.

Vraag 3: Die medicijnen hebben beide een gele sticker. Liever geen voertuigen besturen, ik geloof dat het wel mag als je geen last hebt van bijwerkingen.

Greetz.

MDMAZING vindt dit leuk.
  34. MDMAZING

MDMAZING Wijs gebruiker

Hee raver, hoe gaat het met je? Ik Was een tijd afwezig van df

35. Raver

Raver Wijs gebruiker

Goed ouwe. Check 'ik kan het niet meer'.

MDMAZING vindt dit leuk.
  36. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Je zult gewoon de consequenties moeten overzien van je gedrag. Eerlijkheid richting de politie betekent ook eerlijkheid tegenover jezelf. Als je jezelf hier onderuit ouwehoert dan verliest het hele gebeuren zijn impact en leer je er niks van. Je hebt duidelijk een harde les te leren; als je elke dag pep gebruikt dan is er no way dat dit de eerste keer is dat je zo achter het stuur zit. Dat kun je gewoon echt niet maken. Door de zure appel heen bijten en de komende maanden of jaren geen auto rijden + de boete betalen die jouw kant op komt. Niet leuk, maar eigen schuld. Als ze het nader kunnen onderzoeken en blijkt dat je liegt dan ben je überhaupt nog veel, veel, veel verder van huis.

De Dunne en Raver vinden dit leuk.
  37. Conjo

Conjo Bewuste gebruiker

1CE49921-8AAD-4FB3-AFB4-F0AF71097EAE.png F2FEDD9E-8FCF-4E6B-B074-CF6E6C9CD325.png
    Grappenmaker ... idd hoog boetes+ mega hoog onderzoeken kosten bij het Cbr! Ohja verplicht advocaat inhuren omdat de procedures nogal hoop papierwerk kunnen lopen en ingewikkeld is! En advocaat houd toezicht dat CBR zich aan regels houden en wat je rechten zijn! En je bespreekt met je advocaat! wat beter kan verklaren en wat niet!
    geloof me ... Ik heb een advocaat kost 200+ euro peruur hij geeft ook advies bij welke psycholoog beter geen onderzoek kunt doen en bij welke... Dus onderschat dit niet!
    Succes!
    https://cbr-advocaat.nl/welke-psychiater-voor-cbr-onderzoek-kiezen/

Sally jij slaat wartaal uit! Alles verklaren bij de politie haha is net zo erg! Je eigen doodvonnis te onderteken!

Rebell vindt dit leuk.
  38. Sally Tessio

@Conjo Heeft weinig met wartaal te maken, wij denken gewoon op een hele andere manier. Ik vind dat je de verantwoordelijkheid voor je daden moet aanvaarden en jij vindt van niet en op basis daarvan zouden we verschillend handelen. Althans, ik denk dat ik op die manier zou handelen, maar God only knows hoe rein mijn geweten en handelen zou zijn als ik me dit op de hals zou halen. Gelukkig ben ik geen idioot en gebeurt dat niet. Je bent trouwens in 9 op de 10 topics totaal niet te volgen, dus degene die wartaal uitslaat ben jij, of je nou een zinnige mening hebt of niet.

Ook wel stijlvol dit. Zo strak als een condoom achter het stuur zitten en dan meteen gaan janken dat je niet de gewenste reacties krijgt om je hachje te kunnen redden. En dat noemt anderen kleuters? Krijg je leven eerst maar eens op de rit, met je dagelijkse bommetjes pep, voordat je anderen gaat vertellen wat jij van hen verwacht.

De Dunne en Raver vinden dit leuk.
  39. Rebell

Rebell Wijs gebruiker

Politie is niet je beste vriend Sally!
    Al roepen ze dat! Als ze je kunnen naaien zullen ze dat doen! Conjo heeft helemaal gelijk!

Echt een opmerking voor iemand die totaal niet snapt hoe het werkt. Je kan je het beste op je zwijgrecht beroepen tot je je advocaat hebt gesproken!

40. Sally Tessio

Ik ben niet seniel hoor, ik begrijp echt wel dat als je je er onderuit wil ouwehoeren je het beste een advocaat in kunt huren en die het voor je op kan laten lossen. Maar uiteindelijk is dat, als je erover nadenkt, gewoon heel krom. TS is toch de persoon die vercrackt achter dat stuur plaatsneemt en verantwoordelijk is voor het gevaar dat ze sticht? Waarom moet een ander persoon dat dan voor haar op gaan lossen? Ik ben van mening dat je de consequenties en het leed dat gepaard gaat met je acties dan maar moet incasseren, hoe moeilijk dat ook is. Je redeneert als iemand die totaal niet inziet dat er ook vanuit een ander perspectief geredeneerd kan worden en mensen daarom op andere conclusies uitkomen. Daarbij slaat het nergens op om het hier over 'naaiende politie' te hebben, want TS geeft gewoon duidelijk aan dat ze een misdrijf heeft gepleegd en dat ze nu naar een makkelijke manier zoekt om er onderuit te komen. Als je daadwerkelijk genaaid wordt is het natuurlijk een heel ander verhaal.

AphexTwin en De Dunne vinden dit leuk.
Laden...
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.