Rijden onder invloed

Parra1234

Newbie
Beste mensen,
Ik heb iets doms gedaan, Ik heb een joint gerookt(hasj) van de shop en 4 uur later gaan rijden.
Dus ik was onderweg naar huis politie reed een minuut achtermij aan.
Toen kreeg ik een stopteken,Het viel ze op dat ik te sloom reed volgens hun.
Dus eerst geblazen een normale gesprek met ze gehad.
Agent wou heel graag een speeksel test doen.
Bleek positief te zijn.
Mee naar bureau bloedtest gedaan.
Nu 3 weken later een brief gekregen,wat ik begreep is dat de grens op 3,0 microgram per liter zit.
Mijn uitslag is 3,3 microgram perliter.
Is dit een grote ramp voor mijn rijbewijs?
Ik ben onderhand al 2,5 weken gestopt begin nooitmeer aan die troep.
Het heeft me niks meer dan stress en ellende opgeleverd.
Ik hoop dat jullie een antwoord op me vraag kunnen geven.

AudioAddict

Bewuste gebruiker
Er zijn genoeg van dit soort berichten op het forum. Meestal met een niet zo'n fijne afloop...Cbr, psychologische testen. Vervelend gedoe allemaal, sterkte!!

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Als het je eerste keer is dan is de richtlijn vanuit het openbaar ministerie een boete.

Het CBR is een ander verhaal. Die hebben nieuwe regels ingevoerd, maar dat is vanaf 1 april. De oude regeling zijn indd o.a. een psychologische test. Kan zijn dat je rijbewijs geschorst wordt totdat je dat allemaal hebt afgerond. Ik zou even googlen of op de site van het CBR kijken en desnoods juridische hulp vragen.

Oh en niet meer doen

Beste mensen,
Ik heb iets doms gedaan, Ik heb een joint gerookt(hasj) van de shop en 4 uur later gaan rijden.
Dus ik was onderweg naar huis politie reed een minuut achtermij aan.
Toen kreeg ik een stopteken,Het viel ze op dat ik te sloom reed volgens hun.
Dus eerst geblazen een normale gesprek met ze gehad.
Agent wou heel graag een speeksel test doen.
Bleek positief te zijn.
Mee naar bureau bloedtest gedaan.
Nu 3 weken later een brief gekregen,wat ik begreep is dat de grens op 3,0 microgram per liter zit.
Mijn uitslag is 3,3 microgram perliter.
Is dit een grote ramp voor mijn rijbewijs?
Ik ben onderhand al 2,5 weken gestopt begin nooitmeer aan die troep.
Het heeft me niks meer dan stress en ellende opgeleverd.
Ik hoop dat jullie een antwoord op me vraag kunnen geven.
Bro heb t zelfde probleem gehad mer 4 uur van te voren halve joint gerookt daarna gepakt man maar vraagje aan jou was je ook wel net als ik vaste roker elke dag wel 1 of 2 zeg maar

Parra1234

Newbie
Bro heb t zelfde probleem gehad mer 4 uur van te voren halve joint gerookt daarna gepakt man maar vraagje aan jou was je ook wel net als ik vaste roker elke dag wel 1 of 2 zeg maar
Goede avond,
Jaman ik rookte gemiddeld 2 joints op een avond ligt er ook aan wat je rookt vgm.
Die hasj die ik had gehaald was niet zo’n goede kwaliteit.
Uur na een joint voelde ik me alweer oke.
Vgm als je wiet of haze rookt blijft t langer in je bloed.

Goede avond,
Jaman ik rookte gemiddeld 2 joints op een avond ligt er ook aan wat je rookt vgm.
Nee man heb nagevraagd is geen verschil mee man kwa assie en wierri alleen bro wat heb je verder al gehoord dan na die brief van t bloed? al rij ontzegging aanmelding cbr?

Parra1234

Newbie
Nee man heb nagevraagd is geen verschil mee man kwa assie en wierri alleen bro wat heb je verder al gehoord dan na die brief van t bloed? al rij ontzegging aanmelding cbr?
Heb gisteren die brief gekregen dr stond dat er een proces-verbaal opgemaakt zou worden en naar de openbaar ministerie gestuurd zou worden dus ik krijg het nog te horen hoe en wat
En ze gaan me wss aanmelden bij cbr
Ik ben zelf ook benieuwd hoop niet dat k m kijt ben
Advies vanmij stop met blowen hoe sneller je clean bent hoe beter.
Een maat vanme was ook gepakt 3kwartier na t blowen en die jonge rookt gemiddeld 3/4 jonkos perdag bij hem was de uitslag 6,1 hij was zn rijbewijs voor 6maanden kwijt en intotaal boetes van 3k

Heb gisteren die brief gekregen dr stond dat er een proces-verbaal opgemaakt zou worden en naar de openbaar ministerie gestuurd zou worden dus ik krijg het nog te horen hoe en wat
Een maat vanme was ook gepakt 3kwartier na t blowen en die jonge rookt gemiddeld 3/4 jonkos perdag bij hem was de uitslag 6,1 hij was zn rijbewijs voor 6maanden kwijt en intotaal boetes van 3k
Shit man b

bro gelijk die dag dat k ben gepakt meteen gestopt man ermee

De Zandman

DF-koning
......... ligt er ook aan wat je rookt vgm.

Noot:
Wat een verschil maakt is hoe sterk de hasj of wiet was die je gerookt hebt.
In casu: Hoeveel thc erin zat.
Of het nu op zichzelf hasj of wiet was, maakt niet uit.

Bovenaan